Je
door Jebra May 30, 2020 om 15:00
Elektronica & tv

Ongewenst abonnement DAB radio

Sinds enige tijd heb ik een Marantz DAB+ radio, Melody MCR-611. Nu heb ik ineens geen ontvangst meer en komt er een melding waar ik wordt doorverwezen naar de site van Marantz. Hierop is te lezen dat wanneer ik toegang wil tot radiozenders, ik een klein bedrag, $3,- per jaar, zou moeten betalen. Ik betaal al voor internet en via belasting voor kijk- en luistergeld, dus ik ben niet van plan om hiervoor nog een keer te betalen. De dealer waar ik de radio heb gekocht geeft aan dat Marantz hier niets aan kan doen omdat V-tune de internetdienst niet meer kosteloos ter beschikking stelt. Het doel waarvoor ik het apparaat kocht is dus weg. Mag dit zomaar?

2244 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 30, 2020 om 15:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is dan kennelijk ook een receiver die ook internetradio heeft en waarvoor je nu moet gaan betalen, dat je voor de DAB ontvangst moet betalen lijkt mij sterk.

Misschien heb je iets aan de oplossing die onderaan deze pagina staat:

https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=31837

Donuts
door Donuts - May 30, 2020 om 15:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Fout antwoord verwijderd na terechte correctie door @diumenge.

diumenge
door diumenge May 30, 2020 om 15:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat om internetradio, niet om een streamingdienst als bijvoorbeeld Spotify.

Donuts
door Donuts May 30, 2020 om 15:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft gelijk, niet goed gelezen.

gerbera
door gerbera - May 30, 2020 om 16:24
7360 Antwoorden / 14 Vragen

U zou via de radio normaal DAB ontvangst moeten hebben.

Wanneer je muziek via een ingebouwde streamingdienst streamt, moet je een abonnement afsluiten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 30, 2020 om 17:35
2047 Antwoorden / Vragen

DAB+ die betaalde toegang biedt? Quatsch!

gerbera
door gerbera May 30, 2020 om 21:53
7360 Antwoorden / 14 Vragen

V-tune de internetdienst niet meer kosteloos ter beschikking stelt. Het doel waarvoor ik het apparaat kocht is dus weg. Mag dit zomaar?

Wanneer je muziek via een ingebouwde streamingdienst streamt, moet je een abonnement afsluiten. Heeft dus niets met betaalde toegang tot DAB+ te maken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 30, 2020 om 23:21
2047 Antwoorden / Vragen

Precies DAB kent geen abonnement dus geen DAB radio in de wereld kan een abonnement nodig hebben voor ontvangst van DAB. De titel is quatsch.

diumenge
door diumenge May 31, 2020 om 01:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn drie verschillende zaken:
1. DAB, gewoon gratis via de ether te ontvangen.
2. Internetradio, was gratis maar kost nu 3 dollar per jaar.
3. Een streamingdienst, zoals Spotify, waarvoor je een abonnement kan afsluiten.

br
door brui0929 - May 30, 2020 om 20:26
634 Antwoorden / 10 Vragen

Als het mogelijk is om een andere app te installeren is tunein misschien de oplossing.

justmeagain
door justmeagain - May 31, 2020 om 00:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

Kijk en luistergeld, dat is iets van 20 jaar terug. En dan nog was dat geld voor de publieke omroepen en niet voor DAB. Slecht argument dus.