Zojuist een tv voor de slaapkamer gekocht. Samsung UE32EH52. Nu blijkt dat als de koptelefoon is aangesloten c.q. ingestoken ik geen geluid meer via de t.v. heb. Dus hier heb ik helemaal niets aan! Bellen met samsung geeft geen duidelijkheid; bel geloof ik ergens naar India? Kan iemand raad geven; als ik een andere tv moet kopen waar moet ik dan op letten c.q. welk type of merk heeft dit probleem niet?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Kijk even of er een ansluiting o zit voor een home set. Gebruik dan daar de geluidsuitgang voor de koptelefoon. Soms zitten er ook aansluitingen op voor rode/gele tulp stekkertjes, die kan je ook gebruiken. Ik hem de koptelefoon op de home set aansluiting zitten. Want op de echte koptelefoon aansluiting kon ik het geluid alleen maar via het interne programma van de TV regelen. Nu heb ik geluid en dat kan ik regelen met de AB van het ZIGGO kastje.. Het geluid van de TV zet ik uit met de TV AB.
Er zijn ook scart stekkers te koop met geluidsfunctie die werken ook goed voor de koptelefoon.
Poltol lang geleden dat ik met HW aan de gang was, maar volgens mij heeft het signaal dat naar andere apparaten gaat een te laag niveau en de uitgang is te hoog ohmig voor een headphone
U begrijpt onvoldoende het probleem: als ik in bed lig dan wil ik samen met mijn vrouw naar het geluid van de tv luisteren; gaat zij slapen dan zou ik de koptelefoon willen gebruiken zonder op te staan om een stekkertje in te steken aan de achterkant. Als tweede: niet elk merk heeft dit proleem, want dat is het voor mij wel!, de Philips 46PFL9704H LCD TV beneden heeft dat nl niet. is wat groot om aan het plafond te hangen!
linoge schreef op donderdag 19 jul 2012, 17:39: Dit meen je niet. Elk type of merk heeft "dit probleem". Dat is nu juist de bedoeling van de koptelefoon functie!!!
Als leek begrijp ik niet zo goed wat U allemaal schrijft. Er zit een rode gele tulp aansluiting; is daar direct een koptelefoon op aan te sluiten. De tv hangt overigens tegen het plafond dus ik kan geen apperatuur er naast zetten indien dit nodig is. Wat bedoeld U met een scart stekker met geluidsfunctie?
poltol schreef op donderdag 19 jul 2012, 17:51: Hallo,
Kijk even of er een ansluiting o zit voor een home set. Gebruik dan daar de geluidsuitgang voor de koptelefoon. Soms zitten er ook aansluitingen op voor rode/gele tulp stekkertjes, die kan je ook gebruiken. Ik hem de koptelefoon op de home set aansluiting zitten. Want op de echte koptelefoon aansluiting kon ik het geluid alleen maar via het interne programma van de TV regelen. Nu heb ik geluid en dat kan ik regelen met de AB van het ZIGGO kastje.. Het geluid van de TV zet ik uit met de TV AB.
Er zijn ook scart stekkers te koop met geluidsfunctie die werken ook goed voor de koptelefoon.
Wellicht dat het dan niet voor elk merk geldt, maar voor de meeste toch wel. En zoals gezegd, het is over het algemeen toch juist de bedoeling dat de speaker uitgeschakeld wordt, zodra je de koptelefoonstekker erin steekt. Dat geldt voor mp3-spelers, mobiele telefoons, portable radio's/cd-spelers, tablets en ook voor de meeste TV's......
Kortom, het zal inderdaad uitdraaien op een klein hifi-setje (of iets dergelijks) die je op de rood/witte audio-uitgang van de TV kunt aansluiten. Mochten die er niet op zitten, dan wordt het een verloopkabeltje van scart naar audio tulppluggen..... De koptelefoon dan op dat setje aansluiten.
gooswout schreef op donderdag 19 jul 2012, 18:11: Als leek begrijp ik niet zo goed wat U allemaal schrijft. Er zit een rode gele tulp aansluiting; is daar direct een koptelefoon op aan te sluiten. ....
Nee, op die rood/witte (audio) tulpaansluiting (de gele is voor het beeld) kun je niet rechtstreeks een koptelefoon aansluiten. Daarvoor is die uitgang te zwak. Er zal dus één of andere versterker/hifi-setje of iets dergelijks aan te pas moeten komen.
Ik zal jullie op de hoogte houden maar volgens Philips heeft de Philips 32PFL3007H - LCD TV - 32 inch wel deze dubbelfunctie; zegt men.
freya schreef op donderdag 19 jul 2012, 18:27:
gooswout schreef op donderdag 19 jul 2012, 18:11: Als leek begrijp ik niet zo goed wat U allemaal schrijft. Er zit een rode gele tulp aansluiting; is daar direct een koptelefoon op aan te sluiten. ....
Nee, op die rood/witte (audio) tulpaansluiting (de gele is voor het beeld) kun je niet rechtstreeks een koptelefoon aansluiten. Daarvoor is die uitgang te zwak. Er zal dus één of andere versterker/hifi-setje of iets dergelijks aan te pas moeten komen.
gooswout schreef op donderdag 19 jul 2012, 18:07: als ik in bed lig dan wil ik samen met mijn vrouw naar het geluid van de tv luisteren; gaat zij slapen dan zou ik de koptelefoon willen gebruiken zonder op te staan
Waarom wil je dan via de koptelefoon gaan luisteren? Het geluid op de TV blijft dan toch alsnog aan?
lekkerisdat schreef op vrijdag 20 jul 2012, 17:01:
gooswout schreef op donderdag 19 jul 2012, 18:07: als ik in bed lig dan wil ik samen met mijn vrouw naar het geluid van de tv luisteren; gaat zij slapen dan zou ik de koptelefoon willen gebruiken zonder op te staan
Waarom wil je dan via de koptelefoon gaan luisteren? Het geluid op de TV blijft dan toch alsnog aan?
Lijkt me nogal duidelijk...... TS wil die stekker van de koptelefoon permanent laten zitten en indien beide personen TV kijken het geluid via de TV horen en wanneer 1 persoon gaat slapen, met de afstandsbediening de speakers van de TV zacht/uit zetten en dan met de koptelefoon luisteren......
Zonder dollen de meeste merk tv's hebben een aparte hoofdtelefoon versterker en Philips heeft dat standaard. De Samsung van vraagsteller heeft maar twee optie's of luidsprekers of hoofdtelefoon. Merk en type googlen levert ook geen info op.
freya schreef op vrijdag 20 jul 2012, 17:20: Lijkt me nogal duidelijk...... TS wil die stekker van de koptelefoon permanent laten zitten en indien beide personen TV kijken het geluid via de TV horen en wanneer 1 persoon gaat slapen, met de afstandsbediening de speakers van de TV zacht/uit zetten en dan met de koptelefoon luisteren..
Dat is inderdaad best-wel-een-beetje-heel-erg logisch dat de mute en volume knopjes wel werken op het geluid van de TV zelf maar niet op die van de koptelefoon
Een 'adapter' (verlooplug/kabel met 1 mannetje en 2 vrouwtjes) op de koptelefoonaansluiting aansluiten. Je kunt dan 2 koptelefoons tegelijk aansluiten.
Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden; hieronder mijn relaas. Aan Media Markt: Onderstaand stuur ik U een bericht dat ik naar de diverse consumentenorganisaties ga sturen; Allereerst stel ik U in de gelegenheid te reageren. Als U vindt dat U in U recht staat dan zou ik RUILEN BINNEN 14 DAGEN van de bon verwijderen.
Ik kocht 3 dagen geleden een samsung tv, voor de slaapkamer, bij media markt. Na installatie bleek dat als ik de koptelefoon aansluit het geluid niet meer te horen is via de tv. De oude tv en de tv in de woonkamer hebben op beide geluid zowel op de koptelefoon alsook uit de tv; dus ik was niet beter gewend. Bij de nieuwe tv zou e.e.a. betekenen dat ik elke avond eerst de plug zou moeten insteken c.q. dat mijn vrouw elke avond de plug, bij het naar bed gaan, zou moeten uittrekken. De tv hangt ook nog hoog tegen het plafond. Op internet vond ik een type (Philips) dat wel de mogelijkheid heeft van gelijktijdig geluid op de koptelefoon als wel uit de tv; gelukkig was dit type ook nog te verkrijgen bij Media Markt. Bij Media Markt deed men of ik een heel erg oneerbaar voorstel deed toen ik de situatie had uitgelegd en verzocht om ruiling met bijbetaling. Na veel omslachtige controles zei men dat ruilen geen recht was en dat men genegen was medewerking te verlenen aan ruiling als ik 10% inleverde (circa € 33). Met de rug tegen de muur ben ik maar akkoord gegaan; wat wilde ik.
De Samsung is niet defect dus blijft koop koop, de tv voldoet niet aan uw wensen maar met een kleine bijbetaling, 33 euro is de wereld niet heeft u wel dat wat u wil. Ik zie het probleem niet.
gooswout schreef op maandag 23 jul 2012, 16:57: Allereerst stel ik U in de gelegenheid te reageren. Als U vindt dat U in U recht staat dan zou ik RUILEN BINNEN 14 DAGEN van de bon verwijderen.
Altijd zo lekker makkelijk. Slechts dat gedeelte gebruiken dat jou uitkomt en dan lekker gaan gillen dat je in je recht staat.
Op die bon staat:
Ruilen binnen 14 dagen. Ongebruikt, compleet en in ongeopende verpakking. Voor uitzondering, zie onze algemene verkoopvoorwaarden.
En? Stond er in die algemene voorwaarden iets over hoe een TV met koptelefoon behoort te werken en dat je dat eerst uit mocht proberen?
gooswout schreef op maandag 23 jul 2012, 16:57: Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden; hieronder mijn relaas. Aan Media Markt: Onderstaand stuur ik U een bericht dat ik naar de diverse consumentenorganisaties ga sturen; Allereerst stel ik U in de gelegenheid te reageren. Als U vindt dat U in U recht staat dan zou ik RUILEN BINNEN 14 DAGEN van de bon verwijderen.
Ik kocht 3 dagen geleden een samsung tv, voor de slaapkamer, bij media markt. Na installatie bleek dat als ik de koptelefoon aansluit het geluid niet meer te horen is via de tv. De oude tv en de tv in de woonkamer hebben op beide geluid zowel op de koptelefoon alsook uit de tv; dus ik was niet beter gewend. Bij de nieuwe tv zou e.e.a. betekenen dat ik elke avond eerst de plug zou moeten insteken c.q. dat mijn vrouw elke avond de plug, bij het naar bed gaan, zou moeten uittrekken. De tv hangt ook nog hoog tegen het plafond. Op internet vond ik een type (Philips) dat wel de mogelijkheid heeft van gelijktijdig geluid op de koptelefoon als wel uit de tv; gelukkig was dit type ook nog te verkrijgen bij Media Markt. Bij Media Markt deed men of ik een heel erg oneerbaar voorstel deed toen ik de situatie had uitgelegd en verzocht om ruiling met bijbetaling. Na veel omslachtige controles zei men dat ruilen geen recht was en dat men genegen was medewerking te verlenen aan ruiling als ik 10% inleverde (circa € 33). Met de rug tegen de muur ben ik maar akkoord gegaan; wat wilde ik.
Als u uw specifieke wens bij de eerste aanschaf duidelijk gemaakt had, dan had u uzelf deze 33 Euro kunnen besparen, en Mediamarkt had de Samsung voor een gangbare prijs kunnen verkopen. U heeft hiermee van uw probleem een probleem van de Mediamarkt gemaakt. De oplossing van Mediamarkt vind ik zeer netjes!!!
Wat verwacht u nu van de 'diverse consumentenorganisaties'???
Ik heb vandaag voor bekenden het probleem op de volgende manier opgelost: Situatie: TV heeft geen aparte geluidsregeling voor interne luidsprekers en hoofdtelefoon Zodra hoofdtelefoon aangesloten gaat het geluid op deze interne luidsprekers uit. De scart aansluiting is al bezet. Bijna dove man moet hoofdtelefoon op, vrouw wil geluid via boxen horen.
We hebben een audio splitter kabeltje gekocht, Jack 3,5mm 1xmale 2x female, zodat je 2 hoofdtelefoons kunt aansluiten op 1 TV uitgang. Of 1 hoofdtelefoon en 1 setje computerboxen. Het TV geluid staat op maximaal. Met de hoofdtelefoon, die een aparte regelaar op de kabel heeft, kan het geluid desgewenst zachter worden gezet (voor de man) en met de regelaar op de computerboxen kan het volume voor de vrouw geregeld worden. De TV luidsprekers worden dus niet gebruikt, want die gaan vanzelf uit zodra daar 1 plug ingestoken wordt.
Het werkt.!
Is dit een goede oplossing? Of kunnen we problemen verwachten?
Inmiddels een philips tv gekocht die zowel via de tv en koptelefoon geluid geeft; als het moet gelijktijdig. En voor de pro media markt aanhangers kan ik stellen dat na een kleine juridische aandrang ik ook de onterecht ingehouden € 33 heb terug gekregen. En terecht!
freya schreef op zaterdag 22 sep 2012, 22:39: @zwaardvis:
Zo'n splitter kabeltje noemde ik al op vrijdag 20 juli 2012, 17:46....
Dat klopt, met 2 koptelefoons. Mijn oplossing rept van een hoofdtelefoon en een setje (computer)geluidsboxen, zodat iemand anders ook zonder hoofdtelefoon kan luisteren.
Daar hebben ze een oplossing voor dit probleem. Een draadloze koptelefoon aangesloten op de TV waarbij de boxen van de TV niet worden uitgeschakeld. Geluid loopt via de TV en koptelefoon tegelijk.
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer