Mijn LG TV 49UH668V gekocht bij MediaMarkt is stuk wat nu?
Ik heb 27-11-2016 een nieuwe TV gekocht bij MediaMarkt centrum Eindhoven (LG 49UH668V). Deze TV is netjes geleverd binnen de 10 dagen zoals ze hadden beloofd. Echter is op 8 januari de TV stuk gegaan. Ik heb geen beeld meer en enkel nog geluid op het toestel.
Om die reden heb ik contact opgenomen met MediaMarkt. Welke me hebben verwezen naar LG. op 9 Januari. Daarop heb ik LG gebeld en LG heeft in eerste instantie een reparatie opdracht aangemaakt. Nadat is gebleken dat de TV niet te repareren was heeft LG besloten deze te crediteren aan MediaMarkt Centrum Eindhoven zodat ik een nieuwe kan krijgen. LG heeft dit super snel en heel goed geregeld, ze belde me tijdig terug en waren super duidelijk in de communicatie. Het verzoek van LG was dat ik het zelf verder met MediaMarkt Centrum Eindhoven zou oppakken.
Ik ben naar aanleiding van dat bericht gaan bellen met de vestiging Eindhoven Centrum van MediaMarkt. Daar werd ik door een onvriendelijke vrouw te woord gestaan. Nee.. het begon ermee dat de 1e 10x dat ik belde de lijn in gesprek was. Problemen met de centrale, word aan gewerkt zeiden ze, maar dit was in November ook al het geval.
Eindelijk iemand aan de lijn heb ik doorgegeven dat LG de TV zou crediteren. Daarbij kreeg ik het antwoord, het kan 3 werkdagen duren voordat een verzoek in behandeling word genomen. Daar het niet zo was dat LG dit heeft bespoedigd ivm mijn omstandigheden. Ik ben nl al 1,5 maand ziek en hartstukke blij met mijn nieuwe TV. Ik kan over het algemeen alleen maar liggen dus heb momenteel niet zoveel om handen. Nu lig ik al sinds zondag tegen een zwart vlak aan te kijken. Om die reden heeft LG een extra bericht gestuurd naar MediaMarkt Centrum Eindhoven. Maar, volgens de vrouw aan de telefoon kon het in behandeling nemen van een E-mail 3 werkdagen duren. Schandalig dat het zo lang moet duren. Na enig aandringen was de mail toch ineens binnen gekomen en hebben ze het verzoek gezien.
Daarop was het antwoord van de beste vrouw, kom maar naar de winkel met uw 49" TV dan krijgt u een nieuwe. Doordat ik ziek ben kan ik niets anders dan veel liggen, laat staan met deen 49" TV naar MediaMarkt Centrum Eindhoven reizen vanuit Uden. Overigens is het zo, dat wanneer je een TV nieuw koopt deze GRATIS word bezorgd door MediaMarkt Centrum Eindhoven. Maar volgens de onvriendelijke vrouw kunnen ze de TV niet gratis omruilen voor een nieuwe. Ik kan wel tegen betaling de oude TV op laten halen, waarna ze de nieuwe TV gratis komen bezorgen. Dat is toch van de zotte? Als MediaMarkt een nieuwe TV bezorgt kunnen ze wel de oude meenemen, maar als je een nieuwe krijgt in de garantie kan dit ineens niet meer? Dit is onbegrijpelijk.
Mijn vraag is: Kan MediaMarkt Centrum Eindhoven mij kosten in rekening brengen terwijl ze een ondeugdelijk product hebben geleverd? (Product is binnen een maand na levering stuk gegaan)
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Of dit kan of mag is op dit moment niet van belang. U bent bedlegerig en kunt de tv niet brengen maar wilt wel wat afleiding. Kent u niemand die dit voor u zou kunnen doen, misschien iemand van uw werk. Is er werkelijk niemand dan zou ik de opdracht maar geven tot ophalen en brengen bij de MM. U heeft dan tenminste een nieuwe tv en kunt later altijd nog in gesprek gaan met MM of LG. Op dit moment lijkt mij een oplossing van meer belang zodat u afleiding hebt.
door tijger1Jan 13, 2017 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Een tv van 49" even door iemand anders laten brengen? Een en ander hoort gewoon bij de garantie.
ja
door jackyhJan 13, 2017 om 11:06
953 Antwoorden / 4 Vragen
Het gaat toch om een oplossing nu.
door marita5Jan 13, 2017 om 11:16
11510 Antwoorden / 15 Vragen
@Jackyh , een oplossing nu , dat Ts geld kost , is nergens voor nodig .
ja
door jackyhJan 13, 2017 om 11:49
953 Antwoorden / 4 Vragen
Ik hoop dat Ts het met u eens is. Hij/Zij zal dus nog wel enige tijd, misschien zelfs weken, zonder tv zitten. Je kunt ze namelijk niet bij de hand nemen en dwingen. Kost allemaal veel tijd.
