BC
door BC5 Feb 23, 2023 om 15:07
Elektronica & tv

Mediamarkt levert kapotte tv, na 5 weken nog steeds geen nieuwe

Mediamarkt heeft een kapotte tv geleverd, deze ook opgehaald, bevestiging van ontvangst gestuurd.

En tevens de bevestiging dat ze overgaan tot omruil.
Dat is nu 5 weken geleden.
Na ontelbare telefoontjes, e-mails, Messenger berichten, een winkelbezoek en een ingebrekestelling verder, nog steeds geen nieuwe tv.
Wie heeft raad?

1513 5 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Feb 23, 2023 om 15:11
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u de tv in een winkel gekocht? In dat geval ga terug naar de winkel.

Aankoop via internet? Stuur ze een gelijkecbrief, email en aangetekende brief met als inhoud : leveren binnen 10 dagen of geld retour op uw bankrekening.

BC
door BC5 Feb 23, 2023 om 15:23
Antwoorden / 1 Vragen

In de winkel gekocht maar laten bezorgen.
Dan zien ze dit als online bestelling begreep ik.
In de aangetekende ingebrekestelling aangeven dat ze moeten reageren binnen 14 dagen, anders geld terug. Er is niet op gereageerd.

mahadma
door mahadma Feb 23, 2023 om 17:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Kopen in de winkel en laten bezorgen (wel zo veilig met een grote tv) is en blijft een winkelaankoop. Stuur ze nog 1 aangetekendebrief dat u uw betaalde bedrag incl 2 x kosten aangetekende brieven retour wil en de verkoop ontbind. Verder: bij niet betalen binnen 10 dagen dat u de vordering uithanden geeft met alle kosten voor hen. Of ga in persoon naar de winkel en eis de manager te spreken, met uw info.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 23, 2023 om 15:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BC5 ,

Als u de Tv online heeft gekocht , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Mediamarkt is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt-nl/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

sira
door sira Feb 23, 2023 om 16:16
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Over het algemeen reageert een bedrijf dan snel

Topantwoord

rufus1
door rufus1 - Feb 23, 2023 om 15:43
10 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet waar je woont, maar kijk even of jouw krant een ombudsman heeft, dit wil wel eens helpen ik heb er zelf hele goede ervaringen mee

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 23, 2023 om 16:23
2039 Antwoorden / Vragen

Als u ze in gebreke hebt gesteld hebt u toch ook aangekondigd wat u zou doen als ze niet aan uw eisen tegemoet zouden komen? Dan is het tijd dat ook daadwerkelijk te gaan doen.
Overigens is een TV in een winkel kopen en laten bezorgen geen koop op afstand, U kunt er dus niet vanaf zien.

BC
door BC5 Feb 23, 2023 om 23:58
Antwoorden / 1 Vragen

In de ingebrekestelling heb ik aangegeven binnen 14 dagen een nieuwe tv te wensen, anders geld terug.
Maar er wordt dus nergens op gereageerd.

Ik bel bijna dagelijks en word van het kastje naar de muur gestuurd.
Heel frustrerend.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 24, 2023 om 13:03
2039 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt mij juridisch niet helemaal correct. Je kunt geen nieuwe tv wensen, je kunt tijdige reparatie eisen en je kunt eventueel de koop ontbinden als men daar niet aan voldoet. Ik denk toch een beslismoment, ga langs bij de MM en ga daar in gesprek, huur juridische hulp in of wacht het anders dan toch maar even af. Veel meer smaken zie ik niet.

id
door idaeon Feb 24, 2023 om 13:35
21 Antwoorden / Vragen

@Henkdezevende; als die TV al kapot was bij levering hoef je volgens mij niet akkoord te gaan met reparatie, maar heb je gewoon recht op een nieuwe.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 24, 2023 om 13:55
2039 Antwoorden / Vragen

Helaas, zo luidt de wet niet.

1paul
door 1paul - Feb 23, 2023 om 16:47
3134 Antwoorden / 0 Vragen

ontbind de aankoop wegens niet nakoming belofte's, stel dat je geld terug wil!