ma
door marne123 Dec 5, 2019 om 16:30
Elektronica & tv

Levensduur aansteker

Hoi

Ik zou willen weten hoe lang de levensduur is van een gasaansteker en hoe je het best met zo'n ding om kan gaan

8834 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2019 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat ligt er maar net aan hoe vaak en hoe lang je die gebruikt.
op = op ;-)

En er zijn héél veel verschillende.

Wat info: https://www.aanstekerwebshop.nl/4-handleiding.html

ne
door neodutchio - Dec 5, 2019 om 16:35
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, wegwerpaanstekers gaan 1400 tot 3000 keer mee. Verder heb je nog vuursteen-, en klik aanstekers. En wat de levensduur daarvan is heeft nog niemand uitgeprobeerd zover ik weet.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2019 om 16:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Gasaansteker voor: branders om te koken (al is dat tegenwoordig ouderwets); om kaarsen aan te steken, die zijn langer of gewoon een sigaret aansteken? Geen sigaren, dat schijnt met een lucifer te moeten ;-). Ik heb geen idee, de ene wegwerpaansteker is soms na een week leeg, die kosten 50 cent, anderen doet men weer heel lang mee, maar geen idee, heb nooit de uren geteld hoe lang mijn (lange, kaarsenaansteker) het eigenlijk doet. En hoe ik er mee omga: eigenlijk ook nooit op gelet. Leg hem weg na gebruik.

Topantwoord

sira
door sira - Dec 5, 2019 om 17:58
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat deze vraag moeilijk te beantwoorden is, het hangt er helemaal van af wat voor een type gasaansteker het is.

Ik gebruik in huis al vele jaren de navulbare gasaanstekers van AH (2 stuks voor € 1,79) en die gaan jaren mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 5, 2019 om 18:47
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, wat een lastige vraag. Wel soort gasaansteker wordt hier bedoeld? Een aansteker om bijv.sigaretten aan te steken? Een navulbare? Een 'chique', een aansteker om kaarssen aan te steken (hebben een grotere gastank) etc. etc.

En hoe er mee om te gaan: altijd voorzichtig. Er zit gas in dus bijv. nooit in de buurt van vuur leggen.

Magnum007
door Magnum007 - Dec 5, 2019 om 19:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marne,

Wat voor een aansteker bedoel je precies?
Voor een gasfornuis of voor een sigaret?

gerbera
door gerbera - Dec 5, 2019 om 22:28
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u de electronische aansteker van uw gasfornuis bedoeld deze kan jaren mee en u hoeft er niets aan te doen. Dus niet met een (schuur)spons over de contactpunten gaan en gewoon de knop loslaten als het gas brand.

Ka
door Kassagebruiker - Dec 5, 2019 om 22:41
683 Antwoorden / 5 Vragen

Bij de goedkopere zaken koop je zo'n ding voor nog geen euro ..........

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2019 om 22:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

1.: Dat ligt eraan....
2.: Zorgvuldig....

Of bedoelt u een gouden DuPont? Dan staat het in de bijsluiter:
http://www.kleenedelmetalen.nl/gouden-armbanden/dupont-aanstekers/

cl
door clearmaker - Dec 6, 2019 om 13:06
11 Antwoorden / Vragen

Denk dat de vraag gesteld is wegens garantie ...
Officieel in de EU geld voor b.v. een electronische navulbare aansteker 2 jaren garantie,
maar weinige electronische aanstekers halen die 2 jaar.
Via aliexpress staan electronische aanstekers al voor een paar euro's, werkt de aansteker niet meer correct binnen 1 maand kun je daar verhalen en krijg je het geld terug.

Ik verwacht dat een winkelier vreemd zal opkijken als je binnen 2 maanden terugkomt met een navulbare aansteker:)

Ik heb soms navulbare aanstekers die jaren meegaan, maar óók die soms maar een week meegaan, een hele lade vol met die rommel voor evt. verzamelaars,
haal ik in Luxemburg de potten shag, krijg ik meestal 50 wegwerpaanstekers gratis mee, niet één daarvan ging langer dan een maand mee, de laatste keer heb ik ze aangeboden op de kermis, mocht ik voor 5.000 punten wat uitzoeken LOL

lo
door lopaka - Dec 6, 2019 om 16:36
70 Antwoorden / 47 Vragen

Beste Marne123
vind je het zelf nou niet zielig om dit te vragen!!!!!!!!

koekeloer
door koekeloer - Dec 9, 2019 om 11:00
562 Antwoorden / 18 Vragen

Hij gaat zo lang mee als de hoeveelheid gas en het vuursteentje ( 1 van deze 2 op, einde levensduur)