br
door bram59 Nov 21, 2022 om 19:27
Elektronica & tv

Mag Videoland dit doen?

Ik kan sinds dit weekend geen Videoland meer kijken op mijn Panasonic smart tv
Dus veel proberen kontackt te krijgen via chat maar steeds een chatbot
Maar later toch gelukt en alles geprobeerd nieuwe app opnieuw opstarten niks dan hoor ik de reden...ja meneer uw tv uit 2017 wordt niet meer door ons ondersteund!! Als hij uit 2018 was dan nog wel wat??? Tv is net 5 jaar dus voor Videoland kijken moet je een nieuwe tv kopen? Ja of u beëindigt uw abonnement dit kan toch niet zomaar hun probleem moet ik dus oplossen ben al jaren klant mag dit zomaar?

5791 19 Rapporteer

ju
door juliomariner - Nov 21, 2022 om 19:38
1313 Antwoorden / 2 Vragen

De TV hebt u 5 jaar geleden gekocht maar het kan best zijn dat deze al een jaar eerder geproduceerd is, 6 jaar oud dus.
Zoals ook al in het topic voor deze gemeld is een tv bij 6 jaar blijkbaar zwaar verouderd en zullen niet alle apps meer draaien.
Videoland kan hier niet veel aan doen.

getty
door getty - Nov 21, 2022 om 19:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het ligt aan uw tv, niet aan Videoland...

Abonnement opzeggen of nieuwe tv. Iets anders is er niet.

Ci
door Ciskaaa Nov 21, 2022 om 20:00
10 Antwoorden / Vragen

De oplossing voor een niet meer zo smart tv die je nog niet wil vervangen: koop een Google chrome (budget oplossing), of een nvidia shield (premium oplossing).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 21, 2022 om 20:06
2011 Antwoorden / Vragen

Ik snap dit soort verbazing niet. Software blijkt vaak ongeveer een jaar of vijf op smart TV's te werken omdat daarna de hardware te veel achter loopt en dus hang je er een mediaspeler als een Chromecast aan en het kan weer jaren mee. Geen rechtszaak gezien die dit verbied dus het mag. Of het ook 'zomaar' mag weet ik niet.

br
door brui0929 - Nov 21, 2022 om 20:12
629 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u alle updates van de televisie op uw computer opgeslagen dan zou u terug kunnen naar de voorlaatste update misschien werkt de app videoland dan wel weer.

justmeagain
door justmeagain Nov 22, 2022 om 00:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

De meeste tv's draaien een update automatisch. Ik ken al jarenlang geen tv meer die via pc en usb een update doet.

br
door brui0929 Nov 22, 2022 om 20:34
629 Antwoorden / 10 Vragen

In computer idee van Januari 2017 heb ik hier uitleg overgegeven.

Ozymandias
door Ozymandias Nov 24, 2022 om 12:19
155 Antwoorden / Vragen

Dat is niet relevant meer in 2022. Ik werk met app bouwers. Als je een oudere versie van de OS installeert loop je nog steeds tegen de fysiek beperkingen aan. Daarnaast herkent de app het model toestel en zal het dan nog steeds niet werken.

justmeagain
door justmeagain Nov 24, 2022 om 23:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

@brui0939
U heeft in 2017 uitleg gegeven hoe je firmware/software terug kunt zetten. Dan zou ik denken dat u verstand heeft van zaken. Maar u weet toch zeker dat 5, bijna 6 jaar verder de techniek op een heel ander level zit en dat uw oplossing niet meer opgaat.

marita5
door marita5 - Nov 21, 2022 om 20:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bram59 ,

Bekijk eens dit filmje , klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=ulVtCXrYB0o

3 andere mogelijkheden voor Videoland op je TV

Het is nog steeds mogelijk om Videoland op je TV te kijken, óók zonder smart TV.

  1. Streamen
    Wanneer je de Videoland app op je telefoon of tablet hebt, kun je dit beeld met een Chromecast of Apple TV streamen naar je TV.
  2. HDMI
    Heb je geen Chromecast of Apple TV, maar wel een HDMI-ingang in je TV? Dan kun je er voor kiezen om te surfen naar de site van Videoland en je laptop aan te sluiten met een HDMI-kabel aan je TV. Misschien niet de meest elegante oplossing, maar het werkt wel!
  3. Via een gaming console
    De laatste mogelijkheid: Videoland via je PS4. In het menu van je Playstation kun je navigeren naar de TV-apps en Videoland aanklikken.

rj
door rjw - Nov 21, 2022 om 20:33
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem is dat de hardware veel langer mee gaat t.o.v. het app eco systeem. Apps vragen steeds meer van de hardware dus op een gegeven moment voldoet bepaalde hardware niet meer. Voor software is 6 jaar een eeuwigheid. Nu kan een app-bouwer natuurlijk de check uit de software halen die kijkt wat voor hardware er wordt gebruikt, maar als de hardware inderdaad niet krachtig genoeg is is niemand daarmee geholpen. Dan kan je de app nog wel gebruiken, maar de gebruikservaring is dan waardeloos. Dus zoals iemand anders al zegt: koop een Chromecast. En als die over een paar jaar achterhaald is, koop je er weer 1. Die dingen kosten bijna niks.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 21, 2022 om 21:48
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bram,

Mijn tv is ook al 15 jaar oud.

Een goedkope oplossing is om een "chromecast" (zie bijgevoegde foto) op een HDMI -aansluiting van uw tv in te pluggen.

U kunt dan via de Videoland-app op uw smartphone programma's "streamen/casten" naar uw tv.

Succes ermee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 22, 2022 om 09:55
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U bent niet de eerste en enige die hiermee wordt geconfronteerd en klaarblijkelijk is het met meer TV's aan de orde. Op zich ook niet zo onlogisch omdat er TV's met verschiilend merk soms/vaak uit dezelfde fabtkant komen. Daarom ook deze verwijzing naar een gisteren gestelde sooirtgelijke vraag: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/gesteld_door/DaanBoe:

panter22
door panter22 - Nov 23, 2022 om 07:37
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is de productiedatum van je tv? Dat is van belang voor de ondersteuning. Niet de datum waarop je de rv gekocht hebt.

Gr
door Grunn1 - Nov 23, 2022 om 10:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mag Videoland dit doen? Ja
Mag Panasonic dit doen? Ja
Een goedkope oplossing is u al gegeven, Chromecast.

Uthugo
door Uthugo - Nov 23, 2022 om 11:18
5 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen,
U kunt drie dingen doen :

1- een nieuw smart tv kopen ( Let dan op hoe lang het toestel ondersteuning krijgt )
2 - gebruik maken van een Google Chromecast
( nu bij BOL com in de aanbieding (
3 - mijn inziens de beste oplossing: schaf een Nokia Steaming Box 8000 aan ( bij Bol of Amazon) .
Hiermee kunt u alle apps ( inclusief Videoland) gewoon op uw tv krijgen )

edgarelsen
door edgarelsen - Nov 23, 2022 om 16:33
32 Antwoorden / 16 Vragen

Mijn Sony tv was dat al binnen twee jaar geen Videoland meer doe het nu via google chromecast en dat werkt ook prima

Je
door Jesjoali - Nov 24, 2022 om 04:55
1 Antwoorden / Vragen

Unlimited movies and series look with Videoland App, for a fixed monthly fee. Search find quick and easy a fun movie or series. myLoyola Login Page

1paul
door 1paul - Nov 24, 2022 om 08:48
3103 Antwoorden / 0 Vragen

ja dit is een regelmatig terugkerend probleem, u kunt bijv. een chromekast aanschaffen en deze aand e tv hangen om zo via uw mobiel of tablet videoland op te starten!

lottesanne
door lottesanne - Nov 25, 2022 om 23:13
438 Antwoorden / 47 Vragen

Koop een chromecast en download de Videoland app. Probleem opgelost