H.
door H.V Aug 26, 2019 om 20:44
Elektronica & tv

Miele afzuigkap defect

Heb aantal jaar terug een Miele afzuigkap gekocht, deze hield er af en toe mee op eens per maand, per week, per half jaar. Je zet hem dan weer aan en doet t weer. Monteur is er 2 x bij geweest, eerste keer niks gedaan omdat hij niks constateerde tweede keer is er wat vervangen maar kon niet garanderen dat de klacht weg bleef. Deed het weer een tijdje en uiteindelijk stopte hij weer, zette hem weer aan, verder geen  aandacht meer aan besteed. Nu voor vakantie stopte deze een aantal keer achter elkaar. Miele gebeld, Miele wil wel komen maar nu moet ik 130 euro betalen aan voorrijkosten ed. Omdat de garantie voorbij is. Vind het een vreemde gang van zaken daar dit naar mijn idee een bestaande klacht is die er vanaf t begin in zit.

5800 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2019 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is een aantal jaar? En u had in allereerste instantie bij de leverancier moeten klagen, niet bij Miele.

gerbera
door gerbera - Aug 26, 2019 om 21:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Doet deze het bij alle snelheden, zo ja zou ik overwegen geen kosten te maken en naar een nieuwe uitkijken. De kans bestaat dat u nog meer kosten gaat krijgen omdat vermoedelijk dat het schakelblok vervangen moet worden.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 27, 2019 om 01:45
641 Antwoorden / 77 Vragen

Miele is niet meer dé Miele van vroeger!
Neem je verlies en koop voor die € 130 een mooie nieuwe.
Geen discussieproblemen meer en weer een aantal jaren een goede afzuigkap.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 27, 2019 om 09:23
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van de geldende consumentenwetgeving heeft u niet zo veel rechten meer aangezien u zelf aangeeft dat het probleem zich feitelijk alk vanaf het begin dus vlak na de aankoop al voordeed. U had er toen goed aangedaan om naar de verkoper te gaan omdat de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt.
Volgens dezelfde wetgeving is de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Dat blijft die ook na een aantal jaren en in beginsel dient u dus ook bij de verkoper te zijn voor herstel. Omdat de kap echter al een aantal jaren oud is en de bewijslast dat de oorzaak van het euvel nu bij u ligt hoe dan ook betekeken dat reparatie niet gratis behoeft en er rekening kan worden gehouden met afschrijving.

Ook mij advies: schaf een nieuwe aan, ik zie aanbiedingen rond ca.: € 200,00.

Voor relevante wetgeving zie:

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

herman65
door herman65 - Aug 28, 2019 om 14:52
13 Antwoorden / 0 Vragen

Lastig om deze vraag te beantwoorden. Uit je berichtgeving maak ik op dat je het apparaat al meerdere jaren in gebruik hebt. Dan wordt het moeilijk om Miele daar nog steeds kosteloos voor aan te spreken. In een eerdere fase Miele “aangetekend” hierover informeren was, achteraf gezien, verstandiger geweest. Maar dat is nu natuurlijk makkelijk redeneren. Mijn ervaring is, dat uurloon en voorrijkosten bij Miele aan de zeer forse kant zijn. Storing aan onze koffiemachine? Hup, al snel 500 euro! Mooie apparatuur Miele, maar krijg er nooit wat aan

sira
door sira Aug 28, 2019 om 15:21
2289 Antwoorden / 24 Vragen

In een eerdere fase Miele “aangetekend” hierover informeren was, achteraf gezien, verstandiger geweest

Dat was alleen van toepassing geweest als TS de afzuigkap rechtstreeks bij Miele had gekocht, maar ik vermoed dat ze hem in een winkel heeft gekocht. Consumenten gaan regelmatig bij de fabrikant klagen en dat is fout. De winkelier (leverancier/verkoper) is te allen tijde verantwoordelijk.

ro
door ron503 - Aug 28, 2019 om 17:29
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Na de tweede reparatie was het defect nog niet verholpen maar u heeft het defect niet gemeld en er geen aandacht meer aan besteedt. Miele kon dus niet weten dat het defect niet verholpen was en geen bericht is goed bericht toch!. Nu doet het defect zich weer voor maar de garantie is verlopen en nu beroept u zich er op dat het defect nooit goed verholpen is. Wie weet stelt Miele een coulance regeling voor maar dan zal de monteur eerst moeten komen kijken. Een beetje nalatigheid valt u wel te verwijten want u had direct actie dienen te ondernemen en niet na een aantal jaar.

el
door elrosso - Aug 28, 2019 om 19:26
21 Antwoorden / 16 Vragen

Tja "Miele......, er is geen betere." Maar wel een goedkopere.

Voor ons ook nooit meer een Miele. Wasmachine hield er na 9 jaar en 10 maanden mee op. Wij mochten voor 50% van de nieuw waarde een andere uitzoeken omdat wij voor 110 euro 10 jaar garantie hadden bij gekocht voor reparaties. Ben je evengoed nog ruim 500 euro kwijt. Deze garantie is ondertussen ruim 200 euro.
De nieuwe machine heeft nu alweer binnen 3 jaar 2 maal schokbrekers vervangen binnen garantie en 3 maal de sensor voor de stoomfunctie van de overhemden. De laatste reparatie vonden ze ook dat we 130 euro voorrijkosten moesten betalen. We zijn hierop flink boos geworden en is toen kwijtgescholden.

Voor 600 euro heb ik een heel mooie andere machine die het ook wel een paar jaar uithoudt. En dan ook steeds weer met nieuwe technieken. Je koopt een Miele en vervolgens moet je er minimaal 10 jaar mee willen doen gezien de aanschafkosten. Maar is dat het wel echt waard?

Mijn advies? Wordt heel erg boos en geirriteerd, dan willen ze nog wel eens wat doen. En anders de afzuigkap via het Antwoordnummer aan hun retoursturen en een ander merk kopen:
Miele Nederland B.V.; Antwoordnummer 10; 4100 VP Vianen