cees60
door cees60 May 11, 2022 om 19:49
Elektronica & tv

Philips TAM6805/10 speelt alleen het eerste nummer af van USB-stick

Ik heb een Philips TAM6805/10 DAB radio aangeschaft. Deze werkt prima behalve als ik MP3 muziek op een USB-stick wil afspelen. Alleen het eerste nummer wordt weergegeven en als dat af is wordt dit nummer herhaald. Het is helaas niet mogelijk om de volgende nummers af te spelen. Ik had dit probleem ook met de CD-speler in dit apparaat maar dat heb ik kunnen oplossen door de muziekbestanden als cda-format te branden.
In de gebruiksaanwijzing staat onder productinformatie v.w.b. de USB-weergave het volgende:
Type A, USB dirIect, 2.0, 5 V/1A, MSC-bestandsformaat, FAT 16/32, ondersteunt USB tot 32 G.
Voorts staat daaronder:
USB opladen, 2 A max (stand-by), 500 mA max, (USB-bron); 1 A max (andere bron)
* De werkelijke laadstroom is afhankelijk van de mobiele apparaten.

Ik heb dit probleem bij Philips aangekaart maar daar had men geen oplossing voor.
Is er iemand die mij meer informatie kan geven hoe ik dit probleem kan oplossen?

3661 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 11, 2022 om 19:58
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens wat op basis van MP3 te maken en kijk eens of het dan opgelost is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 12, 2022 om 00:18
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Cees,

Uw mooie radio heeft veel meer mogelijkheden.

Persoonlijk zou ik de "aux in" aansluiting gebruiken : u kunt hierop uw smartphone aansluiten, maar u kunt ook een dvd speler of uw laptop erop aansluiten.

Streamen kan ook via Bluetooth.

chris74
door chris74 May 12, 2022 om 07:23
564 Antwoorden / 44 Vragen

Volgens de specificatie van BCC zit er geen aux aansluiting op.
BCC specificatie

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 12, 2022 om 12:01
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Chris74,

Op de foto zie ik de aux-ingang wel......

chris74
door chris74 May 12, 2022 om 15:36
564 Antwoorden / 44 Vragen

...

Franske1958
door Franske1958 - May 12, 2022 om 08:59
422 Antwoorden / 2 Vragen

De oplossing hiervoor is waarschijnlijk eenvoudiger als U denkt.  Iedere speler heeft een ΅beperking"  oftewel wat kan die wel of
wat kan die niet. Die Philips kan "slechts" MP3 afspelen en bijvoorbeeld geen . FLAC files.  Ook heeft iedere USB stick een maximum
bestanden wat die kan afspelen. Vaak zetten mensen alle bestanden direct op de stick en niet ik een mapje. Wat ik hier altijd doe
is dat ik mapjes maak met de naam: muziek1,  muziek2 en in ieder mapje zet ik maximaal 100 nummers. Ook wis ik daar de niet
afspeelbare zaken, zoals bijvoorbeeld een foto van een albumhoesje.  Probeer maar eens om uw muziek bestanden in mapjes
te zetten van maximaal 100 nummers per mapje en ik weet vrijwel zeker dat uw probleem is opgelost.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 12, 2022 om 09:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Het kan zinvol zijn om uw vraag ook hier te polaatsen https://www.gebruikershandleiding.com/contact.asp en zie als voorbeeld waarom ik dat adviseer https://www.gebruikershandleiding.com/laatste-vragen.asp

en deze https://www.gebruikershandleiding.com/merkenPhilips_handleiding-pagina-5.html en is het dus een kwestie om via het contactformulier dit te melden/op te vragen. Mogelijk zijn er tips.

ma
door malhy2 - May 12, 2022 om 11:44
309 Antwoorden / 13 Vragen

Misschien ligt het aan de formatering van de USB stick.
In de specifictaie's schrijft u dat er FAT 16/32 vereist is . Kan het zijn dat uw usb stick NTSF geformateerd is?

m v g
Ed

cees60
door cees60 - May 12, 2022 om 19:57
362 Antwoorden / 216 Vragen

Bedankt voor alle suggesties.
Ga deze stuk voor stuk uitproberen.
Kan al wel vertellen dat de USB-stick FAT32 geformatteerd is dus dat is oke.
Resultaat laat ik nog weten.

justmeagain
door justmeagain - May 12, 2022 om 23:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als ik lees alleen nummer één wordt gespeeld en herhaald dan staat dus de herhaalfunctie voor 1 liedje aan.
Meestal is dit symbool een soort eclipsvorm met twee pijltjes erin. Deze knop kent normaal gesproken 3 standen. Herhalen 1 liedje

Herhalen hele disk/usb
Herhalen uit.
Controleer dat even in de gebruiksaanwijzing of op het apparaat

brui0929_20654
door brui0929_20654 - May 13, 2022 om 21:40
98 Antwoorden / 1 Vragen

Dit apparaat ondersteund en speelt alleen MP3 bestanden af. Andere bestandsformaten zijn om te zetten naar MP3 met audiograbber. Vanaf de harddisk of SSD sleept u de bestanden naar een USB stick. Spotify is ook bruikbaar. Deze app is gratis en muziek streamen ook.  Wel met reclame.

cees60
door cees60 - May 17, 2022 om 19:08
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hallo allemaal.
Het is mij gelukt om het probleem op te lossen.
Heb de laatste dagen van alles en nog wat geprobeerd maar zonder succes.
Ik heb (3 MP3 nummers) in een mapje gezet. Werkte niet. Alleen het eerste nummer bleef afspelen.
Tussendoor heb ik wel 40 internet radiozenders kunnen opslaan. Maar dat terzijde.
Uiteindelijk zag ik dat een van de 3 nummers voorzien was van een tag.
Heb dus eerste de overige twee geprobeerd te "taggen" maar dat werkte niet.
Met een progje van internet heb ik daarna deze ene tag verwijderd. Heb voor alle zekerheid ook de
twee andere nummers laten scannen. En jawel hoor : Het apparaat speelt keurig alle drie de nummers
achter elkaar af. Ook met de afstandsbediening kan ik selecteren welk nummer ik wil horen.
Probleem dus opgelost door het verwijderen van een simpele tag. Mogelijk kan deze informatie van nut zijn voor anderen.
Dank voor alle tips.