Si
door SillyWeb Feb 17, 2016 om 12:31
Elektronica & tv

Product goedkoop

Hallo daar,

Ik heb een drone besteld. Deze drone kost normaliter 3000,- Echter op de website stond een prijs van 11,95 Ik heb zelf geen idee van de werkelijke kosten van zo'n ding. Ik heb de drone besteld, betaald en een betalingsbevesteging ontvangen.  De volgende mail kreeg ik de daaropvolgende dag;

"Door een fout op de website is er tijdelijk een foutieve prijs gekoppeld aan de door u bestelde drone. De werkelijke prijs ligt meer dan 3000 euro hoger dan de aan u getoonde prijs. Vanwege deze kennelijke vergissing hebben wij de order dan ook moeten annuleren. Het door u betaalde bedrag wordt binnen enkele werkdagen teruggestort."

In de voorwaarden van de webwinkel staat;

  1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als experty Nederland B.V. gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden experty Nederland B.V. niet.

Kan ik iets doen om mijn aankoop te behouden? In hoeverre is het een kennelijke vergissing als de consument geen kennis heeft van het product?

Mvg,

SillyWeb

2824 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2016 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U maakt natuurlijk een grapje? Een drone voor € 11,95 van ruim € 3.000,00. Die krijgt u natuurlijk niet. U weet toch wel wat een drone is? Waarom bestelt u een drone als u "geen kennis hebt van het product"?

marita567
door marita567 Feb 17, 2016 om 13:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dit had Ts al aan zijn/ haar water kunnen voelen dat dit niet klopte , behoorlijk prijsverschil. :-)

aurora1
door aurora1 - Feb 17, 2016 om 12:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, u kunt niets doen en dat had u natuurlijk ook kunnen weten met een drone voor een dergelijke prijs.
Kennelijke vergissing: https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/nieuws/2893/foutje-bedankt-wanneer-is-er-sprake-van-kennelijke-vergissing-in-een-webwinkel

tenormin
door tenormin - Feb 17, 2016 om 12:50
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk weet u wel wat een drone kost. Ongeveer dan. Of leest u er alleen over in de media en wilt u dan een drone aanschaffen zonder verder onderzoek naar zo'n apparaat. Een kennelijke vergissing is: als er b.v. een tv te koop wordt gezet in een advertentie: €9,00 terwijl het b.v. €699,00 moet zijn. Werkt bij drones en alle andere artikelen zo. Dus u krijgt gewoon uw €11,95 terug.

diumenge
door diumenge - Feb 17, 2016 om 13:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat u geen kennis hebt van de werkelijke prijs is niet relevant.

holstein
door holstein - Feb 17, 2016 om 15:06
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je weet zelf ook dat dit feestje niet doorgaat, beetje "Silly" om te veronderstellen dat het anders is toch?

jo
door jorisw - Feb 17, 2016 om 15:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Deze drone kost normaliter 3000,- Echter op de website stond een prijs van 11,95 Ik heb zelf geen idee van de werkelijke kosten van zo'n ding."

Je spreekt jezelf als direct tegen....

besseldekker
door besseldekker - Feb 17, 2016 om 16:12
123 Antwoorden / 0 Vragen

Stél nu eens dat u inderdaad geen idee had van de prijs van zo'n drone. Dan nog zult u nu toch wel inzien dat dit een kennelijke fout was? Ook navraag of een beetje research op het internet kon u tot dit inzicht brengen.

Toegegeven, er bestaan ook drones van een paar tientjes. Die zijn ongetwijfeld duidelijk te onderscheiden van het exemplaar dat u op het oog had. (Constructie, toebehoren, actieduur, enz.).

U kunt het volgende doen om uw aankoop te behouden: de juiste prijs betalen. Anders zou ik zeggen: geen schijn van kans.

hansje klein
door hansje klein - Feb 17, 2016 om 16:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan koop je die drone toch HIER voor ietjes meer.......!!

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2016 om 18:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent blijkbaar zowel de leukste thuis als de domste.

Deze drone kost normaliter 3000,- Echter op de website stond een prijs van 11,95 Ik heb zelf geen idee van de werkelijke kosten van zo'n ding

ma
door madras - Feb 17, 2016 om 18:50
45 Antwoorden / 14 Vragen

iets kopen met een aankoop waarde van 3000 euro maar dat voor nog geen 12 euro bestellen???
Maar daar even van afgezien,Wat moet iemand met een drone?? beetje spelen met zo,n ding en per ongeluk even stiekem bij de buren naar binnen gluren en opname,s maken. Neejjjj vind dat een drone voor de particulier niet gekocht mag worden.Maar dat even terzijde

ja
door januitgroningen - Feb 17, 2016 om 21:17
53 Antwoorden / 2 Vragen

Er is wel ooit een rechtzaak geweest in soortgelijk geval. De rechter heeft destijds de kopende partij daarin gelijk gegeven. Omdat, een dergelijk iets ook als marketing gezien kon worden. Door veel mensen op deze wijze naar je site te lokken.

diumenge
door diumenge Feb 17, 2016 om 22:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doe eens een linkje...

Kan mij er namelijk niets bij voorstellen, je weet sowieso niet of de situatie vergelijkbaar was.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 18, 2016 om 00:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Droom verder

tenormin
door tenormin Feb 18, 2016 om 14:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

"Drone" inderdaad lekker verder. En anders moet de TS maar zo'ng ding aanschaffen die Hansje Klein als link doorgaf.

ja
door januitgroningen Feb 22, 2016 om 14:19
53 Antwoorden / 2 Vragen

LOL .. trap ik de ondernemers op de staart. Als soortgelijk geval, door iets extreem goedkoop aan te bieden en dit later als foutje te betichten. Linkje, helaas. Kan een dergelijk uitspraak niet meer achterhalen bij de ''rechtspraak'. Of mijn zoekargumenten voldoen niet. Er is een 'aanbestedingsrecht' in dat geval.

diumenge
door diumenge Feb 22, 2016 om 14:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja. Naast dat we voor alle grote bedrijven werken, zijn we ook allemaal zelfstandig ondernemers. Scherp hoor januitgroningen! Enne, wat heeft aanbestedingsrecht hier mee te maken?

gerbera
door gerbera Feb 22, 2016 om 16:31
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Deze drone kost normaliter 3000,- Echter op de website stond een prijs van 11,95 Ik heb zelf geen idee van de werkelijke kosten van zo'n ding.

Hij kost € 3000,- maar u heeft geen notie wat zo'n ding kost. Hoezo tegenspraak. Ik had u de foto van de site gestuurd want die kost € 11,95.
Maar ja dan had u daar weer over geklaagd.

ja
door januitgroningen Mar 2, 2016 om 13:59
53 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas! Jammer dat mijn integriteit in twijfel wordt getrokken. Doet slechts een melding op dit berichtje. Ik verzin het niet!  Ergens heeft de rechter ooit een uitspraak gedaan in een soortgelijke zaak. Het kwam erop neer, dat de website in dat geval, beter oplettend moest zijn. En dat de koop was beklonken.