Miele afzuigkap defect
Heb aantal jaar terug een Miele afzuigkap gekocht, deze hield er af en toe mee op eens per maand, per week, per half jaar. Je zet hem dan weer aan en doet t weer. Monteur is er 2 x bij geweest, eerste keer niks gedaan omdat hij niks constateerde tweede keer is er wat vervangen maar kon niet garanderen dat de klacht weg bleef. Deed het weer een tijdje en uiteindelijk stopte hij weer, zette hem weer aan, verder geen aandacht meer aan besteed. Nu voor vakantie stopte deze een aantal keer achter elkaar. Miele gebeld, Miele wil wel komen maar nu moet ik 130 euro betalen aan voorrijkosten ed. Omdat de garantie voorbij is. Vind het een vreemde gang van zaken daar dit naar mijn idee een bestaande klacht is die er vanaf t begin in zit.
Doet deze het bij alle snelheden, zo ja zou ik overwegen geen kosten te maken en naar een nieuwe uitkijken. De kans bestaat dat u nog meer kosten gaat krijgen omdat vermoedelijk dat het schakelblok vervangen moet worden.
Miele is niet meer dé Miele van vroeger!
Neem je verlies en koop voor die € 130 een mooie nieuwe.
Geen discussieproblemen meer en weer een aantal jaren een goede afzuigkap.
Op basis van de geldende consumentenwetgeving heeft u niet zo veel rechten meer aangezien u zelf aangeeft dat het probleem zich feitelijk alk vanaf het begin dus vlak na de aankoop al voordeed. U had er toen goed aangedaan om naar de verkoper te gaan omdat de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt.
Volgens dezelfde wetgeving is de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Dat blijft die ook na een aantal jaren en in beginsel dient u dus ook bij de verkoper te zijn voor herstel. Omdat de kap echter al een aantal jaren oud is en de bewijslast dat de oorzaak van het euvel nu bij u ligt hoe dan ook betekeken dat reparatie niet gratis behoeft en er rekening kan worden gehouden met afschrijving.
Ook mij advies: schaf een nieuwe aan, ik zie aanbiedingen rond ca.: € 200,00.
Voor relevante wetgeving zie:
www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Lastig om deze vraag te beantwoorden. Uit je berichtgeving maak ik op dat je het apparaat al meerdere jaren in gebruik hebt. Dan wordt het moeilijk om Miele daar nog steeds kosteloos voor aan te spreken. In een eerdere fase Miele “aangetekend” hierover informeren was, achteraf gezien, verstandiger geweest. Maar dat is nu natuurlijk makkelijk redeneren. Mijn ervaring is, dat uurloon en voorrijkosten bij Miele aan de zeer forse kant zijn. Storing aan onze koffiemachine? Hup, al snel 500 euro! Mooie apparatuur Miele, maar krijg er nooit wat aan☹
In een eerdere fase Miele “aangetekend” hierover informeren was, achteraf gezien, verstandiger geweest
Dat was alleen van toepassing geweest als TS de afzuigkap rechtstreeks bij Miele had gekocht, maar ik vermoed dat ze hem in een winkel heeft gekocht.
Consumenten gaan regelmatig bij de fabrikant klagen en dat is fout. De winkelier (leverancier/verkoper) is te allen tijde verantwoordelijk.
Na de tweede reparatie was het defect nog niet verholpen maar u heeft het defect niet gemeld en er geen aandacht meer aan besteedt. Miele kon dus niet weten dat het defect niet verholpen was en geen bericht is goed bericht toch!. Nu doet het defect zich weer voor maar de garantie is verlopen en nu beroept u zich er op dat het defect nooit goed verholpen is. Wie weet stelt Miele een coulance regeling voor maar dan zal de monteur eerst moeten komen kijken. Een beetje nalatigheid valt u wel te verwijten want u had direct actie dienen te ondernemen en niet na een aantal jaar.
Tja "Miele......, er is geen betere." Maar wel een goedkopere.
Voor ons ook nooit meer een Miele. Wasmachine hield er na 9 jaar en 10 maanden mee op. Wij mochten voor 50% van de nieuw waarde een andere uitzoeken omdat wij voor 110 euro 10 jaar garantie hadden bij gekocht voor reparaties. Ben je evengoed nog ruim 500 euro kwijt. Deze garantie is ondertussen ruim 200 euro.
De nieuwe machine heeft nu alweer binnen 3 jaar 2 maal schokbrekers vervangen binnen garantie en 3 maal de sensor voor de stoomfunctie van de overhemden. De laatste reparatie vonden ze ook dat we 130 euro voorrijkosten moesten betalen. We zijn hierop flink boos geworden en is toen kwijtgescholden.
Voor 600 euro heb ik een heel mooie andere machine die het ook wel een paar jaar uithoudt. En dan ook steeds weer met nieuwe technieken. Je koopt een Miele en vervolgens moet je er minimaal 10 jaar mee willen doen gezien de aanschafkosten. Maar is dat het wel echt waard?
Mijn advies? Wordt heel erg boos en geirriteerd, dan willen ze nog wel eens wat doen. En anders de afzuigkap via het Antwoordnummer aan hun retoursturen en een ander merk kopen:
Miele Nederland B.V.; Antwoordnummer 10; 4100 VP Vianen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer