Ik kijk sinds enkele jaren tv-programma´s via npo-start. Sinds anderhalve week worden de uitzendingen regelmatig onderbroken door de foutmelding ´dit programma kan niet (meer) worden afgespeeld (12). Het beeld gaat op zwart. Je kunt opnieuw opstarten en verder kijken tot de volgende breuk (soms gebeurt het 2x binnen 5 mins). Ik heb NPO gevraagd wat er aan de hand kan zijn en daarbij aangegeven dat ik gezien had dat er dingen gewijzigd waren aan de getoonde advertenties (want die werken elke keer dat je -her-start wel prima...). Kreeg advies de cache van mijn browser (firefox) te legen of een andere browser te proberen. Beide gedaan (andere browser microsoft edge) zonder beter resultaat. Herkent iemand dit probleem en zo ja zou ik graag horen hoe dit op te lossen is. Kreeg ook nog advies om browser google chrome te gebruiken maar daar voel ik niet zo veel voor.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Cache legen van de browser vind ik een legitiem advies, een andere browser lijkt me raar, want het werkt met firefox, alleen maar tot een bepaald punt. Dit heeft te maken met hoe npo start de data aanlevert en niet met de webbrowser. Firefox is een gerenommeerde browser.
het zou kunnen dat je een update van firefox moet doen als die al een tijdje niet is geupdate. Maar dan zou het toch echt moeten werken.
dit gebeurt vaker met aanbieders van websites: ze veranderen iets en leggen het probleem evt ontstaat bij de bezoeker.
npo is van ons allemaal, immers van belastinggeld betaald, want publieke omroep. Zou dus gewoon ,peten werken.
Bij uitzending gemist heb ik hetzelfde probleem (NPO-app op Tablet) de reclames vooraf zie je dan nog wel, maar als het programma begint... zwart beeld.
vraagsteller reageert hierbij (weet niet of ik het goed doe...) op 'probleem met tv-kijken via npo-start' Ik was niet helemaal duidelijk leid ik af uit de reacties. Ik kijk op een laptop (geen tv dus) en gebruik geen app maar via de website van NPOstart. Microsoft chrome werkt bij mij slecht (veel meldingen dat ik niet on line ben) dus daarnaartoe verhuizen heeft dan geen zin lijkt mij. Firefox komt zelf regelmatig met updates, al heb ik ze inderdaad de laatste tijd niet gezien, dat kan ik nog proberen. Google probeer ik gewoon (uit principe) buiten de deur te houden, ik gebruik het ook niet als zoekmachine. Dus alleen als het echt niet anders kan. Tot zover dank voor de reacties.
Ook de nieuwste Microsoft Edge Chromium werkt mooi.(je hoeft daarbij overigens niet bij aan te melden of in te loggen, je kunt bij die 1e stap op "overslaan" kiezen)
hv
door hversteegDec 12, 2020 om 18:03
1 Antwoorden / Vragen
ik gebruik browser opera . dat zijn tabbladen links naasthet tabblad. heb ik werkblad1 en werkblad2 , daarna facebook messenger, daar onder speler,daaronder mijn flow, favorite bladwijzers. aan werk blad 1 heb ik het icoontje tv toegevoegd . vanwege adobe flash er uit gaat . vanwege ik ook elke keer het blijven laden had van npo en elke keer crashte. nu ik het icoontje tv toegevoegd heb , kan ik gewoon normaal weer tv kijken op mijn laptop. als je dat gedaan hebt ga je naar nl ziet .nl en kun je weer tv kijken het blijft wel laden maar crashed niet meer.
Ik heb het vanmorgen speciaal even geprobeerd met zowel Edge als Chrome. Ik heb gekeken naar de uitzending van Pauw van afgelopen zondag. Dit gaf in beide browsers geen enkel probleem.
Kunt u een programma noemen wat bij u problemen geeft? Dan ga ik dat hier ook even checken.
door diumengeDec 8, 2020 om 19:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Fijn Sanne1, weten we dat ook weer.
sa
door sanne1Dec 8, 2020 om 19:18
47 Antwoorden / 9 Vragen
de NPO Start-app beschikbaar?
De NPO-app is (of komt) beschikbaar op smart-tv's van de merken LG, Panasonic, Philips en Samsung. De app is alleen beschikbaar op televisies van het bouwjaar 2014 of nieuwer.
door diumengeDec 8, 2020 om 19:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Vooral de rest niet lezen en niet relevant antwoorden (blijven) geven ;-).
sa
door sanne1Dec 8, 2020 om 19:23
47 Antwoorden / 9 Vragen
Even de app gedownload op mijn Samsung gsm en ook daar kan ik prima kijken..
door diumengeDec 8, 2020 om 19:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Cool!
sa
door sanne1Dec 8, 2020 om 19:29
47 Antwoorden / 9 Vragen
Zal het morgen op mijn pc proberen ????
door diumengeDec 8, 2020 om 19:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Doen!
door Henk De ZevendeDec 8, 2020 om 21:29
2240 Antwoorden / Vragen
Ik zeg dat de plaat zeker 2" dik is. Daar komt niet veel door.
(reactie van Margo Crucq op de inzenders van 8/12) Microsoft Edge geeft bij mij veel storingen in de internetverbinding, die zal ik dus niet gaan gebruiken. Welke programma's ik geprobeerd heb: gisteren kon ik nieuwsuur (van de dag ervoor) helemaal uitkijken, vandaag (dus uitzending van gisteren) weer half. Verder Ondersteboven van Afrika, Podium witteman, In Europa, allemaal afgebroken, soms twee keer in één uitzending, zelfs 5 mins voor einde. De vraag of het aan mijn computer kan liggen: alle updates worden meteen verwerkt (het is een HP met microsoft windows 10). Ook firefox was up to date (gecheckt). Waar kan de fout dan zitten? Ik twijfel ook of het aan de browser kan liggen want die foutmeldingen komen van de NPO en zoals ik al eerder meldde heb ik de indruk dat het fout is gegaan nadat de advertenties zijn aangepast (er is een knop toegevoegd 'ga naar de site van de adverteerder'). Dat heb ik hen ook gemeld maar daar is niet op gereageerd. Zij zeggen alleen maar probeer een andere browser, maar dan zou je iedere keer dat zij iets wijzigen weer alles moeten veranderen (favourites enz). Iemand nog een idee? dank weer tot zover in ieder geval.
door diumengeDec 8, 2020 om 20:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Geprobeerd met Edge en Chrome en kon Nieuwsuur gewoon bekijken, wel doorheen gespoeld...
door Henk De ZevendeDec 8, 2020 om 21:37
2240 Antwoorden / Vragen
Ga er vanuit dat alles kapot kan zijn en alleen door onderdelen te switchen kun je inzoomen. Als verschillende browsers hetzelfde resultaat hebben ligt het dus (hoogstwaarschijnlijk) niet aan de browser. Probeer een andere computers, probeer uw computer op een andere locatie, etc. net zolang totdat je zeker weet wat het probleem is.
ma
door margocrucqDec 8, 2020 om 21:41
6 Antwoorden / 2 Vragen
Dank voor uw reactie, maar eerlijk gezegd is dat geen goede test, erdoorheen spoelen. Ik kan de programma's wel bekijken maar ze worden steeds onderbroken, dan moet ik dus opnieuw starten en kan ik doorkijken (tot de volgende breuk). Maar zoals gezegd, microsoft edge (chrome) werkt bij mij slecht dus dat ga ik niet proberen. fijne avond verder. Margo Crucq
de heer /mevrouw om npo start te kunnen zien moet u het tv scherm toevoegen aan uw browser. ik heb het ook gehad telkens blijven laden en crashen . tv scherm toevoegen aan werkblad 1 of werkblad2. als udat gedaan heeft kunt u weer tv kijken op uw laptop heb ik ook gedaan. en werkt nu perfect. ik gebruik browser opera en met chrome heb ik ook geen probleem
door diumengeDec 12, 2020 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen
TV scherm toevoegen aan de browser. Wat bedoel je daarmee?
door Henk De ZevendeDec 12, 2020 om 17:43
2240 Antwoorden / Vragen
Het lamme leidt de blinde gehalte stijgt weer de pan uit.
hv
door hversteegDec 12, 2020 om 18:41
1 Antwoorden / Vragen
klik op werkblad 1 daarna op bewerken. dan krijg u een menu te zien met icoontjes. druk op icoontje tv en op toevoegen werk blad en opslaan. als u dat gedaan heeft logd u opnieuw in bij npo start . en nu kan u weer tv kijken op uw laptop. adobe flash gaat begin januari eruit. ik heb dat ook gedaan en werkt nu perfect kan gewoon weer nlziet weer zien. ik kan alle programma's weer zien. ik had ook elke keer de meldingen dat ik contact op moest nemen en kreeg ook de zelfde antwoorde als u. ik ik kreeg te zien geen internet ,terwijl ik dat wel heb.links naast mijn tabblad heb ik een werkbalk staan met messenger,instagram,whatts app,werkblad1,werkblad2,instellingen,geschiedenis
door diumengeDec 12, 2020 om 19:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Begrijp er helemaal niets van HVersteeg. Welk operating system heb je het over?
ma
door margocrucqDec 12, 2020 om 21:28
6 Antwoorden / 2 Vragen
Voor mij is dit helaas ook niet te begrijpen, ik wacht of HVersteeg nog met een verduidelijking komt en wellicht kan iemand het dan ´vertalen´. Maar dank dat u de moeite heeft genomen om te reageren. NPO doet overigens nog zijn best om het probleem op te lossen door met suggesties te komen maar tot nu toe zonder resultaat. Ik kreeg eergister wel een batterijalarm, daar gaat aan gewerkt worden maar of dat het hickup probleem oplost weet ik niet. tot zover.
door marita5Dec 12, 2020 om 23:17
11637 Antwoorden / 15 Vragen
De beschrijving van @HVersteeg gaat over de browser Opera . @MargoCruco als u de browser Opera installeert , ziet u links bovenaan Menu , als u daar op klikt , krijgt u de opties te zien die @HVersteeg vermeld .
door diumengeDec 13, 2020 om 10:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Bedankt @Marita5, dat maakt het iets duidelijker. Uit nieuwsgierigheid Opera even geinstalleerd, maar zelfs dan is de uitleg nog niet te volgen helaas.
door marita5Dec 13, 2020 om 14:52
11637 Antwoorden / 15 Vragen
@diumenge , graag gedaan . Ik gebruik de browser Opera , NPO Start werkt bij mij . De uitleg van @HVersteeg tv toevoegen en icoontjes kan ik ook niet volgen .
Tv toevoegen , lijkt mij dat @HVersteeg bedoeld : beeldscherm Projecteren / of Dupliceren , zodat je het scherm van je laptop op je tv krijgt te zien .
ma
door margocrucqDec 13, 2020 om 22:40
6 Antwoorden / 2 Vragen
Dank voor alle reacties van vandaag 13 dec. De batterij is in bestelling en komt ergens komende week (corona volente...). Ik hoop dat dat het probleem oplost. NPO techneuten kijken er ook nog naar (na verzamelen gegevens als er meer dezelfde klachten zijn, maar die indruk krijg ik eigenlijk niet.) Mocht nieuwe batterij niet helpen kan ik nog kijken of Opera een optie is, maar die browser wordt door de NPO niet in het rijtje aanbevolen browsers genoemd, wel de door mij gebruikte firefox. Dus zou je toch denken dat dat niet het probleem kan zijn. Alles is hier bijgewerkt, daar kan het niet aan liggen. ik dank iedereen voor de bijdragen en denk dat er niet veel anders meer uit zal komen. Goede feestdagen voor zover mogelijk!
Als je verschillende browsers probeert en ze allemaal hetzelfde probleem hebben zit het probleem ergens anders. Dat betekent dat uw computer niet in orde is of dat er iets mis is met de verbinding met internet.
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan dit is zelfs een goedkope shag dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.
Om
...
Lees meer
Goedenavond Het verhaal gaat als volgt. Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps. Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand. Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer