An
door Anne1952 Nov 27, 2016 om 14:20
Elektronica & tv

Problemen met Philips TV Lcd 55" 55PUS7600/12

Ik zou graag weten of er meer mensen problemen hebben met de TV en de service.


Ik heb een nu 7 maanden een   Philips TV Lcd 55" 55PUS7600/12  van € 1500.00 en vanaf dag één problemen.


TV schakelt zichzelf uit en start dan weer op vanuit Android.


TV geeft of geen geluid, of zwart beeld na opstarten.


Je zit te kijken en TV loopt vast en dan heb je hele tijd nodig om hem weer aan de praat te krijgen.


Dan start hij op met groen beeld of groen zwarte strepen, zet je de tv dan uit en weer aan dan is het over.


Het geluid stottert geregeld..
Het maakt niet uit of je TV gaat kijken,  een film via een computer of naar Netflix, Videoland of een andere app wil kijken.


Na de eerste keer klagen, zonder probleem nieuw moederbord geplaatst, maar al de andere dag weer het zelfde probleem.


Problemen kunnen eigenlijk alleen opgelost worden door de stekker eruit te halen en na een paar minuten de tv weer aan te sluiten.


Alle updates gelijk binnen gehaald, dus dat kan het ook niet zijn.


Ben nu afgelopen week weer gaan klagen bij Philips, want was het zat, maar nu komen we er niet meer uit, ook vermeld dat er nieuw moederbord inzit.


Heb alles gedaan zoals was opgedragen, laatste updates en opnieuw instaleren met 0.0 resultaat.


Nu word me gezegd dat ik het niet gedaan heb, de laatste software update zou zijn van 2 dagen na mijn aankoop 28-04-2016 , maar gemakshalve vergeten ze dus dat er een nieuw moederbord 30-06-2016  in is gegaan, toen ook de TV opnieuw is geïnstalleerd en ze deze informatie waarschijnlijk niet meer kunnen zien bij Philips door dat nieuwe moederbord.

Ik vind de TV een ramp



 

14135 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Nov 27, 2016 om 14:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Je bent niet de enige die deze (niet-Philips) t.v. een ramp vindt. Lees even de 35 reviews over deze t.v. https://www.kieskeurig.nl/led_tv/product/2655016-philips-55pus7600/reviews 

Nog een zooitje reviews https://www.tvstore.nl/product-reviews/601549/philips-55pus7600-ambilight.html

Gebruik je een decoder, zo ja welke of gebruik je een CI+ module, zo ja welke?

hansje klein
door hansje klein - Nov 27, 2016 om 14:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen
1

Oók als er Philips op staat, Philips is allang Philips niet meer.......

U zult echter tòch wéér naar de verkoper terug moeten en uw klacht opnieuw moeten indienen. Pas na de tweede serieuze poging tot reparatie kunt u uw geld terug verlangen om een ander model/merk te kunnen kopen. Wanneer een evtl. decoder óók van Philips is moe(s)t de monteur toch precies weten waar de bug zit.

marita5
door marita5 - Nov 27, 2016 om 14:46
11589 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Anne1952 , 

Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?

Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één brief naar de verkoper , zie hier de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .

Bron : consuwijzer .

An
door Anne1952 - Nov 27, 2016 om 15:53
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Al de klachten worden door Philips per mail afgehandeld.
BV dit antwoord 

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Vervelend dat er problemen zijn , ook na een reparatie.
U bent er zeker van op de hoogte dat uw televisie de EISA award heeft gewonnen, best buy tv 2015/2016, deze prijs komt na uitvoerige testresultaten.

Er zijn tienduizenden toestellen verkocht als de uwe, het kan best zijn dat er op internet mensen met vergelijkbare problemen voorkomen. Dit is natuurlijk bij elk merk en elk type televisie het geval.Er zijn echter tienduizenden mensen welke geen problemen hebben.

Hier heb ik natuurlijk weinig aan als mijn toestel het niet goed doet, je zou haast denken dat er een serie bestaat met een fabrieksfout.
Er staat een Humax 5050C onder, maar van de week heb ik er een Quantis CI +1.3 module op gezet in de hoop dat dit zou helpen, maar ook zonder resultaat.
Wel is het zo, als hij het doet, ben ik dik tevreden, een prachtig beeld, werkelijk een lust om te zien, daar mankeert het niet aan.





marita5
door marita5 Nov 27, 2016 om 15:56
11589 Antwoorden / 15 Vragen

@Anne1952 , u moet bij de verkoper zijn , deze moet dit voor u oplossen en niet Philips.

hansje klein
door hansje klein - Nov 27, 2016 om 15:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Hoe bent u dan bij Philips terrecht gekomen, terwijl u bij de verkoper moet zijn? Zie andere reacties!

