donna53
door donna53 Dec 4, 2015 om 16:15
Elektronica & tv

Kun je met een webstick op een Android tv programma's bekijken?

Via een webstick (van Aldi Duitsland. Zo eentje waar een telefoonkaartje in gaat) kan ik in Duitsland internetten.

Nu las ik dat er tegenwoordig Android Smart tv's in de handel zijn (o.a. Philips)

Volgens een verkoper van de Media Markt werkt een webstick daar niet op.

Hij zei dat er wel een browser in zo'n tv zit, maar die moet dan verbinding maken met een WIFI verbinding.

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom de webstick wel op een laptop en een Android tablet werkt en dan niet op een Android tv?

Ik begrijp niet waarom het niet kan maar om nu zo'n tv aan te schaffen en dan te merken dat de verkoper gelijk heeft , is me een beetje te duur!

Dus als iemand het weet, graag antwoord.

Alvast bedankt!

2662 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 4, 2015 om 19:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen idee wat je met een webstick bedoeld, maar een t.v. met smartfunctie (al jaren op de markt) heeft of wifi nodig of een netwerkkabel. Mocht je een t.v. met smartfunctie willen kopen: zeker GEEN Philips nemen.

alexishoop
door alexishoop Dec 5, 2015 om 18:12
561 Antwoorden / 6 Vragen

slechte ervaring met philips? voor elk merk zou ik voorzichtig zijn met het gebruik, zeker als de apps geen 2factor of een extra betaalverificatie vragen is het voor huisgenoten, maar ook hackers een goudmijn ;)

costnix
door costnix Dec 6, 2015 om 14:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83 U kunt uw antwoord vast wel onderbouwen, maar mij. Slimme Philips draait als een zonnetje op de slimme toepassingen.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2015 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u heeft is een dongle, en daarmee kan men, als er een simkaartje inzit, internetten. Heeft niets met tv kijken te maken.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2015 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
donna53
door donna53 - Dec 5, 2015 om 11:13
98 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, dat is inderdaad een soort van dongel. Op internet kun je ook tv kijken via uitzending gemist, itv online, e.d.

Ik zal mijn vraag dus anders stellen: waarom kun je met die dongel wel internetten op je laptop en werkt het dan niet op een Android smart tv?

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2015 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp zou u willen internetten op uw tv? Voor zover ik weet, kan je een smart tv instellen als tweede scherm of zoiets, en dan komt op de tv wat u aan het doen bent op uw laptop. Maar daar is, dacht ik, die dongle dan niet voor nodig.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 5, 2015 om 11:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je zo'n stick in een tablet stopt, dan kan de tablet via die stick het (mobiele) internet op. Met de juiste apps kan je dan inderdaad TV kijken, mits de verbinding snel genoeg is (en let ook op het kostenplaatje, streamen van beeld en geluid kost veel MB's).

Een TV met Android werkt anders, de USB ingang op z'n TV is over het algemeen om bijvoorbeeld bestanden op die stick te kunnen bekijken. De kans dat de TV de webstick herkent en kan gebruiken om op die manier mobiel internet op de TV te krijgen lijkt mij inderdaad minimaal. Op de TV draait vermoedelijk een beperkte versie van Android.

Wat wel zou kunnen is de stick in een tablet gebruiken, met de tablet een lokaal wifi netwerk maken en de TV op dat lokale wifi netwerk laten inloggen (moet de TV natuurlijk wel die mogelijkheid hebben). De kans om dan via internet goede kwaliteit televisie te kijken lijkt mij niet heel groot.

donna53
door donna53 - Dec 5, 2015 om 11:23
98 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, dat kan ik ook zonder dongel want dan zit de dongel op de laptop voor de verbinding. Het gaat mij erom waarom de webstick niet op de tv werkt en wel op het tablet en/of laptop. Het tablet draait ook op Android.

Ik heb de vraag nu ook bij de computers gezet, dus misschien is er een expert die het wel kan uitleggen.

Bedankt voor het mee denken!

donna53
door donna53 - Dec 5, 2015 om 11:25
98 Antwoorden / 10 Vragen

@Diumenge

Okay, bedankt voor de uitleg.

Dan zal dat de reden wel zijn dat het niet werkt.

Topantwoord

ph
door philip36 - Dec 5, 2015 om 12:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Om de webstick te kunnen gebruiken moet je eerst de software daarvoor installeren en op een android tv kun je geen computer software installeren zoals op een computer.

donna53
door donna53 - Dec 5, 2015 om 15:27
98 Antwoorden / 10 Vragen

Philips 36

Ja, in dat geval kan het ook niet. Raar dat zo'n verkoper dat dan niet meldt, want dan had ik wel direct begrepen dat het onmogelijk is.

Bedankt allemaal!

akkerdistel
door akkerdistel Dec 5, 2015 om 15:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zo werkte dat vroeger, toen ging je voor informatie naar een winkel. Nu moet je jezelf maar informeren en zo'n verkoper is er enkel om de doos door te schuiven. Al zullen er natuurlijk uitzonderingen zijn op deze regel.

ph
door philip36 - Dec 5, 2015 om 15:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@donna53

Wat is eigenlijk uw bedoeling?

Wilt een smartTV kopen en die webstick daarmee gebruiken?

Voor een smartTV of een TV met een hdmi aansluiting kunt u ook een chromecast kopen en daarmee vanaf laptop/computer of tablet films en inhoud van Google chrome naar de TV sturen.

diumenge
door diumenge Dec 5, 2015 om 15:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze wil internet op een smartTV via die internetstick, dus niet via wifi of een bekabelde aansluiting. Dus de apps die normaal de vaste internet aansluiting thuis gebruiken (via wifi of kabel) nu gebruiken via de internetstick (ofwel mobiel internet).

donna53
door donna53 - Dec 5, 2015 om 15:55
98 Antwoorden / 10 Vragen

@Philips36.

Als ik mijn laptop aansluit op de tv via HDMI kan ik  alles zien wat er op mijn laptop binnen komt. Ook uitzending gemist, etc.

(Het is dus voor Duitsland,hè) Ik wilde juist de webstick rechtstreeks op de tv aansluiten zodat je je laptop niet meer nodig hebt.

Je zit dan altijd met al die draden over de grond als je vanaf de bank de zaak wil bedienen en het geluid is ook niet je-dat.

Ik heb net bij de Mediamarkt gezocht naar Google chrome en daar staat bij dat alles wat er op mijn tablet verschijnt ook op de tv zichtbaar wordt.

Maar ik lees ook hoe je chromecast moet installeren en dan gaan ze uit van een WIFI signaal. Daar ik een webstick gebruik (want er is geen WIFI waar ik het gebruik, anders had ik dit allemaal niet nodig en had een Androidtv gewoon het signaal gepakt) vraag ik me dus af of je de Chromecast wel kunt installeren zonder WIFI

ph
door philip36 Dec 5, 2015 om 16:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u google chrome op de laptop heeft en de laptop heeft wifi kunt u draadloos naar de chromecast streamen en komt de inhoud van chrome op het tv scherm. Ik weet niet of u een apple of android tablet heeft maar er zijn app's waarmee u foto's en video vanaf de tablet naar de chromecast kunt streamen. Als u een apple tablet of iphone hebt kunt met een appletv (geen tv maar klein kastje) alles wat op het apple tabletscherm staat naar de appletv zenden. De oude (vorige) appletv kost nu zo'n 70 euro.

ph
door philip36 Dec 5, 2015 om 17:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het scherm van een android tablet naar een chromecast sturen kan vanaf android versie 4.4.2

ph
door philip36 Dec 5, 2015 om 17:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@Donna53 Als u een chromecast koopt moet u de ronde nemen, dat is de nieuwste, is sneller en betere wifi antennes.

donna53
door donna53 Dec 5, 2015 om 17:44
98 Antwoorden / 10 Vragen

@Philips36 Ik heb een laptop met Windows 10 en een Android (Samsung) tablet. Daar zit natuurlijk WIFI op, maar in Duitsland (waar ik de spullen wil gebruiken) heb ik geen internet (dus geen WIFI) en gebruik ik een webstick (drongel) waarmee je kunt internetten. Ik zou in Nederland dus een chromecast kunnen instellen op een tv en de tv meenemen naar Duitsland, maar............................ het gaat er dus om: kan ik dan in Duitsland zonder WIFI signaal (want een webstick geeft geen WIFI signaal) mijn internetpagina die ik dan op mijn laptop c.q tablet geopend heb m.b.v. de webstick op mijn tv scherm zien?

ph
door philip36 Dec 5, 2015 om 17:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zonder internet gaat het met de chromecast niet lukken.

diumenge
door diumenge Dec 5, 2015 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat gaat niet werken. Een Chromecast maakt gebruik van het aanwezige wifi netwerk, alleen als u met de tablet (als dat mogelijk is) een lokaal wifi netwerk kunt maken is het misschien mogelijk, maar zelfs dat betwijfel ik. Daarnaast kan je je afvragen of de verbinding snel en stabiel genoeg is. Ook het tabletscherm van de tablet naar de Chromecast sturen werkt waarschijnlijk wel, maar niet snel genoeg om bewegende beelden te kijken.

donna53
door donna53 Dec 5, 2015 om 17:59
98 Antwoorden / 10 Vragen

Okay, bedankt! Dat wordt dus niks, helaas! Blijven we wel op de laptop kijken.

diumenge
door diumenge Dec 6, 2015 om 12:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een Miracast stick(http://www.paradigit.nl/cms/tips/netwerk/miracast/default.aspx?s2m_type=3&s2m_channel=34&trackingData=0%3A%3A33149%3A%3A%3A%3A%3A%3A1449400424&s2m_exaffid=33149&utm_source=affiliate&utm_medium=tradetracker&utm_campaign=custom) is mogelijk een oplossing, die moet je dan in een HDMI ingang stoppen. Is net zoiets als een Chromecast, maar via Windows 10 kan je dan het scherm van de laptop naar de TV 'casten'.

donna53
door donna53 Dec 6, 2015 om 13:20
98 Antwoorden / 10 Vragen

@Diumenge Okay, bedankt! Ga ik dat eens even opzoeken. Misschien is dat een oplossing.