St
door Stadhouders Jan 21, 2020 om 13:09
Elektronica & tv

Marktplaats

Een Gettoblaster gekocht via marktplaats incl verzendkosten €56.95. Vooraf nog duidelijk gevraagd of hij werkte. Antwoord was ja.

Na ontvangst doet alleen de radio het. Verkoper reageerde had alleen de radio getest. Krijg nu geen reactie meer van de verkoper of hoe we het gaan afhandelen.

De enige gegevens die ik weet van de verkoper zijn:

[edit redactie: persoonsgegevens]

Advertentie nummer m1498332200

Ik kan geen aangifte bij de politie doen omdat het niet onder oplichting valt, juridisch loket en markplaats kunnen me niet helpen. De verkoper mag wel nieuwe advertenties plaatsen, ze hebben alleen een aantekening in zijn account gemaakt.

Het vertrouwen als koper is helemaal weg en had op zijn minst verwacht van marktplaats dat ze de verkoper een bericht doen dat hij zich niet aan de verplichtingen als verkoper heeft gedaan.

1495 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2020 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat kan je gebeuren als je op MP iets koopt.
Jammer hoor.
Maar om nu dat rek.nr. hier te vermelden .....

simon55
door simon55 Jan 21, 2020 om 15:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Rekeningnummer klopt niet eens, maar zover was u nog niet

tenormin
door tenormin Jan 21, 2020 om 15:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt @simon55, die bank bestaat niet. ;-))

tdmduc
door tdmduc Jan 21, 2020 om 16:29
703 Antwoorden / 2 Vragen

@Simon55: je valt in herhaling en is een beetje saai zo.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2020 om 14:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor dat bedrag of zelfs voordeliger had u een nieuwe bij Amazon kunnen kopen. Voor een fractie van dat bedrag, meestal rond de 8 euro zijn tweedehandse wel bij kringlopers te vinden, waar u ze direct kunt controleren.
U had beter het ding kunnen ophalen en dan gelijk testen. Blijf verder maar liever weg van Marktplaats als u niets zelf wilt of kunt ophalen. Dus kijk eens bij kringlopers (of bij annonces in supermarkten), als u daar goed slaagt doet deze miskoop van de maand minder pijn lijkt mij.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2020 om 14:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen
ne
door neodutchio - Jan 21, 2020 om 14:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, koop tussen particulieren, dus geen garantie. Dat is altijd het risico van kopen zonder te kijken.

Donuts
door Donuts - Jan 21, 2020 om 14:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hallooooooooo, is er een moderator in de zaal???

Als u iets koopt van een particulier via een kaartje op het 'te koop bord' bij de supermarkt of een advertentie in de Telegraaf, kunt u ook niet terecht met uw klacht bij de supermarkt of de Telegraaf. Ditzelfde telt voor Marktplaats.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2020 om 14:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als al hiervcoor gezegd, dat is het risico van kopen op Markplaats en ook daarmee voorbij gaan aan alle waarschuwingen die er in deze al zijn.

Ga na of u in uw kennissenkring een hobbyist kent die mogelijk kan nagaan wat er defect is en dat eenvoudig repareren. Laten repareren bij een commerciële reparatuer zal u teveel geld kosten. Er zijn tegenwoordig clubjes van vrijwilligers die dit wel voordelig kunnen doen en zelfs kan dat bij sommige kringloopwinkels. Om op basis van civiel recht, wanprestatie te acteren zal u ook meer gaan kosten dan het bedrag dat u er voor heeft betaald.

Rest dus waarschijnlijk: een les die u € 56,95 heeft gekost.

tdmduc
door tdmduc - Jan 21, 2020 om 14:46
703 Antwoorden / 2 Vragen

Onglooflijk.........wat een oude kist van Sharp.

En dat van dat rekeningnummer wat u hier zo maar plaatst.

Aan de ratings is te zien dat de verkoper het best aardig doet en bent u één van de weinigen die klaagt.

Voor dat bedrag had ik u overigens een heel aardige goedwerkende geleverd, maar dat terzijde.

TIP:>> laat het repareren bij een Repair Café bij u in de buurt.

https://repaircafe.org/bezoeken/

Donuts
door Donuts Jan 21, 2020 om 14:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn mensen die van vintage houden. Me too.

simon55
door simon55 Jan 21, 2020 om 15:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat rekeningnummer klopt niet eens , maar zover was u nog niet

tdmduc
door tdmduc Jan 21, 2020 om 16:27
703 Antwoorden / 2 Vragen

"Vintage" hahaha. Deze niet hoor. Gewoon kapot plastic. Kom het maandelijks tegen op ons repaircafé.

@Simon55 En? Dus? U werkt bij de ING?