gsm
door gsm Jun 6, 2013 om 21:25
Elektronica & tv

Ongewenste telefoontjes uit Italie

Vraag:
Weet iemand of er iets te doen is tegen ongewenste telefoonoproepen uit Italie, zogenaamd van bijvoorbeeld de firma San Lorenzo? Hoe kun je het beste reageren?

Ik werd net gebeld door een Engels sprekende dame die mijn naam kende, via het telefoonnummer 0390109166000.
Het verzoek was om mee te doen aan een enquete.
Ik heb meteen de verbinding verbroken.

Het schijnt dat je overgehaald wordt om terug te bellen.
Het nummer zou peperduur zijn en men wil blijkbaar op die manier veel geld aan je verdienen?

Er worden verschillende 039...... nummers en ook verschillende smoezen gebruikt.
Zie ook HIER.

20870 12 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jun 6, 2013 om 21:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Gewoon niet opnemen.

aurora1
door aurora1 - Jun 6, 2013 om 22:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag gsm,

Ik heb al vele jaren een telefoonbeantwoorder en dergelijke figuren, maar ook van Nederlandse bedrijven, houden daar niet van en dat werkt eigenlijk wel goed (behalve met de KPN). Ze spreken nooit wat in en leggen direct op als ze de telefoonbeantwoorder horen en verder bellen ze in de regel niet weer (behalve de KNP, die houden het wekenlang vol op alle tijdstippen inclusief het weekend voor hun aanbiedingen....).
Ik heb mijn naam niet ingesproken in het bericht dat de beller hoort, maar alleen: dit is telefoonnummer...., en of ze een bericht willen inspreken. In eigen kring weet iedereen dat dus zij beginnen dan een bericht in te spreken, dan neem ik pas op.
Verder lees je hier op het forum tips zoals hoorn naast de telefoon neerleggen en een poos later eens luisteren of ze nog aan de lijn zijn. Of dat je vraagt of ze even willen wachten en dan hetzelfde doen, etc. Maar dat heb je zelf ook wel gelezen neem ik aan. Misschien kun je het nummer blokkeren in je telefoon? In het verleden kon je de KPN vragen actie te ondernemen maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

vr.gr.

tenormin
door tenormin - Jun 6, 2013 om 22:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

gsm, denk dat het net zo'n 'gesprekje' wat geld oplevert is als de meesten die iets van je willen, maar daar weet je zelf ook voldoende over van de site.

@aurora1, heb, of liever had, eerst ook alleen telefoonnummer op antwoordapparaat ingesproken maar heb dit nu verandert in: "dit is een telefoonbeantwoorder", daarna de riedel van: spreek je bericht in na de toon. Dus mijn nummer noem ik ook niet meer. Verder hetzelfde als jij: bericht inspreken en dan pak ik het pas.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 6, 2013 om 22:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja telefoon nummers uit het buitenland neem ik nooit op, ook niet met onbekende nummers waar ze ook van daan komen.Daar wordt al zoveel misbruik van gemaakt.

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 7, 2013 om 03:18
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 6 jun 2013, 21:25]Vraag:
Weet iemand of er iets te doen is tegen ongewenste telefoonoproepen uit Italie, zogenaamd van bijvoorbeeld de firma San Lorenzo? Hoe kun je het beste reageren?

Ik werd net gebeld door een Engels sprekende dame die mijn naam kende, via het telefoonnummer 0390109166000.
Het verzoek was om mee te doen aan een enquete.
Ik heb meteen de verbinding verbroken.

Het schijnt dat je overgehaald wordt om terug te bellen.
Het nummer zou peperduur zijn en men wil blijkbaar op die manier veel geld aan je verdienen?

Er worden verschillende 039...... nummers en ook verschillende smoezen gebruikt.
Zie ook HIER.

Is al eens eerder aan de orde geweest dit telefoonnummer uit Italia.

Waarschijnlijk van een Nigeriaanse Holding 'Slavernij loont'!

_connie_
door _connie_ - Jun 7, 2013 om 09:16
168 Antwoorden / 5 Vragen

Vorige week per toeval ook de telefoon opgepakt toen ik gebelt werd door een buitenlands nummer(normaal laat ik hem overgaan tot mijn andwoordapparaat opneemt).
Een engels sprekende heer aan de telefoon die bijna niet te verstaan was...
Ik heb hem op al zijn vragen in het nederlands geandwoord met :
He?
Wat zegt u?
Echt waar?
Hij hing na 3 of 4 vragen op,daarna ben ik niet meer gebeld.

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2013 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag mij af wat er op tegen is om de telefoon aan te nemen als hij overgaat. Daar heeft men toch een telefoon voor, om te bellen of gebeld te worden?

Er kan je werkelijk niets overkomen als je de telefoon beantwoordt.

me
door mein33 - Jun 7, 2013 om 11:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ gsm

Heb ook enkele malen zo'n telefoontje gekregen.
In het Duits zeggen dat je het niet verstaat en dan afbreken heeft uitstekend gewerkt tot heden.

@aurora1

Al bijna 50 jr klant bij KPN.
Twee jaar geleden toen er hier glasvezel werd aangelegd werden wij bestookt met telefoontjes van KPN.
Dat ging behoorlijk vervelen en heb toen KPN klantenservice gebeld en aangegeven als klant op te zeggen als ik nogmaals (ondanks dat ik klant ben) zou worden gebeld onverschillig waarover het zou gaan. Was wel even heel luid en duidelijk, maar wel netjes.
Het heeft geholpen, we zijn nooit meer gebeld.

aurora1
door aurora1 - Jun 7, 2013 om 12:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

OT@mein33,

Over de jaren heb ik de kpn vaker gemeld niet gebeld te willen worden en ondanks toezeggingen heeft het niets uitgehaald. Momenteel bestoken ze me alweer weken met nu glasvezelgedoe en zelfs steeds retourneren van de post met deze mededeling die ik in hun eigen brieven zet heeft ook nog geen resultaat opgeleverd.... Ik laat de telefoonbeantwoorder zijn werk verder doen....
Maar dank voor de tip.

me
door mein33 - Jun 7, 2013 om 13:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@aurora1

De post ongeopend samen met een briefje van "ongewenst drukwerk" samen met een baksteen verpakken en naar het antw.nr. sturen.
Daar zijn ze niet blij mee en lost het probleem effectief op.

dearagain
door dearagain - Jun 7, 2013 om 13:21
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*met dank voor de waarschuwing

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 13, 2013 om 02:18
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 7 jun 2013, 13:10]@aurora1

De post ongeopend samen met een briefje van "ongewenst drukwerk" samen met een baksteen verpakken en naar het antw.nr. sturen.
Daar zijn ze niet blij mee en lost het probleem effectief op.

Wat kost een baksteen?!

Het is trouwens verboden om misbruik van het antwoordnummer te maken.