Cookies
door Cookies - Nov 27, 2016 om 15:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Dat groene beeld is een regelmatig voorkomend probleem bij de Humax. Ik had dat ook wel eens bij de Humax en merkte dat het verschil maakte welk apparaat ik het eerst aanzette. Kan ook met de gebruikte hdmi kabel te maken hebben.

Dat groene beeld heeft dus niet met je t.v. te maken, maar met de Humax.

Heb je dat groene beeld ook bij de module? Als het goed is, niet.

Als je bij Ziggo zit, zou je deze vraag/klacht ook aan de Community kunnen stellen https://community.ziggo.nl/televisie-beeld-geluid-94

Cookies
door Cookies - Nov 27, 2016 om 16:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Wat Google zoekresultaten over dat groene beeld (vaak bij Philips t.v.'s), kijk daar eens bij voor een oplossing https://www.google.nl/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=hdmi+handshake+groen&gws_rd=cr,ssl&ei=9EFXVYbRJ4i5sQHh04BI

An
door Anne1952 - Nov 28, 2016 om 12:18
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik moet voor service contact opnemen met Philips (via internet gekocht) en die regelen dan de reparateur.

En wonder, er komt er eindelijk weer een langs, ben erg benieuwd wat het me gaat opleveren, hopelijk een oplossing.

Note:  Net gebeld door reparatiecentrum en het is in de  7000 serie een veel voorkomend probleem, maar er komt binnen 4 weken nog een update aan die het probleem zou oplossen, ze werken er hard aan.
Zo niet kan ik kiezen voor omruiling, nog even geduld dus.

marita5
door marita5 Nov 28, 2016 om 18:18
11589 Antwoorden / 15 Vragen

@Anne1952 , hopende dat het probleem word verholpen door een update en uw geduld word beloond , zo niet is het fijn om te horen dat u mag omruilen , bedankt voor het terugmelden .

An
door Anne1952 - Jan 11, 2017 om 18:27
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

Vandaag opnieuw contact opgenomen met Philips en ze waren mijn dossier kwijt.
De tv doet ook na de laatste update nog steeds niet wat hij moet doen, het word alleen maar erger.

Ben benieuwd of ik inderdaad een andere tv krijg of dat ik weer een hoop smoezen voor mijn kiezen krijg.
Ik ben dit zo zat, heb nu al 9 maanden tv ellende

An
door Anne1952 - Jan 20, 2017 om 14:28
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

En weer word ik aan het lijntje gehouden en krijg wel weer een reparatie maar niet de beloofde nieuwe tv.
Dat is de procedure zegt meneer Jelle.

Ik kan niet begrijpen dat Philis dit laat gebeuren, het is waarachtig geen reclame.
Dit is € 1500 euro weggegooid want ik blijf zo niet doorgaan.

marita5
door marita5 Jan 20, 2017 om 16:46
11589 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anne1952 , neem eens contact op met consuwijzer  , zo blijft u bezig , klik op de rode regel  https://www.consuwijzer.nl/contact

An
door Anne1952 - Feb 17, 2017 om 10:13
7 Antwoorden / 2 Vragen
0

TV is toch opgehaald en er volgde creditering, maar niet het volledige bedrag, terwijl de TV al vanaf de 1e dag kapot was.

Omdat deze TV bij Plasmavisie is gekocht en deze geen officiële dealer was, is de reparatie in opdracht van Philips via CE Repair services gegaan en de creditering verlopen via BCC, Philips wilde dit niet anders doen.

Zelf kon ik het geld niet terug krijgen.

Ik had verwacht dat ik het volledige bedrag zou terug krijgen omdat de tv in de garantie zat en meteen kapot was, maar ik krijg nu van BCC € 1180 euro, moet dus € 320 laten vallen en een nieuwe TV kopen.

