Odido bedroevende service
Hi! Ik loop een beetje vast met Odido... Sinds ik automatisch van T-mobile ben overgezet naar Odido is mijn internet zeer slecht. Ik woon in een normale rijtjeswoning en internet op de begane grond is matig via WIFI (Teams video bellen stottert) en op de eerste-en tweede verdieping heb ik vrijwel geen internet terwijl ik daar wel allemaal slimme apparaten heb die nu niet werken (Sonos/Hue/beveiligingscamara). Inmiddels uren telefonisch contact gehad, twee WIFI versterkers opgestuurd gekregen die niet werken en maanden verder... Ook is mij twee keer (na uren bellen) toegezegd dat ik een link ging ontvangen voor een afspraak met een monteur, maar die link heb ik vervolgens nooit gekregen. Daarnaast reageren ze niet op mijn mails en wordt ik continu van het kastje naar de muur gestuurd. Neem het laatste gesprek; Half uur in de wacht, krijg ik eindelijk een medewerker, wordt de verbinding verbroken, kon ik weer opnieuw in de rij gaan staan. Vervolgens ben ik 3x(!) doorverbonden naar de vereerde afdeling en wordt me nadat ik mijn ongenoegen geuit had bij een medewerker een link naar een monteur toegezegd, die ik nog steeds niet heb. oplossing is vrij simpel; of ze fixen mijn internet direct, of ze ontbinden kosteloos mijn contract zodat ik terug naar Ziggo kan (ik blij en Odido niet elke week een vervelende klant aan de lijn), maar dat willen ze niet. Ik ben een beetje klaar met bellen, iemand die een idee heeft?
Mogelijk een schot voor open doel, maar als u een speed test doet, wat komt daaruit?
Horverl wifi gebruikers heeft u in gebruik "boven"?
Het zou gewoon aan een te klein abo kunnen liggen maar ook dat u een erg goed geïsoleerd huis heeft en dat een kabel naar "boven" een oplossing is. Of de wifi zender in het midden van het huis plaatsen kan een optie zijn.
Lukt dat al niet zou ik voor schakelen naar Ziggo gaan.
1) dat verschilt; de ene keer geeft hij aan dat hij de speedtest niet uit kan voeren ivm slecht signaal, de andere keer is het prima. Vrij onstabiel dus.
2) Ik ben vaak alleen, soms met twee. Geen gamers, vrij standaard gebruikers
3) ik heb het op 1 na duurste abbonement mbt internet snelheid. dit kasn het niet zijn lijkt me. Ik heb de versterkers al op alle mogelijke plekken gezet, zonder resultaat helaas. Kabel doortrekken heb ik niet gedaan, maar moet dit echt nodig zijn? Internet op de begane grond is zelfs vaak zwak.
Bij mij was de Wifi ook matig bij Odido, ik adviseer je toch echt bekabeling aan te leggen als je bij Odido blijft.
@Mahadma.. wat voor zin heeft een speedtest als de verbinding komt en gaat ? Dat is maar een momentopname.
Ik heb op een gegeven moment een connection tracker laten lopen die vond behoorlijk wat hickups in de wifi verbinding.
Zeker als je streamt (zoals Mark aangeeft) is dit zeer storend.
Neemt u eens contact op met Autoriteit , ACM consuwijzer zoals bij de community van Odido wordt aangeraden.
https://community.odido.nl/netwerk-en-verbinding-559/instabiel-mobiel-internet-355886
Dank! Ga ik doen!
Hallo Mark1984e ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder
Dank! Hier heb ik iets aan!
Graag gedaan , suc6
Wat een vreemd verhaal, u zegt klachten hebben over internet en klaagt vervolgens over de (lokale) wifi. Dan gaat u wifi versterkers gebruiken, maar hoe heeft het voorheen dan ooit zonder gewerkt?
Als u inderdaad wilt ontbinden moet u beginnen met een schriftelijke klacht en met het antwoord kunt u dan naar de geschillencommissie.
Ik had voorheen een contract bij Ziggo en ik heb bij Ziggo wifi verstekers gekocht en dat werkte altijd perfect. Bij overstappen heb ik in eerste instantie de ziggo versterkers gebruikt, maar het signaal was zwak. Vanuit Odido werd aangegeven dat deze (Ziggo) versterkers niet goed geschikt zijn en dat ik de versterkers vanuit Odido moet gebruiken, maar die werken niet terwijl ik de installatie volledig samen met een Odsido medewerker heb gedaan. Kortom; ik woon in een simpel jaren 80 rijtjeshuis en blijkbaar heb ik wel versterkers nodig. En dank voor je tweede tip, ga ik doen
Dan is het relatief simpel, die geleverde wifi-versterkers doen het blijkbaar niet en dat wil je graag opgelost hebben. Daar kun je ze schriftelijk op wijzen en een oplossing eisen. Ik durf alleen niet te voorspellen hoe snel dat zal gaan en als ze het als je eigen verantwoordelijkheid zien of ze bereid zijn het contract te ontbinden, je loopt het risico daar nog een procedure voor te moet voeren. Geen idee hoeveel je hebt bespaard door afscheid van Ziggo te nemen maar ik hoop dat het het waard was.
Ok onze ervaring met Odido is heel anders, maar goed u zegt dat de WiFi het niet goed doet, dat is niet de verantwoordelijkheid van Odido en kan allerlei oorzaken hebben. Heeft u al het nieuwe moden, zo nee vraag daar eens om die heeft namelijk perfecte WiFi. Als het dan nog niet werkt ligt het aan uw huis en zult u met WiFi versterkers moeten werken.
Dank voor je tip mbt nieuwe modem. Ben recentelijk (half jaar geleden) klant geworden, dus neem aan dat ik een nieuwe modem heb, maar zal dit nog eens specifiek vragen. Met versterkers werken is geen enkel probleem, als het maar werkt en dat doet het niet. Odido gaf zelf ook aan dat ze verantwoordelijk zijn voor goed internet via de kabel en dat Wifi een dienst is en dat ze hier niet verantwoordelijk voor zijn, maar als ik eerlijk ben vind ik dit gek/geen beste service (in deze tijd dat bij vele alles op wifi draait)
Wij hebben goede ervaringen met TP-Link Poweline WiFi adapters, deze steek je in stopcontact bij het modem en op de plek waar er geen (goede) WiFi is.
Is dat ook niet een leverancier specifieke oplossing die alleen werkt als je een router van die leverancier hebt?
Nee TP-Link Powerline adapters kun je bij elke router en modem gebruiken.
Werkt dus prima bij Odido, maar ook bij Ziggo en KPN.
Heb je niks aan die powerline meneer zijn systeem werkt draadloos. Dus kom je uit op tplink deco. Zou wel de nieuwe nemen zijn wifi 6. En tp link deco app kan je een aparte 2.4 ghz netwerk maken voor je cameras. Die werken op longrange n niet 5ghz short range
TP-Link Powerline Adapters werken ook draadloos, overal perfecte WiFi hier met de Powerline Adapters.
Als u klachten heeft over Wifi, dan moet u bij u zelf zijn. Wifi is het draadloos signaal in uw woning. Wifi versterkers kunnen een oplossing zijn, maar ze moeten goed geplaatst zijn. In de tegenwoordige huizen met dikke vloeren en veel leidingen in de vloeren, komt Wifi heel slecht naar de volgende verdiepingen.
Maar als u denkt dat het internet signaal slecht is, dan moet u één van de slechtwerkende apparaten bedraad aan sluiten aan de router. Als dat apparaat nog steeds niet goed werkt, dan zijn er inderdaad problemen met het internet of de router, en dat ligt wel aan Odido. Als u dan belt naar Odido, gebruik dan alleen maar het woord internet en praat over bedraad aangesloten apparaten. Zodra u praat over WIFI, dan is het gelijk dat het probleem bij u zelf ligt.
Als u dezelfde hardware gebruikt bij Odido die u voorheen bij T-mobile gebruikt heeft dan ligt de slechte WiFi verbinding niet aan de apparatuur maar ws aan storing door andere WiFi gebruikers, uw buren bijvoorbeeld, of andere "smart" apparaten zoals lampen etc. die ook over WiFi verbinding maken. Daar kan Odido weinig aan doen.
Je bent niet de enige met problemen.
Sinds de Kassa uitzending met Odido is er nog niet veel verbeterd.
https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl
Zou proberen er weg te komen.
Goed dat ik het weet, wilde volgend jaar overstappen naar Obido ,maar ga maar terug naar KPN, daar zit ik beter ,nu mijn internetaanmelding 10 euro goedkoper is geworden en ik heb meer MB gekregen en bellen kan ook zonder kosten naar elkaar
Kpn zijnook boeven. Mijn vader een klacht in gedient bij kpn slecht internet. 50 mb bundel haalde maar 10 bedraad. Monteur kon niks doen kast was te ver weg buiten.wat had kpn gedaan een nieuwe abbo aangesmeerd met 100 mb bundel . Dat kon niet eens.want was maar 50 mb beschikbaar op adres. En wel betalen voor 100 mb. Met moeite een contractbreuk. Kunnen regelen. Allemaal boeven
Je bent niet overgezet ,alleen de naam is veranderd. Installeer internet opnieuw zonder WIFI versterkers .Trek dus alle stekkers van het modem ,decoders uit het stopcontact. Zet het modem na ca 30 min weer aan en wacht tot alle ledjes branden. Sluit daarna de decorers aan. Dat de beveilingsapparatuur niet goed werkt kan te maken hebben dat de Wifi versterkers die op 5 G werken en dus waarschijnlijnlijk ongeschikt zijn voor 2,4 G van de beveiligingsapparatuur . Je kunt beide generatie wel aanzetten in je modem.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer