pi
door pieter.th Jul 1, 2022 om 18:47
Elektronica & tv

Philips myshop service manager staat me niet te woord

Deze week een vervelend incident gehad waarbij een door mij bestelde TV bij Philips myshop door UPS is kwijtgeraakt. Nu moet er een onderzoek worden ingesteld en daarna gaat men beslissen hoe verder. Woensdag werd mij verteld dat dit een paar dagen duurt en dat leek mij acceptabel. Nadat ik vandaag navraag deed kreeg ik te horen dat het misschien wel 10 dagen duurt en daarna zal er nog een vervangende TV gestuurd moeten worden. Dat vind ik niet meer acceptabel en ik wilde voorstellen dat er vast een nieuwe gestuurd wordt. Die beste meid aan de lijn heeft daar natuurlijk geen beslissingsbevoegdheid voor, dus ik vroeg haar of ik haar manager kon spreken. Na 2x verzoek werd me dit keihard geweigerd. Ik heb daarna een klacht ingediend, maar heb het idee dat hier niets mee gedaan wordt. Wat kan ik verder ondernemen dat er snel actie ondernomen wordt?

3592 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2022 om 18:53
16827 Antwoorden / 202 Vragen
3

Hoe dan ook is de verzender verantwoordlijk voor de verzending en is men bij Philps aansprakelijk. Het lijkt mij zinvol om dat in ieder geval schriftelijk te melden  en benut ook de gratis service van de consumentenbond www.klachtenkompas.nl en zie ook dit:  https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  Op zich is m.i. wel terecht dat men vanuit Philips een onderzoek instelt, vooral ook gelet op de verantwoordelijkheid die de verzender heeft en die degene die is ingehuurd voor het verzenden dus aansprakelijk kan stellen i.v.m. de vermissing. U heeft m.i. hoe dan ook recht op levering. En die toezegging is aan u gedaan. Ik neem aan dat men hoe dan ook zal reageren op uw melding via klachtenkompas door klachtenkompas bij POhilips. Een en ander wordt ook opde site van klachtenkompas gemeld.

 

 

sira
door sira - Jul 1, 2022 om 19:04
2322 Antwoorden / 24 Vragen
4

Doet uw oude tv het helemaal niet meer? Anders zou ik die nog even gebruiken.

tenormin
door tenormin Jul 1, 2022 om 21:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, ik ben zo iemand die pas iets nieuws koopt als, in dit geval de televisie, iets kapot is. En een televisie doet het nog of 'helemaal niet meer', begrijp ik dan niet zo heel goed. Puzzeltje voor mij, je antwoord. Sorry.

sira
door sira Jul 1, 2022 om 22:05
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ooit een tv gehad (op de slaapkamer) waarvan het aan/uit knopje kuren had. Kostte veel tijd om hem aan te krijgen, ik moest hem op een bepaalde manier laten klikken. Dus hij deed het nog, maar niet helemaal. Uiteindelijk maar weggedaan en de tv van beneden naar boven en voor beneden een nieuwe gekocht.

tenormin
door tenormin Jul 1, 2022 om 23:12
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, uiteindelijk een dom antwoord mijnerzijds. Heb een 'antieke'  t.v. in de computer kamer. Nog uit het tijdperk Analoge t.v. Ding is van 2000. Die stopte inderdaad ook, maar geritsel aan snoeren, connecties etc. even afkloppen, doet hij het nog wel, of zij.;-). Dus weer een voorbarige conclusie (onterecht) getrokken. Komt omdat de huiskamer T.V.; zo vers als een gebakken brood niet werkte. Pas 3 T.V. 's later, via Coolblue, werkt het wel. Nou ja, gebrekkig, maar al die dingen waren brandnieuw. En ook teruggenomen door Coolblue. Jawel, met bewaarde dozen in de kelder. ☺

ne
door neodutchio - Jul 1, 2022 om 19:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen
2

Een onderzoek duurt altijd minimaal 7 dagen. Word namelijk een pakket ergens verkeerd weggezet, dan komt automatisch na 7 dagen de melding dat dit pakket terug moet. Komt er geen melding, dan word de zending als verloren beschouwd. 
Een verkoper heeft wettelijk 30 dagen de tijd om te leveren (mits er afspraken zijn vanwege maatwerk of internationale leveringen). Snel aktie zal er dus niet ondernomen worden. 

Het kwijtraken van een zending is geen vervelend incident, maar gewoon domme pech. De consument word beschermd in deze, dus alles komt goed.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 1, 2022 om 19:38
853 Antwoorden / 3 Vragen
2

Aannames, aannames en nog eens aannames.

Waarom kun of wil je niet snappen dat een gedegen onderzoek tijd nodig heeft. 

Vraagje:
Waarom vind jij dat ze voor jou harder/sneller moeten werken? 

Het is niet meer dan gebruikelijk om een verkoper of een andere organisatie een fatsoelijk tijdsspanne te geven waarin het onderzoek en de klacht afgehandeld kunnen worden. 
Als er over, zeg, 10 dagen nog geen reactie is... Stel ze dan formeel, dus via brief en aangetekende brief, aansprakelijk met daarin nogmaals bepaalde termijn en daarna kun je om ontbinding van de koopovereenkomst vragen.

Patience is a virtue

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 1, 2022 om 20:47
2038 Antwoorden / Vragen
1

U hebt toch antwoord, wat zou de manager van twintig callcenter medewerkers daar aan bij moeten dragen? Die moet ook gewoon het script en de afgesproken procedures volgen. Als u het hogerop wil zoeken moet u een goede brief schrijven. Vragen naar de manager is zinloos.

rj
door rjw Jul 2, 2022 om 09:39
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Veel mensen hebben geen idee hoe bedrijven werken. Wellicht werken ze zelf niet of zijn al jaren gepensioneerd. Velen denken dat "de baas" zich inhoudelijk met zaken bezig houdt, maar daarvoor heeft een leidinggevende zijn team. De manager van die call center medewerkers houdt zich uiteindelijk alleen maar bezig met budgetten en planningen. Maar leg dat maar eens uit aan klagers.

Me
door Meindo Jul 4, 2022 om 17:47
63 Antwoorden / Vragen

RJW meestal wordt je door onwetende call centre medewerkers van het kastje naar de muur gestuurd. Logisch dat Pieter iemand te spreken probeert te krijgen die er misschien iets meer over zou kunnen vertellen. Heeft niks met gepensioneerd zijn te maken. Maar ja, jij zult het weten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 4, 2022 om 18:22
2038 Antwoorden / Vragen

Maar mensen met dat niveau zitten simpelweg niet in het callcenter. Het kan dus niet geregeld worden via de telefoon. De meeste mensen snappen, dat maar boomers vinden dat blijkbaar heel moeilijk.

mi
door miennaamishaaz - Jul 2, 2022 om 00:05
725 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gaat het om de Philips Myshop die in eindhoven zit? [Werknemers winkel]

of de Philips WEBSHOP.

hier zit namelijk een verschil in.

1paul
door 1paul - Jul 2, 2022 om 06:57
3132 Antwoorden / 0 Vragen
0

even afwachten dus, een onderzoek duurt nu eenmaal een aantal dagen langer dan dat u wilt wachten.

dit is nu eenmaal het risico als er online iets besteld word, we zijn zo gewend geraakt aan morgen in huis dat we dit vrijwel niet meer willen pikken maar het geduld zal toch opgebracht moeten worden.

rj
door rjw - Jul 2, 2022 om 09:41
3254 Antwoorden / 5 Vragen
0

Als je ziet hoe een distributieketen er uit ziet is 10 dagen niet extreem lang. Het is niet dat het busje een product ophaalt bij de fabriek en het direct gaat bezorgen. Het kan op heel veel plekken in de keten fout gaan, en op al die locatie worden dagelijks duizenden pakketten verwerkt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer