Mag Nike zo maar alle ondersteuning stoppen voor de Nike+ Sportwatch
Ik ben sinds enkele jaren net als mijn zus in het bezit van een Nike+ sportwatch GPS. We zijn erg tevreden over dit artikel en gebruiken deze ook wekelijks voor training en het lopen van wedstrijden.
Nu krijg ik op 17 April 2018 opeens de volgende e-mail van Nike:
ONDERSTEUNING VOOR SOMMIGE APPS EN DEVICES STOPT
Om gebruikers de best mogelijke ervaring te kunnen blijven bieden, stoppen we op 30 april 2018 met de ondersteuning voor de hieronder genoemde devices en apps. Na deze datum worden gegevens niet meer gesynchroniseerd of bewaard. Je kunt je runs en work-outs blijven bijhouden met de nieuwste versies van de Nike Run Club app, Nike Training Club app en Apple Watch Nike+. Bedankt voor je blijvende passie en support.
DEVICES EN APPS WAAR HET OM GAAT:
- Nike+ Connect software
- Nike+ SportWatch
- Nike+ SportBand
- Nike+ FuelBand
- Nike+ iPod Nike Run Club app versie 4.8.7 en ouder (iOS en Android)
- Nike Training app versie 4.4 en ouder (iOS en Android)
- Nike+ Fuel app (iOS en Android) Nike+ Move app (alleen iOS)
Ik vind het alles behalve netjes om de complete ondersteuning te stoppen. Ik kan me voorstellen dat je na een aantal jaar niet meer doorontwikkeld (dus geen updates etc. meer uitbrengt voor bijvoorbeeld de Nike+ connect software om te synchroniseren). Om aan te geven dat je vanaf 30 April je work-outs niet meer kunt synchroniseren en uploaden vind ik wel erg ver gaan en eigenlijk niet kunnen. Dus na 30 April 2018 kun je je Nike+ Sportwatch nog gebruiken tot het geheugen op je horloge vol is en dan kun je hem weggooien, dat is wat ze zeggen.
Ik zag op een andere website dat er meerdere gebruikers met hetzelfde probleem zitten en er door een andere gebruiker contact is geweest met de Nike helpdesk (in 2 gevallen) In het 1e geval geven ze aan dat het horloge +/- 10 jaar mee zou moeten gaan en in het 2e geval dat werd er letterlijk verteld wat ik hierboven aangeef dat je na 30 April het horloge kunt gebruiken tot het geheugen vol is en dan kan het horloge weggegooid worden.
Het is dus schandalig dat er nu een groot aantal hardlopers met een Nike+ sportwatch zitten die ze over wellicht enkele weken al weg kunnen gooien terwijl ze er nog erg tevreden over zijn en deze zeker nog even meekan.
Mag Nike de ondersteuning zo maar compleet stoppen?
Zelf zou ik zeggen dat ze minimaal een van onderstaande oplossingen zouden kunnen bieden:
1. Zorg er sowieso voor dat het geheugen van de horloge is leeg te maken op een of andere maniet zodat hij wel nog is te gebruiken.
2. Breng eventueel een Stand-alone applicatie uit zodat gebruikers de horloges op hun eigen computer kunnen uitlezen.
3. Als je aangeeft dat een horloge +/- 10 jaar meer zou kunnen support dan ook nog 10 jaar na leveren van laatste horloge (je hoeft geen nieuwe updates/doorontwikkeling meer te doen)
Mag Nike de ondersteuning zo maar compleet stoppen?
Ja, dat mag. In onderhavig geval stopt Nike echter niet zomaar. U heeft hieromtrent een duidelijke en uitgebreide e-mail mogen ontvangen waarin u alvast wordt gewaarschuwd dat de ondersteuning voor bepaalde oude producten binnenkort stopt. Het beëindigen van de productonderstuening na een aantal jaar is overigens geen onbekend fenomeen. Fabrikanten kunnen immers niet eeuwig blijven doorgaan met het uitbrengen van updates.
Lijkt me dat u het geheugen leeg kunt maken door de sportwatch terug te zetten naar fabrieksinstelling.
Meeste electronica wordt 2 jaar ondersteund met updates.Je kunt het apparaat na die periode gewoon door gebruiken. Dat zal met deze smartwatch ook wel het geval zijn.
Tja, alles wat de laatste jaren door 'apps' wordt aangestuurd heeft géén lang leven. Hebben ze iets nieuws uitgebracht vinden ze dat oude (trouwe eerste...) gebruikers ook maar weer de portemonnai moeten trekken. Ja, helaas juist ook bij grote merken. Dat is een modern verdienmodel.
Maar gebruikers willen ook steeds nieuwe functionaliteit. Biedt je dat niet dan stappen ze wel over naar de concurrent. En die nieuwe functionaliteit vereist wel extra rekenkracht.
Maar kennelijk ben jij ICT deskundige en kan je uitleggen hoe je op oude, minder krachtige hardware, de nieuwste features kan gebruiken. Ik ben benieuwd.
Het geheugen van mijn Nike is vol je kan er inderdaad niets meer mee.
Ik ben het helemaal met Roumuh eens, Nike kan dit niet maken.
Als ik bij de koop wist dat het horloge maar 3 jaar mee zou gaan had ik een andere gekocht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer