in
door ingeldingel Jun 13, 2012 om 08:21
Elektronica & tv

Lopende wasmachine

We zijn net verhuisd en nu staat mijn wasmachine op een laminaatvloer.
Als hij gaat centrifugeren schud en loopt hij het hele hok door.
Wat kan ik ertegen doen?

104680 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 08:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zitten de contragewichten na de verhuizing nog goed? En staat de wasmachine waterpas?

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie oplossing van jorisw: zorg dat de wasmachine zowel in de breddte als in de lengterichting horizontaal staat. Met de stelpoten kunt u ze hoger of lager indraaien en zo met een waterpas kontroleren. Wat ook helpt is bij de bouwmarkt 4 zwarte rubberen doppen kopen ( wasmachine-isolatiedoppen) die u onder de 4 poten van de wasmachine plaatst. Kosten circa 12 - 14 euro. U voorkomt hiermee herrie en ze geven meer grip op een gladde ondergrond.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst kijken of de wasmachine waterpas staat, meestal kan je hem bijstellen door aan de pootjes te draaien. Verder is een houten vloer een lastige combinatie met een wasmachine, eigenlijk is hij het meest geschikt voor een betonvloer. Sommige mensen leggen er stoeptegels onder of een betonnen plaat om de machine minder te laten schudden.
Rubber wordt door monteurs afgeraden omdat hij dan op een nog onstabielere grond staat en dan nog meer gaat schudden.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als hij op een laminaatvloer staat zou ik sowieso overwegen er een lekbak onder te plaatsen.

Die rubberdoppen gaan je niet helpen. Probleem is niet dat je vloer te glad is, maar dat hij mee trilt en de trillingen van de wasmachine versterkt. Alsof de wasmachine op een trampoline staat. Die begint dus te dansen en verplaatst zich.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de schokbrekers nog wel goed, want vaak geeft dit ook een probleem dat de machine tijdens centrifugeren gaat wandelen.
Anders zou ik eens een rubber matje onder leggen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of het een nieuwe betreft,in dat geval..., zijn de beugels (die de trommel op zijn plaats houden gedurende het vervoer) wel verwijderd?

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een bovenlader kan gewoon tijdens het wassen de trommel geopend worden. Programma stilzetten, stroom eraf halen, wachten tot de vergrendeling opgeheven is, het wasgoed herschikken en het apparaat weer aanzetten. Werkt vrijwel altijd. Mijn wasmachine wil nog weleens een beetje bokken als ik hem verzet heb om eronder te dweilen, maar dat valt op deze manier eenvoudig op te lossen en na enige tijd komt het bokken ook niet meer voor.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een nieuwe wasmachine hebt gekocht wordt tijdens het plaatsen door de installateur de zware transportschroeven verwijderd die de trommel op zijn plaats houden.
Deze moet je bewaren voor een evt volgend transport van de machine.
Zijn deze beugels of schroeven niet geplaatst dan kan door een hevige schok de trommel ophanging zijn beschadigd of ontregeld.
Tappie vraagt of deze beugels wel zijn verwijderd.
Maar mijn vraag is : was de trommel gezekerd voor het transport ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

tappie schreef op woensdag 13 jun 2012, 12:34: Ik weet niet of het een nieuwe betreft,in dat geval..., zijn de beugels (die de trommel op zijn plaats houden gedurende het vervoer) wel verwijderd?

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rubberen poten of matten gaan de zaak alleen nog maar erger maken.

Zoals al eerder aangegeven heeft de wasmachine een niet verende ondergrond nodig, zoals tegels, beton, of een stevige houten vloer.

De laminaat vloer is te glad en is op een zachte geluiddempende ondergrond gelegd. Het laminaat veert daardoor teveel.

Een oplossing is om op het laminaat een beschermend dun laagje folie of een dun rubberen antislip matje te leggen (o.a. verkrijgbaar bij een winkel met kampeerartikelen). leg daarop een heel stevige houten plaat of spaanplaat (minimaal 2 cm dik), die iets groter is dan de omtrek van de wasmachine.
Zet de wasmachine op de houten bodemplaat en hij zal een stuk stabieler zijn.

Zorg ervoor dat de instelbare poot van de wasmachine zo is afgesteld, dat alle vier poten even veel druk uitoefenen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga er zomaar van uit dat de bestaande wasmachine is mee verhuist, transportbeveiliging niet opnieuw is geplaatst en op de nieuwe plaats rent de wasmachine van de plek af. Wat te doen, alle stelvoeten geheel indraaien en als de machine speling heeft bijvoorbeeld linksvoor die stelvoet zo uitdraaien dat de machine vast staat. Waterpas is grote onzin de machine moet vast staan. In feite komt het er op neer dat hoe meer de stelvoeten zijn uitgedraaid des te onstabieler de machine staat. Rubbers onder de stelvoeten lossen niet op en die lekbak is schijnveiligheid.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit onderwerp is wel eens eerder aan de orde gekomen...

Ik ben helaas nog niet bekend met het opzoeken van die zaak.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op woensdag 13 jun 2012, 14:39: en die lekbak is schijnveiligheid.

Hij staat op een laminaatvloer. Iedere druppel die je opvangt is meegenomen.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 05:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op woensdag 13 jun 2012, 08:38: Zitten de contragewichten na de verhuizing nog goed? En staat de wasmachine waterpas?
Dankjewel voor de reactie, maar wat zijn contragewichten? En ja hij staat waterpas

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 05:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 13 jun 2012, 09:10: Eerst kijken of de wasmachine waterpas staat, meestal kan je hem bijstellen door aan de pootjes te draaien. Verder is een houten vloer een lastige combinatie met een wasmachine, eigenlijk is hij het meest geschikt voor een betonvloer. Sommige mensen leggen er stoeptegels onder of een betonnen plaat om de machine minder te laten schudden.
Rubber wordt door monteurs afgeraden omdat hij dan op een nog onstabielere grond staat en dan nog meer gaat schudden. Dit ga ik zeker doen.
Dankjewel, dit kan wel kloppen voorheen stond hij ook op een betonnenvloer en had ik daar geen last mee.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 05:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

tappie schreef op woensdag 13 jun 2012, 12:34: Ik weet niet of het een nieuwe betreft,in dat geval..., zijn de beugels (die de trommel op zijn plaats houden gedurende het vervoer) wel verwijderd?
De beugels zijn gebruikt bij het verhuizen, volgens de verhuizers worden deze alleen nog maar gebruikt bij het verschepen.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 05:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hiermede wil ik jullie allemaal bedanken voor de geweldige reacties.
Ben er goed mee geholpen.
En ga het zeker uit proberen.
Groetjes Ingeldingel

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn wasmachine staat op zolder. Mn man heeft er motersteunen onder geschroefd. Staat een scheepsmoter in de machinekamer, maar ook je automoter ook op. Daar zit rubber tussen die de beweging deels opvangt. Verder heeft hij een houten mal gemaakt en deze met kantenklare beton volgestort. Je kunt de mal zo groot en dik maken als je wilt. Dit vangt ook grote bewegingen op. Mocht die plaat al iets gaan schuiven, dan kun je er eventueel een blokje voortimmeren.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer een wasmachine aan de wandel gaat zijn het 100% zeker de schokbrekers. Bij merken als Bosch, indesit etc worden niet al te beste dempers geleverd. JE zou ze kunnen vervangen voor de dempers van miele. Erg stevige metalen dempers. Meet even de asmaat van de dempers op , 8 of 10 mm en spoed je naar de onderdelenzaak in de buurt.
je zegt tevens dat je verhuisd bent, contoleer toch eerst even of de buitentrommel niet gekanteld is. Dit kun je zien aan een draaiing in het manchet. Als de buitentrommel gedraaid is dan is de belasting op de schokdempers ongelijk en kun je een gelijkend effect krijgen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@johanswart, datums lezen is niet je sterkste kant. Met uw antwoorden schiet niemand iets op.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan nog, middels google met als zoekterm dit probleem kun je hier ook op het antwoord komen. Immers, je hebt het hier zelf ook gevonden is het niet?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik draai op dit forum al wat langer mee. Reageren op zeer oude topics die voor het meeste al zijn opgelost voegt niets toe. Door het omhooghalen van die oude topics ontstaat irritatie en komen nieuwe vragen niet meer onder de aandacht.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de les

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie het maar als een beginners foutje, er komen voldoende technische vragen aan de orde die wel opgelost kunnen worden.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen jullie misschien ophouden mijn inbox te vervuilen ?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 24 jan 2013, 16:56: Kunnen jullie misschien ophouden mijn inbox te vervuilen ?

Ach, dat kun je niet zelf doen door reacties uit te zetten???

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was een simpele vraag.
Carola begreep hem niet.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

carola.83 schreef op donderdag 24 jan 2013, 18:38:
wimmi20 schreef op donderdag 24 jan 2013, 16:56: Kunnen jullie misschien ophouden mijn inbox te vervuilen ?

Ach, dat kun je niet zelf doen door reacties uit te zetten???