bu
door bueno de mosqueo May 15, 2021 om 11:30
Elektronica & tv

Problemen met edge

raar probleem

2146 11 Rapporteer

bu
door bueno de mosqueo - May 15, 2021 om 11:34
8 Antwoorden / 5 Vragen

Deze  Edge blijft zich opdringen als browser, in mijn nieuw aangeschafte lenovo laptop, terwijl ik ieder keer voor het inloggen chrome als standaardbrowser moet aanklikken..

tijger1
door tijger1 - May 15, 2021 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verander uw gebruikersnaam. Nu is uw mailadres voor de hele wereld te lezen. Of heeft u graag spam?

diumenge
door diumenge - May 15, 2021 om 12:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Type in het zoekveld even 'standaardwebbrowser' in, dan krijg je de optie Standaardwebbrowser kiezen. Daar kan je dan voor Chrome kiezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2021 om 13:14
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven, links onder standaard instellinge nopgeven als zoeknaam, dan ziet u 'instellingen' en een aantal browsers en dan kunt u chrome als standaard kiezen.

ro
door ronny530 - May 15, 2021 om 14:19
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Wat wel vaker gebeurt is dat de wijzigingen niet op geslagen worden en Edge de standaard browser blijft. Pas na wijzigen en toepassen aanvinken in de gewenste browser worden de instellingen veranderd dus op oké klikken is niet voldoende want dat ziet de browser dat als éénmalig en niet start chrome niet als standaard brower op.

borg queen
door borg queen - May 15, 2021 om 14:19
127 Antwoorden / 2 Vragen

Dat doet microsoft steeds weer na een update. Je moet ook steeds weer aangeven in de instellingen dat Chrome je standaard browser is. Ik deinstalleer edge iedere keer weer en microsoft zet hem er weer in. Heel vervelend, maar dat is Windows. Ook zal je na een update al je instellingen weer even na moeten lopen, want er kunnen wat vinkjes die jij hebt uigezet, gewoon weer aanstaan of andersom.

diumenge
door diumenge May 15, 2021 om 14:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 15, 2021 om 17:07
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@BORGQUEEN: Evenals @DIUMENGE aangeefr, in iets andere woorden, ik herken hetgeen u aangeeft absoluut niet in de al vele jaren dat ik al met windows en ook Google Chrome werk. Het is wel zo dat er na een update soms problemen zijn maar dat heb ik nog nooit met chrome gehad.  Vraagsteller had het over een nieuwe laptop

Ik zie dat vraagsteller de vraag wel heeft gewijzigd in 'raar probleem' en kennelijk is het dus gelukt.

gerbera
door gerbera May 15, 2021 om 21:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@borg queen, niet zo verwonderlijk dat u al die problemen heeft. Edge deïnstallerenheeft geen enkel nut en zorgd ervoor dat deze na een update terug gezet wordt en als standaard gezien wordt. En die vinkjes, daar veranderd echt niets aan tenzij u zelf zit te kl.en.

tdmduc
door tdmduc - May 15, 2021 om 14:54
703 Antwoorden / 2 Vragen

ik zie niets....?

Wat is het probleem?

sjjoppy
door sjjoppy May 15, 2021 om 21:07
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ts ging verder:
Deze  Edge blijft zich opdringen als browser, in mijn nieuw aangeschafte lenovo laptop, terwijl ik ieder keer voor het inloggen chrome als standaardbrowser moet aanklikken..

aurora1
door aurora1 - May 15, 2021 om 16:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, en? Verklaar u nader.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2021 om 17:11
16826 Antwoorden / 202 Vragen

QTMDUC en @AURORA1, vraagsteller heeft de vraag aangepast. Eerder was aangegeven dat bij het starten van een (nieuwe) laptop steeds 'dwangmatig'(in iets andere woorden, als browser werd voorgesteld dan Chrome en wist niet hoe dat te veranderen.

Het zou best ook zo kunnen zijn dat Ts. Chome niet geïnstalleerd had maar dat is 'koofiedik kijken'.

diumenge
door diumenge - May 15, 2021 om 17:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag is helemaal niet aangepast. De 'vraag' zit in de eerste reactie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 16, 2021 om 13:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na elke Update  Edge verwijderen.
 Dan  pak je de enige overgebleven.

En automatische update uitzetten  is ook vaak handig....

Een Blije  Linux Ubuntu gebruiker die  Windows het raam uit gooide.

gerbera
door gerbera May 16, 2021 om 14:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon je gezond verstand gebruiken en geen windowsbestanden verwijderen of met van alles kl.en. Dan is Windows bij mij al héél veel jaren gewoon  goed.

diumenge
door diumenge May 16, 2021 om 14:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je een blije Ubuntu gebruiker bent is het het beter om geen adviezen over Windows meer te geven. Denk je ook niet? Want je geeft een zeer slecht advies.

Oja, Gerbera +10.

Donuts
door Donuts May 16, 2021 om 14:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En nog steeds vindt de redactie de antwoorden van @$omsss zeer inhoudelijk...

newmikey
door newmikey May 16, 2021 om 16:56
830 Antwoorden / 0 Vragen

@gerbera, @diumenge en @sprietje : +10!!

@$0MSSS..
Verkoop toch niet zulke gevaarlijke nonsens! Zelfs ik, als blije Linux Manjaro gebruiker die Windows het raam uitgooide, weet dat je Edge niet zomaar kunt verwijderen en dat updates uitzetten wel héél erg dom is. (dat is het trouwens op Linux ook hoor...)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 16, 2021 om 17:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij auto update kreeg je melding

En  ze doen wel  erg vaak een update en   ik weet dat vele  zich ergeren aan Windows.
Onveilig?

Vind het wel mee vallen als je nog  Anti Virus hebt draaien en  niet bij Feest Broek ging winkelen en zo.

newmikey
door newmikey May 16, 2021 om 18:03
830 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat dus gewoon door met onzin, OK, jouw keus. Ik negeer je verder.