Ti
door Tilmemeklubau May 15, 2017 om 09:50
Elektronica & tv

Mag ziggo zo maar de tv app blokkeren zodat deze niet in het buitenland werkt

maandelijks betalen voor iets wat je dus niet kan gebruiken als je in het buitenland zit. Behalve als je speciale programmas installeerd zodat je de ziggo app voor de gek kunt houden. De betere programmas moet ook voor betaald worden.
Heerlijk een ziggo abb.. Mag dat alleemaal weer zomaar......

7720 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 15, 2017 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens is de Ziggo app wel degelijk in het buitenland te gebruiken. Hoor dat in ieder geval om mij heen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 15, 2017 om 10:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Werkt alleen als je een VPN server gebruikt. Is heel eenvoudig maar moet je wel weten.

tijger1
door tijger1 May 15, 2017 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb gisteren "uitgevonden" hoe ik op mij I-pad, in Nederland, Ziggo kan kijken en via een Chromecast kan streamen naar een tv. :-))  Dus verder reikt mijn "kennis" (nog) niet.

Gerry1969
door Gerry1969 May 15, 2017 om 11:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Haha, maar dit is een goed begin. Chromecast is echt geweldig.
Veel plezier ermee.

Cookies
door Cookies May 15, 2017 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom Chromecast als je de Horizon mediabox hebt?

tijger1
door tijger1 May 15, 2017 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Ten eerste ben ik nog niet zover met mijn ontdekkingsreis gevorderd. En ten tweede heb ik in mijn vakantieverblijf wel tv en ook meestentijds wifi, maar daar sowieso geen box. Ook heb ik niet de hoofdbox, dus ik heb nog geen idee, of ik op die kleine box zonder Chromecast Netflix zou kunnen kijken. Maar ik zal daar vakantieverblijf, nu via mijn I-pad en Chromecast ook gewoon naar Ziggo kunnen kijken.
Had voorheen Digitenne in mijn vakantieverblijf, omdat ik thuis KPN had, en had dus de Chromecast voor Netflix. Maar ik stop niet met experimenteren.:-)) Heb gister wel per abuis alle geplande opnamen van dochter gewist. Dus moet eerst beter lezen, voordat ik wat doe.:-((

aurora1
door aurora1 May 15, 2017 om 18:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de browser Opera zit vpn.
Dochter sprong vast een gat in de lucht....

tijger1
door tijger1 May 15, 2017 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1. Ik heb de boodschap via kleinzoon doorgegeven.:-))

aurora1
door aurora1 May 16, 2017 om 00:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Haha, heel verstandig, zulke zaken kun je maar beter over de band spelen.....

simon55
door simon55 - May 15, 2017 om 10:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De Ziggo app werkt uitstekend in t buitenland

Gerry1969
door Gerry1969 May 15, 2017 om 10:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb toch heel andere ervaringen want in Spanje, Italië, Kroatië, Portugal enz werkt de app niet. Je kan alleen via een VPN kijken.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 15, 2017 om 10:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het heeft te maken met de rechten op de programma's. Ziggo koopt content in voor de Nederlandse consument, niet voor de Spaanse of Poolse. Ziggo zou dan veel meer aan rechten af moeten dragen.
Dat is de enige reden.
Zoals u zelf al schrijft is het zeer eenvoudig te omzeilen met een VPN. Kortom ja dat mag.

ho
door holy53 - May 15, 2017 om 10:42
68 Antwoorden / 1 Vragen

Op de site van Ziggo:

Kan ik met de Ziggo GO app ook in het buitenland Online tv-kijken?

Met de Ziggo GO app kun je overal in Nederland tv-kijken indien je verbonden bent met internet. Buiten Nederland werkt dit niet.

fa
door familyman - May 15, 2017 om 10:43
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dat u in het buitenland bent, met een abo voor nl, tja wat kan ziggo daaraan doen?

Gerry1969
door Gerry1969 - May 15, 2017 om 11:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien een voorbeeld.
Stel u bent producent van een film.
Deze film wordt aangekocht door de Pathé en Vue bioscopen, zo'n 50 stuks.
Hoe zou u het dan vinden als deze bioscopen de film delen met alle andere landen om ons heen. Ze hebben u tenslotte al betaalt.
Bij Ziggo werkt het precies zo.

br
door bravehenk - May 15, 2017 om 11:29
206 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft allemaal te maken met rechten.

Als u een beetje op de hoogte wil blijven van nederlands nieuws en aantal programma's gebruik dan de BVN app.

groeten Henk

fredwolf
door fredwolf - May 15, 2017 om 13:38
1 Antwoorden / Vragen

klopt ik kan de app ook niet gebruiken op curacao ik denk dat te maken heeft met de afstand, zelfde als netflix netflix amerika is ook anders dan de europese versie

Gr
door Grunn1 May 15, 2017 om 15:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft niks met afstand te maken maar alleen met rechten.

Gerry1969
door Gerry1969 May 15, 2017 om 19:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gebruik een VPN app of server. Dan kunt u alles kijken.

henkvanstots
door henkvanstots - May 15, 2017 om 13:53
24 Antwoorden / 1 Vragen

Best een technisch verhaal maar met VPN moet het lukken:

https://www.debestevpn.nl/nederlands-tv-kijken-in-buitenland-vpn/

Afkicken lukt op die manier natuurlijk niet ;-)

koekeloer
door koekeloer - May 15, 2017 om 13:56
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo mag in het buitenland dit niet rechtenvrij uitzenden. Je kunt dus wel zoiets als NordVPN gebruiken (maar dat kost ook geld).

mo
door moetdat - May 15, 2017 om 16:50
104 Antwoorden / 19 Vragen

Private internet acces afgekort PIA is een prima VPN verbinding.
Jaarlijks een bedragje van rond de 35 euro. Alleen emails versturen gaat niet., moet VPN dan uitzetten. Misschien iets instellen!
Pas nog in oostenrijk de ZIGGO app gebruikt en geen probleem. Je moet wel een sterke internet verbinding hebben. Zal niet werken op een camping internet denk ik. Kan dan de beelden niet verwerken.VPN heeft meer voordelen.

ha
door halex - May 15, 2017 om 19:12
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Uiteraard. U betaalt ook om in Nederland tv te kunnen kijken. U betaalt niet om dat ook in het buitenland te doen. Daar heeft Ziggo de rechten niet voor. Had Ziggo die rechten wel, dan was uw abonnement een stuk duurder.
U krijgt dus precies waar u voor betaalt.

pi
door pieterwolters - May 15, 2017 om 21:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zelfs zo dat ze sommige zenders alleen maar door mogen geven via de app als je een Ziggo internetaansluiting gebruikt. Via andere providers mag het dan niet. Heeft, zoals anderen al zeggen, gewoon met rechten en contracten te maken. Het is net de normale wereld, die tv-wereld....

Paola Castor
door Paola Castor - May 15, 2017 om 22:07
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ja! Dat heeft te maken met auteursrechten en afspraken, zgn. content, die zijn gemaakt met de auteursrechthebbenden.

Zo kan het zijn dat BBC1 & 2 alleen thuis via de Wi-Fi kunt bekijken.

In het buitenland functioneert de ZIGGO GO app niet - zelf uitgeprobeerd in België.

Gerry1969
door Gerry1969 May 16, 2017 om 21:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klopt maar net een VPN werkt de app ook in België hoor. :-)

Paola Castor
door Paola Castor May 16, 2017 om 22:39
66 Antwoorden / 1 Vragen

Zal het ook eens gaan proberen met VPN.