te
door teundevries May 9, 2016 om 11:34
Elektronica & tv

Waardevolle USB Stick met de te repareren TV per ongeluk meegenomen,

Laatst was er een fout in onze Sony tv waarna wij reparatiebedrijf Selectro inschakelden. Alles ging prima, monteur kwam op tijd, ruilde onze tv in met een nieuw toestel en nam de oude mee. Maar waar een uur nadat de monteur geweest was achter kwam, was dat de USB Stick (64 GB dus relatief duur) hierin was blijven haken! Dit kon natuurlijk gebeuren, waarna ik direct Selectro opbelde, of de monteur misschien de stick uit de tv wilde halen. Selectro zou contact zoeken met de monteur en zo spoedig mogelijk de USB naar ons verzenden, als ze de USB niet aantroffen dan zouden ze contact met ons opnemen. Na 4 dagen wachten leek het bij toch verstandig weer contact te zoeken met Selectro, ik vertel wederom mijn verhaal tegen een andere klantenservice medewerker, waarna zij zou uitzoeken wat er aan de hand was. Waar ze achter kwam was dat er nooit reactie gekomen is van de monteur op de mail welke laatst verzonden was! Hierna zou zij de monteur telefonisch gaan bereiken, ik werd in de wacht gezet en na even wachten kwam zij met het bericht dat de monteur niet opnam, maar ze zouden, volgens haar woorden, met spoed contact zoeken met de monteur. Ik zou op de hoogte worden gehouden.

Niets is minder waar, op vrijdag nog steeds geen USB gezien, en ook geen bericht van Selectro. Ik bel Selectro wederom op, waarna ik dezelfde medewerker kreeg als de eerste keer. Hij verteld dat er nog steeds geen bericht is geweest van de monteur, waarna hij mij in de wacht zet.

Ik word weer terug verbonden waarna ik te horen krijg dat hij de monteur telefonisch (!) bereikt heeft en te horen heeft gekregen dat de USB niet gevonden is. Waarna hij letterlijk zegt: 'De stick is niet gevonden, het kan dus zijn dat de stick er onderweg uitgevallen is' (Wat werkelijk onmogelijk is) 'Dat de USB er tijdens het repareren uit gehaald is en kwijt is geraakt' (dit kan natuurlijk gebeuren in een week) 'Óf dat de stick er nooit heeft ingezeten' Waarna meneer aangeeft dat het een wellus nietes discussie is, waarmee zij dus niets kunnen betekenen.

Waarna ik dus natuurlijk verhit vroeg waarom zij, want ze hadden gewoon het telefoonnummer, de monteur niet direct hebben gebeld i.p.v. Slechts te mailen! Waarna ze natuurlijk geen antwoord hebben gekregen. Maar de man van de klantenservice bleef volhouden dat zij niets konden betekenen. Hierna volgde nog een discussie, maar ik had natuurlijk geen poot om op te staan.

Nu is mijn vraag, wat kan ik nu doen? Want ik ben mijn usb stick, met belangrijke bestanden kwijt, en het is natuurlijk bizar hoe dit proces verlopen is!

2883 9 Rapporteer

simon55
door simon55 - May 9, 2016 om 11:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik geef toe dat t voor U n nare ervaring is ,  maar u had er zelf beter aan gedaan om de stick voordat de monteur de TV omruilde er uit te halen

te
door teundevries May 9, 2016 om 11:43
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dit geef ik ook toe, maar op het moment dat de monteur in huis was was ik niet thuis. Maar, de monteur heeft de televisie ontkoppeld, zelfs nog platgelegd, en dus goed gekeken naar de kabels waarbij zo'n USB Stick natuurlijk op moet vallen. Dit is niet gebeurd, maar hierna heb ik meteen selectro gebeld. Als dit bedrijf de monteur direct gebeld had, waar ze toe in staat waren, was er niets aan de hand geweest. Het is dus frapant dat ze dit niet gedaan hebben,

Cookies
door Cookies - May 9, 2016 om 11:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De topictitel klopt natuurlijk niet. NIET het reparatiebedrijf heeft de usb stick in de t.v. laten zitten, maar jij.

Je kan niks anders doen dan je verlies nemen.

te
door teundevries May 9, 2016 om 11:48
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het met u eens, heb de titel hierom aangepast. De tv is gecontroleerd door de monteur op de kabels, vandaar de titel (Zie reactie op Simon)

tijger1
door tijger1 - May 9, 2016 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog afgezien daarvan, is het natuurlijk onverstandig geen backup te hebben van belangrijke bestanden.

te
door teundevries May 9, 2016 om 11:49
Antwoorden / 1 Vragen

De bestanden is natuurlijk zuur, maar vooral de USB stick is gewoon zonde, aangezien het 30 euro heeft gekost.

akkerdistel
door akkerdistel - May 9, 2016 om 12:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nieuwe stick kopen en daarop jouw back-up terugzetten. En eventueel maatregelen nemen tegen misbruik van gegevens die op de stick aanwezig zijn.

akkerdistel
door akkerdistel May 9, 2016 om 12:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Note: bovenstaande reacties stonden er nog niet, geen zin om de tekst te verwijderen.

Cookies
door Cookies - May 9, 2016 om 12:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tegenwoordig heb je usb sticks 64GB al voor zo'n 15,- /20,- euro als je even goed rond kijkt op het web.

akkerdistel
door akkerdistel May 9, 2016 om 12:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En een 2 TB HDD -zonder voeding- voor minder dan 92 euro :-).

costnix
door costnix May 9, 2016 om 12:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel: Laat eens een USBstick vallen en daarna de harde schijf, dan merkt u het verschil tussen beide.

te
door teundevries May 9, 2016 om 13:08
Antwoorden / 1 Vragen

Overigens, die stick is slechts een bijzaak, het gaat mij vooral om de service! Ik vind niet dat zij correct hebben gehandeld. Als zij gewoon op de dag zelf de monteur gebeld hadden was er nu niets aan de hand geweest.

Cookies
door Cookies May 9, 2016 om 14:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tja, je bent natuurlijk niet hun enige klant. Druk, druk, druk en dan gebeuren die dingen. Er was niets aan de hand geweest als je er even zelf aan had gedacht. DAAR is het fout gegaan. Die stick had je ook de avond van tevoren kunnen verwijderen. Eén troost: een volgende keer (en die gaat ongetwijfeld komen) vergeet je het niet meer.

jo
door jorisw May 10, 2016 om 20:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hmmm, eerst gaat het om waardevolle bestanden, dan is het de dure USB stick die het probleem is, en nu is de USB stick bijzaak. Wat is het nu? Of zoek je gewoon een reden (of medestanders) om jezelf niet de schuld te hoeven geven?

te
door teundevries May 11, 2016 om 08:43
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat mij vooral om de service die is geleverd,als er gewoon adequaat was gehandeld was er nu niets aan de hand geweest, tuurlijk ik kan een nieuwe stick kopen. Maar daarmee kan ik mijn oude stick niet terug krijgen. Ik vind de service gewoon ontzettend slecht, en ja, ik had de stick er uit moeten halen, dat begrijp ik, maar ik heb een uur na de monteur na selectro gebeld, waarna het geen probleem is om die monteur op te bellen lijkt mij? Als dit gewoon direct gebeurt was, was ik nu deze stick niet gehad. Maar waar mijn ergenis nu weer opspeelt ,is omdat de tv wederom dezelfde syntomen geeft als het eerst doet, klantenservice wordt vervolgd dus.

sw
door swat1500 - May 9, 2016 om 18:28
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft het zelf al aangeven "ik had geen poot om op te staan". Er is niet vast te stellen welk scenario van toepassing is en wie dus aansprakelijk gesteld kan worden.

te
door teundevries May 11, 2016 om 21:48
Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt, dat is het vervelende van de kwestie. Nu wordt er naar gemaakt dat er mogelijk nooit een stick in heeft gezeten, terwijl, als zij direct hadden gekeken ze wel degelijk zouden hebben gezien dat de stick in de tv zit. Omdat ze pas na een week hadden gekeken, had ik geen poot meer om op te staan, dit ook omdat ik niets kan dreigen (Waar ik niet van ben, maar waarbij zij er wel beter achter aan konden gaan) Zoals bij een bedrijf als ziggo wel kan, door bijvoorbeeld het abonnement op te zeggen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 9, 2016 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nu is mijn vraag, wat kan ik nu doen?
Helaas voor jou: niets.

Want ik ben mijn usb stick, met belangrijke bestanden kwijt,
Dat is dus heel spijtig.

, en het is natuurlijk bizar hoe dit proces verlopen is!
Tja, zelf de stick er niet uitgehaald; monteur die niet goed gekeken heeft; klantenservice die niet adequaat gereageerd heeft.
Dat laatste zou je ze kwalijk kunnen nemen, maar daar schiet je niet veel meer mee op.

Jammer allemaal.

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 11, 2016 om 08:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Teundevries ,

Uw reactie :

DOOR TEUNDEVRIES 11 MAY 2016 OM 08:43
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het gaat mij vooral om de service die is geleverd,als er gewoon adequaat was gehandeld was er nu niets aan de hand geweest, tuurlijk ik kan een nieuwe stick kopen. Maar daarmee kan ik mijn oude stick niet terug krijgen. Ik vind de service gewoon ontzettend slecht, en ja, ik had de stick er uit moeten halen, dat begrijp ik, maar ik heb een uur na de monteur na selectro gebeld, waarna het geen probleem is om die monteur op te bellen lijkt mij? Als dit gewoon direct gebeurt was, was ik nu deze stick niet gehad. Maar waar mijn ergenis nu weer opspeelt ,is omdat de tv wederom dezelfde syntomen geeft als het eerst doet, klantenservice wordt vervolgd dus.

U heeft opnieuw hetzelfde probleem met de tv , lees deze informatie eens door klik op de rode regels .( zie ook de voorbeeldbrieven )

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Cookies
door Cookies - May 11, 2016 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@teundevries: welke problemen heb je dan precies? En welke Sony t.v. heb je en hoe oud is deze?

marita5
door marita5 May 11, 2016 om 12:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , Ts heeft een nieuwe tv gekregen die dezelfde problemen heeft als de oudere tv ( ruilde onze tv in met een nieuw toestel ) staat bovenin de vraag .

Cookies
door Cookies May 11, 2016 om 14:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat had ik gelezen. Verandert niks aan mijn vraag, want 1) ligt het probleem misschien helemaal niet aan de t.v., 2) kan ik aan de hand van het model e.e.a. nagaan en 3) betwijfel ik of hij een nieuw toestel heeft gekregen. Meestal is het een refurbished toestel. En daarom wil ik weten hoe oud dit vorige t.v. was. Vervelend dat ik moet gaan uitleggen waarom ik iets vraag.

marita5
door marita5 May 11, 2016 om 15:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

 Vervelend dat ik moet gaan uitleggen waarom ik iets vraag , wat is dat voor een opmerking ? als u dat er in èèn keer erbij had geschreven was dit ook duidelijker voor Ts . misschien had u van Ts hetzelfde antwoord gekregen als wat ik schrijf ( nieuw toestel ).afgaande op wat u eerst schrijft zonder uitleg .

te
door teundevries May 11, 2016 om 21:44
Antwoorden / 1 Vragen

De tv (sony kdl-50W755C) valt onder het televisiekijken uit, en daarna veranderd het sensorbalkje constant van kleur (letterlijk alle kleuren van de regenboog) waarna de kleur rood verschijnt. Deze kleur knippert herhaaldelijk, waarna de stekker eruit moet en de tv wederom moet worden aangezet. De tv ziet is een nagenoeg nieuw toestel (Wat ik kan zien) Maar het is mogelijk dat dit een refurbished toestel is.