ma
door margocrucq Dec 6, 2020 om 23:03
Elektronica & tv

Probleem met tv-kijken via npo-start

Ik kijk sinds enkele jaren tv-programma´s via npo-start. Sinds anderhalve week worden de uitzendingen regelmatig onderbroken door de foutmelding ´dit programma kan niet (meer) worden afgespeeld (12). Het beeld gaat op zwart. Je kunt opnieuw opstarten en verder kijken tot de volgende breuk (soms gebeurt het 2x binnen 5 mins). Ik heb NPO gevraagd wat er aan de hand kan zijn en daarbij aangegeven dat ik gezien had dat er dingen gewijzigd waren aan de getoonde advertenties (want die werken elke keer dat je -her-start wel prima...). Kreeg advies de cache van mijn browser (firefox) te legen of een andere browser te proberen. Beide gedaan (andere browser microsoft edge) zonder beter resultaat. Herkent iemand dit probleem en zo ja zou ik graag horen hoe dit op te lossen is. Kreeg ook nog advies om browser google chrome te gebruiken maar daar voel ik niet zo veel voor.

37264 19 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2020 om 23:13
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Is mij ook geadviseerd echter... werkt niet. Althans: niet bij mij. Dus van deze kant: geen oplossing. Sorry.

diumenge
door diumenge - Dec 7, 2020 om 00:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom wil je Chrome niet gebruiken dan? En heb je wel de nieuwe Edge Chromium browser geprobeerd?

tenormin
door tenormin Dec 7, 2020 om 00:23
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Chrome werk, alweer bij mij, ook niet.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Dec 7, 2020 om 00:51
98 Antwoorden / 1 Vragen

Verwijder de app en installeer de app opnieuw.

diumenge
door diumenge Dec 7, 2020 om 08:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke app?

brui0929_20654
door brui0929_20654 Dec 7, 2020 om 10:00
98 Antwoorden / 1 Vragen

De NPO Start app.

chris74
door chris74 Dec 7, 2020 om 12:14
564 Antwoorden / 44 Vragen

Even goed lezen @Brui0929_20654

Ts kijkt niet via de NPO-app maar via een browser (firefox) daar start hij de site van NPO start.

mo
door mof - Dec 7, 2020 om 12:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Cache legen van de browser vind ik een legitiem advies, een andere browser lijkt me raar, want het werkt met firefox, alleen maar tot een bepaald punt. Dit heeft te maken met hoe npo start de data aanlevert en niet met de webbrowser. Firefox is een gerenommeerde browser.

het zou kunnen dat je een update van firefox moet doen als die al een tijdje niet is geupdate. Maar dan zou het toch echt moeten werken.

dit gebeurt vaker met aanbieders van websites: ze veranderen iets en leggen het probleem evt ontstaat bij de bezoeker.

npo is van ons allemaal, immers van belastinggeld betaald, want publieke omroep. Zou dus gewoon ,peten werken.

ca
door castorw_1 - Dec 7, 2020 om 12:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

App verwijderen en opnieuw installeren. Dat heeft bij mij geholpen

diumenge
door diumenge Dec 7, 2020 om 13:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke app?

Ti
door Tieneke2020 - Dec 7, 2020 om 13:42
1 Antwoorden / Vragen

Bij uitzending gemist heb ik hetzelfde probleem (NPO-app op Tablet)
de reclames vooraf zie je dan nog wel, maar als het programma
begint... zwart beeld.

1paul
door 1paul - Dec 7, 2020 om 14:29
3141 Antwoorden / 0 Vragen

werkt de ontvanger wel naar behoren?

chris74
door chris74 Dec 7, 2020 om 17:50
564 Antwoorden / 44 Vragen

Welke ontvanger?

Voor NPO start heb je geen speciale box voor nodig. Dat kijk je op je pc of tablet. Daar kan je een appart abonnement op nemen.

1paul
door 1paul Dec 8, 2020 om 07:25
3141 Antwoorden / 0 Vragen

kan ja, je kunt ook via telefoon of tablet streamen naar de tv....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2020 om 16:43
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn vraag: wat is het probleem om chrome te benutten?

Ik herken het probleem niet bij zowel gebruik van Chrome als Edge

Ook ik sluit niet uit dat verwijderen van de app en dan opnieuw installeren een oplossing kan zijn.

U kent deze info (neem ik aan)?

Donuts
door Donuts Dec 8, 2020 om 09:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Welke app?

panter22
door panter22 - Dec 7, 2020 om 16:48
6599 Antwoorden / Vragen
chris74
door chris74 Dec 7, 2020 om 17:51
564 Antwoorden / 44 Vragen

kijkt niet via de app, maar via pc onder met firefox

panter22
door panter22 Dec 7, 2020 om 18:19
6599 Antwoorden / Vragen

Aha, ik keek op mijn smart tv en kreeg hetzelfde bericht, Kan ook geen NPO kijken.

ma
door margocrucq - Dec 7, 2020 om 20:21
6 Antwoorden / 2 Vragen

vraagsteller reageert hierbij (weet niet of ik het goed doe...) op 'probleem met tv-kijken via npo-start'
Ik was niet helemaal duidelijk leid ik af uit de reacties. Ik kijk op een laptop (geen tv dus) en gebruik geen app maar via de website van NPOstart.
Microsoft chrome werkt bij mij slecht (veel meldingen dat ik niet on line ben) dus daarnaartoe verhuizen heeft dan geen zin lijkt mij. Firefox komt zelf regelmatig met updates, al heb ik ze inderdaad de laatste tijd niet gezien, dat kan ik nog proberen. Google probeer ik gewoon (uit principe) buiten de deur te houden, ik gebruik het ook niet als zoekmachine. Dus alleen als het echt niet anders kan.
Tot zover dank voor de reacties.

Donuts
door Donuts Dec 8, 2020 om 09:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U was duidelijk genoeg hoor. Probleem ligt eerder bij de beantwoorders die niet goed lezen.

tdmduc
door tdmduc Dec 8, 2020 om 11:07
703 Antwoorden / 2 Vragen

Opera en/of Brave browsers al geprobeerd?

Werk ik al jaren mee.

Ook de nieuwste Microsoft Edge Chromium werkt mooi.(je hoeft daarbij overigens niet bij aan te melden of in te loggen, je kunt bij die 1e stap op "overslaan" kiezen)

hv
door hversteeg Dec 12, 2020 om 18:03
1 Antwoorden / Vragen

ik gebruik browser opera .
dat zijn tabbladen links naasthet tabblad.
heb ik werkblad1 en werkblad2 , daarna facebook messenger, daar onder speler,daaronder mijn flow, favorite bladwijzers.
aan werk blad 1 heb ik het icoontje tv toegevoegd .
vanwege adobe flash er uit gaat .
vanwege ik ook elke keer het blijven laden had van npo en elke keer crashte.
nu ik het icoontje tv toegevoegd heb , kan ik gewoon normaal weer tv kijken op mijn laptop.
als je dat gedaan hebt ga je naar nl ziet .nl en kun je weer tv kijken het blijft wel laden maar crashed niet meer.

Donuts
door Donuts - Dec 8, 2020 om 09:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het vanmorgen speciaal even geprobeerd met zowel Edge als Chrome. Ik heb gekeken naar de uitzending van Pauw van afgelopen zondag. Dit gaf in beide browsers geen enkel probleem.

Kunt u een programma noemen wat bij u problemen geeft? Dan ga ik dat hier ook even checken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 8, 2020 om 12:13
2048 Antwoorden / Vragen

Dit zit niet in de browser, dit zit in de computer of misschien in de verbinding. Is dit een up to date computer?

sa
door sanne1 - Dec 8, 2020 om 19:10
47 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb een Samsung tv UHD 7 serie en ik kan prima kijken via de geïnstalleerde app NPO Start

diumenge
door diumenge Dec 8, 2020 om 19:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn Sanne1, weten we dat ook weer.

sa
door sanne1 Dec 8, 2020 om 19:18
47 Antwoorden / 9 Vragen

de NPO Start-app beschikbaar?

De NPO-app is (of komt) beschikbaar op smart-tv's van de merken LG, Panasonic, Philips en Samsung. De app is alleen beschikbaar op televisies van het bouwjaar 2014 of nieuwer.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2020 om 19:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vooral de rest niet lezen en niet relevant antwoorden (blijven) geven ;-).

sa
door sanne1 Dec 8, 2020 om 19:23
47 Antwoorden / 9 Vragen

Even de app gedownload op mijn Samsung gsm en ook daar kan ik prima kijken..

diumenge
door diumenge Dec 8, 2020 om 19:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Cool!

sa
door sanne1 Dec 8, 2020 om 19:29
47 Antwoorden / 9 Vragen

Zal het morgen op mijn pc proberen ????

diumenge
door diumenge Dec 8, 2020 om 19:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 8, 2020 om 21:29
2048 Antwoorden / Vragen

Ik zeg dat de plaat zeker 2" dik is. Daar komt niet veel door.

sa
door sanne1 - Dec 8, 2020 om 19:12
47 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb een Samsung tv UHD 7 serie en ik kan prima kijken via de geïnstalleerde app NPO Start

sa
door sanne1 - Dec 8, 2020 om 19:26
47 Antwoorden / 9 Vragen

Ik neem aan dat iedereen meerdere apparaten heeft om NPO START te bekijken??

ma
door margocrucq - Dec 8, 2020 om 20:08
6 Antwoorden / 2 Vragen

(reactie van Margo Crucq op de inzenders van 8/12)
Microsoft Edge geeft bij mij veel storingen in de internetverbinding, die zal ik dus niet gaan gebruiken.
Welke programma's ik geprobeerd heb: gisteren kon ik nieuwsuur (van de dag ervoor) helemaal uitkijken, vandaag (dus uitzending van gisteren) weer half. Verder Ondersteboven van Afrika, Podium witteman, In Europa, allemaal afgebroken, soms twee keer in één uitzending, zelfs 5 mins voor einde. De vraag of het aan mijn computer kan liggen: alle updates worden meteen verwerkt (het is een HP met microsoft windows 10). Ook firefox was up to date (gecheckt). Waar kan de fout dan zitten? Ik twijfel ook of het aan de browser kan liggen want die foutmeldingen komen van de NPO en zoals ik al eerder meldde heb ik de indruk dat het fout is gegaan nadat de advertenties zijn aangepast (er is een knop toegevoegd 'ga naar de site van de adverteerder'). Dat heb ik hen ook gemeld maar daar is niet op gereageerd. Zij zeggen alleen maar probeer een andere browser, maar dan zou je iedere keer dat zij iets wijzigen weer alles moeten veranderen (favourites enz).
Iemand nog een idee?
dank weer tot zover in ieder geval.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2020 om 20:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geprobeerd met Edge en Chrome en kon Nieuwsuur gewoon bekijken, wel doorheen gespoeld...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 8, 2020 om 21:37
2048 Antwoorden / Vragen

Ga er vanuit dat alles kapot kan zijn en alleen door onderdelen te switchen kun je inzoomen. Als verschillende browsers hetzelfde resultaat hebben ligt het dus (hoogstwaarschijnlijk) niet aan de browser. Probeer een andere computers, probeer uw computer op een andere locatie, etc. net zolang totdat je zeker weet wat het probleem is.

ma
door margocrucq Dec 8, 2020 om 21:41
6 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw reactie, maar eerlijk gezegd is dat geen goede test, erdoorheen spoelen. Ik kan de programma's wel bekijken maar ze worden steeds onderbroken, dan moet ik dus opnieuw starten en kan ik doorkijken (tot de volgende breuk). Maar zoals gezegd, microsoft edge (chrome) werkt bij mij slecht dus dat ga ik niet proberen.
fijne avond verder.
Margo Crucq

hv
door hversteeg - Dec 12, 2020 om 17:24
1 Antwoorden / Vragen

de heer /mevrouw
om npo start te kunnen zien moet u het tv scherm toevoegen aan uw browser.
ik heb het ook gehad telkens blijven laden en crashen .
tv scherm toevoegen aan werkblad 1 of werkblad2.
als udat gedaan heeft kunt u weer tv kijken op uw laptop heb ik ook gedaan.
en werkt nu perfect.
ik gebruik browser opera en met chrome heb ik ook geen probleem

diumenge
door diumenge Dec 12, 2020 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TV scherm toevoegen aan de browser. Wat bedoel je daarmee?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 12, 2020 om 17:43
2048 Antwoorden / Vragen

Het lamme leidt de blinde gehalte stijgt weer de pan uit.

hv
door hversteeg Dec 12, 2020 om 18:41
1 Antwoorden / Vragen

klik op werkblad 1 daarna op bewerken.
dan krijg u een menu te zien met icoontjes.
druk op icoontje tv en op toevoegen werk blad en opslaan.
als u dat gedaan heeft logd u opnieuw in bij npo start .
en nu kan u weer tv kijken op uw laptop.
adobe flash gaat begin januari eruit.
ik heb dat ook gedaan en werkt nu perfect kan gewoon weer nlziet weer zien.
ik kan alle programma's weer zien.
ik had ook elke keer de meldingen dat ik contact op moest nemen en kreeg ook de zelfde antwoorde als u.
ik ik kreeg te zien geen internet ,terwijl ik dat wel heb.links naast mijn tabblad heb ik een werkbalk staan met messenger,instagram,whatts app,werkblad1,werkblad2,instellingen,geschiedenis

diumenge
door diumenge Dec 12, 2020 om 19:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Begrijp er helemaal niets van HVersteeg.  Welk operating system heb je het over?

ma
door margocrucq Dec 12, 2020 om 21:28
6 Antwoorden / 2 Vragen

Voor mij is dit helaas ook niet te begrijpen, ik wacht of HVersteeg nog met een verduidelijking komt en wellicht kan iemand het dan ´vertalen´. Maar dank dat u de moeite heeft genomen om te reageren. NPO doet overigens nog zijn best om het probleem op te lossen door met suggesties te komen maar tot nu toe zonder resultaat. Ik kreeg eergister wel een batterijalarm, daar gaat aan gewerkt worden maar of dat het hickup probleem oplost weet ik niet.
tot zover.

marita5
door marita5 Dec 12, 2020 om 23:17
11510 Antwoorden / 15 Vragen

De beschrijving van @HVersteeg gaat over de browser Opera . @MargoCruco als u de browser Opera installeert , ziet u links bovenaan Menu , als u daar op klikt , krijgt u de opties te zien die @HVersteeg vermeld .

diumenge
door diumenge Dec 13, 2020 om 10:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt @Marita5, dat maakt het iets duidelijker. Uit nieuwsgierigheid Opera even geinstalleerd, maar zelfs dan is de uitleg nog niet te volgen helaas.

marita5
door marita5 Dec 13, 2020 om 14:52
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , graag gedaan . Ik gebruik de browser Opera , NPO Start werkt bij mij . De uitleg van @HVersteeg tv toevoegen en icoontjes kan ik ook niet volgen . Tv toevoegen , lijkt mij dat @HVersteeg bedoeld : beeldscherm Projecteren / of Dupliceren , zodat je het scherm van je laptop op je tv krijgt te zien .

ma
door margocrucq Dec 13, 2020 om 22:40
6 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor alle reacties van vandaag 13 dec. De batterij is in bestelling en komt ergens komende week (corona volente...). Ik hoop dat dat het probleem oplost. NPO techneuten kijken er ook nog naar (na verzamelen gegevens als er meer dezelfde klachten zijn, maar die indruk krijg ik eigenlijk niet.) Mocht nieuwe batterij niet helpen kan ik nog kijken of Opera een optie is, maar die browser wordt door de NPO niet in het rijtje aanbevolen browsers genoemd, wel de door mij gebruikte firefox. Dus zou je toch denken dat dat niet het probleem kan zijn. Alles is hier bijgewerkt, daar kan het niet aan liggen.
ik dank iedereen voor de bijdragen en denk dat er niet veel anders meer uit zal komen.
Goede feestdagen voor zover mogelijk!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 13, 2020 om 12:38
2048 Antwoorden / Vragen

Als je verschillende browsers probeert en ze allemaal hetzelfde probleem hebben zit het probleem ergens anders. Dat betekent dat uw computer niet in orde is of dat er iets mis is met de verbinding met internet.

gerbera
door gerbera - Dec 13, 2020 om 21:51
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Ik las ergens in een reactie dat u een melding kreeg over de batterij, vervang die dan en mogelijk is het probleem dan opgelost.