To
door Ton 1960 Sep 28, 2020 om 11:21
Elektronica & tv
Prijsverschil  mediamarkt

Prijsverschil mediamarkt

Ik heb zaterdag 26 -09-2020 een tv gekocht bij de mediamarkt voor 1439 euro om half drie s middags als ik s avonds om zeven uur op de website kijk kost hij opeens noch maar e1299 de volgende ochtend kost hij opeens weer 1229.volgens de montage monteur is er niets aan te doen omdat ze met dag prijzen werken klopt dat?

12390 9 Rapporteer

krezie
door krezie - Sep 28, 2020 om 11:23
20 Antwoorden / 0 Vragen
Donuts
door Donuts - Sep 28, 2020 om 11:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De online prijzen kunnen zelfs een paar keer per dag wijzigen. Telt voor iedere webshop. Bovendien kunnen bij MM zelfs de prijzen per filiaal verschillen. Het is dus aan de consument om precies op het juiste moment een product te kopen.

Wim.gld
door Wim.gld - Sep 28, 2020 om 11:38
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, het is eigenlijk heel eenvoudig.
Als je de doos nog hebt, tv er weer in doen met assesoires.
TV terug brengen en dan geld terug vragen.
Heb je geen doos meer, oplossing 2. Koop nog een nieuw gelijk aan het oude toestel voor de nieuwe prijs.
Breng het nieuwe toestel in de doos een dag later weer terug met de oude kassabon.
Geld terug vragen moet wel binnen 14 en soms 1 maand lukken zonder reden op te geven.

Oplossing gemaakt en dat moet werken.

pe
door pebk Sep 28, 2020 om 11:57
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het verwisselen van de doos is frauduleus en asociaal.Ongeacht of u er mee wegkomt of niet. Het serienummer van de TV staat ook op de sticker op de doos.

Stel dat de volgende die het koopt het wel eerlijk terugstuurt en wel gecontroleerd wordt, dan kan deze persoon hier problemen komen.

tenormin
door tenormin Sep 28, 2020 om 11:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dat geldt niet als er in een stenen winkel is gekocht. @wim.gld

gerbera
door gerbera Sep 28, 2020 om 13:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Oplossing gemaakt en dat moet werken

Sorry maar wat kunnen sommige een onzin verkondigen. Kijk eens goed op zo'n aankoopbon en vergelijk die dan eens met de, zoals gemeld, sticker op de doos en op de TV. Het is geen AH kassabon dus blijkt de oplossing niet gemaakt te zijn en kan dus ook niet werken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 28, 2020 om 16:44
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@WIM.GLD ?? Bij aankoop in een winkel is koop = koop en kan er uitsluitend sprake zijn van terugbrengen indien het product niet aan de verwachtingen voldoet die er nomaliter aan gesteld kunnen worden m.a.w. een fout of storing hebben met dan recht op reparatie en als dat niet kan een vervanger of uw geld retour.

Bij on-line aankoop is het een kwestie van binnen 14 dagen terugleveren met recht op geld terug waarvoor u dan geen reden behoeft te geven. Men heeft dan denk ik wel te maken met kosten voor het retourzenden.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2020 om 11:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ton 1960 ,

Media Markt laagste prijsgarantie

Media Markt voert een laagste prijsgarantie, maar die geldt alleen voor aankopen in de winkels en dus niet voor de Media Markt webshop. Media Markt vergoedt het verschil als je tot 14 dagen na je aankoop een fysieke winkel binnen een straal van 15 kilometer tegenkomt die het product goedkoper aanbiedt. Uitgezonderd hiervan zijn (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in
Nederland, garantie en/of service), demomodellen en beschadigde producten.

Media Markt laagste prijsgarantie samengevat:

  • Geldt alleen voor aankopen in de winkels, niet in de webshop
  • Geldt alleen voor fysieke concurrerende winkels binnen een straal van 15 km van de winkel, niet voor webshops
  • Binnen 14 dagen na aankoop

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2020 om 11:53
11537 Antwoorden / 51 Vragen

In de "stenen" winkels hebben ze electronische prijskaartjes die (als het moet) op afstand per minuut gewijzig kunnen worden. Dus ja, dit gebeurd.
Een internet aankoop is wat de momentprijs is!

rj
door rjw - Sep 28, 2020 om 13:26
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Dynamische beprijzing is overigens helemaal niets nieuws. Toen ik nog op school zat (jaren 80) had ik een bijbaantje bij een elektronicawinkel. Af en toe moest ik een rondje maken langs de concurrerende winkels om hun prijzen te checken. Als een concurrent goedkoper was, werden bij de winkel waar ik werkte voor sommige producten direct de prijzen aangepast.

In geval van MM gebeurt het ook nog eens op grotere schaal. Hun centrale inkoopteam is dagelijks bezig om slimmer in te kopen, dus een batch die vorige week is besteld bij de importeur of fabrikant kan zomaar duurder zijn dan iets wat ze deze week inkopen. Als je in heel Europa winkels hebt heb je nogal wat invloed.

mi
door miennaamishaaz - Sep 28, 2020 om 13:50
725 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien u online heeft besteld kunt u toch uw originele aankoop ongedaan maken. en de goedkopere kopen?

panter22
door panter22 - Sep 28, 2020 om 17:09
6599 Antwoorden / Vragen

De tv kost nu €1599 en is online uitverkocht.
En er is al een monteur bij geweest die iets met het toestel gedaan heeft. Dus terug kan de tv niet meer en je hebt €160 voordeel.

ro
door ronny530 - Sep 28, 2020 om 18:30
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Laagste prijsgarantie mediamarkt

de mediamarkt geeft de laagste prijsgarantie maar sluit bol.com uit kan dit ?
dit is de tweede vraag die u stelt en die had net zo goed in deze vraag gesteld worden. U heeft een tv bij de mediamarkt aangeschaft tegen de toen geldende prijs. Pa na aanschaf bent u op de website gaan kijken en toen bleek dat de tv veel goedkoper was en dat is flink balen maar u kunt er niets meer mee want in een winkel is koop ook echt koop. Bol.com wordt uitgesloten omdat die geen stenen winkel heeft, geen medewerkers die u adviseren en verkoopt zelf geen tv's dat doen externe partijen. Zo te lezen is de tv al gelevert en al gemonteerd dus is de koop definitief gesloten en kunt u later niet gaan jammeren dat de tv online een andere prijsstelling heeft.