Waardevolle USB Stick met de te repareren TV per ongeluk meegenomen,
Laatst was er een fout in onze Sony tv waarna wij reparatiebedrijf Selectro inschakelden. Alles ging prima, monteur kwam op tijd, ruilde onze tv in met een nieuw toestel en nam de oude mee. Maar waar een uur nadat de monteur geweest was achter kwam, was dat de USB Stick (64 GB dus relatief duur) hierin was blijven haken! Dit kon natuurlijk gebeuren, waarna ik direct Selectro opbelde, of de monteur misschien de stick uit de tv wilde halen. Selectro zou contact zoeken met de monteur en zo spoedig mogelijk de USB naar ons verzenden, als ze de USB niet aantroffen dan zouden ze contact met ons opnemen. Na 4 dagen wachten leek het bij toch verstandig weer contact te zoeken met Selectro, ik vertel wederom mijn verhaal tegen een andere klantenservice medewerker, waarna zij zou uitzoeken wat er aan de hand was. Waar ze achter kwam was dat er nooit reactie gekomen is van de monteur op de mail welke laatst verzonden was! Hierna zou zij de monteur telefonisch gaan bereiken, ik werd in de wacht gezet en na even wachten kwam zij met het bericht dat de monteur niet opnam, maar ze zouden, volgens haar woorden, met spoed contact zoeken met de monteur. Ik zou op de hoogte worden gehouden.
Niets is minder waar, op vrijdag nog steeds geen USB gezien, en ook geen bericht van Selectro. Ik bel Selectro wederom op, waarna ik dezelfde medewerker kreeg als de eerste keer. Hij verteld dat er nog steeds geen bericht is geweest van de monteur, waarna hij mij in de wacht zet.
Ik word weer terug verbonden waarna ik te horen krijg dat hij de monteur telefonisch (!) bereikt heeft en te horen heeft gekregen dat de USB niet gevonden is. Waarna hij letterlijk zegt: 'De stick is niet gevonden, het kan dus zijn dat de stick er onderweg uitgevallen is' (Wat werkelijk onmogelijk is) 'Dat de USB er tijdens het repareren uit gehaald is en kwijt is geraakt' (dit kan natuurlijk gebeuren in een week) 'Óf dat de stick er nooit heeft ingezeten' Waarna meneer aangeeft dat het een wellus nietes discussie is, waarmee zij dus niets kunnen betekenen.
Waarna ik dus natuurlijk verhit vroeg waarom zij, want ze hadden gewoon het telefoonnummer, de monteur niet direct hebben gebeld i.p.v. Slechts te mailen! Waarna ze natuurlijk geen antwoord hebben gekregen. Maar de man van de klantenservice bleef volhouden dat zij niets konden betekenen. Hierna volgde nog een discussie, maar ik had natuurlijk geen poot om op te staan.
Nu is mijn vraag, wat kan ik nu doen? Want ik ben mijn usb stick, met belangrijke bestanden kwijt, en het is natuurlijk bizar hoe dit proces verlopen is!
Ik geef toe dat t voor U n nare ervaring is , maar u had er zelf beter aan gedaan om de stick voordat de monteur de TV omruilde er uit te halen
Ja, dit geef ik ook toe, maar op het moment dat de monteur in huis was was ik niet thuis. Maar, de monteur heeft de televisie ontkoppeld, zelfs nog platgelegd, en dus goed gekeken naar de kabels waarbij zo'n USB Stick natuurlijk op moet vallen. Dit is niet gebeurd, maar hierna heb ik meteen selectro gebeld. Als dit bedrijf de monteur direct gebeld had, waar ze toe in staat waren, was er niets aan de hand geweest. Het is dus frapant dat ze dit niet gedaan hebben,
De topictitel klopt natuurlijk niet. NIET het reparatiebedrijf heeft de usb stick in de t.v. laten zitten, maar jij.
Je kan niks anders doen dan je verlies nemen.
Ik ben het met u eens, heb de titel hierom aangepast. De tv is gecontroleerd door de monteur op de kabels, vandaar de titel (Zie reactie op Simon)
Nog afgezien daarvan, is het natuurlijk onverstandig geen backup te hebben van belangrijke bestanden.
De bestanden is natuurlijk zuur, maar vooral de USB stick is gewoon zonde, aangezien het 30 euro heeft gekost.
Nieuwe stick kopen en daarop jouw back-up terugzetten. En eventueel maatregelen nemen tegen misbruik van gegevens die op de stick aanwezig zijn.
Note: bovenstaande reacties stonden er nog niet, geen zin om de tekst te verwijderen.
Tegenwoordig heb je usb sticks 64GB al voor zo'n 15,- /20,- euro als je even goed rond kijkt op het web.
En een 2 TB HDD -zonder voeding- voor minder dan 92 euro :-).
@akkerdistel: Laat eens een USBstick vallen en daarna de harde schijf, dan merkt u het verschil tussen beide.
Overigens, die stick is slechts een bijzaak, het gaat mij vooral om de service! Ik vind niet dat zij correct hebben gehandeld. Als zij gewoon op de dag zelf de monteur gebeld hadden was er nu niets aan de hand geweest.
Tja, je bent natuurlijk niet hun enige klant. Druk, druk, druk en dan gebeuren die dingen. Er was niets aan de hand geweest als je er even zelf aan had gedacht. DAAR is het fout gegaan. Die stick had je ook de avond van tevoren kunnen verwijderen. Eén troost: een volgende keer (en die gaat ongetwijfeld komen) vergeet je het niet meer.
Hmmm, eerst gaat het om waardevolle bestanden, dan is het de dure USB stick die het probleem is, en nu is de USB stick bijzaak. Wat is het nu? Of zoek je gewoon een reden (of medestanders) om jezelf niet de schuld te hoeven geven?
Het gaat mij vooral om de service die is geleverd,als er gewoon adequaat was gehandeld was er nu niets aan de hand geweest, tuurlijk ik kan een nieuwe stick kopen. Maar daarmee kan ik mijn oude stick niet terug krijgen. Ik vind de service gewoon ontzettend slecht, en ja, ik had de stick er uit moeten halen, dat begrijp ik, maar ik heb een uur na de monteur na selectro gebeld, waarna het geen probleem is om die monteur op te bellen lijkt mij? Als dit gewoon direct gebeurt was, was ik nu deze stick niet gehad. Maar waar mijn ergenis nu weer opspeelt ,is omdat de tv wederom dezelfde syntomen geeft als het eerst doet, klantenservice wordt vervolgd dus.
U heeft het zelf al aangeven "ik had geen poot om op te staan". Er is niet vast te stellen welk scenario van toepassing is en wie dus aansprakelijk gesteld kan worden.
Ja klopt, dat is het vervelende van de kwestie. Nu wordt er naar gemaakt dat er mogelijk nooit een stick in heeft gezeten, terwijl, als zij direct hadden gekeken ze wel degelijk zouden hebben gezien dat de stick in de tv zit. Omdat ze pas na een week hadden gekeken, had ik geen poot meer om op te staan, dit ook omdat ik niets kan dreigen (Waar ik niet van ben, maar waarbij zij er wel beter achter aan konden gaan) Zoals bij een bedrijf als ziggo wel kan, door bijvoorbeeld het abonnement op te zeggen.
Topantwoord
Nu is mijn vraag, wat kan ik nu doen?
Helaas voor jou: niets.
Want ik ben mijn usb stick, met belangrijke bestanden kwijt,
Dat is dus heel spijtig.
, en het is natuurlijk bizar hoe dit proces verlopen is!
Tja, zelf de stick er niet uitgehaald; monteur die niet goed gekeken heeft; klantenservice die niet adequaat gereageerd heeft.
Dat laatste zou je ze kwalijk kunnen nemen, maar daar schiet je niet veel meer mee op.
Jammer allemaal.
Topantwoord
@Teundevries ,
Uw reactie :
Het gaat mij vooral om de service die is geleverd,als er gewoon adequaat was gehandeld was er nu niets aan de hand geweest, tuurlijk ik kan een nieuwe stick kopen. Maar daarmee kan ik mijn oude stick niet terug krijgen. Ik vind de service gewoon ontzettend slecht, en ja, ik had de stick er uit moeten halen, dat begrijp ik, maar ik heb een uur na de monteur na selectro gebeld, waarna het geen probleem is om die monteur op te bellen lijkt mij? Als dit gewoon direct gebeurt was, was ik nu deze stick niet gehad. Maar waar mijn ergenis nu weer opspeelt ,is omdat de tv wederom dezelfde syntomen geeft als het eerst doet, klantenservice wordt vervolgd dus.
U heeft opnieuw hetzelfde probleem met de tv , lees deze informatie eens door klik op de rode regels .( zie ook de voorbeeldbrieven )
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
@teundevries: welke problemen heb je dan precies? En welke Sony t.v. heb je en hoe oud is deze?
@carola.83 , Ts heeft een nieuwe tv gekregen die dezelfde problemen heeft als de oudere tv ( ruilde onze tv in met een nieuw toestel ) staat bovenin de vraag .
Dat had ik gelezen. Verandert niks aan mijn vraag, want 1) ligt het probleem misschien helemaal niet aan de t.v., 2) kan ik aan de hand van het model e.e.a. nagaan en 3) betwijfel ik of hij een nieuw toestel heeft gekregen. Meestal is het een refurbished toestel. En daarom wil ik weten hoe oud dit vorige t.v. was. Vervelend dat ik moet gaan uitleggen waarom ik iets vraag.
Vervelend dat ik moet gaan uitleggen waarom ik iets vraag , wat is dat voor een opmerking ? als u dat er in èèn keer erbij had geschreven was dit ook duidelijker voor Ts . misschien had u van Ts hetzelfde antwoord gekregen als wat ik schrijf ( nieuw toestel ).afgaande op wat u eerst schrijft zonder uitleg .
De tv (sony kdl-50W755C) valt onder het televisiekijken uit, en daarna veranderd het sensorbalkje constant van kleur (letterlijk alle kleuren van de regenboog) waarna de kleur rood verschijnt. Deze kleur knippert herhaaldelijk, waarna de stekker eruit moet en de tv wederom moet worden aangezet. De tv ziet is een nagenoeg nieuw toestel (Wat ik kan zien) Maar het is mogelijk dat dit een refurbished toestel is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer