bu
door burmania Jul 6, 2005 om 19:42
Elektronica & tv

Medion MD41859 MiniDVCamcorder

Hallo,

Ik heb een Camcorder gekocht bij de Aldi. Deze camcorder maakt bij het opnemen een zoemend geluid. Dit geluid wordt weer mee opgenomen op het bandje wat heel storend is.

Ik ben terug gegaan naar de aldi en die zeiden tegen me moet je met het Medion Service Center contact opnemen.

Ik heb de camera onlangs opgestuurd naar het "beruchte" Panningen (MSC). Van hun heb ik een nieuwe camera retour gekregen, alleen hier is hetzelfde mee aan de hand. Ik maar weer het MSC bellen (ging niet in 1 keer goed natuurlijk). Daar scheepten ze me uiteindelijk af met het antwoord, Het is de kwaliteit van het toestel, en dat geluid maken alle camera's. Is niet zo want een andere camera van medion die ik gebruikt heb was wel goed.

Ik heb mijn geld retour gevraagd bij medion omdat het niet het kwaliteit levert dat je verwacht van z'on product, maar daar doen ze niet aan omdat zij niet de verkopende partij zijn. maar nu na alle commotie tussen het msc en mij ben ik uiteindelijk over de 8 dagen heen om het toestel te retourneren naar de aldi (had ik meteen moeten doen) DOM!!!

HEEFT IEMAND ANDERS OOK DIT PROBLEEM EN WAT KAN IK HIER NOG VERDER AAN DOEN OM MIJN GELD TERUG TE KRIJGEN.

WIE KAN MIJ HELPEN????

Met Vriendelijke Groet;

Stefan

954 3 Rapporteer

mi
door mikro - Jul 12, 2005 om 07:01
68 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem had je normaliter ook via Aldi moeten laten oplossen (je doet alleen zaken met de verkopende partij, wat deze verder richting fabrikant doet is niet jouw probleem).

De termijn van 8 dagen geldt niet voor producten die niet of onvoldoende doen wat jij redelijkerwijs mag verwachten. Als een product ondeugdelijk is, of dat nu na 1 dag of na 9 dagen (of na 3 maand) blijkt, het probleem moet gewoon opgelost worden. In dit geval weet je al dat het niet op te lossen is, dus moet Aldi het terugnemen en je geld teruggeven.

Bovenstaande is overigens de theorie. Ik heb zo'n vermoeden dat de Aldi niet graag hieraan gaat meewerken, maar met wat 'dreigen' (Kassa, Consumentenbond, rechter, etc) moet het vast lukken.

ja
door jappie10 - Jul 18, 2005 om 22:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

Bij camcorders hoor je vaak een zoemend geluid. Dit is het "motortje"van eht apparaat. Bij concumentenmoddellen van panasonic en jvc hoor je dat ook vaak op de achtergrond bij opnames. Als het echt hard zoemt, is het niet goed. Maar alleen duurdere modellen hebben dit niet. Je kunt het voorkomen door een externe microfoon op de camcorder aan te sluiten (als dat kan). Dan heb je dat niet.

ed
door edloekie - Jul 19, 2005 om 15:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Stefan,

Normaal gesproken, heb je op de artikelen van de Aldi, 3 jaar garantie, en mocht je niet tevreden zijn, dan geven ze je toch het geld terug.

Het is bekent dat je bij de camcorders van tegenwoordig, de motor kunt horen. Bij de één wat meer als bij de ander.bij de oudere types die waren groter, had je er geen last van, maar nu ze kleiner worden, is het onontkoombaar, dat je de morot gaat horen. ik heb sinds 13-07-05 de JVC GR-DX 317, en ik moet zeggen, hij bevalt mij goed. Ik heb beelden via de tv gekeken, en heb geen last gehad van een storend motor geluid. ik weet niet wat jou die camara heeft gekost, maar de JVC heeft mij 450 euro gekost. Als je nog vragen hebt, kun je mij die mailen naar ed.goha@home.nl