az
door azyzam Sep 10, 2011 om 01:46
Elektronica & tv

No frost moet 1x per jaar 48 uur ontdooid worden

Krap twee jaar geleden heb ik een nieuwe AEG Arctis 75100GA4 NoFrost vrieskast gekocht.
Er is mij duidelijk vertelt dat deze nooit ontdooid hoeft te worden. Echter wel af en toe met een doekje er door heen, lijkt me ook logisch.
Nu net een maand terug begon hij op de bodem onder de laagste la te bevriezen, veel ijs kwam er op de vloer van de vrieskast en de onderste la wilde amper nog open en dicht.
Hele ijsschotsen moest ik loskrabben, terwijl ik juist een nofrost had gekocht om dat niet meer te hoeven doen.
Ik heb de leverancier gebeld en deze heeft AEG gevraagd bij mij langs te gaan en er naar te kijken. AEG wilde echter niet komen, ik moest eerst de vrieskast 48 uur lang van de stroom halen zodat hij helemaal ontdooid is. Daarna mag hij weer aan en moet volgens hun het probleem verholpen zijn. Dit mag ik daarna elk jaar opnieuw doen. Waarvoor heb ik eigenlijk zo'n duurdere vrieskast gekocht met een nofrost systeem als dat toch niet goed blijkt te werken. Hebben meer van jullie hier last van? En kunnen ze dat zo maar maken, eerst vertellen dat er nooit meer ontdooid hoeft te worden en nu opeens toch wel elk jaar. Ik sprak met iemand die een Liebher heeft en die heeft hem al 4 jaar continu draaien zonder ooit ontdooid te hebben. In mijn ogen is AEG dus een slecht merk, die ook nog eens valse voorlichting geeft. Zondag avond mag de vrieskast weer aan en kan ik afwachten of hij het nu wel weer goed doet. Ik hou jullie op de hoogte, maar zal nooit of te nimmer meer een AEG product kopen, AEG is AEG niet meer!!!

132767 34 Rapporteer

börgemeister
door börgemeister - Sep 10, 2011 om 02:02
506 Antwoorden / 25 Vragen

Overdreven om het 48 uren te laten ontdooien, het kan binnen 12 uren ontdooit zijn.

Onlangs zelf mijn vriesgedeelte laten ontdooien, kreeg de laden nauwelijks nog open, koelkast in zijn geheel uitgeschakeld 's-ochtend, vrieskastdeur open gelaten, 's-avonds was de vrieskastgedeelte vrijwel geheel ontdooid, de grote ijsstukken zelf gemakkelijk verwijderd. De bakken waren opvangbak geworden voor het dooiwater. Met handdoekken de vrieskast drooggemaakt. Binnen 12 uren was het vriesgedeelte weer op -18º C.

Dat pas na 8 jaren gebruik hiervan, omdat twee keer de vrieskastdeur open heeft gestaan.

wowiemina
door wowiemina - Sep 10, 2011 om 09:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een No Frost koelvriescombinatie, heb nergens last van en ben er super blij mee. Vorige koelkast moest je elke maand wel ff ontdooien en schoonmaken en de vrieskast zat soms zo vol met sneeuw en ijs, dat je er bijna geen voedsel in kon bewaren.

Oh en de No Frost koelvriescombinatie die ik heb is ook nog eens zuinig in gebruik, dus op jaar basis bespaar ik energie. :)

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Sep 10, 2011 om 09:37
73 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een no Frost van Beko, erg blij mee en geen ijsvorming!
Wat staat er in je handleiding over ijsvorming?

tenormin
door tenormin - Sep 10, 2011 om 11:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

börgemeister, azyzam heeft het over een NO Frost vrieskast. In principe hoef je daar dus zelf niets meer aan te doen dan, als hij ontdooid is, even schoonmaken. Deze AEG zou dus niet, zoals u uw eigen situatie beschrijft, kunnen en moeten voorkomen.

@azyzam, heb op Google wel lovende woorden gelezen van de gebruikers van uw type AEG vrieskast. U bent kennelijk in het bezit van een fout apparaat. En natuurlijk beoordeelt U deze AEG nu als slecht. Is nog eens terug naar de leverancier misschien een optie? Nu die vriezer zo lang uit moet staan, had u plek om uw spullen ergens anders te laten "logeren"?

pinguin1
door pinguin1 - Sep 10, 2011 om 11:29
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een No Frost van Samsung. En nu al 8 jaar totaal geen problemen. Mijn zonen ook niet? Geweldig. Nooit meer een andere. Weg probeert eronder uit te komen. Als je nog moet ontdooien is er iets kapot of is het een wannebe No Frost.

az
door azyzam - Sep 10, 2011 om 11:30
9 Antwoorden / 3 Vragen

In de gebruiksaanwijzing staat:

Dit apparaat is zodanig ontworpen dat vorming van ijs in de vriezer voorkomen wordt. Derhalve is het niet nodig het apparaat handmatig te ontdooien. het apparaat ontdooit automatisch als dat nodig is!.

Verder zit er een grote zwarte sticker bij van AEG zelf waarop staat:
Nooit meer ontdooien!!

Op de website echter van AEG hebben ze gezet:

Ook een zgn. No-frost apparaat dient minimaal 1* per jaar ontdooid te worden.
Indien de deur een keer niet goed gesloten is of er veel producten tegelijk in gegaan zijn, kan ook in deze apparaten ijsvorming optreden.
Zie eventueel ook de uitleg in de gebruiksaanwijzing.
Volg voor het correct ontdooien onderstaande procedure, zie evt. ook bijgevoegde animatie:
- Schakel apparaat min. 48 uur Uit en neem netstekker uit de wandcontactdoos;
- Verwijder de producten en lades;
- Indien meegeleverd, plaats de gecombineerde ijsschraper/verlenggootje op de uitloop en plaats een opvangbakje;
- Laat ijsafzetting bij geopende deur(en) op natuurlijke wijze ontdooien;
- Maak interieur droog met een doek;
Verwijder het verlenggootje en plaats lades terug;
- Sluit deur(en) en sluit netstekker weer aan;
Schakel apparaat Aan en wacht tot apparaat weer de gewenste temperatuur heeft bereikt (4-6 uur).
Let op: Gebruik nooit een scherp object om het ijs te verwijderen, aangezien dit het interieur kan beschadigen of de interne verdamper lek kan maken.

Op de website van de Harense smid staat:
Hoef ik no-frost koel- of vriesapparatuur nooit meer te ontdooien?

Wanneer de deur van de koel- of vrieskast lang open blijft staan. Of wanneer u grote hoeveelheden levensmiddelen in één keer in de koeling of vriezer doet. Dan bestaat de kans dat het no-frost element aanvriest. In die gevallen moet u de verdamper ontdooien.

Let op, de ijsvorming is niet zichtbaar, omdat de verdamper uit het zicht is gemonteerd. Omdat er op de verdamper een ijsklomp ontstaat, zal het ontdooien meer tijd in beslag nemen. Koel- en vriesapparatuur met no-frost moet u 48 uur laten ontdooien.
---------------------------------------------

Ik heb nooit mijn vrieskast open laten staan, zoveel kom ik daar niet in omdat ik alleen woon. Het ontdooien zou dus bij mij niet nodig moeten zijn.

az
door azyzam - Sep 10, 2011 om 11:32
9 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb mijn spullen op verschillende adressen onder moeten brengen :( niemand heeft zomaar ruimte voor de komplete inhoud van een vrieskast van een ander.
Ook al zoiets vervelends dat je dus eens per jaar twee dagen al je spullen uit moet besteden, of hem tegen die tijd leeg moet eten.

tenormin
door tenormin - Sep 10, 2011 om 11:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=azyzam schreef op zaterdag 10 sep 2011, 11:32]Ik heb mijn spullen op verschillende adressen onder moeten brengen :( niemand heeft zomaar ruimte voor de komplete inhoud van een vrieskast van een ander.
Ook al zoiets vervelends dat je dus eens per jaar twee dagen al je spullen uit moet besteden, of hem tegen die tijd leeg moet eten.

Ik begrijp dan hun kreet NO FROST niet en ook andere reageerders hebben geen problemen en spreken ook niet over "48 uur nog wel", ontdooien. In wat U schrijft over de gebruiksaanwijzing neem ik aan dat u dit thuis pas heeft gelezen, wat logisch is. En ieder jaar 1x schoonmaken is ook geen probleem, ware het niet dat u juist dat No FROST had gekozen om ook dáár vanaf te zijn. Gelukkig dat u uw produkten wel ergens hebt kunnen onderbrengen. Maar helaas, een oplossing heb ik niet voor U.

ro
door ron530 - Sep 10, 2011 om 12:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bij normaal gebruik hoeft er niet handmatig ontdooit te worden. Uitzonderingen zijn er echter wel zoals producten in gaan vriezen terwijl ze nog niet voldoende afgekoeld zijn, de deur vaak open/dicht of lang open laten staan. Vraagsteller geeft aan dat dit niet het geval is, als er regelmatig ijsvorming optreedt dan is er toch een defect. Het ontdooi element is verdacht dat is een soort verwarmingselementje die niet meer werkt.

az
door azyzam - Sep 10, 2011 om 12:51
9 Antwoorden / 3 Vragen

Gisteravond om 7 uur heb ik de stekker er uit getrokken, ik heb om het uur even gekeken of er al water uit liep, en dat droog gemaakt met een badhanddoek.
Er kwam eigenlijk helemaal niet zoveel uit.

Het ijs wat zich onderin gevormd had produceerde eigenlijk het meeste water. Toen ik om ongeveer 1 uur mijn bed in dook was de kast nog droog.
Dat was dus na 4 uurtjes.
Toen ik vanochtend keek om 10 uur was hij nog steeds droog.
Dit betekent dus dat er geen noemenswaardige ijsvorming op de verdamper gezeten kan hebben.

Wat dus eigenlijk wil zeggen dat hij niet 48 uur uit hoeft te staan en ik er geen foute dingen mee heb gedaan, zoals de deur lang open laten staan en er warme zaken in zetten. Wat ik ook niet doe zoals ik al zei.

Volgens mij is er iets defect anders zou dit nooit kunnen gebeuren.
Ik ga volgende week kijken of er zich opnieuw ijs gaat vormen onder in de kast, en zo ja, dan bel ik AEG dat ze langs mogen komen om het ding na te kijken en een oplossing mogen bedenken voor dit probleem.

Wordt sowieso vervolgd!

az
door azyzam - Sep 10, 2011 om 15:13
9 Antwoorden / 3 Vragen

dit las ik nog op de site van vergelijk, dus nog iemand met hetzelfde probleem.

Beoordeling door anoniem op 26-9-2010
Zeer slechte diepvries, No frost technologie werkt niet. Apparaat bevriest constant omdat hij een A+ is. 1 keer per 6 maand moet je hem ontdooien.

ll
door lll - May 30, 2012 om 21:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een half jaar geleden ook een no frost van AEG (A52500GNWO)gekocht. Waardeloos!
Heb een paar weken geleden een stroomstoring van 2 uur gehad. Toen is de ellende begonnen. Hij gaf steeds een rood lampje en signaal, dat hij te warm was.
2x monteur geweest, laatste keer is gezegd dat hij ontdooid moet worden omdat de ventilator vast zit door ijsvorming. Dit al na een een storing van 2 uurtjes. Met andere vriezers nooit problemen gehad na uren zonder stroom. Ik was blij dat ik een no frost kon kopen, maar krijg nu al spijt.
Moet vlgs AEG idd elk jaar ontdooid worden.
Dus familie maar langsgeweest en overal wat van de inhoud van mijn vriezer achtergelaten. En dat het 2 dagen moet duren!! Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

du
door duijts001 - May 23, 2014 om 16:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een AEG vriezer no frost na bijna vier jaar blijkt toch dat je het apparaat 1x per jaar moet ontdooien volgens de monteur, waarom betaal je dan zoveel voor NO FROST. Dit is misleiding!!!

az
door azyzam - Jun 1, 2014 om 12:34
9 Antwoorden / 3 Vragen

Vorig jaar in de zomer heb ik de stekker definitief uit het apparaat getrokken, het water liep er weer aan een stuk door uit, heel veel ijs weer onderin.
Het ding stond nu inmiddels boven helemaal zonder iets er naast dus volop ruimte er om heen. Ik haalde er maximaal 1 x per dag wat uit en dat was een kwestie van open eruit halen en weer dicht. dus niks te lang deur open laten staan. Toen heb ik besloten hem leeg te eten en hem definitief op NON AKTIEF te zetten.
Zonde van mijn geld maar ja AEG doet er ook niks aan, die zegt gewoon ontdooien op zijn tijd. pfff wat een ellende zeg.
Ik doe het nu gewoon zonder een vriezer, , ga vaker naar de winkel, maar dit is echt een Giga grote miskoop geweest en echt misleidende reclame en gebruikers voorlichting van AEG.

sl
door slobberbone - Jun 1, 2014 om 13:37
508 Antwoorden / 2 Vragen

Hier de kist variant pas een keer schoongemaakt in 4 jaar en valt reuze mee met de ijsaangroei. Echt een top vriezer voor de fractie van een prijs van een Liebherr en zeker niet slechter

so
door sotomar - Sep 15, 2014 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Ik heb ook het probleem met een no frost aeg vrieskast ongeveer een keer per jaar loopt de temp. opeens op naar 0 graden of daarboven dan moeten we in allerijl al onze producten uit de vriezer halen en overal onderbrengen grote ellende na twee dagen ontdooien deed hij het weer nu na drie jaar wil hij niet meer gaan vriezen ,
Blijkt de ventilator kapot te zijn gegaan doordat hij vast vriest na het schijnt ,voor 80 euro heeft u een nieuwe ventilator
Dus conclusie wil je een stres factor in je leven die elke paar jaar geld kost koop een AEG no frost vrieskast
Hij stelt u zeker niet teleur elke dag weer voorzichtig de garage deur openen en hopen dat de vriezer op -18 staat ,
Ik vind de term no frost bij AEG een grote leugen en vind dat dat eens op tv gezegd mag worden

ll
door lll - Sep 16, 2014 om 10:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Echt heel herkenbaar deze reacties. Het is echt een onding. Steeds begint t rode lampje te branden. Monteur gaf als tip om in de winkel te vragen of je even een (oude) vriezer mag gebruiken om je spullen in te doen. Niemand heeft zoveel ruimte over als je zo'n grote vriezer hebt. Maar daar zitten ze in de winkel niet op te wachten. Er wordt gezegd; Alle laden eruit halen, warm water bakken erin en vlug ontdooien. Ik heb het geprobeerd en het ijs was weg. Maar de ventilator is nog niet genoeg ontdooit denk ik want het lampje blijft gewoon branden. Pff wat een ellende. Nooit meer een AEG no frost!!

gensnet
door gensnet - Jul 28, 2015 om 23:42
9 Antwoorden / 2 Vragen

Krap twee jaar geleden heb ik een nieuwe AEG Arctis 75100GA4 NoFrost vrieskast gekocht.
Er is mij duidelijk vertelt dat deze nooit ontdooid hoeft te worden. Echter wel af en toe met een doekje er door heen, lijkt me ook logisch.
Nu net een maand terug begon hij op de bodem onder de laagste la te bevriezen, veel ijs kwam er op de vloer van de vrieskast en de onderste la wilde amper nog open en dicht.
Hele ijsschotsen moest ik loskrabben, terwijl ik juist een nofrost had gekocht om dat niet meer te hoeven doen.
Ik heb de leverancier gebeld en deze heeft AEG gevraagd bij mij langs te gaan en er naar te kijken. AEG wilde echter niet komen, ik moest eerst de vrieskast 48 uur lang van de stroom halen zodat hij helemaal ontdooid is. Daarna mag hij weer aan en moet volgens hun het probleem verholpen zijn. Dit mag ik daarna elk jaar opnieuw doen. Waarvoor heb ik eigenlijk zo'n duurdere vrieskast gekocht met een nofrost systeem als dat toch niet goed blijkt te werken. Hebben meer van jullie hier last van? En kunnen ze dat zo maar maken, eerst vertellen dat er nooit meer ontdooid hoeft te worden en nu opeens toch wel elk jaar. Ik sprak met iemand die een Liebher heeft en die heeft hem al 4 jaar continu draaien zonder ooit ontdooid te hebben. In mijn ogen is AEG dus een slecht merk, die ook nog eens valse voorlichting geeft. Zondag avond mag de vrieskast weer aan en kan ik afwachten of hij het nu wel weer goed doet. Ik hou jullie op de hoogte, maar zal nooit of te nimmer meer een AEG product kopen, AEG is AEG niet meer!!!

Ik heb ook dezelfde vriezer van AEG. Er in het allereerste begin problemen mee gehad dat het alarm iedere keer afging. Het alarm gaat af als de temperatuur meer dan vier of vijf graden stijgt. Er is door AEG een nieuwe printplaat in gezet en sinds negen jaar werkt de vriezer probleemloos. Bijna elke dag haal ik er plakjes brood uit. Hij gaat dus iedere dag open. Tot vorig voorjaar ná 9 jaar begon hij te mekkeren met bovenstaande verschijnselen. Ik heb inmiddels een wat grotere vriezer erbij gekocht (nee niet van AEG maar van Liebherr) en de spullen zolang daarin bewaard en de vriezer met heel veel moeite ontdooid en meteen ook maar schoongemaakt. Onderin zitten beluchtingsgaten die dichtgevroren waren (en dan is het nofrost systeem in de hobbel) en heel moeilijk schoon te maken zijn. Iedere keer met keukendoekjes het water uit de dichtgevroren beluchtingsgaten kunnen "zuigen". Toen al het water uit die beluchtingsgaten was, werkt de vriezer weer probleemloos omdat het nofrost systeem weer goed de bevroren lucht kan verwerken.

Maar na krap twee jaar zou je de zaak nog niet moeten ontdooien.

ja
door janhrl - Jul 29, 2015 om 12:08
16 Antwoorden / 6 Vragen

U moet gewoon terug naar uw leverancier en van hen eisen, dat zij ervoor zorgen, dat u uw vriezer niet meer zelf hoeft te ontdooien.
Met AEG hebt u niks te maken.
De leverancier dient zijn garantieverplichtingen na te komen. En die handelt onjuist door u naar AEG te verwijzen. Laat de leverancier zonodig zelf maar contact opnemen met AEG.
Veel succes gewenst.

hennyb86
door hennyb86 - Jul 29, 2015 om 12:14
106 Antwoorden / 5 Vragen

wat een ellende als ik dat zo lees. wat ben ik blij met mijn samsung-no frost, die dus idd no frost is. heb hem al jaren en nooit problemen mee gehad. ook niet met het diepvries gedeelte !!! nog nooit ontdooid !! sterkte !!!

ro
door robbyz - Jul 29, 2015 om 12:30
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb hier ook een No-Frost maar dan van Liebherr. Op een gegeven moment had ik precies hetzelfde als u. Onderin de vriezer flinke stukken ijs. Snapte er ook niks van totdat ik erachter kwam dat de deur onder niet goed sloot. Op de een of andere manier sloot het rubber niet meer goed aan.

Zou dit misschien ook bij u het geval kunnen zijn?

Iig geval veel sterkte.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2015 om 12:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wimmi bestudeerde de Dode zee rollen.
En wat kwam ik daar tegen ?
Deze vraag.
De verklaring van deze diepe ellende : eens in de zoveel tijd doet een koel of vrieskast aan zelf ontdooiing.
Is het dooiwater afvoersysteem niet in orde, dan vormt het dooiwater op de bodem een plasje, wat als een plak bevriest.
Dat zou het best eens kunnen zijn.

Vraag aan de redacteur : Wimmi begrijpt dat het komkommertijd is, tot hoeveel jaar terug worden antieke vragen opnieuw gebruikt om toch de rubriek te vullen ?

bennieol
door bennieol - Jul 29, 2015 om 12:49
64 Antwoorden / 3 Vragen

koop niets meer van AEG is mijn merk niet meer.

ma
door maggiemae - Jul 29, 2015 om 12:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 24 jaar in de USA gewoond heb daar altijd no frost gehad. Ik heb mijn vriezers nooit hoeven te ontdooien dat is ook de bedoeling helemaal niet van een no frost.
Heb altijd Wirlpool en Samsung gehad.
Uw AEG "no frost" werkt duidelijk niet naar behoren.
AEG moest zich schamen!

Veel sterkte.

De Kat
door De Kat - Jul 29, 2015 om 13:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

AEG is geen duits product meer ,komt nu uit Polen

qu
door quirll - Jul 29, 2015 om 13:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al 12 jaar een LG en nog nooit problemen gehad.

di
door digioma - Jul 29, 2015 om 13:35
646 Antwoorden / 29 Vragen

Na zoveel jaar nog terug naar de leverancier? Kennelijk leven sommige mensen die reageren op dit topic nog in de ijstijd (zie datum).... kast is zes jaar geleden gekocht!

h19l49
door h19l49 - Jul 29, 2015 om 13:49
121 Antwoorden / 0 Vragen

Om grote temperatuur schommelingen in een vrieskast te voorkomen is het raadzaam om eerst de produkten in een andere, klein vrieskastje bv, in te vriezen en daarna de inhoud toe te voegen aan de grote vrieskast.
Zelfs no-frost kasten hebben hier baat bij en zullen dan ook nooit ontdooit hoeven te worden.
Zelf had ik in mijn keuken van het ziekenhuis destijds een voor vries ruimte alvorens het door te schuiven naar de achtergelegen grote vriesruimte.
Deze grote vriesruimte bleef altijd schoon van aanslag.
Nu heb ik thuis 2 no-frost kasten en een klein kastje als invriezer.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2015 om 15:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste h19149
no frost koel of vrieskasten hoeven nooit ontdooit te worden.
Tegenwoordig zijn nagenoeg alle kasten no frost.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++======

=h19l49 schreef op woensdag 29 jul 2015, 13:49:
Zelfs no-frost kasten hebben hier baat bij en zullen dan ook nooit ontdooit hoeven te worden.

po
door poecilia - Jul 29, 2015 om 17:42
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Amerikaanse koel/vriescombinatie, die heb ik nu zo'n 4-5 jaar, die heb ik nog nooit hoeven ontdooien, totaal geen ijsvorming

ro
door ronaldo1963 - Jul 29, 2015 om 18:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goeie middag samen ik heb ook een No Frost alleen van de merk Samsung dus ik dacht eindelijk na jaren eindelijk verlost te zijn van mijn ijskast ontdooien Rotwerk en net van de week had ik het dus ook dat er onder mijn onderste bak ook een ijsschots lag nou ik heb hem mooi aan gelaten mijn vriezer ik heb die onderste bak er even eruit gehaalt met een metalen spaan je weet wel waar je jou gebakken ei mee omkeert heb ik die ijsschots verwijderd binnen 5 minuten was ik klaar al dat ijs in mijn afwasteiltje gedaan in mijn wasbak gegooitwarm water erover heen gedaan en weg ijs en nu weer ijsvrij mijn vriezer ik Denk dat het gekomen is dat het zo warm was een paar weken geleden dat onze Vriezers daar niet tegen konden en dat het daarna bij iedereen heel langzaam is komen opzetten die ijsschots onder jou laaste bak want van de Rest was ie nog goed want ik heb nu al een paar verschillende merken voorbij zien komen hier dus ik Denk haast dat ze wel goed zijn maar niet tegen die extreme Hitte konden dus alle merken zijn volgens mij Goed gekeurt behalve dus tegen die 38 Graden of meer ergens anders in Nederland.dus vanaf nu moet ie weer naar behoren werken neem ik aan. Nou een prettige Avond verder en tot later maar weer of niet afz; Ronaldo RonaldoDraaisma489@hotmail.com

wi
door witgoed dokter - Jul 29, 2015 om 23:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

No-Frost systemen zijn erg handig maar werken niet Feilloos, een ieder met een No-Frost kast combi of vriezer zal vroeg of laat te maken krijgen met oplopende temperaturen. Het probleem is dat er teveel ijsvorming ontstaat en dat het automatische ontdooisysteem niet meer afdoende werkt om de ijsvorming weg te werken. Dit kan verschillende oorzaken hebben, deur open/veel producten in 1 keer/defect ontdooi element/defecte electronica/ verstopte waterafvoer. De fabrikanten schrijven voor 48 uur ontdooien met de deur open, dit is de goedkoopste oplossing. Zelf bezoeken wij regelmatig klanten die de kast geen 48 uur uit kunnen zetten, warm water en een fohn zijn dan de oplossing echter is dit een arbeidsintensieve oplossing. De meeste merken hebben ook in de software van de kast een handmatig ontdooi programma, enige kennis is wel vereist. Dus welk merk je ook neemt van goedkope tot de duurdere varianten weet waar je aan begint.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg

wimmi20
door wimmi20 - Jul 29, 2015 om 23:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste witgoed dokter,
u besluit uw betoog met : ik denk eerst goed na voordat ik iets stoms zeg.
Daar moest ik heel lang over nadenken.
Bedoelt u : als ik iets stoms zeg heb ik daar eerst goed over nagedacht ?
Of begrijp ik u verkeerd ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

quote=witgoed dokter schreef op woensdag 29 jul 2015, 23:32]Hallo Allemaal,

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg

ek
door eksterika - Jul 30, 2015 om 11:09
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had dezelfde klachten bij mijn Electrolux (zelfde stal als AEG) van 4 jaar oud. Rood lampje, piepen, temperatuur kwam niet meer lager dan -15 graden C. Ook al had ik de extra snelvriesstand ingeschakeld. Na het leegeten kon hij ontdooid worden en de achterzijde geïnspecteerd. Daar zit een opvangbakje voor het water dat verdampt wordt door de warmte van de motor. Daarboven zit een klein ventiel voor afvoerwater (bestelnr. 225 12 98 03/6). Dat leek verstopt/defect/vervuild? In ieder geval via Electrolux distriparts Alphen a/d Rijn een nieuw ventiel besteld, totaal nog geen 12,-- euro. Na deze gegokte oplossing en (de eenvoudige) montage ervan draait de vriezer weer als een tierelier. Maar inderdaad is het vreemd dat je elk jaar de vriezer 48 uur moet ontdooien!! Overigens staat er een klimaatcode in het etiket aan de binnenzijde voor welke omgevingstemperaturen je vriezer geschikt is.