de
door demi161202 Jan 27, 2019 om 10:18
Elektronica & tv

Platenspeler

Ik (16jr) wil graag een platenspeler kopen, ik ben alleen niet de rijkste dus ik heb een budget van €60/€70. Weet iemand welke merken goed zijn en betaalbaar?
Oja en weet iemand waar je kan vinden hoeveel de naald weegt?

avlast bedankt!

6067 15 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2019 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens bij de kringloop.

ma
door maarten heest Jan 27, 2019 om 10:42
463 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt om een 'goede' platenspeler gevraagd en dat oordeel kunnen ze uiteraard bij een kringloop niet geven.

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2019 om 10:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en? Kan de Ts hem toch uit proberen? Er wordt trouwens naar een “goed” merk gevraagd. Wat is uw advies ipv commentaar?

aurora1
door aurora1 Jan 27, 2019 om 12:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij de Kringloop zijn vaak de beste merken voor een prikje koop. Prima tip.

Topantwoord

me
door mein33 - Jan 27, 2019 om 10:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Platenspelers zijn nieuw en gebruikt en in vele soorten en prijsklassen te koop.
Hierin zult u toch echt zelf een keuze moeten maken en laat daarbij ook meewegen hoe vaak u er gebruik van gaat maken.
Wilt u een speler waarbij u een versterker en geluidsboxen nodig heeft, of wilt u er een die dat allemaal al in zich heeft.

O ja, dat gewicht van het naaldje is van enkel belang, wat wel van belang is is de naalddruk van de arm (incl. de naald) op de grammofoonplaat. Deze druk kan aan de afspeelarm worden afgesteld.

de
door demi161202 - Jan 27, 2019 om 10:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties!

Topantwoord

ma
door maarten heest - Jan 27, 2019 om 10:53
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Demi, goed en betaalbaar gaan volgens een test van de Consumentenbond niet samen. Hier staat een artikel over draaitafels.
Een korte samenvatting van de testresultaten gesorteerd op testoordeel:
1. Thorens TD170-1  van 500 euro met testoordeel 8,5

2. Raga Planar 2 (2016)   509 euro                          8,3

3. Rega Planar 1 (2016)   370                                  8

Binnen je budget:
16. Lenco L-84                  80                                    6,3
21. Ion Classic LP             70                                    4,2

Met 'hoeveel de naald weegt' bedoel je vast de naalddruk? In elke gebruiksaanwijzing staat hoe je de juiste naalddruk in kunt stellen.
Gebruiksaanwijzingen zitten bij het apparaat, en/of zijn te downloaden bij de fabrikant. Succes!

de
door demi161202 Jan 27, 2019 om 11:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt!

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2019 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maarten

De Ts heeft een budget van € 60/70, uw lijstje is dus zinloos.

ma
door maarten heest Jan 27, 2019 om 17:03
463 Antwoorden / 0 Vragen

Even kijken naar plaats 21. De ION kost 70 euro.
Als u een reactie met test-bevindingen van een bekende organisatie zinloos vind dan hebt u de naald in de verkeerde groef...

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2019 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar iets wat op plaats 21 staat in een test? Flauwekul.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 27, 2019 om 18:18
7182 Antwoorden / 3 Vragen

TS vond het een prima antwoord en dat vind ik ook..

ma
door maarten heest Jan 28, 2019 om 08:23
463 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel SJOPPIE, zonder mezelf op de borst te willen kloppen, ik neem tenminste nog de moeite om met een behulpzaam antwoord te komen.
Reageren met lege one-liners om maar snel te kunnen reageren is niet aan mij besteed.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2019 om 10:59
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn redekliuk veel aanbiedingen. Ik beschik zelf over een Lenco waarvan zelfs het gewicht nog regelbaar is. Let op aanbiedingen./

Topantwoord

simon55
door simon55 - Jan 27, 2019 om 12:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als je n goede draaitafel wil hebben, Google dan eens op 22 GA 202 of 22 GA 217. Beide zijn van Philips en bijzonder goed. Of kijk voor Thorens , ik dacht type TD 860

Topantwoord

Ka
door Kassagebruiker - Jan 27, 2019 om 12:09
683 Antwoorden / 5 Vragen

Een platenspeler die meteen mp3 van je tracks maakt is bepaald ook niet duur. Anders marktplaats, moet je voor een paar tientjes klaar zijn.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 27, 2019 om 13:35
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Demi161202 ,

Met deze platenspeler zijn goede ervaringen  , klik op de rode regel .

https://www.besteproduct.nl/platenspelers/584244

Topantwoord

br
door brui0929 - Jan 27, 2019 om 22:41
634 Antwoorden / 10 Vragen

Let op als je naar de kringloop winkel gaat er zijn platenspelers die een voorversteker nodig hebben. De platenspelers van nu hebben deze ingebouwd hierdoor kunnen ze op een moderne homecinema worden aangesloten. Kijk eens bij Blokker de goedkoopste kost €58.66

Topantwoord

pk49
door pk49 - Jan 28, 2019 om 14:26
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb in de plaatselijke kringloopwinkel een heel aardige pickup en geluidsinstallatie gekocht. De pickup is een Philips 674, een heel aardige pickup. Heel wat beter dan die goedkope aanbiedingen die je nu overal ziet. Met dwarsdrukcompensatie en gewichtinstelling. Heel belangrijk voor het behoud van je kostbare vinyl collectie. Voor 40,- euro. En er zijn nog elementen en naalden voor te koop in de reguliere handel. Je moet wel een RIAA voorversteker kopen of een versterker met pickup ingang hebben.

Topantwoord

Op
door Opa Eus - Jan 28, 2019 om 14:50
41 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo.
Je vraag moet je wat genuanceerder stellen.
Is het een platenspeler los, dus alléén speler,  of incl.  versterker en speakers zodat je zo kan afspeler zonder geluidsinstallatie, of zoek je iets wat je kunt aansluiten op je PC, Laptop of zo.
Dus dat eerst bekend maken.
Groet Jan.

de
door demi161202 Jan 28, 2019 om 22:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jan,
het liefst een platenspeler met voorversterker en evt ook speakers. Als dat niet kan binnen mijn budget heb ik zelf al wel losse speakers maar het is natuurlijk het handigste als dat er al in zit.

Topantwoord

audb
door audb - Jan 28, 2019 om 15:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon google gebruiken dan vind je wel de goedkoopste en nooit bij sites als kieskeurig waar je veel duurder betaald.

jack333
door jack333 - Jan 31, 2019 om 20:40
45 Antwoorden / 9 Vragen

Je kunt wel besparen op de platenspeler door er bijv een dennenaald of breinaald of spijker.
Vroeger hadden ze niet anders
Spijker hoorn erbovenop
En een draaiertje daar had je dan een draaislaaf voor kosten geen drol in die tijd

Thijs12
door Thijs12 Jan 31, 2019 om 21:23
532 Antwoorden / Vragen

Kun je daarna tenminste je platen recyclen.

costnix
door costnix Jan 31, 2019 om 21:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was in de tijd van de 78 toeren platen van schellak ;-)
De vinyl platen worden er door vernyld ;-)

holstein
door holstein - Jan 31, 2019 om 21:55
922 Antwoorden / 16 Vragen

Voor dat geld moet je mazzel hebben bij de kringloop en reken er dan ook maar op dat je een nieuwe naald moet kopen en dan zit je al hoger, tenminste als je eentje hebt met een fatsoenlijk element, dus krik dat budget maar wat omhoog.