Philips myshop service manager staat me niet te woord
Deze week een vervelend incident gehad waarbij een door mij bestelde TV bij Philips myshop door UPS is kwijtgeraakt. Nu moet er een onderzoek worden ingesteld en daarna gaat men beslissen hoe verder. Woensdag werd mij verteld dat dit een paar dagen duurt en dat leek mij acceptabel. Nadat ik vandaag navraag deed kreeg ik te horen dat het misschien wel 10 dagen duurt en daarna zal er nog een vervangende TV gestuurd moeten worden. Dat vind ik niet meer acceptabel en ik wilde voorstellen dat er vast een nieuwe gestuurd wordt. Die beste meid aan de lijn heeft daar natuurlijk geen beslissingsbevoegdheid voor, dus ik vroeg haar of ik haar manager kon spreken. Na 2x verzoek werd me dit keihard geweigerd. Ik heb daarna een klacht ingediend, maar heb het idee dat hier niets mee gedaan wordt. Wat kan ik verder ondernemen dat er snel actie ondernomen wordt?
Hoe dan ook is de verzender verantwoordlijk voor de verzending en is men bij Philps aansprakelijk. Het lijkt mij zinvol om dat in ieder geval schriftelijk te melden en benut ook de gratis service van de consumentenbond www.klachtenkompas.nl en zie ook dit: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu Op zich is m.i. wel terecht dat men vanuit Philips een onderzoek instelt, vooral ook gelet op de verantwoordelijkheid die de verzender heeft en die degene die is ingehuurd voor het verzenden dus aansprakelijk kan stellen i.v.m. de vermissing. U heeft m.i. hoe dan ook recht op levering. En die toezegging is aan u gedaan. Ik neem aan dat men hoe dan ook zal reageren op uw melding via klachtenkompas door klachtenkompas bij POhilips. Een en ander wordt ook opde site van klachtenkompas gemeld.
Doet uw oude tv het helemaal niet meer? Anders zou ik die nog even gebruiken.
@sira, ik ben zo iemand die pas iets nieuws koopt als, in dit geval de televisie, iets kapot is. En een televisie doet het nog of 'helemaal niet meer', begrijp ik dan niet zo heel goed. Puzzeltje voor mij, je antwoord. Sorry.
Ik heb ooit een tv gehad (op de slaapkamer) waarvan het aan/uit knopje kuren had. Kostte veel tijd om hem aan te krijgen, ik moest hem op een bepaalde manier laten klikken. Dus hij deed het nog, maar niet helemaal. Uiteindelijk maar weggedaan en de tv van beneden naar boven en voor beneden een nieuwe gekocht.
@sira, uiteindelijk een dom antwoord mijnerzijds. Heb een 'antieke' t.v. in de computer kamer. Nog uit het tijdperk Analoge t.v. Ding is van 2000. Die stopte inderdaad ook, maar geritsel aan snoeren, connecties etc. even afkloppen, doet hij het nog wel, of zij.;-). Dus weer een voorbarige conclusie (onterecht) getrokken. Komt omdat de huiskamer T.V.; zo vers als een gebakken brood niet werkte. Pas 3 T.V. 's later, via Coolblue, werkt het wel. Nou ja, gebrekkig, maar al die dingen waren brandnieuw. En ook teruggenomen door Coolblue. Jawel, met bewaarde dozen in de kelder. ☺
Een onderzoek duurt altijd minimaal 7 dagen. Word namelijk een pakket ergens verkeerd weggezet, dan komt automatisch na 7 dagen de melding dat dit pakket terug moet. Komt er geen melding, dan word de zending als verloren beschouwd.
Een verkoper heeft wettelijk 30 dagen de tijd om te leveren (mits er afspraken zijn vanwege maatwerk of internationale leveringen). Snel aktie zal er dus niet ondernomen worden.
Het kwijtraken van een zending is geen vervelend incident, maar gewoon domme pech. De consument word beschermd in deze, dus alles komt goed.
Aannames, aannames en nog eens aannames.
Waarom kun of wil je niet snappen dat een gedegen onderzoek tijd nodig heeft.
Vraagje:
Waarom vind jij dat ze voor jou harder/sneller moeten werken?
Het is niet meer dan gebruikelijk om een verkoper of een andere organisatie een fatsoelijk tijdsspanne te geven waarin het onderzoek en de klacht afgehandeld kunnen worden.
Als er over, zeg, 10 dagen nog geen reactie is... Stel ze dan formeel, dus via brief en aangetekende brief, aansprakelijk met daarin nogmaals bepaalde termijn en daarna kun je om ontbinding van de koopovereenkomst vragen.
Patience is a virtue
U hebt toch antwoord, wat zou de manager van twintig callcenter medewerkers daar aan bij moeten dragen? Die moet ook gewoon het script en de afgesproken procedures volgen. Als u het hogerop wil zoeken moet u een goede brief schrijven. Vragen naar de manager is zinloos.
Veel mensen hebben geen idee hoe bedrijven werken. Wellicht werken ze zelf niet of zijn al jaren gepensioneerd. Velen denken dat "de baas" zich inhoudelijk met zaken bezig houdt, maar daarvoor heeft een leidinggevende zijn team. De manager van die call center medewerkers houdt zich uiteindelijk alleen maar bezig met budgetten en planningen. Maar leg dat maar eens uit aan klagers.
RJW meestal wordt je door onwetende call centre medewerkers van het kastje naar de muur gestuurd. Logisch dat Pieter iemand te spreken probeert te krijgen die er misschien iets meer over zou kunnen vertellen. Heeft niks met gepensioneerd zijn te maken. Maar ja, jij zult het weten.
Maar mensen met dat niveau zitten simpelweg niet in het callcenter. Het kan dus niet geregeld worden via de telefoon. De meeste mensen snappen, dat maar boomers vinden dat blijkbaar heel moeilijk.
Gaat het om de Philips Myshop die in eindhoven zit? [Werknemers winkel]
of de Philips WEBSHOP.
hier zit namelijk een verschil in.
even afwachten dus, een onderzoek duurt nu eenmaal een aantal dagen langer dan dat u wilt wachten.
dit is nu eenmaal het risico als er online iets besteld word, we zijn zo gewend geraakt aan morgen in huis dat we dit vrijwel niet meer willen pikken maar het geduld zal toch opgebracht moeten worden.
Als je ziet hoe een distributieketen er uit ziet is 10 dagen niet extreem lang. Het is niet dat het busje een product ophaalt bij de fabriek en het direct gaat bezorgen. Het kan op heel veel plekken in de keten fout gaan, en op al die locatie worden dagelijks duizenden pakketten verwerkt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer