Ka
door Kater2017 Dec 17, 2017 om 13:35
Elektronica & tv

Philips tv 2 jaar oud stuk

Beste mensen,

Ik hoop oprecht dat iemand mij hier misschien kan adviseren. Het gaat om het volgende: twee jaar en drie maanden geleden heb ik een Philips led smart tv gekocht bij Scheer en Foppen twv €619,- (aanbieding). Iets meer als een maand geleden ging deze op eens stuk, gaf geen beeld meer, nog wel geluid (kan ook nog streamen naar de tv, dus het is puur het beeld). De tv heeft altijd hoog op een beugel gehangen, dus van stoot schade of iets dergelijks kan geen sprake zijn.

Ik heb Philips gebeld, maar de tv was op dat moment dus net buiten de twee jaar garantie, het enige wat zij mij konden bieden was reparatie met een coulance korting. Verder verwezen zij mij door naar de verkoper, echter is Scheer en Foppen failliet, en Expert, de gene die de garantie heeft overgenomen van Scheer en Foppen kan mij niet verder helpen omdat ik destijds geen garantie heb bij gekocht.

Dus ik heb de reparatie bij Philips aangenomen, een en ander ging mis met het versturen van de bon (deze hebben zij nooit ontvangen) maar uiteindelijk is afgelopen vrijdag eindelijk een monteur geweest. Deze heeft het powerboard van de tv vervangen, kosten €90. Dit heeft het probleem echter niet opgelost waar op de monteur zei, het is het beeldscherm, deze wordt niet meer geleverd (het is een model van net twee jaar oud!). Philips belt u vandaag met een voorstel. Aangezien ik niet gebeld ben, heb ik Philips zelf gebeld. Zij konden hier over niks in het systeem terug vinden, zouden het uitzoeken.

Gisteren weer contact gehad met Philips. Deze geven aan dat de tv nog steeds in onderzoek is en dat wij het contact met de monteur af moeten wachten. Deze gaat hopelijk voor de helft van aankomende week contact met ons opnemen. Of het dus nu het beeldscherm is, kunnen ze me ook niet met zekerheid zeggen. Gezien het tempo van de monteur (duurt heel lang voordat je een afspraak hebt) en het feit dat ze dus het probleem "onderzoeken" door gewoon onderdelen te vervangen, die je wel moet betalen maar wat geen zekerheid op een oplossing biedt, ben ik voor een aantal dingen bang.

Ten eerste, ik zit nu al vijf weken zonder tv en zie het niet gebeuren dat dit voor het nieuwe jaar wordt opgelost. Met maar een tv in huis en alleen internet (want smart tv, kijk alles via apps) en een stel kleine kinderen waar we nu de feestdagen in gaan zonder tv, vind ik dit ondertussen echt veel te lang duren, en is dit toch wel een kleine "ramp". Ten tweede, ik heb nu al bijna €100 betaald voor een reparatie die niets uit heeft gehaald, het beeld vervangen wordt een nog duurder geintje en dan heb ik nog geen zekerheid en ben ik al minimaal meer dan de helft van de nieuwwaarde aan reparaties kwijt.

Kan dit allemaal zo maar? Ik heb toch recht op een deugdelijk product? En het contact tussen de monteur en Philips is ook opmerkelijk, want de monteur zegt een, philips zegt iets anders, en wij hangen er tussen in. Ik zou zo graag voor de feestdagen gewoon weer tv willen hebben, en ben bang dat ik nu zo veel geld kwijt ben aan reparaties. Een tv van net twee jaar oud zou dit toch niet mogen doen? Geld voor een nieuwe tv heb ik niet liggen, en al helemaal niet nadat ik voor deze reparatie heb betaald.

6910 15 Rapporteer

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 17, 2017 om 13:43
641 Antwoorden / 77 Vragen

Philips maakt geen TV's meer, maar kopen ze in bij andere fabrieken.

Mogelijk zit daar het probleem.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2017 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De leverancier is failliet. Ern ander heeft de aanspraken tijdens de garantieperiode overgenomen, en die periode is voorbij. Dus u bent compleet afhankelijk van de coulance van Philips.

Als ik u was en geen geld had voor een nieuwe, zou ik naar de kringloop gaan en daar voor een paar tientje een werkende oude halen.

Ik zou Philips wel aanspreken voor die € 90,00, belachelijk dat u dat moestbetalen, terwijl dat het probleem niet verhielp.

Maar u kunt toch ook nog streamen van uw laptop naar de tv?

Ka
door Kater2017 - Dec 17, 2017 om 13:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie! Ik kan inderdaad nog streamen naar de tv als deze aan staat, echter geeft deze dan geen beeld, alleen geluid. Er is dus niets mis met het moederboard en de wifi werkt nog. Een nieuwe tv halen bij de kringloop kan uiteraard, maar aangezien ik geen kabel/digitale televisie afneem maar alleen internet icm met (betaalde) apps zou mijn voorkeur toch echt uit gaan naar een smart tv. Het gaat mij er om dat ik op dit moment het geld niet heb liggen voor een vergelijkbare tv (smart, 52inch), en ik het bijzonder vind dat een tv uit deze klasse het er net na twee jaar gewoon mee uitscheidt en het "onderzoek" op deze manier wordt uitgevoerd.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 13:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...Als ik u was en geen geld had voor een nieuwe, zou ik naar de kringloop gaan en daar voor een paar tientje een werkende oude halen...

Een led tv haal je bij de kringloop niet voor een paar tientjes en die bakbeesten van vroeger nemen ze (althans hier) niet eens meer mee.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 14:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een 52 inch voor 700,- euro is bepaald niet uit de 'betere' klasse. En Philips maakt zelf al jaren geen t.v.'s meer, die worden gemaakt door TPVision. Het enige wat er nog van Philips is, is de naam die op de t.v. staat, daar krijgt TPVision dan ook miljoenen per jaar voor om de naam Philips er op te mogen plakken.

Die 90,- euro zou ik zeker weigeren te betalen, aangezien dat het probleem niet heeft opgelost.

DOOR KATER2017 - 17 DEC. 2017 OM 13:53
ANTWOORDEN / VRAGEN

Bedankt voor uw reactie! Ik kan inderdaad nog streamen naar de tv als deze aan staat, echter geeft deze dan geen beeld, alleen geluid. Er is dus niets mis met het moederboard en de wifi werkt nog. Een nieuwe tv halen bij de kringloop kan uiteraard, maar aangezien ik geen kabel/digitale televisie afneem maar alleen internet icm met (betaalde) apps zou mijn voorkeur toch echt uit gaan naar een smart tv. Het gaat mij er om dat ik op dit moment het geld niet heb liggen voor een vergelijkbare tv (smart, 52inch), en ik het bijzonder vind dat een tv uit deze klasse het er net na twee jaar gewoon mee uitscheidt en het "onderzoek" op deze manier wordt uitgevoerd.

Ka
door Kater2017 - Dec 17, 2017 om 14:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap ook wel dat het niet hetzelfde kaliber heeft als een tv van €5000. Echter is het ook geen Senseo apparaat van €50, en lijkt het mij dat je van een tv van €700 toch iets meer mag verwachten dan "leeft net iets langer als de garantie".

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met de huidige zogenaamde Philips t.v.'s mag je blij zijn als hij langer dan 2 jaar mee gaat zonder problemen. Mijn advies voor als je t.z.t. een nieuwe wilt kopen: GEEN Philips, dan maar een wat kleiner beeldscherm als een goede 52inch te duur wordt.

marita5
door marita5 - Dec 17, 2017 om 15:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kater2017 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-reparatie-zelf-betalen .

Neem eens contact op met consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/contact

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2017 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De verkoper is failliet.

marita5
door marita5 Dec 17, 2017 om 16:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , dat wil nog niet zeggen dat philips niks kan doen , Ts kan in de tussentijd inlichtingen vragen bij consuwijzer .

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 17, 2017 om 16:11
355 Antwoorden / Vragen

Beste Kater,

Een vervelende situatie. De verantwoordelijkheid voor een deugdelijk product, waar u volgens de wet recht op hebt, ligt bij de verkoper en die is helaas faillet. De fabrieksgarantie is verlopen, dus ook daar valt niets te halen. Anders dan bij de verkoper is bij de fabrikant wel exact de garantietermijn geldig en hoeft deze wettelijk geen coulance te verlenen.
Het aanbod van TV's wisselt tegenwoordig zó snel dat het voor fabrikanten totaal niet meer rendabel is om onderdelen op voorraad te houden. In plaats daarvan wordt bij garantie of coulance simpelweg een nieuw toestel aangeboden, waarvoor bijbetaald moet worden al naar gelang de leeftijd van het te vervangen toestel.

Wat ik even niet begrijp: u schrijft dat er een monteur langs is geweest, maar verderop heeft u het er over dat het toestel 'in onderzoek' is. Staat de TV nu nog bij u in huis of is deze opgehaald? Hebt u wel duidelijkheid over eventuele onderzoekskosten die nog in rekening kunnen worden gebracht?

Als een nieuwe televisie voor u geen optie is, kunt u ook een tweedehands televisie met HDMI-poort zoeken en een Chromecast kopen om toch uw apps te kunnen gebruiken. Of u koopt een toestel met achteraf of uitgesteld betalen, zodat u na de feestdagen de financiën kunt regelen.

Succes!

panter22
door panter22 - Dec 17, 2017 om 16:27
6599 Antwoorden / Vragen

Dit kan allemaal zomaar. Je hebt recht op een deugdelijk product, maar die kan Scheer en Foppen je niet meer leveren. Die winkel is failliet. Dus heb je pech en zul je je verlies moeten nemen.
Kosten heb je altijd als er een monteur komt, voorrijkosten en onderzoekskosten ook al kan de tv niet meer gemaakt worden.
Geld aan reparaties ben je niet meer kwijt want het beeldscherm wordt niet meer geleverd.
Het wordt dan een nieuwe Philips tv met bijbetaling, als Philips coulant is, of een andere tv kopen.
Intussen allemaal maar naar de laptop kijken, of ganzeborden totdat je het geld bij elkaar hebt voor een nieuwe tv.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 17, 2017 om 18:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U krijgtt vast een voorstel om met bijbetaling van € 250-350 een nieuwe tv te mogen kopen met een waarde van € 500.
Sowieso stoppen alle apps op Philips tv's binnenkort want de software wordt niet langer ondersteund.

En even voor de duidelijkheid Philips tv's bestaan niet meer, al jaren niet. TCP mag onder licentie een Philips logo op een door hun gefabriceerd toestel plakken.

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 21:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Sowieso stoppen alle apps op Philips tv's binnenkort want de software wordt niet langer ondersteund...... Waar heb je deze informatie vandaan?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 17, 2017 om 21:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Van een app programmeur, alle tv's tot en met 2016 draaien op software die binnenkort niet meer ondersteund wordt, Philips (TCP) komt met een breder aanbod in Android tv's. De eigen software loopt gefaseerd uit.

Ge
door Genee - Dec 17, 2017 om 21:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou de monteur contact met u op moeten nemen als er een voorstel van Philips moet komen?
Lijkt me eerder dat de monteur de serviceafdeling van Philips moet melden dat de tv niet gerepareerd kan worden.
Philips zal wel een bepaald bedrag willen gaan crediteren aan de winkel van aankoop maar vertel ook dat Expert de garantie van Scheer en Foppen heeft overgenomen anders duurt dat ook weer een eeuwigheid.
Zou morgen en als het moet de komende dagen met Philipsservice bellen voor een snelle oplossing.
Dat u met kleine kinderen en kerstvakantie voor de boeg graag voor de kerst een werkende smart tv wil hebben, u zit al enkele maanden zonder tv.

ja
door janf43 - Dec 17, 2017 om 21:05
733 Antwoorden / 0 Vragen

Philips schijnt daar tegenwoordig erg goed in te zijn. Apparaten ontwerpen die er net na de 2 jaar garantieperiode mee op houden. Op klachten wordt daarna niet meer gereageerd. Kijk maar eens op klacht.nl

Ka
door Kater2017 - Dec 18, 2017 om 15:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels ben ik na een aantal belletjes zover dat er enigzins duidelijkheid is; ze willen mij een omruil voorstel gaan doen. Deze zou ik vandaag, uiterlijk morgen binnen moeten krijgen. Ben ik het daar niet mee eens, dan moeten we weer contact opnemen met Philips. In ieder geval bedankt voor de adviezen, een chromecast is inderdaad ook een optie! Een nieuwe tv met bijbetaling zou voor mij ook nog een optie zijn, maar eerst maar eens afwachten wat het omruilvoorstel is!

Ge
door Genee Dec 18, 2017 om 16:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, even afwachtten dan, zijn, net als u, wel benieuwd wat het voorstel gaat worden.

Ro
door Robertrcd - Sep 18, 2018 om 19:49
1 Antwoorden / Vragen

Beste Kater2017,

Graag zou ik willen weten om welk reparatie bedrijf het gaat, het is namelijk zo dat ik precies het zelde probleem heb met een 55ins smart tv van phillips. Het was eerst mijn powerboard wat ze thuis kwamen vervangen. Het nieuwe powerboard wat de monteur bij zich had was defect. De monteur besloot de tv mee te nemen en de reparatie op de zaak de doen omdat er weer een  nieuw powerboard besteld moet worden. Na een paar dagen een mail van het reparatie bedrijf met de mededeling dat het powerboard niet meer geleverd kon worden, ik kon na een betaling van 406 euro plus de 90 euro die ik al had betaald aan voorrij en onderzoekskosten een nieuwe tv krijgen. Na wat googlen vond ik meerder bedrijven die het powerboard gewoon op vooraad hadden heb ik Phillips geinformeerd dat mijn tv wel gewoon gemaakt kon worden. Phillips stuurde mij een antwoord dat ze alleen met orginele producten werken dus was dat geen optie. na een telefoontje met het bedrijf wat het powerboard op voorraad had bleek dat er niet eens imitatie powerboarden bestaan! Dat weer naar phillips gestuurd en kreeg het antwoord dat het reparatie bedrijf nog maar een keer naar mijn tv heeft gekeken en tot een andere conclusie zijn gekomen en nu blijkt het beeldscherm te zijn.

ho
door honda98 - Sep 19, 2018 om 13:14
103 Antwoorden / 1 Vragen

hoe komt gerry1969 er bij dat de aps op philips tvs binnen kort stoppen.
waar haal je dit van daan ? leg dit even uit  uit wel ke bron je dit haalt !!

marita5
door marita5 Sep 19, 2018 om 13:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@honda98 , lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/smart-tv-blijkt-toch-niet-zo-slim