mastag
door mastag May 5, 2010 om 17:45
Elektronica & tv

Miele vaatwasser droogt niet

Beste allemaal,

Kennissen van mij hebben een Miele G634 vaatwasser, hier zitten een aantal standaard programma´s op maar de vaat komt er redelijk nat uit, zelfs na bv twee uur. Apparaat wordt wel warm, maar droogt voor geen meter, kunnen we hier zelf iets aan doen.
Alvast dank
Mastag

18075 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben Uw kennissen al kontakt opgenomen met Miele?

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@druifje,

Lezen blijft moeilijk. hè?
Vraagsteller schrijft: ..... kunnen we hier zelf iets aan doen......

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mastag,

Weet zelf geen oplossing, maar je kunt je vraag misschien ook stellen op Klusidee.
Suc6

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Edrick, je ben onaangenaam cynisch. Ik bedoel natuurlijk dat men dat aan Miele kan vragen. Al naar school geweest?

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoutbak vullen is een optie, andere afwastabletten nemen, andere glazenspoeler nemen.
Wij hebben hetzelfde probleem gehad , ook met een miele en hebben de nieuwe dreft tabletten genomen.
Vaak zijn goedkoper afwasmachine tabletten helemaal niet goed en dus duurkoop.

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er misschien een verstopping waardoor hij z'n vocht niet kwijt kan??

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

stevenq schreef op vrijdag 7 mei 2010, 09:52: Zit er misschien een verstopping waardoor hij z'n vocht niet kwijt kan??

Dit is zeer zeker een mogelijkheid ,als het water te langzaam wordt afgepompt zal dat efect hebben op het droogresultaat.
Probeer eens een machine reiniger op citroen basis. Sc6 T

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eenzelfde probleem hebben wij gehad met onze Siemens vaatwasser. Hier zat de oplossing uiteindelijk in een instelling voor de temperatuur waarmee de laatste spoeling wordt gedaan. Hoe warmer dit water is, hoe sneller het servies droogt omdat dit ook te temperatuur deels over neemt.

Wellicht interessant om internet eens af te stropen (of de handleiding te downloaden) om te kijken of Miele ook zo'n instelling kent.

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mastag

Je vraagt: kunnen we hier zelf iets aan doen?

De bedoeling van druifje vind ik zo gek nog niet. In technische zin zou ik niet aan de vaatwasser gaan rommelen. Een technisch probleem kan het beste door een Miele-deskundige worden verholpen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals door mij geschreven op: woensdag 5 mei 2010, 19:44 ....

Exact hetzelfde! De sun tabletten helpen niet om het schoon en droog te krijgen, en met de dreft vloeibaar was alles opgelost!

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat afwasmiddel heel belangrijk is heb ik gemerkt met mijn ignis/whirlpool vaatwasser. Met all in one tabletten niets anders dan storing en ook niet goed drogen. Ik gebruik nu calgonit poeder en een huismerk glansspoel middel, na een paar afwasbeurten verdwenen de storingen. Poeder is veel voordeliger, tabletten geven vaak een teveel aan middel en vormen een laag op de sensoren die het programmaverloop controleren.

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een half tabletje is het probleem vaak ook al opgelost.

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ toolboy, het restant wordt dan vaak weggegooid dan lopen de kosten wel op. Het is wel het proberen waard want dan kun je bekijken of het probleem is opgelost. Er zullen een paar afwasbeurten nodig zijn voor je echt resultaat merkt.

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

glansspoel middel is een belangrijk onderdeel van het droogproces
in combi blonkjes zit vaak te weinig resevoir voor het glansspoel middel vullen en op een lage dosering zetten(als je teminste combi blokjes wil blijven gebruiken)
ik zelf gebruik gewone blokjes met los glanspoelmiddel en los zout
veel goedkoper en werkt beter