mo
door mopje2000 Jun 29, 2014 om 12:32
Elektronica & tv

Philips senseo apparaat defect

Ik heb twee jaar geleden een Philips senseo apparaat gekocht. Nu is de garantietermijn twee maand verstreken en is mijn apparaat defect. Ik heb hem al ontkalkt en de houders in soda gelegd maar niets helpt. Hij geeft maar een klein beetje koffie en stopt dan. De grote knop gaat uit en hij moet steeds weer opnieuw opwarmen. Om één kopje te krijgen moet je de knop minimaal drie keer opnieuw indrukken. Ik heb gebeld met de klantenservice van Philips maar zij kunnen niets doen, want de garantie is verlopen hè. De oplossing die zij bieden is dat ik het apparaat voor 30,- op kan sturen en dat de reparatiekosten dan maximaal 50,- bedragen. Dan ben ik dus goedkoper uit als ik een nieuw apparaat koop.Ondanks de garantietermijn van twee jaar mag je toch verwachten dat zo'n apparaat langer meegaat. Hij wordt alleen 's avonds en in het weekend gebruikt. Heeft iemand nog een idee wat ik zelf zou kunnen proberen?

24359 40 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jun 29, 2014 om 13:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent 1 van de velen, die van mij deed dit ook en even later al helemaal niks meer, en ook net na de 2 jaar.
Heb al helemaal geen moeite meer gedaan en gewoon nooit geen Senseo meer.
Maar goed, bij anderen zal die het veel langer volhouden.
Bij mij ging het om de HD-7825.
Genoeg te lezen op Kieskeurig en andere fora.

Jouw probleem.
Quote:

Gaat uw Senseo bij het zetten van een of twee koppen koffie na één á twee seconden uit, of is de koffie niet heet, dan is de oorzaak de elektronica op de printplaat.

Bent u handig, dan kunt u het probleem ook zelf oplossen als u de elco van 470uF 16 volt vervangt met een zwaardere elco van 680uF en de blok condensator vervangt door een verbetert type van 0,47uF of de Triac. Wij horen goede resultaten van klanten.

Lees hier-> Printplaat reparatie

Als je in de buurt van Delft woont kun je hem laten maken door Jan Breumelhof, kost niet veel, anders opsturen dan komen de verzendkosten er nog bij.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 29, 2014 om 13:13
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Klik hier en lees wat u moet doen.

pavoordf
door pavoordf - Jun 29, 2014 om 13:42
519 Antwoorden / 73 Vragen

misschien kunt u hier terecht: repair café

tenormin
door tenormin - Jun 29, 2014 om 13:43
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u de Senseo rechtstreeks bij Philips gekocht (omdat u contact opneemt met hen). Of in stenen winkel; misschien kunnen ze het ding voordeliger repareren voor u. O.T. Heb zelf de HD 7864, die ook die leeftijd nadert, leuk vooruitzicht, ben niet zo handig als gompy2. ;-) Denk niet dat er na 2 jaar nog garantie op zit. Ze lijken er tegenwoordig wel op te zijn gemaakt om het dan te begeven.

gerbera
door gerbera - Jun 30, 2014 om 00:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als het gaat om de HD 7864 vindt ik de reactie van Phillips erg goedkoop. Het is hun bekend dat het een constructiefout betreft. Het gaat, zoals gompy2 schrijft, om de Elco en condensator die te zwak zijn. Deze zijn in zowel mijn apparaat alsook in die van mijn dochter, na anderhalf jaar gebruik, door Phillips kostenloos vervangen. Ook verzendkosten werden niet in rekening gebracht. Zou toch maar eens met de verkoper gaan praten en het verhaal van gompy2 meenemen.

mo
door mopje2000 - Jun 30, 2014 om 11:14
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat om de HD 7810.Ik heb hem gewoon in een winkel van Dixons gekocht.Daar zeiden ze dat ik contact met Philips op moest nemen omdat de garantietermijn verlopen was.

pavoordf, het zegt toch wel wat over de apparaten als de repaircafe's november als nationale senseomaand uitroepen, blijkbaar is de behoefte erg groot.Alleen is november nog zo ver weg.

pavoordf
door pavoordf - Jun 30, 2014 om 11:55
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=mopje2000 schreef op maandag 30 jun 2014, 11:14]pavoordf, het zegt toch wel wat over de apparaten als de repaircafe's november als nationale senseomaand uitroepen, blijkbaar is de behoefte erg groot.Alleen is november nog zo ver weg.

Je hoeft niet tot november te wachten denk ik. Zie het als aternatief voor weggooien wanneer Philips en Dixon niets voor je mochten doen

ra
door ragdolletje - Jun 30, 2014 om 12:31
30 Antwoorden / 2 Vragen

Alle apparatuur van Philips is troep, strijkijzer waar na een aantal weken bruin water uit komt, waterkoker, die altijd net buiten de garantie gaan lekken. En zeker de Senseo. Jammer dat er nog geen goed alternatief is. Wij hebben ook de duurdere 'lavendel' gehad. En die was in no time kapot. Helaas konden we vanwege een verhuizing de bon niet meer vinden. Nu kopen we slechts nog een tweede handsje van Marktplaats voor max 10 á 15 euro.
Philips geeft toch 'niet thuis' en biedt standaard een nieuwe aan met een beetje korting. No thank you Philips. Geen apparaten van Philips meer. We hebben nu een Russell Hobbs waterkoker, helemaal top!

reacteur
door reacteur - Jun 30, 2014 om 12:34
39 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon je koffie weer zetten op de ouderwetse manier. Dat blijft de lekkerste koffie, zonder vreemde toevoegingen.
Wie weet wat er in een pad of cup zit.

pe
door per - Jun 30, 2014 om 12:36
20 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon nooit meer Philips kopen.
Philips heeft de economische levensduur uitgevonden en vervolgens bekort.
Ik heb diverse apparaten van Philips gehad, waaronder een wasmachine waarvan de motor versleten was.
Allemaal hadden ze problemen net na de garantietermijn.
Ik heb alleen geen idee of andere fabrikanten ook apparatuur maken voor koffiepads.

ne
door neel51 - Jun 30, 2014 om 12:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden dat probleem ook en lossen het door met s'morgens eerst een keer door te laten lopen voor 1 kopje.
Daarna hebben we gewoon 2 kommen als we voor 2 indrukken.
Anders alle 2 de knoppen gelijk indrukken tot voldoende koffie en dan met de groet knop uitzetten.

vr1944
door vr1944 - Jun 30, 2014 om 12:51
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Resetten dus. Stekker eruit. 1 kopsknopje indrukken en tegelijkertijd stekker er weer in. Lampje knippert dan heel even.Nu moet het weer oke zijn.

ha
door hassybassy - Jun 30, 2014 om 13:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

U moet het zeefje 'n paar uur in schoonmaakazijn leggen.
Bij ons doet ie het weer prima.

h19l49
door h19l49 - Jun 30, 2014 om 13:07
121 Antwoorden / 0 Vragen

Philips was eens één van de grote en beste spelers op de electronica markt, helaas bungelen ze nu onderaan qua kwaliteit en service.
Zelf heb ik in die goede tijd veel van dit merk gehad tot alle tevredenheid totdat ik na de zoveelste afknapper dit merk voor eeuwig vaarwel zei.
Persoonlijk vind ik Samsung op veel fronten het absolute topmerk, maar hoelang?.

ju
door julievv - Jun 30, 2014 om 13:13
8 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ook wel eens wil helpen de gaatjes van de houders met een naald doorprikken.

jo
door joskaa - Jun 30, 2014 om 13:22
80 Antwoorden / 44 Vragen

gewoon een koffiepad machine kopen van Inventum, dan heb je tenminste een goede

Ha
door Hades60 - Jun 30, 2014 om 13:29
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mopje2000,

Kijk eens op http://www.onderdelensenseo.nl/.
Ik heb mijn Senseo 2 jaar geleden gerepareerd met onderdelen en een reparatie aanwijzing met duidelijke foto's van deze website.
Prijs: euro 9,- aan onderdelen. Hij werkt alweer 2 jaar prima en geeft nog steeds volle kopjes koffie.
Tegenwoordig worden apparaten gemaakt die maar even mee gaan en zelden of nooit te repareren zijn voor een normaal bedrag. Vaak gaan ze net buiten de garantie kapot. Dat is met opzet zo door fabrikanten gedaan, maar dat zullen ze nooit toegeven. Je wordt gedwongen om een nieuw apparaat aan te schaffen. Bij een Senseo zitten vaak te lichte onderdelen geïnstalleerd, waardoor het apparaat na verloop van tijd te snel warm loopt en te vroeg uitschakelt. Het probleem wat dan optreed zijn dan halve kopjes koffie. Dit is voor een beetje knutselaar heel eenvoudig te repareren m.b.v. onderdelen van bovenstaande website. Mocht het niet lukken, dan ben je maar een paar euro kwijt. Ik heb van diverse kennissen meerdere types Senseo gerepareerd of hun op de website gewezen en ze doen het nog allemaal steeds.

th
door theopijpers - Jun 30, 2014 om 13:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

padhouder schoonmaken zit een klein gaatje in wat dicht gaat zitten, vooral als je niet de orginele pads gebruikt houder tegen het licht aanhouden kijken of je er door kunt kijken
anders schoonmaken of met luchtpistool doorspuiten

freix.
door freix. - Jun 30, 2014 om 13:52
28 Antwoorden / 14 Vragen

Ik had dezelfde klachten met de senseo. Ik heb de condensator vervangen. Toen was het euvel verholpen. De condensator gaat stuk als de senseo aangesloten blijft op 220 V. Daarom heb ik nu een stekker met schakelaar ertussen gezet en deze zet ik uit als de koffie klaar is..... So far so good. De condensator kost een paar euro. Als je kunt solderen kun je hem zelf repareren.

bi
door bimpie - Jun 30, 2014 om 13:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik heb veel reacties gelezen ,misschien heb ik nog wel een goede tip!
ik heb dit nml zelf heel vaak gehad en van alles gedaan maar niets hielp.
tot ik las dat je het zeefje van de pad even doorprikken moet,want in de padhouder zit in het midden een piepklein zeefje en deze zit verstopt.
sinds ik dit weet heb ik een knopspeld in mijn keukenlade liggen,
ik heb het afgelopen zondag nog gedaan want ik kreeg maar 1slok koffie in mijn glas,ik heb het doorgeprikt en voila het glas was weer vol,ik hoop dat het lukt.

pi
door pieterpan_1 - Jun 30, 2014 om 16:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mopje2000 schreef op zondag 29 jun 2014, 12:32]Ik heb twee jaar geleden een Philips senseo apparaat gekocht. Nu is de garantietermijn twee maand verstreken en is mijn apparaat defect. Ik heb hem al ontkalkt en de houders in soda gelegd maar niets helpt. Hij geeft maar een klein beetje koffie en stopt dan. De grote knop gaat uit en hij moet steeds weer opnieuw opwarmen. Om één kopje te krijgen moet je de knop minimaal drie keer opnieuw indrukken. Ik heb gebeld met de klantenservice van Philips maar zij kunnen niets doen, want de garantie is verlopen hè. De oplossing die zij bieden is dat ik het apparaat voor 30,- op kan sturen en dat de reparatiekosten dan maximaal 50,- bedragen. Dan ben ik dus goedkoper uit als ik een nieuw apparaat koop.Ondanks de garantietermijn van twee jaar mag je toch verwachten dat zo'n apparaat langer meegaat. Hij wordt alleen 's avonds en in het weekend gebruikt. Heeft iemand nog een idee wat ik zelf zou kunnen proberen?

ki
door kippendief - Jun 30, 2014 om 16:07
7 Antwoorden / 11 Vragen

Je hebt ook nog zoiets al een verwachtingsgarantie. Dat heet de "wet op de product aansprakelijkheid". Dat wil zeggen dat je iets koopt tegen een bepaald bedrag en dat je daar iets van mag verwachten. Koop je een koffiezetter van 10 euro of eentje van 100 euro. Van het laatste mag je iets meer verwachten dan het eerste. Dat heet verwachtingsgarantie. Dat geldt ook voor Philips. Zij weten dat de Senseo problemen geeft, ze hebben zelfs al een terug roep actie gehad waar ze in Zwolle maar druk mee waren.
Beroep je dus niet alleen op de wettelijke garantie, maar ook op de wet product aansprakelijkheid.
Je moet dit doen bij de verkopende partij en niet bij de fabrikant.
Succes ermee.

gerbera
door gerbera - Jun 30, 2014 om 16:09
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Allemaal goedbedoelde adviezen over het doorprikken van het zeefje e.d, maar echt het betreft hier een technische storing. Een bij Phillips bekend probleem maar blijkbaar doen ze er niets meer mee. Het gaat hier om een defecte condensator en mogelijk ook de elco niets meer en niet minder. Goed lezen is blijkbaar ook een kunst want de TS had alles al gedaan wat in div. reacties werdt geadviseerd.

1m
door 1margaretha - Jun 30, 2014 om 18:17
18 Antwoorden / 14 Vragen

Waarmee ontkalkt u?

Gebruik de officiële Senseo ontkalker nadat u alle losse onderdelen schoon hebt gemaakt.
Azijn of i.d. is funest voor het apparaat. Ik heb geen aandelen maar ondervinding.
Doe dit zo'n beetje om de 3 maanden.

jo
door joan - Jun 30, 2014 om 23:02
26 Antwoorden / 4 Vragen

kijk eens bij de Radar app, want volgens mij horen ze u toch nog in behandeling te nemen.
Of zet de vraag even bij Radar op , hoop dat het lukt met radar apps

labren
door labren - Jun 30, 2014 om 23:14
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dat soort aparaten allang in de kliko gegooit en ben weer gewoon op de ouderwetse manier koffie aan het zetten , smaakt ook veel beter

tenormin
door tenormin - Jun 30, 2014 om 23:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=joan schreef op maandag 30 jun 2014, 23:02]kijk eens bij de Radar app, want volgens mij horen ze u toch nog in behandeling te nemen.
Of zet de vraag even bij Radar op , hoop dat het lukt met radar apps

U denkt toch niet dat, zonder camera, je de app maar hoeft te tonen of je gelijk te krijgen. Da's toch alleen een toneelstukje wat u ziet?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 1, 2014 om 00:18
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wimmi heeft zelf een Senseo weer laten weten hoe ie werken moet.
Vul de waterbak vol.
Zet een groot bakje onder de uitloop.
Druk de linkse en rechtse toets in tot de waterbak leeg is.
En toen wist ie weer hoe het moet.
En nu de poenbesparende tip van Wimmi, die niets met de vraag te maken heeft
De flesjes ontkalker zijn belachelijk prijzig, ze bevatten goedkoop chemisch citroenzuur.
Koop bij de buurtsuper een geel bolletje met echt citroensap voor 59 cent.
Doe de helft in de slechts kwart gevulde watertank.
Zet de Senseo aan, wacht tot het water heet is, en schakel uit.
Wacht 30 minuten, en spoel een paar keer door.
Door beide knoppen in te drukken, dat gaat sneller.
Weetje van Wimmipedia : het menselijk lichaam produceert zelf citroenzuur.
Anders gaan we kassieweile.

methanol
door methanol - Jul 1, 2014 om 09:54
12 Antwoorden / 3 Vragen

wat de meeste niet doen is de houder waarin je de pets leg die doe ik ook altijd mee schoonmaken

tenormin
door tenormin - Jul 1, 2014 om 12:00
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 00:18]

Weetje van Wimmipedia : het menselijk lichaam produceert zelf citroenzuur.
Anders gaan we kassieweile.

Wimmipededia vergeet 1 stukkie: lijkt me wel zo handig dat Wimmie een al gebruikte droge pad (en om je voor te zijn: ik bedoel geen kikker) erin te laten om zo eventuele kalkresten op te vangen, anders gaat het gaatje van het piepkleine zeefje alsnog dichtzitten en heeft wimmi alsnog een half bakje koffie. Geef je de eer die je toekomt: ik gebruik nu ook die 'plastic citroenen' uit de super. En werkt ook 'super'. ;-) (pas gisteren uitgevonden, na Google vond ik al die echte Citroenzuuraanraders ook veel te duur).

mo
door mopje2000 - Jul 1, 2014 om 13:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk niet dat het aan het ontkalken ligt.Het is niet alleen dat de kopjes niet vol zijn, hij moet ook steeds opnieuw opwarmen.Ik heb op advies van de Philips klantenservice ontkalkt met citroensap uit een flesje, één-en tweeknops tegelijk indrukken, en de houders in heet water gelegd met soda.Dus de speciale senseo ontkalker is onzin.
Ik heb het advies van VR1944 opgevolgd en de stekker erin gedaan en gelijktijdig de éénkopsknop ingedrukt en toen was mijn kopje wel vol.En de rode knop bleef branden.Maar bij het volgende kopje ging hij weer gewoon uit na een bodempje koffie.En het gelijktijdig indrukken heeft geen zin als je koffie wilt drinken omdat je dan niet de juiste verhouding krijgt.Dat krijg ik ook niet als ik hem 3x in moet drukken.

vr1944
door vr1944 - Jul 1, 2014 om 16:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Deze actie moet u eenmalig uitvoeren om het apparaat te resetten ,daarna zou ie op de normale manier, dus een van de twee knoppen indrukken weer moeten doe

=mopje2000 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 13:04: Ik denk niet dat het aan het ontkalken ligt.Het is niet alleen dat de kopjes niet vol zijn, hij moet ook steeds opnieuw opwarmen.Ik heb op advies van de Philips klantenservice ontkalkt met citroensap uit een flesje, één-en tweeknops tegelijk indrukken, en de houders in heet water gelegd met soda.Dus de speciale senseo ontkalker is onzin.
Ik heb het advies van VR1944 opgevolgd en de stekker erin gedaan en gelijktijdig de éénkopsknop ingedrukt en toen was mijn kopje wel vol.En de rode knop bleef branden.Maar bij het volgende kopje ging hij weer gewoon uit na een bodempje koffie.En het gelijktijdig indrukken heeft geen zin als je koffie wilt drinken omdat je dan niet de juiste verhouding krijgt.Dat krijg ik ook niet als ik hem 3x in moet drukken.

ha
door harmes - Jul 2, 2014 om 01:27
26 Antwoorden / 2 Vragen

Mopje2000, als je wilt heb ik hier nog een goedwerkende Senseo-machine staan, kleur oranje. Ik heb Senseo nooit gelust, dus heb ik een espresso-apparaat gekocht. Vandaar dat ik deze Senseo nog heb staan. Gratis te halen in Hoorn NH.

co
door corry duursma - Jul 3, 2014 om 10:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik had ook last dat mijn senseo te weinig koffie gaf ,maar even naar de bij de monteur gebracht en hij is weer top , weinig geld ken je geen nwe voor kopen. info@onderdelensenseo.nl. er staat er 1van zoon lief ,die gebracht moet worden ,goede service en weer garantie. 100procent te vreden .

gompy2
door gompy2 - Jul 3, 2014 om 18:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=corry duursma schreef op donderdag 3 jul 2014, 10:42]ik had ook last dat mijn senseo te weinig koffie gaf ,maar even naar de bij de monteur gebracht en hij is weer top , weinig geld ken je geen nwe voor kopen. info@onderdelensenseo.nl. er staat er 1van zoon lief ,die gebracht moet worden ,goede service en weer garantie. 100procent te vreden .
Dat kun je zelf ook.
Als er te weinig, of juist teveel water geschonken wordt, waardoor de koffie slap smaakt, het volgende, en dit geldt voor de meeste Senseo type's.
Trek de stekker uit het stopcontact.
Hou de knopjes voor 1 en 2 kopjes goed ingedrukt.
Steek de stekker weer in het stopcontact met die beide knopjes dus ingedrukt.
Afhankelijk van het type gaat de grote aan/uit knop gelijk branden, maar bij sommige types kan die ook gaan knipperen.
Elke keer als men op de 2 kopjes knop drukt, blijft er 0,5 seconde, dus een halve seconde langer water lopen.
Er gaat dus meer water door de koffiepad, het kopje is voller, maar de koffie wordt wel slapper.
Elke keer als met op de 1 kop knop drukt, blijft er 0,5 seconde, dus een halve seconde korter water lopen.
Er gaat dus minder water door de koffiepad, het kopje is minder vol, maar de koffie wordt sterker.
Is men klaar dan een keer op de aan/uit knop drukken.
Na het regelen kan men de hoeveelheid controleren door een gebruikte pad in het 1 kopje filter te doen en dan uitproberen wat de hoeveelheid is die in het kopje zit.
Is het niet goed kan men verder regelen als boven omschreven.

gompy2
door gompy2 - Jul 3, 2014 om 18:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Link vergeten vanwaar ik die wijsheid vandaan gehaald heb.
Uiteraard heb ik die slimheid niet van mijzelf... ;-)

Klik-> Jan Breumelhof, onderdelensenseo.nl

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2014 om 19:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, heb je ook een verwijzing waar je zonder schaar de punten uit de verpakking kan knippen? Dat zou pas handig zijn. ;-)

gompy2
door gompy2 - Jul 3, 2014 om 20:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hey tenormin, je zit in het verkeerde topic te freubelen hoor... ;-)

mo
door mopje2000 - Jul 21, 2014 om 21:29
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor het meedenken allemaal.Ik heb een setje voor een printplaatreparatie besteld voor 7,95 en hem naar mijn handige vader gebracht.Hij loopt weer als een tierelier.De koffie smaakt perfect omdat de verhouding weer juist is.Ben benieuwd hoelang mijn senseo nu meegaat.

gompy2
door gompy2 - Jul 21, 2014 om 21:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mopje2000 schreef op maandag 21 jul 2014, 21:29]Bedankt voor het meedenken allemaal.Ik heb een setje voor een printplaatreparatie besteld voor 7,95 en hem naar mijn handige vader gebracht.Hij loopt weer als een tierelier.De koffie smaakt perfect omdat de verhouding weer juist is.Ben benieuwd hoelang mijn senseo nu meegaat.Geloof er helemaal niks van dat die koffie lekker smaakt...
En wáár kunnen we het uit proberen of het wel zo is?
Nou? Nou?