we
door westd05 Jan 30, 2011 om 17:03
Elektronica & tv

Media Markt '19% BTW weg er mee' aktie. Nog meer klachten?

Mediamarkt is niet eerlijk in zijn reclame en voorwaarden over hun 19% BTW aktie.
Tijdens de aktiedagen '19% BTW Weg er mee!' zou Media Markt de BTW voor je betalen.

Ik ging zelf voor een interne harddisk en een externe harddisk naar de Media Markt in Deventer. Daar aangekomen blijken hele gangpaden niet mee te doen met de aktie.
Mijn benodigdheden vallen volgens de verkoper niet onder de productgroep 'computer' maar onder computeraccesoires. Een externe harddisk is nog te bediscusiëren maar een interne is toch echt gewoon een computeronderdeel.
Ze zijn ook niet erg consequent in wat nu accesoires zijn en niet. Een scanner is bijvoorbeeld geen accesoire volgens de media markt. Ook een printer of een losse monitor niet, deze doen namelijk wel weer mee met de aktie (foto's van)

Daarop ben ik naar de servicebalie gegaan om mijn klacht te uitten. Een vrouw voor mij had ook al een klacht over de aktie. Ze kreeg de iPhone niet mee met korting. Deze viel buiten de aktie.
Dit vond ik pas echt schandalig. Dat was nergens uit op te maken.
Toen ik het een en ander nader ging bekijken, kwam ik er achter dat de aktie gewoon niet deugt.

- De iPhone wordt tijdens de TV reclame duidelijk getoont tussen de producten. (heb ik screenshot van)
- De productgroep telecom doet mee. Alle GSM's in de winkel hebben de kortingsprijs, behalve de iPhone. Deze staat er wel gewoon tussen. (Foto van)
- De voorwaarden op de internet (screenshot van) en de voorwaarden die in de winkel zijn aangeplakt (foto van) wijken af van elkaar. Zo is op zondag op de internet pagina de iPhone te vinden binnen het rijtje dat niet mee doet met de aktie terwijl dit op de voorwaarden in de winkel niet het geval is.
Verder zijn er een 3 tal tv's van Sony aan de voorwaarden op internet toegevoegd, die niet op die in de winkel staan vermeld.

Ik vind het erg vervelend dat ik en meerdere met mij, voor niks naar de Media Markt zijn gereden. Ze doen voorkomen alsof de korting op alle producten wordt gegeven.

11232 8 Rapporteer

invalide
door invalide - Jan 30, 2011 om 17:45
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben wel zeer tevreden met de MEDIA MARKT....!

Ja U leest het goed, als ex eigenaar webwinkel in dezelfde producten was dit geen concurrent maar gratis showroom.

Zij dure reclame, pand, verlichting, verwarming, personeel en een magazijn om snel en zoveel mogelijk gelijk te kunnen leveren.
Dus veel kosten en ik had een lelijke grijze doos met Computer....
Diefstal van producten of stuk maken door klanten is bij mijn nog niet gebeurd.
Ook geen onverkochte winkeldochters die met korting weg moesten.
Ook geen demo modellen in opruiming, alleen de overjarige voor zover deze nog via importeur leverbaar waren.
Op dit waardeloze verlopen en dus goedkope industrieterrein huurde ik ver onder de normale prijs.

Maar na kijken bij Media Markt bestelde ze bij mijn, en na enkele dagen tot weken leverde ik met de lagere kosten voor nog lagere prijzen.
Een enkele keer was ik duurder, maar voor 95% ben ik goedkoper.

De plaatselijke Showroom en bij mijn afhalen zonder bezorgkosten en daarom ben ik juist blij met deze Duitse soms dubieuze opdringerige reclame hebbende grote winkel.

Media Markt? Mij krijgen ze niet gek!

duif2
door duif2 - Jan 30, 2011 om 18:05
371 Antwoorden / 116 Vragen

Geen kwaad woord over de MM.
Ik ben vandaag geweest voor een fotocamera.
Toen bleek dat deze bij BCC goedkoper was, kreeg ik direct aangeboden (niet eens zelf hoeven vragen!!!!) dat ik de camera voor de laagste prijs kon kopen.
Prima service.

druifje01
door druifje01 - Jan 30, 2011 om 18:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@invalide. Ik geloof dat het om de haken en ogen van de minus 19% BtW-aktie gaat.

we
door westd05 - Jan 30, 2011 om 18:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het viel mij ook op dat de iPhone wel wordt getoond in de TV reclame van deze Media Markt aktie. (ook screenshot van) Toch valt hij buiten de aktie.
Dat is toch misleiding?

quantas
door quantas - Jan 30, 2011 om 18:15
670 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige consumenten kunnen niet lezen en een screenshot is erg leuk maar de voorwaardes staan duidelijk in de winkel aangegeven en ook op de site, en waarempel wat staat daar ook bij de Iphone.

Geldt de actie voor alle producten?
Nee, uitgezonderd van deze actie zijn:
•Muziek, film en games
•Computer: Apple iPad
•Games
•hardware
•Hifi: Bose
•Telecom: Apple iPhone
•Computeraccessoires
•Witgoed: Liebherr
•Accessoires

valerius-2
door valerius-2 - Jan 30, 2011 om 18:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja er zijn nog mensen die in schreeuwerige reclame geloven kijken in de winkel niet naar de voorwaarden en voelen zich beet genomen, dat bent u ook om dat u in reclame gelooft.

mvv93
door mvv93 - Jan 31, 2011 om 19:26
9 Antwoorden / 5 Vragen

Toen was er op Omroepgelderland ( Zender uit Gelderland ), Ook iets in Hallo Gelderland. Dat media markt net voor de ''BTW Vrije dagen'' de prijzen opkrikt. Om zo te laten geloven dat het btw vrij is. Maar dat het dus eignelijk niet is.

di
door diquydiq - Oct 1, 2012 om 09:34
32 Antwoorden / 16 Vragen

Onderwerp van uw bericht: Misleidende BTW-korting!
Betrokken bedrijf: Mediamarkt

U hebt ons het volgende geschreven:
Op 28, 29 en 30 september geeft MediaMarkt 19% BTW-korting:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/b twactie.html?et_cid=5&et_lid=8&et_sub=btw-sept2 012-zaterdag

Op kieskeurig -- aankoopbedrag -- komt mediamarkt soms met een paar centen op plaats één, maar bij mediamarkt is dit de prijs waar al 19% is verdisconteerd! Terwijl bij de concurrenten de prijzen inclusief 19% BTW zijn! Op kieskeurig wordt dit niet vermeld! Indien ik bij de site van mediamarkt een bestelling plaats, zie ik bij het eindbedrag, af te rekenen, 'inclusief BTW' -- staat er expliciet bij vermeldt! Iemand met een beetje gezond verstand zou mogen concluderen dat van dit bedrag 19% dient te worden verdisconteerd, maar nee! 19% is reeds afgetrokken, volgens helpdesk mediamarkt! Dit noem ik gewoonweg misleiding!

Ik begrijp werkelijk niet waarom een klant bij MediaMarkt zou kopen, indien mediamarkt exclusief BTW even duur is, als haar concurrenten inclusief BTW! Wat een nare grap!

Zou ik MediaMarkt niet kunnen verplichten om van het aankoopbedrag op kieskeurig vermeldt alsnog 19% te verdisconteren aangezien, standaard de vermelde prijzen inclusief BTW zijn!

http://imageshack.us/a/img805/1989/9292012 70734pm.png

http://imageshack.us/a/img4/7863/929 201270931pm.png

http://imageshack.us/a/img594/80 58/929201270147pm.png

Volgens hun BTW-kortingsreklame zou ik €1323,94(exclusief BTW), dienen te betalen en geen €1575,49 (inclusief BTW)!

Hoe betrouwbaar is eigenlijk kieskeurig indien zij appels met peren aan het vergelijken is, zonder dit aan de klant kenbaar te doen worden? Bedrijven zoals mediamarkt zonder btw in hetzelfde rijtje met bedrijven met btw vergelijken, zonder dit te vermelden! Dit is opzettelijk de klant in de maling nemen! MediaMarkt denkt, indien ik niet op een eerlijke wijze kan winnen; dan maar voor vals gaan! Dit doet mij denken aan doping in de sport! Blijkbaar laat kieskeurig zich goed voor dit soort van omkoop betalen! Wat mij bevreemd is dat de concurrenten van MediaMarkt, zich door kieskeurig en mediamarkt laten misleiden en benadelen!: