lo
door looneytune Apr 11, 2008 om 23:39
Elektronica & tv

Prijsverlaging SAMSUNG LE 32S62B

Heb de volgende TV aangeschaft : http://www.itsonline.nl/winkel/productinfo/?Assortiment=292&ProdId=000000000000016232&ProdId2=LCD%20televisie%20%20SAMSUNG%20%20LE%2032S62B%20BB%20LCD

Deze is gekocht op woensdag 9 april 2008 , de TV zit nog in de doos ( is ook niet open geweest nog ) en krijg nu een folder in de bus met een aanbieding van exact dezelfde tv bij de it's.

mijn vraag is of ik nu recht heb op het prijsverschil en zo niet of ik dan wel het recht heb om de tv ''terug te brengen'' me geld / te goed bon terug te krijgen en dan opnieuw de tv aan te schaffen

alvast bedankt voor u reactie



789 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Apr 11, 2008 om 23:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

------ dHeb ik recht op teruggaaf van het prijsverschil tussen de gewone prijs en de uitverkoopprijs? of


Nee, een ondernemer is vrij om zijn producten af te prijzen. U bepaalt als consument zelf op welk moment u iets koopt.


Geen recht op teruggave

U hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil, als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd wordt.



stacey
door stacey - Apr 11, 2008 om 23:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Nee, jammer maar helaas, je hebt Nergens recht op.


Bij sommige winkels mag je spullen retourneren binnen bepaalde tijd, dan zou je dit kunnen doen en de aanbieding kopen, of even overleggen en die geven ipv van omruil gedoe dan wel het verschil retour ,maar dit is een Service die sommige winkeliers verlenen en dus GEEN Recht.


Succes,

lo
door looneytune - Apr 11, 2008 om 23:58
7 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie !

Ik snap dat ik geen recht heb op het prijs verschil maar hoe zit het precies met een product terug brengen ?
moet dat niet ten alle tijde mogelijk zijn binnen 5 werkdagen of iets dergelijks ?
dan zou ik uiteraard terug kunnen gaan zonder ''de doos onder me arm'' en met de betreffende verkoper kunnen praten...

greetz





stacey
door stacey - Apr 12, 2008 om 00:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

-----KOOP=KOOP


Met andere woorden: als u iets koopt, zit u eraan vast. Bij sommige winkels kunt u uw aankoop nog ruilen of terugbrengen, maar lang niet alle winkels bieden deze service.


Denk dus altijd goed na voordat u iets koopt

ConsuWijzer - Uw rechten bij koop -------


 


 


Indien een winkel wel de mogelijkheid geeft te retournen (en dat zijn ze dus Niet verplicht ) dan kan hij hier zelf voorwaarden aan stellen, dus dat kan zijn binnen een week of binnen een maand, dat staat veelal op de bon en anders in hun voorwaarden.


Dus of het mogelijk is bij de winkelier waar je het kocht zul je even moeten controleren, kan dit niet dan heb je helaas dus gewoon pech.

stacey
door stacey - Apr 12, 2008 om 00:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--moet dat niet ten alle tijde mogelijk zijn binnen 5 werkdagen of iets dergelijks ? --


Zoals te lezen, dat  geldt  niet voor artikelen gekocht in de winkel, de Zichttermijn ( van 7 werkdagen ) na levering geldt enkel voor Internetaankopen ( hier zijn ook enkele uitzonderingen op overigens)

gr
door gretchen - Apr 17, 2008 om 06:21
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hetzelfde is mij overkomen. Week na levering gekochte t.v. in de aanbieding, overigens dit was bij Scheer en Foppen, ik heb gebeld en kon zo met de nota komen en mij werd het verschil zo uitbetaald. Prima service toch


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer