Problemen met breedbeeld TV van Expert, wat kan ik doen ?
Hallo lezers,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met goed advies !
Ik heb in december 2004 een breedbeeld TV gekocht en daarbij een All Risk verzekerings/ garantie pakket (5 jaar) van de winkel Expert.
Nu heb ik mijn TV eind 2005 ter reperatie aangeboden aangezien ik links bovenin een gekleurde vlek had die steeds ietsje groter werd.
Mijn TV is daarop keurig opgehaald door Expert en ook weer netjes terug gebracht na 2 weken. Toen ik de TV vervolgens weer had aangesloten bleek dat de vlek grotendeels weg was, hij was nog in het klein te zien. Daar dit minimaal was en ik dus nog lange tijd de garantie/ verzekering had vond ik dit niet een groot probleem, de vlek was grotendeels weg en niet echt irritant meer. Na verloop van tijd kwam de vlek steeds beetje bij beetje weer terug, 3 weken geleden was ik het helemaal zat aangezien het toen weer net zo'n probleem was als in 2005. De TV is wederom weer opgehaald en zojuist na 2,5 week weer terug gebracht. Nu heb ik hem weer aangezloten en zie dat de vlek minder is geworden, maar hij zit er nog steeds.
Wat is nu mijn recht, ik bedoel ik ben het nu aardig zat, hij is al 2x gerepareerd en heb geen zin in een 3e keer. Ik weet immers hoe het de vorige 2x ging.
De Garantie/ verzekering geld nog steeds en ik ben benieuwd welke eisen ik aan Expert kan stellen.
Wat ik graag zou willen is dat men de TV terugneemt en ik een andere (nieuwe) wil, hij is immers 2x niet goed gerepareerd en ik heb de All Risk Garantie/ verzekering van Expert ook nog.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat mijn rechtspositie is en welke eisen cq oplossing kan vragen/ stellen.
Met vriendelijke groet,
Marco Timmermans
Voorlopig moet u de derde keer ook laten plaatsvinden. Dat is een normale gang van zaken. De verkoper krijgt drie keer de kans om u te helpen. Dus laat hem voorlopig weer ophalen voor reparatie. De sta erna is voorlopig niet aan de beurt.
labswans
Hallo Marco, u zult toch 'zin' moeten maken voor die 3e keer.., zo is het gewoon......pas als na de 3e keer de reparatie (aantoonbaar!) niet goed is gedaan, dan pas kunt u van rechten gaan gebruikmaken....dus even geduld, en de reparateur de kans bieden, om 3 keer reparatie uit te voeren, da's hun recht nu weer...helaas voor u..
Veel succes, Gr. Henri
Dag marco,
Als consument heb je het recht om bij een defekt altijd te vragen naar vervanging van het defekte produkt. Vragen staat immers vrij. De verkoper heeft echter het recht om het defecte produkt te (laten) repareren als dat gezien de dagwaarde voordeliger is. Gebruikelijk is, dat bij non-conformiteit, de verkoper 2 of 3 keer een herstelpoging mag doen. Als het produkt daarna weer defekt raakt, dan kan de koper stellen dat hij geen vertrouwen meer heeft in het produkt en dat hij destijds bij de koop een ondeugdelijk produkt heeft gekregen. De verkoper is dan wettelijk verplicht om voor vervanging zorg te dragen. Als dat moment nog binnen de garantieperiode ligt, dan dient de vervanging kosteloos plaats te vinden.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Hallo Marco
Antwoord van Consuwijzer op mijn vraag: moet er 3 x een reparatie aan een produkt plaatsvinden alvorens ..........
Er bestaat geen wettelijke regeling die aangeeft hoe vaak een verkoper in de gelegenheid moet worden gesteld om een gebrek aan hetzelfde produkt te herstellen. De verkoper moet met de reparatie in ieder geval zorgen voor een duurzaam herstel. Lukt dit niet meteen en ontstaan na verloop van tijd de problemen opnieuw, dan zult u de verkoper nogmaals in de gelegenheid moeten stellen te repareren. Als het een aantal maal nog steeds niet is gelukt om de problemen volledig te verhelpen, dan kunt u stellen dat de verkoper met de reparatie blijkbaar niet kan zorgen voor een goed herstel. U kunt dan een vervangend produkt eisen of de overeenkomst ontbinden.
In uw geval: de verkoper heeft nu al 2 x een poging gedaan een zelfde euvel te verhelpen en schijnbaar lukt dat niet. M.i. zit u nu in een onderhandel positie. U heeft recht op een vergelijkend apparaat. Het toestel is nu alweer wat ouder ..... de prijs van toen is niet meer de prijs van nu. Mij lijkt: [al dan niet] met bijbetaling .... misschien een mooi lcd-tje zien te verkrijgen. Let wel: Expert is niet altijd even gemakkelijk .....
Wens u succes
Beste Marco,
Eind 2005 kreeg je je tv gerepareerd terug. Als consument heb je de plicht om een defect binnen 2 maanden te melden. Dat heb je duidelijk niet gedaan, dat expert het dan nog oplost is keurig. lees hier je plichten maar eens na. Daarnaast is het gewoon 3 jaar terug, dan praat je niet meer over na 3 keer mag ik de tv omruilen, hij heeft nu jaren goed gefuntioneerd en mag dus gerepareerd worden. Lees de link maar even. Enne reken jezelf niet rijk als je straks een andere tv mag uitzoeken, je schrijft schrijft heeel veeel af op deze.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bankrekening openen voor kleine commissie met weinig omzet
Goeienavond,
Ik ben op zoek naar advies m.b.t. het openen van een bankrekening voor commissies, werkgroepen of andere kleine clubjes.
Dit mag blijkbaar niet op persoonlijke titel, maar een zakelijke rekening is nogal duur als je jaarlijks niet zoveel omzet hebt.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
De situatie:
Ik zit in een commissie die maandelijks ee
...
Lees meer
Verplicht verhuizen na grondige renovatie
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer