WvV
door WvV Jan 17, 2020 om 16:46
Elektronica & tv

Quooker na 3 jaar en 9 maanden kapot

Na 3,5 jaar geeft kraan geen kokend water meer, moet vervangen worden. Krijg van Quooker wel uit coulance voor €150 nieuwe kraan ex monteur €85,-. Op internet lees ik meer verhalen dat de de kraan na 3.5 - 4 jaar mankementen heeft en vervangen moet worden. Dat zou toch niet moeten mogen bij zo'n dure kraan? Op de site van Quooker staat bij onderhoud dat eventueel na 5 jaar de filter vervangen moet worden.Dat haalt deze kraan niet eens. Je mag toch een veel langere levensduur verwachten? Het mankement is per mail vastgesteld door Quooker zelf.
Wat als dit het niet blijkt te zijn?

46521 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 17, 2020 om 16:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dingen kunnen kapot gaan. Je hebt voor € 235,00 een nieuwe begrijp ik, best netjes lijkt mij.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 17, 2020 om 16:58
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Voor € 235,00 een nieuwe? Ik zie dit:

quooker weergeven

diumenge
door diumenge Jan 17, 2020 om 17:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, er staat "Krijg van Quooker wel uit coulance voor €150 nieuwe kraan ex monteur €85,-". Daarin lees ik dat TS voor 150 euro een nieuwe kraan krijgt en 85 euro voor de monteur moet betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2020 om 16:53
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Uw verwachting is m.i. correct en in beginsel is hier dan ook de consumentenwetgeving op van toepassing. Zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn   en

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
D
e letterlijk wetteksten vind in in het BW boek 7 art 17 jo 25 en hoe dan ook is degene die de Quooker aan u heeft verkocht die u dient aan te spreken en niet de fabrikant. Dat tenzij de fabrikant zelf aan u heeft geleverd en/of via groothandel is gekocht. Coulace kan in beginsel op basis van de consumentnwetgeving niet aan de orde zijn. Wel reparatie waarbij wel rekening mag worden gehouden met een zeker gedrag aan afschrijving. Ps. geeft de fabtikant toe dat er sprake is van een fabrieksfout? Extra reden om de verkoper dan aan te spreken zoals bij wet is geregeld.

aurora1
door aurora1 - Jan 17, 2020 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen idee want dat is koffiedik kijken. Gewoon tegen die tijd als het zich voor mocht doen handelen naar bevind van zaken. U heeft ook veel voor de naam en de vele reclame die ze maken betaald, dus niet alleen voor de kraan.
Kijk anders ook eens bij gewone heetwaterkranen, die zijn een stuk voordeliger.

justmeagain
door justmeagain Jan 17, 2020 om 23:44
623 Antwoorden / 8 Vragen

@aurora, maar niet een kraan doet wat een Quooker doet. Er zitten aardig wat patenten op die kraan. Uit ervaring gaan andere merken beduidend meer en eerder stuk. En laat de service te wensen over.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2020 om 17:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Voor de naam Quooker moet echt ook betaald worden. Inderdaad, Grohe o.a., is veel voordeliger. Ze zijn er inderdaad al vanaf €235,00 maar moet toegeven: zijn lang niet zo mooi als de Quooker kraan. Onderhandel om u ook de €85,00 eraf kan krijgen en ga dan op het aanbod in. Het is inderdaad zo: soms, net zoals Televisies, gaat iets korter mee dan gedacht.

simon55
door simon55 Jan 17, 2020 om 17:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn ÓÓK TV s die niet stuk gaan. Maar die staan óók nóóit aan

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2020 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Anders wel heel knap dat ze via de mail een probleem kunnen vaststellen.

Maar hebt u die kraan rechtstreeks bij Quooker gekocht?

WvV
door WvV Jan 17, 2020 om 21:58
17 Antwoorden / 19 Vragen

Nee, bij Grando

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2020 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan bij .Grando klagen dus.

sw
door swat1500 Jan 17, 2020 om 22:14
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is het voorstel van Quooker netjes aangezien de fabrieksgarantie is verstreken. Voor de consumenetgarantie moet u bij de verkoper zijn.

WvV
door WvV Jan 20, 2020 om 12:19
17 Antwoorden / 19 Vragen

De verkoper, Grando, verwijst naar Quooker.
Quooker geeft  nu ondertussen ook geen warm water meer, dus is de vraag of het de kraan is?.En kom op zeg, na nog geen 4 jaar een systeem van ruim €1600 wat niet meer werkt....?
Komt niemand kijken, stellen per mail dat de kraan vervangen moet worden, maar boiler van de quooker geeft ook niet meer direct warm water.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2020 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan Grando nog maar eens aan hun vestje trekken, dat zij in iedergeval komen kijken. Zij zijn uw aanspreekpunt.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2020 om 11:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen
justmeagain
door justmeagain Jan 20, 2020 om 23:34
623 Antwoorden / 8 Vragen

Meer een reclameblok als een test dit artikel.