cees60
door cees60 May 21, 2020 om 19:20
Elektronica & tv

Muziek op USB stick via Blu-ray speler afspelen op TV

Ik heb een Sony Blu-ray speler type BDP-S7200 aangesloten op mijn Philips TV type 40PFL9705H/12. Via het TV-scherm kan (en moet) ik kiezen of ik muziek of films wil afspelen op de TV. De Blu-ray speler heeft ook een USB aansluiting aan de voor- en achterkant. Ik heb op een Kingston DataTraveler G4 (128GB) USB-stick een heel aantal MP3 nummers opgenomen welke ik nu (i.p.v. een schijf) wil afspelen. Als ik Op het TV-scherm krijg ik helaas de melding dat de USB-aansluiting (zowel de front als de achter usb aansluiting) niet beschikbaar is. Afspelen via een DVD-RW gaat prima als ik op het TV-scherm de juiste instellingen selecteer. Kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat de USB-aansluitingen van de Blu-ray speler wel door de TV worden herkend en geaccepteerd. Heeft het misschien iets te maken met het format (MP3) van de opgenomen nummers of moet ik de USB-stick op een aparte manier formatteren of de MP3 veranderen naar een ander format? Alvast dank voor iedere tip.

3994 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 21, 2020 om 19:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die TV heeft ook USB-aansluitingen, dus als je via de TV USB-aansluitingen selecteert dan selecteer je vermoedelijk de USB-aansluiting van de TV. Op de TV zal je de BR-speler moeten selecteren en op de BR-speler dan de USB-aansluiting denk ik.

Magnum007
door Magnum007 - May 21, 2020 om 19:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Cees,

Als je de Bluray speler aansluit op een versterker,speelt hij dan wel je muziek af ?

gerbera
door gerbera - May 21, 2020 om 22:05
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Pagina 21 van deze  handleiding. Heb ik maar ff opgezocht.

Gr
door Grunn1 May 21, 2020 om 22:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Leuk in het Frans haha

ma
door malty May 21, 2020 om 23:25
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Pag 163 (is pag 21 Nederlands)

gerbera
door gerbera May 22, 2020 om 15:00
7356 Antwoorden / 14 Vragen

@epcot, u heeft blijkbaar een zeer kort neusje, ja en dan zie je niet dat er onder Frans nog meer staat.

Gr
door Grunn1 - May 21, 2020 om 23:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wellicht is 128 Gb te groot, niet alle spelers accepteren meer als 32 of 64 Gb

br
door brui0929 - May 22, 2020 om 10:36
630 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk op de site van Sony of er een update voor de Blu-ray speler is. Formateren is niet nodig de de televisie speelt mp3 bestanden af.
Ook voor de televisie is een software update beschikbaar. Deze wordt automatisch geïnstalleerd.
WIFi wordt ook ondersteund probeer dit eens sluit de blu-ray speler en de televisie bekabeld met een UTPkabel op de modem router aan.

ro
door ron503 - May 22, 2020 om 11:22
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel een omslachtige manier om mp3 bestanden op uw tv af te spelen want uw tv heeft ook usb ingangen. Als u via de BD speler een usb sick aansluit dan zal u in het keuze menu eerst voor afspelen van de BD speler moeten kiezen en vervolgens middels de afstandsbediening van de BD speler de keuze maken van welke ingangsbron u gebruik wenst te maken.

rj
door rjw - May 22, 2020 om 15:42
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Voldoet de folderstructuur aan wat de Blu-Ray speler verwacht? Veel spelers zijn nogal picky als het om dit soort dingen gaat. Mijn (al wat oudere) Sony televisie ziet bijvoorbeeld alleen maar MP3's in de root. Alles in folders wordt genegeerd. Misschien is dat bij de blu-ray speler ook zo.

tdmduc
door tdmduc - May 22, 2020 om 17:40
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook een BR-speler van Sony van een zelfde generatie en ik herken het probleem.

Je hoeft niet zo veel te kunnen om dit voor elkaar te krijgen.

Immers:  zodra je de USB(aan de voorkant in mijn geval) er insteekt begint dat ding automatisch al te vertellen wat de bedoeling is.

In mijn geval was het een kwestie van de firmware updaten. Ik heb de BR-speler rechtstreeks op mijn modem(UTPkabel) aangesloten maar het zou ook via WiFI kunnen.

Daarna ging het nog niet helemaal lekker maar ben toen wat gaan experimenteren met de methode van formatteren.

Standaard zijn nieuwe (uit de verpakking )USB-sticks geformatteerd via exFAT in plaats van NTFS of het oude FAT32.

Mijn stick inclusief de inhoud werd zonder pardon succesvol ingelezen toen ik de stick FAT32 geformatteerd had.

Dus: updaten(indien dat nog niet gebeurd was) en formatteren in FAT32 formaat.

cees60
door cees60 - May 24, 2020 om 15:37
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de reakties. Heb de muziek op een kleinere USB gezet. Blijkbaar is 128GB teveel voor de bluray speler. Werkt nu als een tierelier.
Magnum007 : Muziek speelt wel af op mijn versterker maar moet hem wel bedienen met de TV aan.
Nogmaals dank.