Mediamarkt levert kapotte tv, na 5 weken nog steeds geen nieuwe
Mediamarkt heeft een kapotte tv geleverd, deze ook opgehaald, bevestiging van ontvangst gestuurd.
En tevens de bevestiging dat ze overgaan tot omruil.
Dat is nu 5 weken geleden.
Na ontelbare telefoontjes, e-mails, Messenger berichten, een winkelbezoek en een ingebrekestelling verder, nog steeds geen nieuwe tv.
Wie heeft raad?
Topantwoord
Heeft u de tv in een winkel gekocht? In dat geval ga terug naar de winkel.
Aankoop via internet? Stuur ze een gelijkecbrief, email en aangetekende brief met als inhoud : leveren binnen 10 dagen of geld retour op uw bankrekening.
In de winkel gekocht maar laten bezorgen.
Dan zien ze dit als online bestelling begreep ik.
In de aangetekende ingebrekestelling aangeven dat ze moeten reageren binnen 14 dagen, anders geld terug. Er is niet op gereageerd.
Kopen in de winkel en laten bezorgen (wel zo veilig met een grote tv) is en blijft een winkelaankoop. Stuur ze nog 1 aangetekendebrief dat u uw betaalde bedrag incl 2 x kosten aangetekende brieven retour wil en de verkoop ontbind. Verder: bij niet betalen binnen 10 dagen dat u de vordering uithanden geeft met alle kosten voor hen. Of ga in persoon naar de winkel en eis de manager te spreken, met uw info.
Topantwoord
Hallo BC5 ,
Als u de Tv online heeft gekocht , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Mediamarkt is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt-nl/certificaat/
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Over het algemeen reageert een bedrijf dan snel
Topantwoord
Ik weet niet waar je woont, maar kijk even of jouw krant een ombudsman heeft, dit wil wel eens helpen ik heb er zelf hele goede ervaringen mee
Topantwoord
Als u ze in gebreke hebt gesteld hebt u toch ook aangekondigd wat u zou doen als ze niet aan uw eisen tegemoet zouden komen? Dan is het tijd dat ook daadwerkelijk te gaan doen.
Overigens is een TV in een winkel kopen en laten bezorgen geen koop op afstand, U kunt er dus niet vanaf zien.
In de ingebrekestelling heb ik aangegeven binnen 14 dagen een nieuwe tv te wensen, anders geld terug.
Maar er wordt dus nergens op gereageerd.
Ik bel bijna dagelijks en word van het kastje naar de muur gestuurd.
Heel frustrerend.
Dat lijkt mij juridisch niet helemaal correct. Je kunt geen nieuwe tv wensen, je kunt tijdige reparatie eisen en je kunt eventueel de koop ontbinden als men daar niet aan voldoet. Ik denk toch een beslismoment, ga langs bij de MM en ga daar in gesprek, huur juridische hulp in of wacht het anders dan toch maar even af. Veel meer smaken zie ik niet.
@Henkdezevende; als die TV al kapot was bij levering hoef je volgens mij niet akkoord te gaan met reparatie, maar heb je gewoon recht op een nieuwe.
Helaas, zo luidt de wet niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer