ulyssa
door ulyssa Mar 5, 2008 om 18:00
Elektronica & tv

Pasfoto's voor rijbewijs/paspoort en mijn bril...

Goedemiddag.
Ik (57 jr., vr.) heb gisteren in Kaatsheuvel officiële pasfoto's laten maken voor mijn rijbewijs, en straks in juni ook voor mijn paspoort. Het meisje dat de foto's maakte zij direct: "Uw bril moet af". Toen ik zei dat ik mijn bril al mijn hele leven op had zei ze dat er een nieuwe regel was: "De bril moet af. Ik wil ze wel maken met bril als u het echt wilt, maar die worden toch afgekeurd. We hebben het een tijd gedaan met een bril van ons zonder glazen, maar toen kregen we de aanmerking dat er schaduw van de bril op het gezicht viel, dus nu doen we het zonder bril".
Ik ken wel alle eisen die aan een pasfoto worden gesteld, maar is deze regel echt pas ingegaan?
Is dit een aanwijzing voor de kwaliteit van de fotograaf of voor de gemeente Kaatsheuvel die al hun foto's afkeurt...?
Ik heb me achteraf laten overdonderen, maar geloven deed ik het ook weer niet.
Nu zit ik met 6 pasfoto's zonder bril, en dat mens zonder bril ben ik helemaal niet...

Wat zouden jullie doen in dit geval?

17122 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent helaas fout voorgelicht. U mag wel degelijk met een bril op een pasfoto, er zijn wel regels aan het dragen van een bril op de foto, een zonnebril mag niet maar dat had uzelf ook al verzonnen.

Op de volgende website staat de officiele info te lezen.

http://www.paspoortinformatie.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=1aqys3l54qVBDU@p5G78L9!DmM!2AD1FIsdrhoUlCp3Q4aGxJh@OuGEX@hW9pz8X&objectid=5126&!dsname=BPRextern&isapidir=/gvisapi/&getastype=PDF

suc6 met uw fotograaf.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ulyssa,

Een pasfoto met bril ten behoeve van officiële documenten, is gewoon toegestaan, mits aan de volgende eisen wordt voldaan:

bij een bril dienen beide ogen volledig zichtbaar te zijn waarbij op de foto het montuur de ogen niet raakt, de bril dient volledig doorschijnende glazen te hebben, er mag geen reflectie in de brillenglazen zichtbaar zijn en er mag geen schaduw van de bril in de oogkassen zichtbaar zijn

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijnnog een paar voorwaarden zoals mond dicht ,dus uw lippen op elkaar recht van voren niet lachen. dit is geen grap helaas

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jansen 007, die site had ik van tevoren inderdaad doorgelezen...

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg

Een geweldig advies: mond dicht, dus met de lippen op elkaar.

Probeer eens je mond dicht te houden en dan je lippen van elkaar.

Ging trouwens over de vraag wel of geen bril dragen.

Wat een gemeut zeg!!!!

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

de bril had u gewoon op mogen houden . op paspoort sta ik zonder bril  omdat ik toen nog geen bril had maar nu met nieuw rijbewijs sta ik met bril er op en niemand die daar wat van zei dat ik hem af moest doen

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Denk dat de fotograaf het zekere voor het onzekere neemt, eisen zijn heel streng en als je foto`s afgekeurd worden kun je hoop geld voor weer een nieuwe set betalen ;-(

Hoor heel veel klachten van brildragers in mijn omgeving dat foto`s niet goed waren, iedereen die ik ken staat nu zonder bril zn op zn paspoort ;-(   Zijn compleet onherkenbaar nu Smiley

http://www.paspoortinformatie.nl

Groetjes,

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik sta op alle papieren met bril. Zowel rijbewijs als indentiteitskaart zijn dit jaar vernieuwd. Ik heb meekleurende glazen en die mogen niet. De fotograaf doet mijn bril dan vooraf 5 minuten in de diepvriezer, de glazen worden dan helder, zodat ze ook wat langer helderder blijven.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onbegrijpelijk eigenlijk, je bent inderdaad onherkenbaar zonder bril. Wat een gezeur op die officiële site over dat mini-beetje schaduw van die bril, wat je nog amper ziet ook...

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een vraag hierover, moet dit jaar nieuwe pas:

Hierbij kun je zien hoe een "beleid" door kan schieten als een ongeleid projectiel, als een flapdrol staatssecretaris of minister wordt.
Angst is een slechte raadgever.
Mag je nog wel scheel of driehoek kijken?

Hardware ERror MAN

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Herman,

Doe maar gewoon = al gek genoeg? Die foto's lukken altijd wees maar niet bang. Komt goed.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

LOL het Ministerie van Proefballonnetjes heeft anders serieus behoefte aan flapdrollen. Staat in de functie-omschrijving.

Ja je moet toch wát om al die belasting-euro's te laten rollen niet?

Ik zou zeggen: laat die bril lekker af, er worden al genoeg pasfoto's afgekeurd die aan alle eisen voldoen.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2008 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eind goed, al goed.
Ik heb door winkel uit te lopen met die flutpasfoto's, ze wel geaccepteerd. Ik had natuurlijk terug kunnen gaan en ze erop wijzen dat ze me verkeerd hebben voorgelicht, maar in dáár foto's laten maken mét bril had ik geen enkel vertrouwen meer als ze dat zelf oo al niet hebben...
Ik ben maar zo verstandig geweest ergens anders foto's te laten maken mét bril: "Geen probleem, mevrouw, dat lukt me in 95% van de gevallen".
En die zijn inmiddels geaccepteerd door de gemeente. Kostte me wel 7,95 extra, maar ja, het oog wil ook wat ;-)
Want ik kan iedereen straks met een gerust hart mijn rijbewijs laten zien.