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2017 om 10:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

In november/december 2016 is deze t.v. verkocht voor 1.287,- euro (model nu niet meer leverbaar). Dus ik vind een bedrag terug krijgen van 1.180,- zeer netjes. Voor dat geld kun je een prima t.v. met vergelijkbare specificaties kopen.

DOOR ANNE1952 - 17 FEB. 2017 OM 10:13 
5 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN


TV is toch opgehaald en er volgde creditering, maar niet het volledige bedrag, terwijl de TV al vanaf de 1e dag kapot was.

Omdat deze TV bij Plasmavisie is gekocht en deze geen officiële dealer was, is de reparatie in opdracht van Philips via CE Repair services gegaan en de creditering verlopen via BCC, Philips wilde dit niet anders doen.

Zelf kon ik het geld niet terug krijgen.

Ik had verwacht dat ik het volledige bedrag zou terug krijgen omdat de tv in de garantie zat en meteen kapot was, maar ik krijg nu van BCC € 1180 euro, moet dus € 320 laten vallen en een nieuwe TV kopen.

hansje klein
door hansje klein - Feb 17, 2017 om 10:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Mijn Philipservaringen (andere toestellen):

- tot drie keer gratis een nieuw apparaat via de webwinkel gekregen (Plasma.tv-Naarden)
- CE-Repair via Philis stuurt een koerier, geen monteur en het testprotokol wordt op aanvraag niet overhandigd
- een Consuwijzerjurist vertel aan de telefoon alleen maar dat er erg véél problemen met Philips zijn
- een CE-Repairmonteur, nu toch aan huis, komt erachter dat de schotel door een installateur verkeerd is aangesloten

Dat Philips apparaten op de mark zet die niet goed werken en al snel 'gerepareerd' moeten worden door (alweer) een update kan ik met een ander toestel van Philips bevestigen. Software, TV nog in de doos, is al verouderd.

Dat u (een deel van) uw geld terugkrijgt, is vooreerst het toegeven van fouten bij Philips. Het proces 'restbedrag vorderen' zult u via een klacht bij Philips, met advies van Consuwijzer moeten opstarten. Gebruik tevens paralel de klachtensites

Klacht.nl en Klachtenkompas.nl

Ik wens u veel succes en een beter TV-merk als Philips-vervanger. Ik vind, dat 'die paar klanten' die het treft een fout toestel te krijgen juist méér service moesten krijgen om de naam Philips hoog te willen houden. Meneer 'Jelle' van Philips zou eens uit de school moeten klappen ...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Op
Opa Ed - Jul 20, 2024 om 12:55
Geldzaken & recht

Rekeningafschriften Kinderbonus wordt niet afgegeven

L.s.,
Jarenlang wordt via automatische incasso door ABN AMRO de maandelijkse bijdrage van " Kinderbonus Spaar" voor onze 3 kleinkinderen betaald.
Twee ervan zijn inmiddels ouder dan 18 jaar, maar de derde is pas 14 jaar.
In het verleden kreeg zij van ABN AMRO op ons huisadres elke maand een rekeningafschrift toegestuurd. Het laatste afschrift werd op 13 maart 2023 opgestuurd en s ... Lees meer

diandra
diandra - Jul 13, 2024 om 09:38
Huishouden & energie

Migraine door omvormer

Hallo, sinds 2,5 jr wonen wij in een nieuwbouw woning (huur), vloerverwarming, warmtepomp en zonnepanelen tot zover de 1e paar mand niets aan de hand.
Toen begon de migraine, nooit last van gehad, maar naar verloop van tijd kwamen de aanvallen steeds vaker een heftiger, verleden week zelfs 4 aanvallen in 1 week waarvan 1 heel zware en daardoor zware medicijnen gekregen.
Eerder een beetje ... Lees meer

He
Hendrik de derde - Jul 10, 2024 om 12:20
Vakantie & reizen

Annuleren als verdienmodel hotel?

5 daags tripje geboek bij Enjoy hotels.
Mijn vrouw breekt 43 dagen voor vertrek haar heup, en ik annuleer de reis. Ben ik 60% van de reissom verschuldigd, ook al is het hotel al verder voor het hele jaar volgeboekt. Van coulance is geen sprake, zelfs bij overlijden niet.

Toch maar even de voorwaarden bekeken, blijkt dat mijn annulering, al dan niet bewust enkele dagen is opgehouden ... Lees meer