eddopeddo
door eddopeddo Jun 7, 2011 om 00:06
Elektronica & tv

Nickelodeon uit zenderpakket Online TV

Hallo, sinds kort heeft Online de zender Nickelodeon uit haar pakket verwijderd. Mijn kinderen kijken hier graag naar. Ik heb Online verzocht mijn abonnement (tot 14-02-2012) vroegtijdig te beeïndigen zodat ik kan overstappen naar een provider die mij wel de gevraagde zender kan bieden. Hiermee gaan ze niet akkoord omdat dit geen optie is. Heeft één van u hier ervaring mee? Mvg. Eddy van Sijll

1633 6 Rapporteer

börgemeister
door börgemeister - Jun 7, 2011 om 02:07
506 Antwoorden / 25 Vragen

Is door ONLINE een schriftelijk bericht gezonden dat de Zender uit het pakket wordt gehaald?

M.i. heeft u wel degelijk recht om de overeenkomst met ONLINE kosteloos te beëindigen binnen de 30 dagen.

U had ten tijde van het afsluiten overeenkomst een bepaald pakket met zenders die aan uw verwachtingen voldeed.

Schriftelijk, met aantekenen, opzeggen dat op grond van wijziging in de overeenkomst de overeenkomst tot 14 februari 2012 wordt beëindigd. Per telefax is een faxbericht goedkoper en rechtsgeldig! E-mailbericht met de opties wanneer het is bezorgd en leesbevestiging.

Succes!

f.weele
door f.weele - Jun 7, 2011 om 18:29
1085 Antwoorden / 27 Vragen

misschien ten overvloede, maar als u niet van het abo afkomt, als alternatief naar de site van nickelodeon.nl
klik hier

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 7, 2011 om 21:06
230 Antwoorden / 0 Vragen

uit de aanvullende voorwaarden van Online.nl over digitale TV

[quote]6. Online heeft het recht het zenderpakket voor Digitale TV van Online tussentijds aan te passen. Er kunnen zenders bijkomen en zenders afgaan.

In de Algemene voorwaarden staat:

[quote]2.2 Online heeft het recht de Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden ook voor reeds bestaande Overeenkomsten. Online zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. De wijzigingen worden tenminste 30 dagen voordat ze in werking zullen treden schriftelijk of elektronisch bekend gemaakt door Online. In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres. Klant zorgt ervoor regelmatig de door Online aan zijn of haar E-mailadres verzonden berichten te lezen.

2.3 De Klant mag de Overeenkomst beëindigen binnen 30 dagen na bekendmaking van de wijziging, indien de wijziging objectief ten nadele van de Klant is . In dit geval kan de klant opzeggen per datum dat de wijziging ingaat.

en verderop:
[quote]4.8 De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.

Maargoed,

ik wil u niet met voorwaarden vermoeien, maar hieruit moet uiteindelijk het antwoord komen, zodoende...

Bent u op de hoogte gebracht van de wijziging in het TV pakket? en zo ja op welke termijn en welke wijze?

eddopeddo
door eddopeddo - Jun 7, 2011 om 21:41
30 Antwoorden / 8 Vragen

Hartelijk dank börgemeister, gijsvogel en f.weele voor jullie antwoord.
Online heeft e.e.a. in het geheel niet aan mij kenbaar gemaakt.

Inmiddels is het opgelost. Mijn 10jaar oude zoon heeft, op door mij onverklaarbare wijze, met enkele instellingen op de TV de zender weer tevoorschijn getoverd.
Volgens Online is dit niet mogelijk.
Laten we maar zeggen dat de jeugd de (prettige) toekomst heeft!

Nogmaals hartelijk dank voor jullie inspanningen.

Hartelijke groet, Eddy van Sijll

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 7, 2011 om 22:13
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eddyvansijll schreef op dinsdag 7 jun 2011, 21:41]
Inmiddels is het opgelost. Mijn 10jaar oude zoon heeft, op door mij onverklaarbare wijze, met enkele instellingen op de TV de zender weer tevoorschijn getoverd.
Volgens Online is dit niet mogelijk.

haha, kan uw zoontje bij mij ook een paar Film1 kanalen ontgrendelen toevallig??
;)

bedankt voor het terugmelden iig.

eddopeddo
door eddopeddo - Jun 7, 2011 om 22:19
30 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zal hem morgen vragen Gijs..
Groet!!