ke
door keesbakels Jul 28, 2020 om 15:11
Elektronica & tv

Ring videobel werkt niet meer.

Sinds enige tijd hebben wij een Ring- videobel. Na de laatste update hoorden wij, als er iemand aanbelde, voor de deur stond of langsliep, het geluid van blaffende honden uit de mobiel komen. In de instellingen helaas niets kunnen vinden om dit op te lossen. Eerst op de Ring-site gekeken en bij "vragen" ons probleem voorgelegd. Antwoord: de bel niet bij een aquarium plaatsen (?)

Aquarium? Honden? Zeehonden?

Nu hebben wij dat niet maar de neiging om de bel erin te gooien drong zich naar voren. Dan maar gebeld naar de helpdesk. Uit de vele beschikbare  talen Nederlands uitgekozen. Wij werden te woord gestaan door een ongetwijfeld goedwillend persoon die dacht dat hij Nederlands sprak. Ongeveer 15 minuten aan de telefoon gehad en toen maar opgegeven vanwege een Babylonische spraakverwarring.

Het resultaat: de bel doet het nu helemaal niet meer evenals de bijbehorende app.  Daarop kan niet meer ingelogd worden ondanks toegezonden codes.

Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen? Alvast dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Kees

4976 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2020 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie - geen inhoudelijke reactie]

Donuts
door Donuts Jul 29, 2020 om 11:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat ligt er maar aan, door wie die reviews geschreven zijn. De Ring video deurbel is een prima product, maar men moet wel een beetje kennis van zaken hebben. Het valt me wel op dat u de ene keer schrijft 'wat heeft u aan ervaringen van anderen' en de andere keer wel weer verwijst naar reviews.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2020 om 15:35
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als ik even zoek zie ik diverse systemen en de vraag is dan uiteraard welk fabrikaat het is resp. waar u het heeft gekocht.
Het lijkt mij dat, op basis van de daarvoor geldende wetgeving, u bij de verkoper moet zijn voor de oplossing. Zie daarvoor: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten m.b.t. de wettgeving zoals die voor verkopers geldt en ook deze: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  E.e.a. is gebaseerd op de wetgeving als genoemd in het BW art 17 t/m 25 waarvan ik u een verwijzing geefnaar de eerste twee: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2020 om 15:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk heeft u hier of hier iets aan, het niet bij een aquarium houden, al dan niet gevuld met zeehonden☺, zal te maken hebben met de storing die door de TL verlichting veroorzaakt wordt. Daarnaast schijnt de juiste spanning belangrijk te zijn en de balffende hond zit wel ergens in de opties. Er gaat bij mij geen belletje rinkelen maar is er niet een mogelijkheid de laatste update te verwijderen?

simon55
door simon55 - Jul 28, 2020 om 16:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie - geen inhoudelijke reactie]

mr
door mrmoto - Jul 28, 2020 om 22:33
167 Antwoorden / 4 Vragen

en gaat er bij u nu ook een belletje rinkelen ? haal de bel weg zet er een ordinaire drukbel voor in de plaats en neem uw verlies .

ma
door malty - Jul 28, 2020 om 23:23
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Resetten naar fabrieksinstelling zou moeten helpen lijkt me.
Hier een filmpje voor resetten van doorbell 2.
https://www.youtube.com/watch?v=Vhk3cxHCVro
en hier voor andere types
https://www.smartdevicessupport.com/how-to-reset-ring-doorbell

justmeagain
door justmeagain Jul 29, 2020 om 00:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dit zou inderdaad de oplossing kunnen zijn, geen topantwoord maar van mij +10

ke
door keesbakels - Jul 29, 2020 om 11:00
52 Antwoorden / 19 Vragen

Allen hartelijk dank voor uw bijdrage, al heb ik weinig aan de mededeling dat het rotzooi, er veel klachten over zijn, of de raad een andere bel te kopen.
Aangezien het een kado was van onze kinderen, die de bel uit Engeland hadden meegenomen, kan ik ook niet bij de verkoper klagen.
De bel heeft het lange tijd perfect gedaan, tot de laatste update (blaffende honden) en daarna de fatale ingreep van de helpdesk.
De nuttige tips van Malty en Gerbera zal ik zeker proberen in de hoop dat alles weer gaat werken.

Met vriendelijke groeten,
Kees.

Donuts
door Donuts Jul 29, 2020 om 11:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: al heb ik weinig aan de mededeling dat het rotzooi, er veel klachten over zijn, of de raad een andere bel te kopen.
Ben het met u eens, daar heeft u helemaal niets aan. Succes met de gegeven tips.

L.
door L.c.visser - Jul 31, 2020 om 11:53
6 Antwoorden / Vragen

Weg doen ze kunnen in zuid Amerika mee kijken is niet veilig

maffy1948
door maffy1948 - Jul 31, 2020 om 11:57
45 Antwoorden / 0 Vragen

Denk eerder dat die opgeladen moet worden, of staat die met stroom van de gewone bel geschakeld. Kan ook zo zijn dat er iemand hem open heeft gemaakt en hem dus veranderd met gegevens. Maar als accu's onder omstandigheden te weinig spanning leveen gaat die naar home mode. Maar ja waar komt die vandaan?

justmeagain
door justmeagain Aug 1, 2020 om 23:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een omzin, A ze gaan direct op stroom, accu is puur backup. B als iemand eraan is geweest zie je dat in je historie terug als laatste ontvangen beeld. C je kunt in de bel zelf geen gegevens veranderen of WiFi veranderen.

Ca
door CarlaenCarlo - Jul 31, 2020 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben de zelfde ervaring met Ring. We belden voor informatie over de Door view cam. We hebben 30 minuten in de wacht gestaan, uiteindelijk kregen we een Engelssprekende medewerker aan de lijn. Daarmee viel niet te praten, we hebben de verbinding verbroken. Wie schetst onze verbazing, toen we een telefoonrekening kregen van onze telecomprovider. Het is geen gratis nummer! Ring wenst de rekening niet te betalen. Zulke slechte reclame verwacht je niet van Ring.

Donuts
door Donuts Jul 31, 2020 om 14:55
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou het een gratis nummer moeten zijn?

gerbera
door gerbera - Aug 1, 2020 om 15:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@carlaencarlo,
Als u even goed naar het nummer had gekeken had u kunnen zien dat het nummer met  00800 en niet met 0800 begint, en 00800 is geen gratis nummer. Vervolgens bij ff verder kijken ziet u dat dit nummer in heel veel landen gelijk is en uitkomt in, jawel, Amerika.
Bent u ook bij de verkoper geweest met uw vraag, deze had u mogelijk met het probleem kunnen helpen want met hier klagen over de telefoonkosten wordt uw probleem niet opgelost. Begrijpelijk ook dat Ring de telefoonkosten niet vergoed.

ke
door keesbakels - Aug 3, 2020 om 11:45
52 Antwoorden / 19 Vragen

Ha, hij werkt weer!  Wij hebben het volgende gedaan: Op de website van ring.com geklikt op; Hulp (staat bovenin een balkje) en dan op handleidingen. Dan moet je eerst uitzoeken welke bel je hebt. Omdat alle bellen er vrijwel hetzelfde uitzien is dat even uitzoeken. Om het je niet al te makkelijk je maken staat er op de verpakking geen typenummer . Klik op het juiste plaatje en links staan de gebruiksaanwijzingen in diverse talen. Als je op de regel "klik hier voor de Nederlandse handleiding" klikt krijg je een gebruiksaanwijzing in (vermoedelijk) Noors. Geen nood, scroll iets naar beneden, daar staan weer allerlei talen, en op de 11e van boven staat: RVD manual NL pdf. Als je die pdf opent tref je een glasheldere gebruiksaanwijzing in het Nederlands aan.

Wij hebben de app verwijderd en net gedaan alsof alles nieuw was. Dus daarna de app er weer opgezet.Je vult je gegevens in, Ring zegt: dat is een bekend mailadres en stuurt dan een code die je in moet vullen. Dit alles werkte perfect.

Nu hebben we een werkende videobel zonder hondengeblaf. Als er nu iemand aanbelt horen wij een soort arresleegeluid. Daar valt mee te leven.

Wel, eind goed al goed. Ik dank iedereen voor zijn/haar bijdrage!

Met vriendelijke groeten, Kees

gerbera
door gerbera Aug 3, 2020 om 11:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Prettig te horen dat alles weer werkt, bedankt voor de terugmelding. Mogelijk is de Kerstman erg vroeg dit jaar☺