el
door elwewe5 Oct 21, 2012 om 11:55
Elektronica & tv

Ondertiteling voor slechthorende

Nu heb ik digitaal interactieve TV via ziggo.
Mijn probleem is dat ik slechthorend ben en vaak TT 888 wil gebruiken,Er staat een cisco box en een pracht van een afstandsbediening van ziggo waar live tv en TT apart op staan,ik wil bij live tv de TT888 onder in beeld,maar dat gaat niet!!! het is of LIVE TV of TT888.Hoe krijg ik bij de live tv de TT888 onder ook in beeld??? Ziggo reageert niet
op deze vraag of begrijpt de vraag niet!!
Wie weet het antwoord,alvasr bedankt hiervoor.!!

14550 15 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2012 om 16:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als je nu de teletekstknop van de afstandsbediening van de TV gebruikt?

Overigens maakt het niets uit of Ziggo nu wel of niet antwoord, de kans is groter om de jackpot in de loterij te winnen dan dat vraag en antwoord op elkaar afgestemd zijn.

op
door opbrecht - Oct 21, 2012 om 16:27
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 21 okt 2012, 16:03]Als je nu de teletekstknop van de afstandsbediening van de TV gebruikt?

Die doet het niet want je kijkt via de cisco.

mi
door miede013 - Oct 21, 2012 om 16:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo medeslechthorende,

Het is wel mogelijk door gebruik te maken van de gekleurde knopjes op de afstandsbediening van cisco.
Door op het groene knopje te drukken krijg je op het scherm : ondertiteling dut, door weer te drukken : ondertiteling 888, etc.
Met het rode knopje kun je de taal instellen: dut(ch).

Succes

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2012 om 16:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probeer het eens met de AB van Cisco en dan 2x op de groene toetst drukken.

merlijn2005
door merlijn2005 - Oct 22, 2012 om 15:25
47 Antwoorden / 43 Vragen

Ziggo levert bij een aantal zenders geen ondertiteling via pagina 888. Dan werkt de afstandsbediening van de cisco dus niet. Wij zijn hier al meer als een jaar over bezig met Ziggo. Ze beloven steeds dat de problemen binnenkort in orde zijn, dan zijn we weer de enige die klagen etc, maar er gebeurt gewoon niets.
Laatste oplossing die wij kregen was naar tv kijken via pag 904 - dan zou de ondertiteling via pag 888 het wel doen. Nee dus ! Toen werd er gezegd dat het aan RTL 4 lag en de andere zenders die het signaal niet mee zouden zenden. Die hebben mij een mail retour gestuurd waarin ze mij verzekeren dat zij het signaal wel meesturen maar dat het echt bij Ziggo en met name bij de cisco ligt!
Wij hebben wel de volle prijs betaalt voor de cisco, € 199.- en ik voel mij knap belazert. Ze hopen gewoon dat je ergens anders een apparaat koopt van een ander merk dan is Ziggo van de problemen af.
Het zou prettig zijn als Kassa hier eens aandacht aan zou schenken!

ah
door ahpriem - Oct 22, 2012 om 17:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad met groene knop kun je teletekst digitaal instellen.Ik bedoel natuurlijk van de Ziggo cisco digitale speler.
Het is alleen jammer dat de RTL hier niet aan meedoet dat ligt niet aan Ziggo maar aan RTL ndus 4/ 5 / 7 / en Veronica. Films worden natuurlijk wel ondertiteld.(Buitenlands,) SBS 6 doet wel aan ondertiteling.
Verder nog een tip die kost wel geld, voor 90,00 Euro kan je in gehoorzaken een aparaatje kopen van Senheisser je sluit dat op de achteringang van je t.v. en op het stroomnet (om op te laden )
Het apparaatje zet je voor of achter de T.V. en het ontvangst gedeelte hang je om je nek perfect geluid je kan zelfs er mee naar boven lopen een bereik van circa 10 meter.

jo
door johannes1 - Oct 22, 2012 om 19:50
63 Antwoorden / 53 Vragen

al jàren waren we gewend om bepaalde uitzendingen op te nemen op de band, dit tot Ziggo van analoog naar digitaal overstapte en het dus einde oefening was. 0m tóch nog te kunnen opnemen waren we verplicht om van Ziggo dat aparaat van € 199,- af te nemen, dat maar een beperkte capaciteit heeft [met banden ging dit verhaal niet op, telkens 'n andere band als ie vol was of je van thema wisselde] .als grenslandbewoners kijken we vaak naar de Duitse tv, die meer programma's naar onze smaak brengt; ook daar dat probleem van de ondertiteling; we hebben dat als zeer hardhorenden echt nodig om de zaak te kunnen volgen. Maar Ziggo geeft niet thuis met het doorgeven van de ondertiteling, ofschoon ze ons dat wèl beloofd heeft !! Ja, er is betaald en ze hebben een véél te grote macht .
Graag ondersteun ik dan ook de vraag van bovenstaande inzendere die vraagt of Vara-Kassa in dit voor zeer velen bestaande probleem kan duiken; alle hulp en steun zal ons welkom zijn.
Miede 013 en Carla83 : merci voor de tip . Carla : wat is de AB-toets? ahjpriem: heb die Senheisser, maar neem dan wèl die met fm,en geen infra-rood,want dan mag er tussen jou en de tv niets staan ! met een attest van de kno-arts betaalde de zorgverzekering het toestel voor 100%. Hoort jouw partner ook slechts, zelfde recept;koop dan toestel met 2-baterijen en waar 2 beugels op werken[app met draaiknop functioneerde bij mij niet best omdat ik er gehoortoestellen bij moest gebruiken, die aan vervanging toe zijn [pas na 5 jr weer echt].

be
door bekenkamp - Oct 22, 2012 om 22:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

AB = AfstandsBediening

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 23, 2012 om 15:20
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ahpriem schreef op maandag 22 okt 2012, 17:24]
Verder nog een tip die kost wel geld, voor 90,00 Euro kan je in gehoorzaken een aparaatje kopen van Senheisser je sluit dat op de achteringang van je t.v. en op het stroomnet (om op te laden )

Volgens mij kan dat niet, anders dan dat de tekst zo'n tien seconden achterloopt want er moet dan iemand zijn die meeluistert en bliksemsnel kan typen. In een live uitzending weet men toch niet van te voren wat iemand gaat zeggen of antwoordt?

Voor €3,50 koopt je een goede oortelefoon die rechtstreeks op de TV aangesloten wordt, voor €7,50 een nog betere. De meeste TV's hebben een aparte volume en toonregeling voor de koptelefoonuitgang, even zoeken onder "audio".
Voor mijn hardhorende vader kocht ik een draadloos ding bestaande uit een "zender" met ingebouwde microfoon, ook als babyfoon of gewoon als hoorapparaat te gebruiken, de basis (via adaptor op lichtnet of op [oplaadbare]batterijen) kan dus in de buurt van de luidspreker van de TV of radio worden gezet, kan ook met een meegeleverd snoertje op de koptelefoonaansluiting worden aangesloten, zelfs op de PC om te "skypen". Bereik tot bij de buren zelfs en dat voor €12,50. Tevens ingebouwde radio in de headset. Houdt me niet aan die prijs vast want dit vond ik al heel goedkoop.

ja
door jacky0909 - Oct 24, 2012 om 14:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je weet inmiddels dat je via de groene knop op de Ziggo afstandsbediening ondertiteling kan krijgen in diverse talen. Ik heb ontdekt dat die knop ook werkt bij opgenomen programma's. Heel handig. Succes.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 24, 2012 om 19:22
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jacky0909 schreef op woensdag 24 okt 2012, 14:31]J. Ik heb ontdekt dat die knop ook werkt bij opgenomen programma's. Heel handig. Succes.

De vraag was ondertiteling bij live programma's!

be
door bekenkamp - Oct 24, 2012 om 20:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag was ondertiteling bij live programma's!

Bij de BBC worden sommige live uitzendingen wel degelijk ondertiteld; het loopt wat achter en niet alles staat erin, en er zitten ook wel fouten in. Ze gebruiken hiervoor een computer die razendsnel spraak omzet in geschreven tekst. Het kan dus wel!

kloske
door kloske - Oct 25, 2012 om 23:31
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op woensdag 24 okt 2012, 19:22][quote=jacky0909 schreef op woensdag 24 okt 2012, 14:31]J. Ik heb ontdekt dat die knop ook werkt bij opgenomen programma's. Heel handig. Succes.

De vraag was ondertiteling bij live programma's!

Ik denk dat jacky0909 bedoelt dat live programma's die opgenomen worden door de kijker(bijvoorbeeld nieuwsuitzendingen) ook bij afkijken toch ondertiteld worden. Wat bij een videorecorder niét kan. Ik vind dit nl ook zéér prettig, ik kijk bijvoorbeeld altijd tussen kunst en kitsch, soms neem ik het op en kan ik het programma daarna tóch met ondertiteling kijken.

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2012 om 01:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De BBC is een paar dagen geleden definitief met Ceefax (teletekst) gestopt dus geen ondertiteling meer via 888.

vr.gr.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 26, 2012 om 12:55
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kloske schreef op donderdag 25 okt 2012, 23:31][quote=jacky0909 schreef op woensdag 24 okt 2012, 14:31]J. Ik heb ontdekt dat die knop ook werkt bij opgenomen programma's. Heel handig. Succes.

Ik denk dat jacky0909 bedoelt dat live programma's die opgenomen worden door de kijker(bijvoorbeeld nieuwsuitzendingen) ook bij afkijken toch ondertiteld worden. Wat bij een videorecorder niét kan. .

Ik ben eens aan het spelen geweest met mijn recorder, dat geweldige ding van Digitenne met ingebouwde recorder van KPN, twee programma's opnemen en tegelijk een derde afdraaien, voor €13,50 per maand. Ik zette een conference op van een jaar geleden en kon toen inderdaad met "888" de ondertiteling alsnog krijgen. Door de digitale opname, waarbij ook de eerste drie lijnen van het beeld, die vóór teletekst niet gebruikt werden, foutloos worden opgenomen,( daar zit teletekst in opgeslagen) kon ik zelfs het weerbericht van een jaar geleden via teletekst bekijken, evenals alle andere teletekstberichten van die dag, die worden dus allemaal opgenomen.