Philips tv 2 jaar oud stuk
Beste mensen,
Ik hoop oprecht dat iemand mij hier misschien kan adviseren. Het gaat om het volgende: twee jaar en drie maanden geleden heb ik een Philips led smart tv gekocht bij Scheer en Foppen twv €619,- (aanbieding). Iets meer als een maand geleden ging deze op eens stuk, gaf geen beeld meer, nog wel geluid (kan ook nog streamen naar de tv, dus het is puur het beeld). De tv heeft altijd hoog op een beugel gehangen, dus van stoot schade of iets dergelijks kan geen sprake zijn.
Ik heb Philips gebeld, maar de tv was op dat moment dus net buiten de twee jaar garantie, het enige wat zij mij konden bieden was reparatie met een coulance korting. Verder verwezen zij mij door naar de verkoper, echter is Scheer en Foppen failliet, en Expert, de gene die de garantie heeft overgenomen van Scheer en Foppen kan mij niet verder helpen omdat ik destijds geen garantie heb bij gekocht.
Dus ik heb de reparatie bij Philips aangenomen, een en ander ging mis met het versturen van de bon (deze hebben zij nooit ontvangen) maar uiteindelijk is afgelopen vrijdag eindelijk een monteur geweest. Deze heeft het powerboard van de tv vervangen, kosten €90. Dit heeft het probleem echter niet opgelost waar op de monteur zei, het is het beeldscherm, deze wordt niet meer geleverd (het is een model van net twee jaar oud!). Philips belt u vandaag met een voorstel. Aangezien ik niet gebeld ben, heb ik Philips zelf gebeld. Zij konden hier over niks in het systeem terug vinden, zouden het uitzoeken.
Gisteren weer contact gehad met Philips. Deze geven aan dat de tv nog steeds in onderzoek is en dat wij het contact met de monteur af moeten wachten. Deze gaat hopelijk voor de helft van aankomende week contact met ons opnemen. Of het dus nu het beeldscherm is, kunnen ze me ook niet met zekerheid zeggen. Gezien het tempo van de monteur (duurt heel lang voordat je een afspraak hebt) en het feit dat ze dus het probleem "onderzoeken" door gewoon onderdelen te vervangen, die je wel moet betalen maar wat geen zekerheid op een oplossing biedt, ben ik voor een aantal dingen bang.
Ten eerste, ik zit nu al vijf weken zonder tv en zie het niet gebeuren dat dit voor het nieuwe jaar wordt opgelost. Met maar een tv in huis en alleen internet (want smart tv, kijk alles via apps) en een stel kleine kinderen waar we nu de feestdagen in gaan zonder tv, vind ik dit ondertussen echt veel te lang duren, en is dit toch wel een kleine "ramp". Ten tweede, ik heb nu al bijna €100 betaald voor een reparatie die niets uit heeft gehaald, het beeld vervangen wordt een nog duurder geintje en dan heb ik nog geen zekerheid en ben ik al minimaal meer dan de helft van de nieuwwaarde aan reparaties kwijt.
Kan dit allemaal zo maar? Ik heb toch recht op een deugdelijk product? En het contact tussen de monteur en Philips is ook opmerkelijk, want de monteur zegt een, philips zegt iets anders, en wij hangen er tussen in. Ik zou zo graag voor de feestdagen gewoon weer tv willen hebben, en ben bang dat ik nu zo veel geld kwijt ben aan reparaties. Een tv van net twee jaar oud zou dit toch niet mogen doen? Geld voor een nieuwe tv heb ik niet liggen, en al helemaal niet nadat ik voor deze reparatie heb betaald.
De leverancier is failliet. Ern ander heeft de aanspraken tijdens de garantieperiode overgenomen, en die periode is voorbij. Dus u bent compleet afhankelijk van de coulance van Philips.
Als ik u was en geen geld had voor een nieuwe, zou ik naar de kringloop gaan en daar voor een paar tientje een werkende oude halen.
Ik zou Philips wel aanspreken voor die € 90,00, belachelijk dat u dat moestbetalen, terwijl dat het probleem niet verhielp.
Maar u kunt toch ook nog streamen van uw laptop naar de tv?
Bedankt voor uw reactie! Ik kan inderdaad nog streamen naar de tv als deze aan staat, echter geeft deze dan geen beeld, alleen geluid. Er is dus niets mis met het moederboard en de wifi werkt nog. Een nieuwe tv halen bij de kringloop kan uiteraard, maar aangezien ik geen kabel/digitale televisie afneem maar alleen internet icm met (betaalde) apps zou mijn voorkeur toch echt uit gaan naar een smart tv. Het gaat mij er om dat ik op dit moment het geld niet heb liggen voor een vergelijkbare tv (smart, 52inch), en ik het bijzonder vind dat een tv uit deze klasse het er net na twee jaar gewoon mee uitscheidt en het "onderzoek" op deze manier wordt uitgevoerd.
...Als ik u was en geen geld had voor een nieuwe, zou ik naar de kringloop gaan en daar voor een paar tientje een werkende oude halen...
Een led tv haal je bij de kringloop niet voor een paar tientjes en die bakbeesten van vroeger nemen ze (althans hier) niet eens meer mee.
Een 52 inch voor 700,- euro is bepaald niet uit de 'betere' klasse. En Philips maakt zelf al jaren geen t.v.'s meer, die worden gemaakt door TPVision. Het enige wat er nog van Philips is, is de naam die op de t.v. staat, daar krijgt TPVision dan ook miljoenen per jaar voor om de naam Philips er op te mogen plakken.
Die 90,- euro zou ik zeker weigeren te betalen, aangezien dat het probleem niet heeft opgelost.
Bedankt voor uw reactie! Ik kan inderdaad nog streamen naar de tv als deze aan staat, echter geeft deze dan geen beeld, alleen geluid. Er is dus niets mis met het moederboard en de wifi werkt nog. Een nieuwe tv halen bij de kringloop kan uiteraard, maar aangezien ik geen kabel/digitale televisie afneem maar alleen internet icm met (betaalde) apps zou mijn voorkeur toch echt uit gaan naar een smart tv. Het gaat mij er om dat ik op dit moment het geld niet heb liggen voor een vergelijkbare tv (smart, 52inch), en ik het bijzonder vind dat een tv uit deze klasse het er net na twee jaar gewoon mee uitscheidt en het "onderzoek" op deze manier wordt uitgevoerd.
Ik snap ook wel dat het niet hetzelfde kaliber heeft als een tv van €5000. Echter is het ook geen Senseo apparaat van €50, en lijkt het mij dat je van een tv van €700 toch iets meer mag verwachten dan "leeft net iets langer als de garantie".
Met de huidige zogenaamde Philips t.v.'s mag je blij zijn als hij langer dan 2 jaar mee gaat zonder problemen. Mijn advies voor als je t.z.t. een nieuwe wilt kopen: GEEN Philips, dan maar een wat kleiner beeldscherm als een goede 52inch te duur wordt.
Hallo Kater2017 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-reparatie-zelf-betalen .
Neem eens contact op met consuwijzer .
https://www.consuwijzer.nl/contact
De verkoper is failliet.
Ja , dat wil nog niet zeggen dat philips niks kan doen , Ts kan in de tussentijd inlichtingen vragen bij consuwijzer .
Beste Kater,
Een vervelende situatie. De verantwoordelijkheid voor een deugdelijk product, waar u volgens de wet recht op hebt, ligt bij de verkoper en die is helaas faillet. De fabrieksgarantie is verlopen, dus ook daar valt niets te halen. Anders dan bij de verkoper is bij de fabrikant wel exact de garantietermijn geldig en hoeft deze wettelijk geen coulance te verlenen.
Het aanbod van TV's wisselt tegenwoordig zó snel dat het voor fabrikanten totaal niet meer rendabel is om onderdelen op voorraad te houden. In plaats daarvan wordt bij garantie of coulance simpelweg een nieuw toestel aangeboden, waarvoor bijbetaald moet worden al naar gelang de leeftijd van het te vervangen toestel.
Wat ik even niet begrijp: u schrijft dat er een monteur langs is geweest, maar verderop heeft u het er over dat het toestel 'in onderzoek' is. Staat de TV nu nog bij u in huis of is deze opgehaald? Hebt u wel duidelijkheid over eventuele onderzoekskosten die nog in rekening kunnen worden gebracht?
Als een nieuwe televisie voor u geen optie is, kunt u ook een tweedehands televisie met HDMI-poort zoeken en een Chromecast kopen om toch uw apps te kunnen gebruiken. Of u koopt een toestel met achteraf of uitgesteld betalen, zodat u na de feestdagen de financiën kunt regelen.
Succes!
Dit kan allemaal zomaar. Je hebt recht op een deugdelijk product, maar die kan Scheer en Foppen je niet meer leveren. Die winkel is failliet. Dus heb je pech en zul je je verlies moeten nemen.
Kosten heb je altijd als er een monteur komt, voorrijkosten en onderzoekskosten ook al kan de tv niet meer gemaakt worden.
Geld aan reparaties ben je niet meer kwijt want het beeldscherm wordt niet meer geleverd.
Het wordt dan een nieuwe Philips tv met bijbetaling, als Philips coulant is, of een andere tv kopen.
Intussen allemaal maar naar de laptop kijken, of ganzeborden totdat je het geld bij elkaar hebt voor een nieuwe tv.
U krijgtt vast een voorstel om met bijbetaling van € 250-350 een nieuwe tv te mogen kopen met een waarde van € 500.
Sowieso stoppen alle apps op Philips tv's binnenkort want de software wordt niet langer ondersteund.
En even voor de duidelijkheid Philips tv's bestaan niet meer, al jaren niet. TCP mag onder licentie een Philips logo op een door hun gefabriceerd toestel plakken.
.....Sowieso stoppen alle apps op Philips tv's binnenkort want de software wordt niet langer ondersteund...... Waar heb je deze informatie vandaan?
Van een app programmeur, alle tv's tot en met 2016 draaien op software die binnenkort niet meer ondersteund wordt, Philips (TCP) komt met een breder aanbod in Android tv's. De eigen software loopt gefaseerd uit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer