oe
door oempa Jul 8, 2012 om 10:00
Elektronica & tv

Rijden met qaud 500 watt op de weg

ik heb een electrische quad 500 watt gekocht maar heb een groot probleem mijn zoontje van 10 jaar is hiermee op 7-7-2012 door de politie mee aangehouden en deze vertelde mij dat je hiermee niet op de weg mag tewijl de leverancier ons vertelde dat deze quad is goedgekeurd om er mee op de weg temogen rijden hij rijd niet harder dan 7 km deze politie wouden dan ook de quad in beslag nemen dit hebben we gelukkig kunnen voorkomen maar als ze hem nog 1 keer er mee zien rijden word hij afgepakt is er iemand die ook een eletrice quad of scooter of auto heeft zoja kunnen jullie mij vertellen of je er nu wel of niet mee op de weg mag zo niet kan ik de leverancier dan aansprakelijk stellen hier voor want er stond ook eerst op zijn site dat je er mee op de weg mag maar dat staat er nu inmiddels niet meer op de leverancier is WWW.ACCUAUTOSHOP.NL OF WWW.E-FUNN.NL OF WWW.SPORTBOATSHOLLAND.COM alvast bedank ik hoop snel wat van jullie tehoren wat wij hier nu mee aan moeten groetjes jeroen desire en nigel smorenburg

9058 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reclame voor jullie eigen webshops????????

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

rapil schreef op zondag 8 jul 2012, 10:24: Reclame voor jullie eigen webshops????????
Want?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-is-een-quad-en-wat-zijn-de-verkeersregels.html

Ik heb het idee dat het inderdaad niet mag als je bovenstaand artikel leest.
Dan dus alleen op eigen terrein, maar niet op openbare weg, want dan zou de quad als bromfiets moeten zijn gekeurd en bestuurder 16 jaar moeten zijn.
Je kunt ook via de politie info gaan inwinnen hoe het precies zit, want daar zal het ook bekend moeten zijn.....

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quads zijn de meest ergerlijke dingen die ooit op de openbare weg zijn terecht gekomen. Weg ermee.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op zondag 8 jul 2012, 10:40: Quads zijn de meest ergerlijke dingen die ooit op de openbare weg zijn terecht gekomen. Weg ermee.

Dat is niet het antwoord op de vraag van TS, maar ik ben het 100% met je eens.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@diumenge want? De namen van de shops zijn uitdrukkelijk met hoofdletters aangegeven. De rest van het "verhaal" niet. De politie lul je niet om als ze iets in beslag willen nemen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rapil overtuigend verhaal...

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De quad wordt verkocht als zijnde speelgoed, niet kentekenplichtig en als zodanig niet als motorvoertuig aangemerkt. Edoch de gevaarsetting van een klein kind met zo'n ding op de openbare weg met 7 km per uur roept bij oom agent wel vragen op zeker als het kind zonder ouder aan het verkeer deelneemt.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De politie kan je best "omlullen". Dat ding in beslag nemen hebben ze ook niets aan. Verhaal dat je het niet wist en hem voortaan alleen op eigen terrein te laten rijden kunnen ze best gevoelig voor zijn.
Blijft nog wel de vraag wat een site voor sportboten met het verhaal te maken heeft, dus sluikreclame is het wel.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het jammer dat jullie zo reageren ik stel jullie alleen een vraag als ouder van een kind en wat die hoofd letters betreft dat doe ik zodat jullie kunnen zien dat wij door dit bedrijf zijn belazerd want zij zetten op hun site dat het wel mag en dat de nederlandse wet het heeft goedgekeurd en ltmvz het gaat hiet om een elektrische quad die geen herry maakt en niet harder gaat als 6 km per uur jammer dat je zo reageerd

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

en de politie wist ook niet wat ze met deze quad aanmoesten dus ze konden hem niet inbeslag nemen want er rijden er hier meer rond zowel quad's en scooter als auto's waar kinderen van 3 tot 10 jaar in rijden

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee meneer winterman ik laat even zien op welke site jullie deze quad scooter auto kunnen vinden want deze mensen hebben diverse site zowel in nederland belgie en duitsland hun zijn de enigste leverancier hier in nederland

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@oempa: van een elektrische quad had ik nog nooit gehoord. Als ik had geweten dat het hier om een elektrisch exemplaar gaat was ik niet meteen in de stress geschoten toen ik het woord 'quad' zag. Dus: excusez-moi, s'il vous plaît.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk anders op hun site dan kunnen jullie zien waar ik over praat en ik wil alleen maar mensen waarschuwen kijk uit voor je zoiets verkoop of zelf koop want je maak een kind blij met iets waar hij meschien niet op mag rijden en je met een lul verhaal van deze mensen die zeggen dat het wel mag maar alleen praten om jou dat product telaten kopen

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke dankje wel ltmvz ik vraag ook alleen maar raad en of er meer mensen zijn die dit mee hebben gemaakt want ik ga hier wel verder mee ook de politie ging hier voor ons vragen over stellen en als ik hier niet mee de weg op mag gaan we met diversen mensen hier die ook daar een scooter quad of kinder auto hebben gekocht kijkken of we nog wat kunnen ondernemen tegen dat bedrijf

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

>>>>>oke dankje wel ltmvz ik vraag ook alleen maar raad en of er meer mensen zijn die dit mee hebben gemaakt want ik ga hier wel verder mee ook de politie ging hier voor ons vragen over stellen

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had geschreven dat verder vragen bij de politie geen enkele zin heeft.
Immers, ALLE voertuigen (en alleen een fiets niet) behoren goedgekeurd te zijn door de RDW om op de openbare weg te verschijnen.
Dit speelgoed is nooit aangeboden ter goedkeuring (omdat ze namelijk niet aan wettelijk omschreven eisen (kunnen) voldoe en daarom mag dat soort speelgoed niet op de openbare weg.
Zo simpel is dat nu eenmaal en........................... iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen!@

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

oempa schreef op zondag 8 jul 2012, 12:05: nee meneer winterman ik laat even zien op welke site jullie deze quad scooter auto kunnen vinden want deze mensen hebben diverse site zowel in nederland belgie en duitsland hun zijn de enigste leverancier hier in nederland

Waar staat die quad dan op die botensite?

Jij kan geen enkele rechten ontlenen aan wat zij op hun site zetten. Je wordt geacht zelf de wet te kennen.

Dit is precies hetzelfde als die mini motorfietsjes die je op de kermis kan winnen, of soms ergens bij krijgt als je wat koopt. Mag je ook de weg niet mee op.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

en meneer winterman we praten over een elktrische quad en een met een motor

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

weet je wel hoe dik een wetboek is grootvader en mijn vraag is nogmaals alleen maar is hier wat aan tedoen tegen deze bedrijven want ook inter toys en bart smit verkopen deze spullen alleen bij accuautoshop zijn de eletrische motor''
s zwaarder

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat er aan te doen is, is die quads niet kopen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

al die voertuigen moeten zijn goed en typegekeurd.
bovendien moet er een ( minimaal) wa verzekering op.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel dat je als voetganger gemiddeld 4 km per uur loopt en een jochie van 10 jaar in een speelgoed quad met 7 km per uur voorbij wil "racen" dan spoor je als ouder niet. Denk eens gezond na! spelen is leuk maar dit speelgoed is levensgevaarlijk.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het besturen van een met een door een motor (elektrisch / benzine etc.) aangedreven voertuig op de openbare weg, is een minimale leeftijd van 16 jaar vereist met meestal aanvullende eisen (rijbewijs, verzekering etc.)..

Uitzondering:

- Een elektrische fiets met trapondersteuning
- Een gehandicaptenvoertuig met een elektromotor dat niet sneller dan 10 km/u kan rijden.

Met een ander voertuig mag zoontje van 10 niet de openbare weg op, ook geen goedgekeurde quad.

