gr
door grapje48 Dec 22, 2007 om 11:41
Elektronica & tv

Problemen met Loewe Aconda

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Loewe tv type ACONDA?

Wij hebben dit toestel nu 5 1/2 jaar en het is al twee maal terug geweest voor reparatie (kapotte voeding). Voor een toestel van die vermeende kwaliteit en die prijs zou dat niet mogen.

Loewe reageert hierop met een reactie van: pech gehad, kan gebeuren.

Graag reactie of meer mensen tegen deze houding oplopen bij klachten.

1588 9 Rapporteer

hutch
door hutch - Dec 22, 2007 om 12:20
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Bottema,

er zijn zeer velen die oplopen tegen botte reacties, onterechte afwijzingen danwel demotiverende opstellingen van bedrijven. De ene keer is een afwijzing terecht, maar ook heel vaak onterecht. Leest u maar eens wat vragen en reacties m.b.t. garantie's op deze site.

In uw zaak kan ik niet anders stellen dat, gezien de leeftijd van uw toestel, Loewe terecht uw klacht afwijst, m.b.t. een mogelijk (gedeeltelijk) gratis reparatie. Wel er vanuit gaande, dat u geen garantie meer heeft, maar dat zal wel niet na 5,5 jaar.

De basis hiervan ligt in het feit, dat u dit toestel gekocht heeft vóór de inwerkingtreding van de nieuwe consumentenwetgeving op 1 mei 2003. Indien u deze TV na genoemde datum had gekocht, had u nog wel een wettelijke bescherming gehad, wat weer afhankelijk is van de te verwachten levensduur van die TV. Dit kan een verkoper of de fabrikant mededelen. Nu is het zo, dat u afhankelijk bent van de fabrikant/importeur of de verkoper. Zij zijn, formeel gezien, tot niets verplicht.

Indien die voeding pas kort gerepareerd is, is het mogelijk dat u op die reparatie nog wel garantie heeft.

Als Loewe dit letterlijk zo verklaart heeft, is dit wel een aardig botte uitspraak.

Gr. Hutch

door 4711 - Dec 22, 2007 om 16:45
885 Antwoorden / 2 Vragen

Heel veel Loewe dealers zijn gestopt met dit dure Disign merk, omdat de service matig was, er zijn betere...

Het is een bekend probleem, het zijn meestal elders ingekochte toestellen met leuke Disign kast erom! En bij veel gebruik is 5½ jaar redelijke levensduur, dus hoeveel uren kijkt U gemiddeld per dag?

ko
door kontakkie - Jan 1, 2008 om 11:52
45 Antwoorden / 2 Vragen

Is helaas een bekend fenomeen bij meerdere Loewe TV's.

De service is in handen van de belgische importeur. Deze weten echter niet wat klantvriendelijk benaderen is. Is een van de meest waardeloze firma"s waar mijn baas zaken meedoet.

ko
door kontakkie - Jan 1, 2008 om 11:53
45 Antwoorden / 2 Vragen

Is helaas een bekend fenomeen bij meerdere Loewe TV's.

De service is in handen van de belgische importeur. Deze weten echter niet wat klantvriendelijk benaderen is. Is een van de meest waardeloze firma"s waar mijn baas zaken meedoet.

te
door technician - Jan 27, 2008 om 03:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Loewe staat nu eenmaal bekend om zwakke THT's! dit is een ziekte, en de voedingen!

de
door deegie - Oct 8, 2008 om 22:46
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Het is inderdaad pech dat zoiets gebeurd. Maar wees blij dat u geen tv heeft met een P of een B in de naam! daar is het veel erger.

Vergeet niet dat een tv heden dagen veel draaiuren maakt en dat de omgeving(warmte/vocht) ook invloed hebben op een electronisch apparaat. Veel stof in de ventilatiegaten verhogen(warmte) de slijtage ook.

TIP: HAAL REGELMATIG DE STOFZUIGER OVER DEZE GATEN

suc6

de
door deegie - Oct 8, 2008 om 22:54
6 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas een misvatting.

Ik denk dat je baas beter zijn best moet doen en zijn personeel ook.

Er is op dit moment geen ander merk dat alles zo goed voor elkaar heeft als LOEWE.

Perfecte techniek en een zeer hoogstaande servicedienst.

Misschien moet je loewe wat aardigger benaderen!

suc6

de
door deegie - Jul 20, 2009 om 14:49
6 Antwoorden / 2 Vragen

Algemeen antwoord:

Niet alleen Bij Loewe maar ook bij andere merken met dezelfde merk lijntrafo is het hommeles.

Hoe meer je de tv gebruikt(draaiuren) hoe sneller die er uit ploft.

Zodra er een philips/lg beeldbuis in zat dan ging die zeker kapot. maar deze buizen zaten ook in philips, jvc, medion, metz, enz.enz. en die gingen dus ook kapot.

Kortom: alles wat philips maakt! piept en kraakt!

Een andere reactie gaat over de Dealers die geen Loewe meer verkopen! Bij loewe is het zo dat je Dealer mag zijn als je aan bepaalde eisn moet voldoen en blijven doen. Het gros van de ex-dealers konden niet meer aan deze eisen voldoen, vooral bij de technische service schoten deze tekort, onkunde geen bijscholing, geen intresse van personeel en bazen. Ja en dan wordt je dealerschap gewoon afgepakt.

Loewe vindt je dus alleen nog maar bij de VAKZAKEN en niet bij de discounters.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jul 20, 2009 om 15:22
1163 Antwoorden / 60 Vragen

....ach, de TV zal inmiddels gerepareerd zijn of vernietigd......     .....oud TV'tje uit 2007...