Gerwin van de Pol
door Gerwin van de Pol Feb 13, 2023 om 09:59
Elektronica & tv

Laadblokje Appple

Ik heb afglopen woensdag een Iwatch gekocht deze koste 539 euro echt een mooi horolge het enige probleem is dat er geen laad blokje bij zit dus ik kan mijn horolge niet opladen mag apple een product verkopen wat niet compleet is?  zonder dat mijn in de winkel (AMAC store Utrecht) te melden dat bij dit product een los blokje gekocht moet worden, Amac sturt me naar Apple en Apple stuurt me weeer naar Amac maar niemand zorgt dat ik mijn Iwatch kan opladen.

met vriendelijke groet, Gerwin van de Pol

2453 13 Rapporteer

sira
door sira - Feb 13, 2023 om 10:05
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens mij levert Apple er helemaal geen toebehoren meer bij. Als ik mij goed kan herinneren is dit vorig jaar ook al eens op tv geweest, in ieder geval in de media. Misschien zijn er meer merken die de toebehoren niet meer mee leveren.
Als ik zie hoeveel snoertjes en stekkertjes ik inmiddels heb, daar kan ik bijna een winkel mee beginnen.

Voor € 15,- of minder kunt u zo'n oplaadblok op internet bestellen.

Aanvulling: hier nog een artikel uit 2020 https://www.rtlnieuws.nl/economie/tech-business/artikel/5184308/oplader-apple-watch-iphone-gadgets-smarthpones-elektronisch

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 13, 2023 om 10:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Op het i-net zie ik bij zoeknaam laadblokje i-watch dat dat ca. € 16,00 kost en indien u toch zou willen vorderen dat xe AMAC store dat zou moeten leveren bent u voor die brief (aangetekend verzenden) toch ook al tenminste € 10,00 aan porto kosten kwijt.

Ik adviseer u om dat niet te doen en vooral ook omdat Apple dit kennelijk niet meer bijlevert en u zelf in de AMAC stote dit horloge heeft gekocht zonder laadblokje en op het moment van aankoop daar ook niet naar heeft gevraagd.  Jammer op zich maar in verhouding tot de kosten van de telefoon lijkt het mij niet onoverkomelijk.

gerbera
door gerbera Feb 13, 2023 om 10:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er valt niets te vorderen, Apple levert geen voedingen bij zijn artikelen. Klopt wat u scchrijft dat de TS dat even had moeten vragen, maar ook de verkoper had dit kunnen vermelden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 13, 2023 om 10:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA: waarom weer eens deze reaactie op mijn antwoord? Leest u dan niet in mijn antwoord dat vorderen geen zin heeft maar het wel aan Ts is om zelf te beslissen om dat wel of niet te doen; 'indien u toch zou willen vorderen ...... '.

Mabelle
door Mabelle - Feb 13, 2023 om 10:19
403 Antwoorden / 1 Vragen

Jij bent de enige die ervoor kan zorgen dat je je watch kunt opladen. Je zult het zelf moeten kopen, wel slordig vd verkoper dat hij je daarop niet gewezen heeft.

Ik zou zeker de originele van Apple kopen, anders vervalt je recht op garantie.

Aanvulling: er valt niets te vorderen zoals een andere gebruiker suggereert, dus verspil geen geld en tijd aan een brief.

mahadma
door mahadma - Feb 13, 2023 om 10:32
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ook bij andere (telefoon)merken leveren geen oplaadstekker. Ook ervaren bij Samsung. Er zat bij een nieuwe Phone een usb kabeltje.

Ik vraag mij af hoeveel ongebruikte laders er in de nl huizen zwerven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 13, 2023 om 10:33
2010 Antwoorden / Vragen

Ik denk oprecht dat er bij ons zo'n vijftien door het huis en "de la" zwerven.

mahadma
door mahadma Feb 13, 2023 om 12:19
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dat bedoel ik, pas nog een stuk of 10 bij de stort meegegeven met de rest.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 13, 2023 om 10:32
2010 Antwoorden / Vragen

Beetje een zeur verhaal, ten eerste doet het blokje van je telefoon het ook, ten tweede weet je toch wat je koopt, ten derde is het geen "incompleet product" en ten vierde heb je voor iets van vijfentwintig euro zo'n blokje, niet echt een probleem als je bereid bent 539 aan een horloge uit te geven.

gerbera
door gerbera - Feb 13, 2023 om 10:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Slordig van de winkel dat men u niet verteld heeft dat er geen laadkabel + voeding bij zit. Het is geen incompleet product Apple leverd geen voedingen bij hun artikelen  Deze zal u los moeten aanschaffen, dus zolang u dat niet doet zal u heen en weer gestuurd worden en is de batterij, afhankekijk van het gebruik, na ongeveer 48 leeg.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 13, 2023 om 10:41
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Enkele tips van Apple nu er geen opladers meer meegeleverd worden bij de producten.

https://applecoach.nl/usb-lader/

Du
door Duc7 - Feb 13, 2023 om 11:22
35 Antwoorden / Vragen

Heb net gekeken bij verschillende modellen Iwach. Zit overal een lader bij. Dus zou toch nog eens naar de verkopende party gaan om te vragen hoe het zit. Anders toch maar een losse lader kopen.

ne
door neodutchio Feb 13, 2023 om 11:44
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er staat dat er kabels bijzitten, maat niet dat het laadblokje er ook bij zit.

getty
door getty Feb 13, 2023 om 11:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat was bij de oudere modellen zo

nu bij de nieuwere versies niet meer
( heb er ook één)

gerbera
door gerbera Feb 13, 2023 om 14:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

wat er onder staat zijn de specificaties van de accessoires die bij betreffende horloge hoort, daar kan verschil in zitten afhankelijk o.a van het type horloge.

getty
door getty - Feb 13, 2023 om 11:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat mag, staat ook gewoon bij de specificaties

verdienmodel van Apple.

Ozymandias
door Ozymandias Feb 13, 2023 om 12:21
155 Antwoorden / Vragen

Onzin. Dit is een EU bepaling tegen e-waste omdat er al ongelovelijk veel laders rond zwerven. Dit heeft niets met Apple zelf te maken.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/europese-commissie-smartphones-zonder-lader/

rj
door rjw Feb 13, 2023 om 14:46
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Het is geen verdienmodel maar een manier om te voorkomen dat we teveel overbodige producten gaan maken. Ik heb van mijn laatste 3 telefoons de meegeleverde lader nog in het plastic zitten omdat ik gewoon de lader van een paar jaar terug gebruik. Het is gewoon onzin om producten te leveren die mensen al hebben (en als je de nieuwe laders zou gebruiken verdwijnt de oude weer bij het afval).

sw
door swat1500 - Feb 13, 2023 om 12:06
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de al gegeven antwoorden meen ik dat op de verpakking staat aangegeven dat een oplader niet in inbegrepen. Apple doet overigens al enige jaren geen oplader meer bij hun producten.
De levering is dus niet incompleet.

ro
door ronny530 - Feb 13, 2023 om 13:14
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ter aanvulling op het antwoord van DUC7 dit staat ook op de Apple site te lezen.
'In het kader van onze inspanningen om onze milieudoelstellingen te behalen, wordt bij Apple Watch geen lichtnetadapter meegeleverd. De verpakking bevat een magnetische snellader-naar-USB‑C-kabel voor Apple Watch die compatibel is met USB‑C-lichtnetadapters en ‑computerpoorten.'
Wat mij wel bevreemd is dat de Amac verkoper u geen lichtnetadapter heeft aangeraden want ze zijn best kostbaar en blijkbaar ook een extra verdienmodel. De magnetische oplaad kabel met usb aansluiting wordt wel meegeleverd dus kunt u voor het opladen de lichtnetadapter van uw Iphone gebruiken.

rj
door rjw - Feb 13, 2023 om 14:48
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ken het product Apple Iwatch overigens niet. Tenzij je een Apple Watch bedoelt. En die kan je gewoon opladen via de adapter van je iPhone. En van vele andere apparaten die je waarschijnlijk ook wel hebt (zoals vrijwel iedereen).

gerbera
door gerbera - Feb 13, 2023 om 15:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kom terug op mijn eerder bericht, zojuist de verpakking van mijn nieuwe watch (2 maanden geleden gekocht) gekeken en daar zat wel een magnetische oplaadkabel met usb3 aansluiting bij. Deze zit een beetje verstopt in een uitsparing van het "lange" doosje onder allerlei handleidingen en losse bandje. Voor deze kabel heeft u dus een lader met usb3 aansluiting nodig, dus spit nog een goed in de verpakking.