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar is de quad onder "just for fun" knop te bewonderen op youtube filmpjes.

winterman schreef op zondag 8 jul 2012, 11:55: De politie kan je best "omlullen". Dat ding in beslag nemen hebben ze ook niets aan. Verhaal dat je het niet wist en hem voortaan alleen op eigen terrein te laten rijden kunnen ze best gevoelig voor zijn.
Blijft nog wel de vraag wat een site voor sportboten met het verhaal te maken heeft, dus sluikreclame is het wel.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

oempa schreef op zondag 8 jul 2012, 12:11: oke dankje wel ltmvz ik vraag ook alleen maar raad en of er meer mensen zijn die dit mee hebben gemaakt want ik ga hier wel verder mee ook de politie ging hier voor ons vragen over stellen en als ik hier niet mee de weg op mag gaan we met diversen mensen hier die ook daar een scooter quad of kinder auto hebben gekocht kijkken of we nog wat kunnen ondernemen tegen dat bedrijf

Doet u de volgende keer moeite om leestekens te gebruiken ? Dan zal ik de moeite nemen uw stukjes te lezen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op zondag 8 jul 2012, 17:06: Dag Jeroen,

Vladja heeft hier het juiste antwoord geplaatst.

En toch wel netjes dat u die quad terug gekregen heeft van de politie.

Voor anderen: je hoeft geen googlefreak te zijn, om er achter te komen, dat die sites dezelfde 'eigenaar' hebben (hetzelfde adres en telefoonnummer).

(En de laatste tijd gebruikelijk: de Kassa-site is helaas verworden tot een ordinaire chatsite, waar de een over de ander struikelt met schelden, elkaar afzeiken enz. enz. Wat is er overgebleven van een website, die in 2006 nog de internationale 'Prix Italia' won......)

hutch hallo
ik ben het met je eens over al kom je steeds meer afzeikerds tegen.
ik schrijf er op dit medium ook al veel over.

vladja hallo
ik beschreef dat ook al maar de lust om nog veel tehelpen ontgaat je haast.
kan de redactie daar niets tegen doen???

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Jeroen,

Vladja heeft hier het juiste antwoord geplaatst.

En toch wel netjes dat u die quad terug gekregen heeft van de politie.

Voor anderen: je hoeft geen googlefreak te zijn, om er achter te komen, dat die sites dezelfde 'eigenaar' hebben (hetzelfde adres en telefoonnummer).

(En de laatste tijd gebruikelijk: de Kassa-site is helaas verworden tot een ordinaire chatsite, waar de een over de ander struikelt met schelden, elkaar afzeiken enz. enz. Wat is er overgebleven van een website, die in 2006 nog de internationale 'Prix Italia' won......)

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij deze wil iik vladja en grindweg en hutch bedanken voor jullie antwoord op mijn vraag over de quad de meesten die hier op hebben gereageerd hebben denk ik geen kinderen ik heb zowel de levarancier als politie vandaag nog gesproken en ze zeggen allebij wat anders maar onder tussen is mijn zoontje van 10 de dupe want van zijn spaarcentjes heeft hij deze quad van ons mogen kopen en vergeet niet hij gaat niet hader dan 7 km per uur er zijn auto's in de handel waar kinderen van 3 to 7 jaar in rijden en die mogen wel op de weg en die gaan ook 7 km per uur

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

oempa,

Als dat trapauto's zijn, waarmee die 3 tot 7 jarige kinderen op de weg mogen rijden, OK. Maar niets dat motorisch aangedreven wordt (elektrisch of anders).

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee het is elektrisch vladja die heb je ook maar de leverancier heeft ook met de politie gebeld ik wacht nu op het telefoontje van de politie want hij mag de weg op zegt de leverancier maar ik wacht eerst af nu of hij nu wel of niet de weg op mag

ve
door verwijderd - Feb 2, 2014 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

T lijkt me zowieso niet verstandig om iemand met een stuk speelgoed op de openbare weg te laten spelen.
Ik heb zelf ook een electrische kinder quad voor m,n zoontjes, maar ik laat ze er niet mee rijden op de openbare weg... Je kan zelf toch ook wel nagaan dat dit voor gevaarlijk situatie's kan zorgen.
Enige keren dat ze de openbare weg even opgaan is als ze moeten oversteken.
Verder laat ik ze gewoon alleen op de stoep en de voetpaden in t park rijden.
( die verhalen over max snelheid 6km/u weet ik niet hoe dat zit... ben momenteel met een zelfbouw-electro 3000 watt quad project bezig, en deze quad gaat straks tussen de 8 en 15km/u )
Maar ook dan, alleen op de stoep/voetpaden, en dusdanig dat ze geen hinder of overlast voor voetgangers veroorzaken. Lijkt mij verder geen probleem, ook niet voor de politie, tenzij je zo'n zeikerige agent treft die niks beters te doen heeft...
Ik hanteer gewoon de regel, "ben je niemand tot overlast met je electrische voertuig, dan lijkt mij er geen vuiltje aan de lucht..." Kijk als je nou met een herrie makende benzine-quad de stoep, of voetpaden onveilig ga maken, of je laat je kind het pas aangelegde park even omploegen, dan kan ik begrijpen dat de politie zich ermee gaat bemoeien. :o)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2014 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het zoontje na tweeëneenhalf jaar nu wel een raceauto zal hebben, voor op de stoep.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2014 om 08:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 2 feb 2014, 12:22: Ik denk dat het zoontje na tweeëneenhalf jaar nu wel een raceauto zal hebben, voor op de stoep.

:o) LOL... ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben. :-)

Maar goed, ik vraag me af of voor dit onderwerp wel een echte regelgeving bestaat... zouden kinderen met een electrische quad op de stoep mogen rijden ook zonder begeleiding.?.. want een gewone skelter (zo'n ding met trappers ) is geen probleem.. dus waarom wel een electrische quad.... heeft dat te maken met het feit dat het gemotiriseerd is ? (ook al is het dan een ELECTROmotor ) of heeft het met een max.bepaald vermogen te maken in Pk's of Kw ? of met een bepaalde max snelheid ? Ik kan er niks over vinden hoe het is geregeld voor kinderspeelgoed.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2014 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

schouten1 schreef op dinsdag 4 feb 2014, 08:13: .... (ook al is het dan een ELECTROmotor )

Hoezo 'al is het een ELECTROmotor'...???

Klik * *: 272 PK, in 3 seconden naar de 100 km/u........, v.w.b. de acceleratie sneller dan een Porsche, Ferrari, en bijna net zo snel als de McLaren P1 (met 900 PK), 'al is het electrisch'...... ;-)

Maar ik denk dat op * * pagina een goede uitleg gegeven wordt m.b.t. electrische voertuigen. Daarbij speelt als belangrijkste rol de typegoedkeuring, uiteraard samen met vermogen en afmetingen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 4, 2014 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op dinsdag 4 feb 2014, 08:56:
schouten1 schreef op dinsdag 4 feb 2014, 08:13: .... (ook al is het dan een ELECTROmotor )

Hoezo 'al is het een ELECTROmotor'...???

Klik * *: 272 PK, in 3 seconden naar de 100 km/u........, v.w.b. de acceleratie sneller dan een Porsche, Ferrari, en bijna net zo snel als de McLaren P1 (met 900 PK), 'al is het electrisch'...... ;-)

Maar ik denk dat op * * pagina een goede uitleg gegeven wordt m.b.t. electrische voertuigen. Daarbij speelt als belangrijkste rol de typegoedkeuring, uiteraard samen met vermogen en afmetingen.

Gr. Hutch

Tja,.. bedankt voor de link naar die site Hutch, maar ook daar wordt wederom niets vermeld over een ACCU-Quad.. maar men heeft het over een kinderquad.... en er wordt niks genoemd over het verschil tussen een quad met een benzine motor, zoals die 50 en 110cc dingen, ( wat ook kinderquad;s zijn) en een quad die electrisch is... bovendien heb je in dat electrisch ook weer verschillende soorten vermogens... zoals 12volt 24volt 36 volt en 48volt quads.... en wellicht dat er nog wel meer soorten zijn. Zoals t vermeld staat op die site, zou geen enkel kind mogen buitenspelen met z,n accu-quad, behalve in de achtertuin, of heen en weer rijden op t balkon in t geval papa en mama op een flat wonen. Zou beter zijn als men eens een nieuwe wetgeving opstelt, waarin gewoon wordt aangegeven dat je bijvoorbeeld wel met accu-voertuigen met een max snelheid van 10 km/u op de stoep/fietspad/wandelpaden mag rijden.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2014 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zondag 8 jul 2012, 14:26: Stel dat je als voetganger gemiddeld 4 km per uur loopt en een jochie van 10 jaar in een speelgoed quad met 7 km per uur voorbij wil "racen" dan spoor je als ouder niet. Denk eens gezond na! spelen is leuk maar dit speelgoed is levensgevaarlijk.