Es
door EsvanCras Jul 12, 2019 om 10:36
Elektronica & tv

Misleiding door Tele2!

Tele2 Nederland wat een drama!

Vorige week het pakket van Tele2 Nederland ontvangen. Wat een aanfluiting! De harddisk recorder heeft geen aansluiting voor mijn audio, opnemen is heel beperkt (1 programma kijken en 1 opnemen) en programma gemist stelt helemaal niets voor! Serie opnemen is niet mogelijk (neemt op op tijd en niet op programma) en opnemen in de gids is ook geen optie (neemt ook op op tijd).

Maar dit alles staat niet op de site!

Op de site Tele2 Nederland staat:
Eigen baas over jouw tv
Word nu baas over eigen tv! Bestel TV Opnemen & Pauzeren van Tele2 Nederland en kijk jouw favoriete programma´s wanneer jij het wilt. Want zeg nou zelf; programma’s missen is wel erg 2012.
Laat je televisieavond nooit meer in de soep lopen. Neem alle programma’s op en kijk ze terug wanneer jij er zin in hebt. Of pauzeer een uitzending, zodat je even iets anders kunt doen tussendoor. TV Opnemen & Pauzeren is beschikbaar bij Interactieve TV, omdat er maar één de baas is over jouw tv en dat ben jij!

Van Tele2 Nederland krijg je de Interactieve TV-ontvanger met harddisk in bruikleen. Hiermee wordt Opnemen & Pauzeren heel eenvoudig. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je favoriete serie elke week automatisch wordt opgenomen, zodat jij het later terug kunt kijken. Verder kun je live tv pauzeren en terug of vooruitspoelen. Precies zoals het jou uitkomt!
Alle voordelen van Opnemen & Pauzeren:
Tot 80 uur aan tv opnemen
Opnemen van tv tot in de puntjes beheren en plannen
Opnames instellen met 1 druk op de afstandsbediening

Hier vergeten ze even te vertellen dat je maar 2 zenders tegelijkertijd kan streamen, opnemen van meerdere programma’s is dus niet mogelijk vanwege overlapping van tijd. Daarom is het gebruik van pauzeren en terug of vooruitspoelen ook niet bruikbaar als je opnames hebt gepland. Het opnemen van series is een fabel, de harddisk recorder kan alleen op tijd opnemen en niet op serie. Omdat programma’s regelmatig uitlopen kan je dit dus niet van te voren instellen. Regelmatig zie ik op mijn TV dat er een ‘conflict’ situatie is en ben ik verplicht te schakelen naar een ander net of een opname te stoppen…. Opnemen in de gids werkt ook geweldig, heb al een aantal films en series bekeken zonder eind! Handmatig moet je het aantal minuten voor de uitzending en een aantal minuten na de uitzending invoeren. Hoezo missen is wel erg 2012? 25 jaar geleden had ik zo’n harddiskrecorder met deze beperkingen!

Programma gemist…… volgens mij heeft Tele2 Nederland heel veel gemist!
Programma gemist NPO 1, 2 en 3 is geen probleem maar Net5, SBS6 en Veronica is zo summier dat je er niets aan hebt. Op deze zenders kan ik maar enkele programma’s terugkijken en op sommige dagen geen enkele!

Op de site Tele2 staat:
TV programma’s missen is zo jaren negentig
Programma gemist? Hoezo, als je ze gewoon later kunt kijken, op een tijdstip dat jou beter uitkomt? Helemaal geen punt!
Programma gemist
Met Programma Gemist ‘bewaart’ Tele2 tv-programma’s van Nederland 1, 2, en 3 en Net 5, SBS6 en Veronica tot wel 10 dagen voor je. Handig is dat je je favoriete programma kan zoeken op zender, dag, genre of naam. Uitzendingen missen is dus helemaal niet nodig. Je kunt natuurlijk ook met je krantje op schoot wachten totdat je favoriete televisieprogramma begint.

Als je dit leest mag je toch verwachten dat je alle programma's terug kan kijken en niet enkele! Bij de klantenservice verwijzen ze naar een derde partij waar zij dit inkopen. Leuk excuus maar daar heb ik helemaal niets mee te maken! Ik heb een abonnement bij Tele2 Hrvatska en ik baseer mijn keuzes op hun informatie, en die is niet volledig!

Bellen met Tele2 Nederland helpt echt! Na het vertellen van mijn klachten hoorde ik een soort gegrinnik bij de medewerken, hij was het met me eens dat dit achterhaalde techniek was. Helaas kon de medewerken alleen op de afdeling mijn klachten noteren, deze worden niet doorgegeven aan het management. Klachten worden telefonisch niet aangenomen, hiervoor moet je naar de website. Leuk voor klanten die geen internet hebben! O ja, er was 1 medewerken die het contract wel kon stopzetten tegen een afkoopsom. Deze afkoopsom zou hoger uitkomen dan de kosten van mijn abonnement! Daar willen ze dus ook aan verdienen!

Inmiddels een klacht geschreven op Klachtenkompas en een klacht ingediend op de site van Tele2 Latvia. Denk dat beide geen zin hebben, op Klachtenkompas reageert Tele2 Nederland nooit en de klachten die worden ingediend via hun site worden pas na 14 dagen beantwoord.

Wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt naar Tele2 Nederland, ze beloven veel maar komen hun beloftes niet na. Ik vind deze werkwijze regelrechte misleiding en ga dit ook melden bij de geschillencommissie telecommunicatiediensten.

Mijn vraag is of meer mensen dit hebben meegemaakt en of er toen een oplossing is gegeven!

1748 7 Rapporteer

Th
door Thijs124 - Jul 12, 2019 om 10:38
289 Antwoorden / Vragen

Dubbelpost

tdmduc
door tdmduc - Jul 12, 2019 om 10:59
703 Antwoorden / 2 Vragen
edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2019 om 11:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
gerbera
door gerbera - Jul 12, 2019 om 11:07
7346 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft nu voor de 2e keer dit hele overbodige verhaal waarvan de titel geheel fout is.  In plaats van "misleiding door Tele2" had er moeten staan "mislezing door TS".

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 12, 2019 om 11:15
16768 Antwoorden / 202 Vragen

U ontving gisteren al reacties op exact dezelfde vraag.

tenormin
door tenormin - Jul 12, 2019 om 11:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Op je zelfde vraag van gisteren geef je daar NU thijs124 antwoord. En begin je doodleuk dezelfde vraag nog een keer te plaatsen. Ik zou zeggen: doe wat met de antwoorden van gisteren.

Redacteur
door Redacteur - Jul 12, 2019 om 11:57
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dubbelpost. Graag hier verder lezen/beantwoorden.

De redactie