MB
door MBeerdenJan 13, 2017 om 12:28
3 Antwoorden / 1 Vragen
Gelukkig heeft MM vandaag begrip getoond en een passende oplossing gevonden. Morgen een nieuwe TV, gratis geleverd en aangesloten! Zie ook mijn reactie hieronder. Het is spijtig dat ik actief op social media en dit platform mezelf het moeten uiten om dit te bereiken, echter door de nette oplossing vind ik het ook gepast om te plaatsen dat ze het nu wel snel en efficient oppakken. En gelukkig had ik nog wel een werkend device om te posten op social en deze website.
ja
door jackyhJan 13, 2017 om 14:39
953 Antwoorden / 4 Vragen
Neemt u eens contact op met t hoofdkantoor of vul contactformulier in , en ja t is idioterie van Mediamarkt ik zou persoonlijk langsgaan misschien dat u dan ook eventueel n ander type of merk kunt uitzoeken , klik op rode tegel
Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen .
Neem eens contact op met het hoofdkantoor van MM,
Tel : 0546 53 61 38
Neem ook contact op met consuwijzer, klik op de rode regel
Vandaag heb ik contact gehad met MediaMarkt. Via het hoofdkantoor is er een mail uit gegaan naar de vestiging van MediaMarkt Centrum Eindhoven. Deze ochtend heb ik contact gehad met MediaMarkt Centrum Eindhoven. Het probleem met de centrale is nog niet opgelost, maar na 11 keer proberen kreeg ik een uiterst vriendelijke vrouw aan de lijn.
Deze vrouw begreep mijn situatie dat ik niet in staat ben om naar de winkel te gaan en beloofde me intern te overleggen wat er mogelijk is om mij te helpen. Ze gaf aan dat ik na 12.30 zou worden gebeld.
Ik werd zelfs al om 12u gebeld door een zeer vriendelijke man van MediaMarkt Centrum Eindhoven welke me heeft aangegeven dat de TV morgen kosteloos word omgeruild.
Kijk, dit is de service die ik van een winkel verwacht! Een pluim daarvoor.
Ik vind het wel jammer dat de persoon welke ik gisteren aan de lijn had enorm inflexibel was, niet in overleg wilde en me bot behandelde. Maar MediaMarkt Centrum Eindhoven heeft aangegeven deze persoon de nodige feedback te geven zodat ook deze medewerkster klanten in de toekomst beter van dienst kan zijn en service kan verlenen zoals het een goede onderneming behoort.
Mijn vrijdag de 13e is weer goed! Ik denk dat het echt pech is geweest met de medewerker van gisteren. Daarbij het is wel spijtig dat contact met het hoofdkantoor noodzakelijk was om e.e.a. te bespoedigen.
Zo zie je maar eens weer.........die 'grote' jongens als de Media Markt denken de macht te hebben! Jammer dat het vaker zo gaat! Daarom mijn advies: koop bij een vakdealer bij je in de buurt, wèl iets duurder misschien, maar je kunt er véél beter van op aan! Goede service is toch belangrijk?
Ik dacht dat het probleem was opgelost.... maar goed het verhaal gaat helaas verder. Afgelopen Zaterdag kwam de bezorgdienst van MediaMarkt Centrum eindhoven rond 17u bij mij de nieuwe TV brengen.
Ik vond het al vreemd dat de TV niet verpakt was zoal deze af fabriek hoort te zijn. (geen seal meer op het scherm bijv.). De beste mannen van het bezorgbedrijf gingen de voet op de TV zetten en warempel bleek het schroefgat van deze 2e hands TV stuk te zijn waardoor het onmogelijk was deze te monteren. Daar de TV op een voet staat was dit noodzakelijk.
Om die reden heb ik opdracht gegeven deze TV, samen met mijn kapotte TV afgelopen zaterdag mee terug te nemen. Op dat moment zat ik dus weer zonder LG TV.
Ik heb direct contact opgenomen met MediaMarkt Centrum Eindhoven. De winkel waarvan de Telefoon verbinding nog steeds enorm slecht is. Zeker 10x een ingesprek toon. (MediaMarkt verkoopt telefoons maar de eigen verbinding is niet op orde!!?!?!)
Goed na het contact beloofde MediaMarkt mij op maandag terug te bellen wanneer ik weer een nieuwe TV zou krijgen. Dat was op 16-1-2017. Omdat ik wat ongeduldig was heb ik direct om 10u gebeld. Ik wil namelijk graag mijn TV een keer hebben. De beste man gaf aan dat het een uurtje zou duren voordat mijn verzoek in behandeling zou worden genomen. Hij kwam bot op me over... we zijn pas net open vertelde hij me.. of dat iets te maken heeft met het te woord staan van een klant? Maar goed...
Om 13u heb ik zelf maar gebeld want ik hoorde niets. Uiteindelijk wisten ze me te vertellen dat ik na 18 u gebeld zou worden en dat de nieuwe TV vandaag 17-1 zou worden geleverd. Ze hadden op dat moment nog 10 nieuwe TV's liggen volgens de medewerker dus ik had alle vertrouwen dat ik vandaag de nieuwe TV zou krijgen.
Zojuist waren de monteurs hier en ik vroeg ze of ze konden helpen met het uitpakken van de TV om te controleren of dit dan wel een nieuwe was. Dit kon officieel niet want er zat geen service bij om de TV uit de doos te halen?!? MediaMarkt Centrum Eindhoven weet ondertussen volgens mij wel dat ik daar niet toe in staat ben??!?#
Gelukkig waren de mannen van het bezorgbedrijf hier zaterdag ook geweest en heel vriendelijk. Dus hebben ze de TV uitgepakt. Echter na 2 minuten zag ik al dat de TV niet verpakt was. Bijbehorende onderdelen al uitgepakt, schroefjes gebruikt en zelfs een deel van de voet ontbreekt?
Kortom, MediaMarkt Centrum Eindhoven heeft het gepresteerd om mij tot 2 keer toe een LG 49UH668V TV te leveren welke niet nieuw was. Terwijl MediaMarkt Centrum Eindhoven van LG te horen heeft gekregen dat ze een nieuwe konden leveren.
MediaMarkt houd me voor de gek, levert 2e hands TV's als er iets niet goed is gegaan. En het woord Service / Garantie komt niet voor in het beleid van MediaMarkt Centrum Eindhoven.
Waarom vraagt u uw geld niet terug, zult u zich afvragen. Dat heeft ermee te maken dat deze TV op Black Friday in de aanbieding was. Ik kan deze TV niet voor hetzelfde bedrag elders kopen. Anders had ik allang een andere winkel benaderd om mij te helpen.
Nogmaals schandalig hoe MediaMarkt Centrum Eindhoven dit aanpakt!
door tijger1Jan 17, 2017 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Nou dan maar weer contact opnemen met het hoofdkantoor. Dit is allemaal te gek voor woorden.
MB
door MBeerdenJan 17, 2017 om 15:38
3 Antwoorden / 1 Vragen
Inmiddels heb ik weer contact gehad met MediaMarkt Centrum Eindhoven. Ze beloofde binnen een uur nu een nieuwe... en dan ook echt een nieuwe TV in mijn woonkamer te hebben staan.
Op de vraag waarom TV nr 3 niet nieuw was kreeg ik het volgende antwoord: Deze TV hebben we gisteravond uit de doos gehaald om te kijken of deze werkte.
Oke... en MediaMarkt Centrum Eindhoven heeft dus ook de stickers gelijk van de TV gehaald, de schroeven beschadigd en een deel van de voet uit de doos verwijderd...? Dit wat er werd verteld is een leugen. Ik heb geen nieuw product geleverd gekregen.
Nu is me beloofd dat ik zometeen nummer 4 krijg. Nummer 4 zal echt een nieuwe TV zijn volgens de medewerker van MediaMarkt en er waren 1000x excuses van de afdeling. Maar wat koop ik daar voor? Ik hoop dat nummer 4 wel nieuw is, anders krijgt het verhaal hier wel een verder vervolg.
@MediaMarkt: Ik ben toch niet gek? ... Nou, ik word het er wel van.
@Marita5. Ik ga zometeen zeker contact opnemen via Consuwijzer. Echter zie ik niet de rode regel op de door u aangegeven pagina. (Is niet erg, ik vind de weg wel op die pagina ;) )
door marita5Jan 17, 2017 om 15:43
11510 Antwoorden / 15 Vragen
@MBeerden , klik op de rode regel ( is de link ) dan komt u uit bij consuwijzer ., u kunt daar een klacht indienen of telefonisch 088 - 0 70 70 70 van 8.30 - 17.30
MB
door MBeerdenJan 17, 2017 om 16:07
3 Antwoorden / 1 Vragen
klacht is inmiddels verzonden naar consuwijzer. Met daarbij een link naar deze pagina. Want 350 woorden (max van het formulier van Consuwijzer) is te weinig om dit verhaal goed uit te leggen.
@MBeerden: wat heb jij voor deze t.v. betaald op Black Friday? Ondertussen zijn we nl. 2 maanden verder en zou de t.v. elders nu net zo goedkoop kunnen zijn als wat jij er voor betaald hebt. Hij is nog maar beperkt leverbaar, dus blijkbaar een uitlopend produkt.
Bovendien heb ik zo mijn twijfels over de kwaliteit van deze LG, aangezien er blijkbaar alleen al in MM Eindhoven 2 retour zijn gekomen.
door MBeerdenJan 17, 2017 om 16:05
3 Antwoorden / 1 Vragen
@Carola.83
Ik heb uiteindelijk 749 euro voor deze TV betaald. De TV kost 899 bij de meeste winkels. Ik heb ook op diverse plekken gekeken maar kan dit model nergens voor 749,- vinden.
Ik heb ook mijn twijfel aan de kwaliteit inmiddels. Daar de TVs van LG toch wel bekend staan als prima TVs. Zeker voor dit bedrag mag je wel verwachten dat er kwaliteit word geleverd. Als ik op Tweakers kijk zie ik dat de TV niet tegen een gunstigere prijs leverbaar is, ook na 2 maanden nog steeds niet. Hoe weet u dat het een uitlopend product is? Is de doorloop van die TV's zo hoog dan?
Ik heb vandaag ook gesproken met LG zelf, met de vraag of ik niet voor 750 euro deze TV bij een klantvriendelijk bedrijf kon bestellen. Bijv Expert. Echter kan LG hier helemaal niets in betekenen. De man die ik aan de lijn had vandaag was ook weinig begripvol en dacht dat MediaMarkt hier ook weinig aan zou doen. U bent maar een persoon vertelde hij mij nadat ik uitlegde dat dit niet goed is voor de naam van LG producten. Uiteindelijk kon de man van LG me dus wel vertellen dat ik de TV voor 899 elders kan kopen. (maar ik wil nu geen 150 euro meer uitgeven voor hetzelfde product)
door CookiesJan 17, 2017 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen
749,- is inderdaad een stuk goedkoper dan de 899,- waarvoor ook ik hem nog zie staan. Dit model LG is nog maar bij 2-3 winkels verkrijgbaar, daaruit kun je de conclusie trekken dat het een uitlopend produkt is. Ja, de doorlooptijd is erg hoog bij t.v.'s en als de verkoop van een bepaald model tegenvalt, dan is het nog sneller over en uit met de verkoop er van.
door Gerry1969Jan 17, 2017 om 16:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Ik had al lang 150 euro bijbetaald voor deze tv maar dan wel bij een andere dealer.
U heeft 150 euro bespaard maar voor 899 euro ellende gekregen, inmiddels 2 maanden contact blijven zoeken, bellen irritatie,meermalen een 2e hands tv en u blijft geloven in MM. Sorry dat snap ik echt niet. Is dit u echt 150 euro wáard. PS de doorlooptijd van een gemiddelde tv is 4 tot 6 maanden.
door CookiesJan 17, 2017 om 16:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Dat laatste is niet helemaal waar. Er zijn enkele succes modellen van Samsung die een kleine 2 jaar te koop zijn geweest.
door Gerry1969Jan 17, 2017 om 16:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Er zijn ook modellen van Samsung die na 4 weken niét meer te leveren waren. Ik heb het over de gemiddeld tijd. 2 a 3 maal per jaar zijn we nieuwe productshows en inderdaad soms continueren ze een model.
MB
door MBeerdenJan 17, 2017 om 17:13
3 Antwoorden / 1 Vragen
Ik heb IVM met mijn budget de keuze gemaakt om 750 euro uit te geven. Ik wil geen 150 euro extra uitgeven, anders had ik dat uiteraard allang gedaan.
m.b.t. de uitloopt valt met me wel op dat het bij de winkels die deze TV aanbieden deze nog volop op voorraad is. Overigens is dit model LG TV nooit bij andere winkels beschikbaar geweest enkel bij CoolBlue, BCC en MediaMarkt.
Ik heb overigens geen 2 maanden ellende gehad. Vanaf 8-1-2017 is de TV stuk gegaan.
Inmiddels is er weer een update op het verhaal. Nadat TV nr 3 (de 2e niet nieuwe TV die ze leverden) ook niet goed was heb ik zojuist een nieuwe TV gekregen.. Een medewerker uit de winkel is deze persoonlijk komen brengen.
Mijn vraag is nog wel steeds waarom MediaMarkt Centrum Eindhoven 3 pogingen nodig heeft om mij een nieuwe TV te leveren. Dit hadden ze ook direct kunnen doen afgelopen zaterdag.
Kortom: MediaMarkt, zorg gewoon dat je direct een nieuw product levert onder garantie. Dat bespaart je een hoop ellende.
En... ik ben toch niet gek... het valt direct op als een TV toestel al eens uit de doos is geweest en aangesloten is geweest.
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer. Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer