bi
door biancat7 May 31, 2019 om 22:43
Elektronica & tv

Providers internet & TV

Ik was even benieuwd naar het volgende. Op het moment dat je van provider wilt overstappen krijg je van je nieuwe provider de een brief met waarin staat dat je 14 dagen de tijd heb om het contract wat je afgesloten heb te annuleren. Maar wat ik zo raar vind is dat op het moment je de aansluiting heb je er meteen 12 maanden aan vast zit zonder dat je een proeftijd heb. Ik ben nu over gestapt van KPN naar T-Mobile thuis. Helaas hebben ze mij bij T-Mobile niet de volledige informatie gegeven op mijn vragen o.a. over terug kijken van gemiste programma's, het feit da tje Netflix alleen via een Smart-televisie kan bekijken. Dat laatste had ik kunnen achterhalen als ik goed gegooled had. Had ik niet gedaan. Maar ik heb onjuiste informatie gehad op mijn vragen toen ik het abonnement afsloot. In de bedenktijd dat ik had was er geen aansluiting dus kon ik niet kijken of de diensten aan mijn verwachtingen voldeden. Doen ze helaas niet dus conclusie: de provider levert niet conform verwachting maar ik zit er wel een jaar aan vast. Hoort er bij zo een contract geen proeftijd te zijn?

6513 13 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - May 31, 2019 om 23:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Proeftijd heb je alleen bij een werkgever.
Jaarconctracten bij providers, sportscholen en energie maatschappijen moet je uitdienen en daar heb je geen proeftijd. Voor een jaarcontract krijg je ook vaak extra korting of iets dergelijks. Na het jaar contract (of langer afhankelijk van het contract) kan je opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2019 om 23:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een abonnement hebt op Netflix, dan kunt u ook een Chromecast voor een euro of veertig kopen en dan kunt u op elke tv Netflix kijken.

Of u ja dan nee gemiste programma’s kunt kijken, hangt van uw abonnement af. Had u van te voren na kunnenlezen op internet.

ma
door malty Jun 1, 2019 om 00:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

TV moet wel een HDMI aansluiting hebben.

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2019 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nu nog een tv zonder HDMI aansluiting? Loopt hij zeker ook nog op petroleum.

panter22
door panter22 Jun 3, 2019 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Tv met beeldbuis

panter22
door panter22 - Jun 1, 2019 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Die bedenktijd is voor het geval dat je een contract hebt afgesloten en achteraf denk, o hellup, wat heb ik nu gedaan, dit wil ik helemaal niet.
Je wilde wel overstappen naar T-mobile, dus dat is nu geregeld en je zit er 12 maanden aan vast.
Je hebt nu minder mogelijkheden, maar je zult ook minder hoeven te betalen per maand.

marita5
door marita5 - Jun 1, 2019 om 09:13
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Biancat7 ,

 In de bedenktijd dat ik had was er geen aansluiting dus kon ik niet kijken of de diensten aan mijn verwachtingen voldeden.

U heeft bedenktijd , de dienst werkt niet tijdens de bedenktijd , lees deze informatie eens door .

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd#1-jaar-extra

Neem eens contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 1, 2019 om 09:16
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Gemiste programma's zijn ook via het i-net op uw PC of laptop te bekijken.

En m.b.t. Netflix heeft u m.i. toch niet goed gekeken, zie: https://www.t-mobile.nl/netflix-actie   (De gratis actie is afgelopen  https://www.t-mobile.nl/netflix-afgelopen  )

ma
door malty Jun 1, 2019 om 10:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie bij het zenderoverzicht van t-mobile geen Netflix staan, dus zal deze ook niet op de tv-box zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 1, 2019 om 10:48
16768 Antwoorden / 202 Vragen

@MALTY: Zoekmachine: 'tmobile en netflix'  als zoeknaam! Netflix is gebaseerd op een abonnement en staat niet bij alle providers in het zenderoverzicht.
Heeft u mijn verwijzingen niet geprobeerd?

ma
door malty Jun 1, 2019 om 13:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Uw verwijzingen bekeken, maar staat nergens hoe Netflix ontvangen kan worden. Met smart tv natuurlijk geen probleem en denk dat t-mobile verwacht dat iedereen tegenwoordig wel een smart tv heeft. Bij kpn staat Netflix op kanaal 200 en bij ziggo op kanaal 150.

panter22
door panter22 Jun 2, 2019 om 17:49
6599 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, die netflix actie is voor de mobiel. Netflix via mediabox per internet provider In de tabel hieronder zie je bij welke internet providers het mogelijk is om Netflix via de mediabox van de desbetreffende provider te kijken: Provider Netflix via mediabox Ziggo Ja KPN Ja Telfort Ja NLEx Ja XS4ALL Ja Tele2 Nee T-Mobile Nee Caiway Nee Online.nl Nee https://www.providers.nl/nieuws/netflix-bij-interactieve-tv-abonnementen/

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 2, 2019 om 18:01
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Dan toch maar deze in de herhaling https://chromecast2.nl/handleiding-chromecast-installeren/  Er zijn meer tips te vinden hoe via chromecast tog netflix te bekijken.

diumenge
door diumenge - Jun 1, 2019 om 11:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Indien er werkelijk en aantoonbaar verkeerde informatie is verstrekt dan zou je moeten kunnen ontbinden o.b.v. het niet nakomen van de overeenkomst. Die opmerking over Netflix begrijp ik niet, zoals aangegeven kan je Netflix ook via een Chromecast kijken en natuurlijk op tablets, telefoons, laptops en PC's.

ma
door malty - Jun 1, 2019 om 13:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen
1paul
door 1paul - Jun 3, 2019 om 14:10
3101 Antwoorden / 0 Vragen

consument en markt zou maar eens in moeten stellen dat bij dit soort bedrijven de proeftijd pas in gaat op het moment van aansluiten...

een broek, computer, telefoon en noem maar op gaat ook dan pas de proeftijd in immers...

mpbraaksma
door mpbraaksma - Jun 3, 2019 om 18:47
48 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou T-Mobile kunnen confronteren met de verkeerde informatie die ze volgens u gegeven hebben. Toon ze de mail met uw vragen en hun eigen antwoorden en geef ze een redelijke tijd om de problemen op te lossen.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 3, 2019 om 19:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Bij een huwelijk heb je toch ook een proeftijd gehad ?

gerbera
door gerbera Jun 7, 2019 om 15:13
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Nee vóór het huwelijk! maar wat dit met de vraag te maken heeft zie ik ff niet.

me
door mein33 Sep 11, 2019 om 13:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij een huwelijk heb je toch ook een proeftijd gehad ?

Dat niet, maar je kan er wel binnen een jaar wel weer vanaf als je dat wil, al is dat natuurlijk niet "gratis".

abkuza
door abkuza - Sep 11, 2019 om 12:47
5 Antwoorden / Vragen

Er zijn enkele seizoenspromoties die je waarde bieden, maar niemand biedt proeftijd. Wat betreft Netflix-streaming op tv, met eenvoudige instellingen kun je elke bibliotheek op elk apparaat casten.

aurora1
door aurora1 - Sep 11, 2019 om 12:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, u heeft die 14 dagen, en, zoals u al zelf zegt: u kunt vooraf eea uitzoeken en dat heeft u verzuimd te doen. Maar een jaar is toch snel om? Op tijd dan opzeggen.

jo
door jorisw - Sep 11, 2019 om 19:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kan je aangeven wat er niet klopt in de productbeschrijving van T-Mobile?