ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 6, 2019 om 15:05
Elektronica & tv

Mijn Silvercrest SBL 3 B2 doet het opeens niet meer, wat kan ik nu het beste doen?

Ik gebruik sinds 2 jaar de Silvercrest SBL 3 B2 badkamerspeaker, maar sinds een paar weken doet het het opeens niet meer.
Ik dacht datde batterij leeg was, en na het opladen ging het de eerste keer wel werken, maar de 2de keer werkt het dan opeens niet meer.
Ik weet niet waarom het niet werkt.

Wat kan ik nu het beste doen?

3576 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2019 om 15:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Naar de verkoper gaan en laten nagaan wat er aan de hand is.

Of nagaan of dit https://www.manualscat.com/nl/silvercrest-sbl-6-b2-handleiding voor u van nut is.

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 6, 2019 om 15:50
9 Antwoorden / 20 Vragen

Het gaat om een Silvercrest SBL 3 B2 badkamerspeaker

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 7, 2019 om 10:27
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik had het typenummer uit uw vraag gekopieerd en niet gezien dat de Nl handleiding die zichtbaar werd niet de 3 was. zie dus nu: https://www.manualscat.com/de/silvercrest-sbl-3-b2-bedienungsanleitung (Een handleiding in Nederlands zie ik niet) Mogelijk heeft u ook hier nog iets aan: https://www.updatestar.com/nl/topic/silvercrest%20driver%20sbl%203.0 (een driver download)

ma
door malty - Sep 6, 2019 om 15:34
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Laadt de speaker op en kijk of hij het tijdens het opladen wel doet of een andere lader proberen.
Knippert het rode lampje tijdens opladen?
Luidsterkte op apparaat waar de speaker via bluetooth mee verbonden is gecontroleerd?
Er zit, meen ik, 3 jaar garantie op de speaker, wanneer u alles uitgeprobeerd hebt en het werkt nog niet, dan terug naar de verkoper.

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 6, 2019 om 15:49
9 Antwoorden / 20 Vragen

Nee, de rode lampje blijft branden.
Ik kan de luidsterkte niet controleren omdat het niet aan wil gaan

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 6, 2019 om 15:52
9 Antwoorden / 20 Vragen

Malty, wat bedoelt u met een andere lader proberen?
Een andere stekker, of een andere kabel?

ma
door malty Sep 6, 2019 om 16:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Waar sluit u de speaker nu op aan om op te laden, usb poort van computer of een oplader die je in het stopcontact steekt?
Kies dan welke manier u nu niet gebruikt.
ik zou, als u een andere usb kabel hebt dat ook proberen.
Maar als het rode lampje blijft branden tijdens opladen zou betekenen dat de accu opgeladen is.
Dus misschien ligt het niet aan het opladen.

Met luidsterkte controleren bedoel op het apparaat waarvan je de muziek streamed, telefoontje, ipad b.v. of daar het geluid aan staat.
Controleren door de muziek eerst op het toestel zelf af te spelen en daarna bluetooth inschakelen, kijk ook of bluetooth verbinding heeft met speaker.

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 7, 2019 om 15:21
9 Antwoorden / 20 Vragen

Ik laad het op via de stekker met de opkader kop van mijn smartphone, ik gebruik de kabel van mijn koptelefoon als kabel.
Zoals ik al zei kan ik de luidsterkte niet controleren omdat het niet meer aan wil gaan

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2019 om 15:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet niet waarom het niet werkt.

Dan zal er wel iets niet in orde zijn, misschien toch wat vocht binnengekomen. Laat hem eens een tijdje in een droge ruimte staan of in een bakje rijst en kijk dan of die het weer doet. De rijst ontrekt nml vocht en dat wil wel eens helpen.
Doet die het dan nog niet dan ben ik bang dat het een nieuwe moet worden.

Ps ik lees dat nu dat er 3 jaar garantie op is, dus dan terug naar de verkoper.

aurora1
door aurora1 - Sep 6, 2019 om 17:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goed laten drogen (kan een paar weken duren) en als dat niet helpt dan nieuw kopen? Verder korter douchen, goed ventileren en het ding wat verder van de douche/vocht plaatsen?

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 7, 2019 om 23:00
9 Antwoorden / 20 Vragen

Het is waterdicht