kn
door knuffie12 Nov 14, 2017 om 19:08
Elektronica & tv

Printer is ffline hoe weer online zetten

mijn printer is offline hoe moet ik weer online zetten

6599 12 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 14, 2017 om 19:11
509 Antwoorden / Vragen

Lees de handleiding even door.

marita5
door marita5 - Nov 14, 2017 om 19:17
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Knuffje12 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.seniorweb.nl/artikel/help-mijn-printer-doet-het-niet-meer

newmikey
door newmikey - Nov 14, 2017 om 23:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

En u dacht "kom, ik vraag het die lui met die glazen bol wel even want die kunnen vast zien welk merk en model printer, welke PC, welk besturingssysteem, wat voor netwerkaansluiting en hoe laat ik morgen op m'n werk moet zijn"?

Kom op nou, een héél klein ietsiepietsie nadenken kan u toch geen kwaad doen, in ieder geval geen blijvende schade?

gerbera
door gerbera - Nov 15, 2017 om 10:17
7360 Antwoorden / 14 Vragen

mijn printer is offline hoe moet ik weer online zetten
Misschien moet u ff op een knoppie drukken?

Mijn auto wil niet rijden, hoe moet ik hem aan het rijden krijgen.
Zelfde vraag zoals u die stelt.

costnix
door costnix - Nov 15, 2017 om 15:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn glazen bol kom mij geen oplossing voor u vinden.

gerbera
door gerbera Nov 15, 2017 om 16:07
7360 Antwoorden / 14 Vragen

ff oppoetsen misschien?;-))

di
door diquydiq - Nov 18, 2017 om 13:56
32 Antwoorden / 16 Vragen

Dit is een vaak voorkomend probleem. De printer is online, en dan op een dag verschijnt de melding dat de printer offline is. U zou kunnen proberen om de startknop een paar seconden ingedrukt te houden om de printer de gegevens te doen resetten. Of de driver te deïinstalleren en deze dan opnieuw te installeren. Of u kunt in plaats van uw RJ-45 kabel de USB-kabel gebruiken. Bij het installeren van de driver geeft u dan aan welke kabel u wenst te gebruiken. Wellicht zou het kunnen helpen indien u uw printer niet aanzet tot op het moment dat de driver bij de instalatie daar om weet te vragen. Voor de driver is het dan beter om de printer te vinden. Ik had problemen met mijn RJ-45 verbinding, nu heb ik de USB-verbinding en deze werkt prima, zowel bij windows, als bij linux. Google voor de driver van uw printer, door merk en model aan te geven. Vaak hebben fabrikanten tools om dit af te handelen. Sterkte. Ik weet uw vraag zeer te waarderen.

di
door diquydiq - Nov 18, 2017 om 18:46
32 Antwoorden / 16 Vragen

Mijn ervaring is dat het offline geraken zich voornamelijk voordoet bij een RJ-45 verbinding. Er ontstaat dan een soort van een IP-adres conflict. Bij mijn geval vroeg de driver mij om het IP-adres van mijn printer. Ik kende dit adres voor het offline gaan niet meer, en het proberen te vinden van het IP-adres was ook niet meer te doen omdat ipconfig de printer niet meer kon detecteren, daar deze offline was. Misschien had ik op dat moment de startknop enkele seconden ingedrukt dienen te houden om de printer te resetten, maar heb er op dat moment niet aangedacht -- veelal komen goede ideeën te laat. Met mijn USB-verbinding heb ik nimmer een offline meegemaakt. Ik verbind de USB-kabel op mijn laptop slechts wanneer ik wens te printen, dan heb ik mijn USB-poort vrij voor andere satellieten.

gsm
door gsm - Nov 18, 2017 om 19:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Even de stroom eraf en weer terug aansluiten en natuurlijk ook even weer aanzetten.
Mits het papier er goed in zit en de inkt niet op is, is de printer daarna meestal weer snel online.

Was wel even zoeken naar mijn glazige bol.

br
door brui0929 - Nov 19, 2017 om 13:18
634 Antwoorden / 10 Vragen

Download de driver 64bit voor windows 10 installeer deze nu vraagt windows 10 of het goed is dat de driver wordt gerinstalleerd klik op ja.
Start de computer opnieuw op.

gerbera
door gerbera - Nov 19, 2017 om 16:01
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Kunnen wel met adviezen komen maar ik denk dat knuffie12 het te druk heeft met het uitproberen hiervan.
Heeft dus geen tijd om ff te reageren of het inmiddels gelukt is. Maar ja dat zijn er helaas zo velen.