re
door reddice Dec 27, 2010 om 16:46
Elektronica & tv

Onenigheid met Mediamarkt

Zo ongeveer twee weken geleden heb ik een koelkast bij de mediamarkt Eindhoven gekocht. Met de verkoper is toen afgesproken dat de deur dusdanig gemonteerd zou worden, dan het scharnier aan de linkerkant zou worden geplaatst. De koelkast zou dus via rechts geopend kunnen worden. Dit staat ook duidelijk op de factuur vermeld.

In eerste instantie (13 november) kreeg ik van de Mediamarkt bericht dat de koelkast al op de 18e geleverd zou worden.. Echter, op de 17e wordt ik gebeld met de mededeling dat er iets mis is gegaan in het magazijn en dat ze het toch niet op voorraad hebben. Het zal dus langer duren.

Vorige week donderdag ben ik dus gebeld en heb afgesproken voor een levering op de 24ste. Nu blijkt bij aankomst dat de deur niet gemonteerd is zoals we afgesproken hebben. We hebben dit aangegeven bij de twee heren die het kwamen leveren, maar die konden hier niks aan doen. Zij worden alleen ingezet om de koelkast te bezorgen. Montage en aanpassingen gebeurd door Mediamarkt zelf. We hebben vervolgens gebeld met de mediamarkt om aan te geven dat dit niet correct was en dat we het zo niet konden accepteren. De dame aan de telefoon was vrij onbeleefd, maakte stomme grapjes zoals: "U kunt uw eten nog altijd buiten bewaren met deze kou", etc etc. Volgens haar kon de koelkast alleen maar teruggestuurd worden of kon ik die houden, niks meer niks minder. Nadat de transporteur zei dat hij dit nooit schadevrij zou kunnen terugbrengen gezien de enorme gladheid op de weg hebben aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Pas nadat de transporteur de telefoon overnam en boos zei dat ze hun zaken op orde moesten stellen en iemand langs moesten sturen voor de correcte montage werd afgesproken dat ze dit zouden doen en we vóór 3h teruggebeld zouden worden hiervoor. Hij heeft dit ook zo genoteerd op de formulieren waar we beiden voor getekend hebben. Ik heb dus gewoon bewijs dat dit is afgesproken.

Maar het terugbellen is niet gebeurd dus... Vervolgens heb ik ze vrijdag maar gecontacteerd en gaven ze aan dat het te druk was en dat ze hier maandag op terug zouden komen... Je raad het, nog steeds niet gehoord.

Mijn vraag aan jullie: Wat nu?? Ze lijken niet echt mee te werken en eerlijk gezegd komt het allemaal heel onprofessioneel en amateuristisch over. Kan ik ergens terecht met deze klacht? Bij iemand die me wél kan verder helpen? Wat is jullie advies?

8699 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks dat het niet netjes is van de mediamarkt, waarom zo'n probleem maken pak 1 kruiskop schroevendraaier draai de scharnieren los haal de afdekdopjes van de andere zijde af en plaats zelf de scharnieren ff over.
Daarna de afdekplaatjes weer terugplaatsen op de oude schroefgaatjes.

Dat is 5 minuten werk en bespaart je veel overlast nu.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou... Ik maak er geen probleem van. Ik heb gewoon met hun een overeenkomst die ze, mijns inziens, moeten naleven. Op dit moment hebben ze 3 steken laten vallen:

1. Niet nakomen eerste afspraak van levering
2. Niet nakomen afspraak van deur montage
3. Niet nakomen terugbel afspraken.

Daar komt nog eens bij dat als ik zelf met de deur ga klooien en er iets mis gaat, ik nergens meer aanspraak op kan maken.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangetekende brief aan de Directie van Mediamarkt Eindhoven, waarin boven beschreven verhaal met de mededeling dat Mediamarkt in gebreke blijft om tot een correcte aflevering van het gekochte te komen, zoals duidelijk op de bon omschreven.

Dat u "toch niet gek bent", maar Mediamarkt wel "doof" is voor uw terechte klachten wat waarschijnlijk te wijten is aan de schreeuwende reclame, die zij maken.

Dat u daarom deze klacht ook al op het consumentenforum van Vara Kassa heeft gezet, zodat ze deze nog eens na kunnen lezen voor het geval de brief door dovemansoren wordt behandeld.

Dat u ze 10 dagen de tijd geeft om de klacht op te lossen en de deur schade- en krasvrij om te bouwen of om te ruilen voor het bestelde en betaalde exemplaar.

'Stuur een kopie van de opdrachtbon mee en een kopie met begeleidend briefje (zo van bijgaand een kopie te uwer info) aan het hoofdkantoor van Mediamarkt.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie Vladja! Ik heb daar ook aan gedacht, maar kan nergens het adres achterhalen. Kan ik dan gewoon het adres aanhouden van de mediamarkt zelf en de brief richten aan de directie? Of moet ik het adres van het hoofdkantoor weten te achterhalen... ergens?

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Media Markt Eindhoven
Boschdijktunnel 1
5611 AG Eindhoven

Ik zoek verder voor een hoofdkantooradres.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Media Markt is een decentraal geleid bedrijf. Dat is bijzonder en dus niet zonder grondige redenen:

* Media Markt Holding Nederland is in Nederland de holding van alle Nederlandse Media Markt-vestigingen.
* Iedere vestiging van Media Markt is een afzonderlijke besloten vennootschap waarvan 90% van de aandelen in handen is van de holding en 10% van de vestigingsdirecteur.
* Iedere vestiging is voor 100% resultaat verantwoordelijk. Anders gezegd: het succes van een vestiging ligt werkelijk in handen van iedere vestiging zélf.

Er is - in tegenstelling van wat ik dacht - geen centrale directie.

Omdat iedere vestiging een aparte BV is, kan je in de brief aan Eindhoven toevoegen dat u - vanwege de "goede" service - al uw kennissen en vrienden zult aanraden naar een andere Mediamarkt vestiging te gaan, daar deze wel eens een betere service zouden kunnen verlenen en deze boodschap door te geven via: hoort, zegt het voort.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en advies. Ik zal vanavond een brief aan de directie opstellen om dit morgen te versturen. Wie weet bellen ze me vanavond nog, zoals afgesproken. Echter, na een hele dag niks van ze vernomen te hebben verwacht ik niet dat dit nog zal gebeuren, maar wie weet... misschien verrassen ze mij in positieve zin deze keer. Mocht het zo zijn dat ik toch gebeld wordt, laat ik het weten.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

reddice

Het omzetten van de scharnieren is, zoals reeds opgemerkt, een fluitje van een cent. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Bovendien zou je bij deze vestiging nooit meer wat kunnen kopen en dat ook kunnen kenbaar maken in jouw netwerk, dan is de welverdiende "beloning" maximaal.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2010 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het omzetten van de scharnieren is, zoals reeds opgemerkt, een fluitje van een cent. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Omdat als dat niet goed wil lukken, je gelijk geen garantie meer hebt omdat je zelf aan kl*en bent geweest.

Bovendien zou je bij deze vestiging nooit meer wat kunnen kopen en dat ook kunnen kenbaar maken in jouw netwerk, dan is de welverdiende "beloning" maximaal.

Dat schreef ik een half uur geleden ook al.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 28, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij een kleine update voor degene die het interessant vind om te weten hoe het momenteel verloopt.

Gisteren ben ik, zoals verwacht, niet meer teruggebeld. Ik heb al wel de brief opgesteld en papieren gekopieeërd en gescand. Alles ligt eigenlijk klaar voor verzending aan de directie.

Echter, vandaag had ik toch besloten om nog een poging te wagen. Zodoende heb ik rondom 13h weer naar de MediaMarkt gebeld met hetzelfde verhaal en de melding dat ik maar niet wordt teruggebeld. Deze keer had ik wel een hele beleefde jongeman aan de telefoon (een hele verademing om te zien dat er toch nog capabele mensen daar werken). Deze heeft me proberen door te verbinden met de leidingevende van de witgoed afdeling. Helaas was deze niet bereikbaar op het moment en zou ik teruggebeld worden. Ik heb hier expliciet bij vermeld dat, indien ik niks zou horen, ik contact op zou nemen met hun directie (het blijken, volgens de namen op de faktuur, de heren Duineveld en Janssen te zijn, mocht iemand dit nog interessant vinden om te weten). De uren gaan voorbij, maar wederom geen reactie. Ik heb dus besloten om zelf maar weer te bellen, voordat het nog later wordt. Dezelfde jongeman neemt op en geeft aan dat hij het al lang en breed heeft doorgegeven als spoedmelding. Hij probeert me nogmaals door te verbinden. Deze keer duurt het iets langer, maar ik kan in ieder geval wel met de juiste persoon spreken. Hij laat me weten op de hoogte te zijn van de situatie en geeft aan dat een vervangende koelkast al klaar staat en deze week geleverd kan worden. Prima, maar ik laat hem wel weten dat de afspraak was dat er een monteur zou komen. De koelkast is dus aangesloten en de folies zijn eraf gehaald. Zo had hij het dus niet begrepen, de afspraak was dat het vervangen zou worden en dat we de koelkast niet aan zouden sluiten. Ik heb dus duidelijk aangegeven dat ik hier de formulieren heb en dat er ook door de leverancier ook duidelijk genoteerd is dat er een monteur zou langskomen. Maargoed, om een lang verhaal kort te maken (want vervolgens heeft een andere collega me terug moeten bellen): Er is nu afgesproken dat deze nieuwe koelkast vrijdag wordt gebracht en dat de oude koelkast meteen meegenomen zal worden. Tijdsindicatie kon nog niet worden gegeven, maar ik ben allang blij dat we de situatie op deze manier kunnen oplossen. Dat is voor mij voldoende.

Wat me in deze hele situatie heel erg is opgevallen bij de MediaMarkt is het gebrek aan (zowel interne als externe) communicatie en gebrek aan echte service verlening. Wat betreft prijzen en assortiment is het een prima winkel, maar zodra de situatie te moeilijk wordt loopt alles in de soep. Wellicht is dit alleen in MediaMarkt Eindhoven hoor, maar vind het wel behoorlijk jammer dat het zo moet gaan. Ik kwam er vroeger altijd graag en heb ook nooit eerder klachten gehad. Jammer dat het zo moet lopen dan.

Om nog in te gaan om de reactie van Read, ik snap je standpunt perfect hoor. Het zou me een hoop tijd en gedoe gescheeld hebben als ik het zelf had gemonteerd. Maar het is zoals Vladja zegt, op het moment dat er iets mis gaat kan ik geen aanspraak meer maken op de garantie. Daar komt bij dat de koelkast een klein display aan de voorkant heeft en dat ik daar dus wel voorzichtig mee moet zijn. Als daar iets mis gaat, kan ik de temperatuur van het apparaat niet eens meer regelen.

Al met al lijkt het nu naar tevredenheid opgelost te zullen worden. Het zal vrijdag blijken of dat ook zo zal zijn uiteraard. In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor jullie inbreng. Mocht het toch nog zo zijn dat er gekke dingen gebeuren, dan horen jullie weer van me.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2010 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een koelkast word altijd op 1 manier geleverd.
Als ze dit moeten omzetten kost dit extra tijd en dat hadden de bezorgers vermoedelijk best kunnen doen, maar meestal kost dit iets extra.

De meeste rekenen ongeveer €10,- extra.
Als je bij een kleinere winkel koopt zal dit trouwens eerder goed gaan dan een grote lompe organisatie die wel verkoopt maar zelf niets afleverde.
Vaak word het besteld en door willekeurige firma bezorgd.
Ook het uitpakken doen ze liever niet want na 1 dag zit je dan vol met lege dozen, net als het verplicht meenemen oude wat ze ook niet graag doen.

Daarom is het vaak beter een kleine plaatselijke met ook meestal betere service te nemen, ook na de garantie is daar vaak meer mogelijk.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2010 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste TS het is een geld gewin maatschappij.

U meld in uw ts dat u de deur andersom gedraaid wilde hebben en niets anders.
Wees net zo bot als de verkopende partij en maak de koop ongedaan.
U heeft niet in ontvangst genomen wat u gekocht heeft.
Koop ontbinden?

T

ve
door verwijderd - Dec 28, 2010 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar maak jij de koop niet mee ongedaan, de ijskast heeft alle eigenschappen zoals overeengekomen in de koopovereenkomst, het leuke van een ijkast etc is nl dat je zonder breekwerk zelf de deur andersom kan laten draaien.

Dat het niet gebeurd is en wel beloofd is nog geen reden tot ontbinding van de koop.

toolboy schreef op dinsdag 28 dec 2010, 20:25: Beste TS het is een geld gewin maatschappij.

U meld in uw ts dat u de deur andersom gedraaid wilde hebben en niets anders.
Wees net zo bot als de verkopende partij en maak de koop ongedaan.
U heeft niet in ontvangst genomen wat u gekocht heeft.
Koop ontbinden?

T

ve
door verwijderd - Dec 28, 2010 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat als dat niet goed wil lukken, je gelijk geen garantie meer hebt omdat je zelf aan kl*en bent geweest.

Ik weet niet waar je dat fabeltje vandaan haalt maar dat is niet waar.
Een consument mag nl zelf de deur ten allen tijde andersom hangen er kan niks mee fout gaan en heeft niks met de garantie van doen.
Het staat zelfs nog duidelijk in de handleiding vermeld hoe je het moet doen.

En ja dat is de consumentenhandleiding.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2010 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Quantas,

Toch maar even je bronnen nachecken. Als je de commentaren op kieskeurig naleest weet je voldoende:

http://www.kieskeurig.nl/koelkast/samsung/rl34egsw/reviews/220564/

De review van 26-1-2010 meldt dat hij tegen problemen is aangelopen bij het verplaatsen van de deur. Samsung wil dit, ondanks de garantietermijn, niet vergoeden omdat dit volgens hun onder "gebruiksschade" valt.

Daarnaast is hij niet de enige die meld dat het omdraaien van de deuren bij deze koelkast erg lastig is. Lees het maar even door.

Voor zover jouw fabeltje dat er niks fout mee kan gaan en dat de garantie niet vervalt als er iets misgaat.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een toestand zeg voor het omdraaien van een scharnier.
Zit bij de gebruiksaanwijzing een tekening om het scharnier
om te draaien. Is 20 min.werk.In die tijd dat je hier bezig bent
en nog gebeld heb had je het al 10 keer kunnen doen.
Is trouwens helemaal niet goed voor je om je zo druk te maken.