Ma
door Maikel2 Jan 28, 2018 om 18:40
Elektronica & tv

Ruis op TV met aangesloten PC

Beste lezers,

Ik heb een PC aangesloten op mijn TV zodat ik Netflix, gedownloade films enzovoorts kan kijkenn. Het is namelijk een oude Tv zonder smartfuncties. Nu doet het volgende zich voor: het beeld van mijn PC is te zien op de TV, maar er is erg veel ruis op het beeld. Het zijn veel witte en groene stippen die zeg maar knipperen en/of verspringen van plaats. Ligt dit aan de oude TV (philips van 10 jaar oud), aan mijn PC (gloednieuwe HP met Windows 10), of aan de kabel hiertussen (HDMI), en hoe los ik dit op?

Mvg, Maikel

5096 11 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2018 om 18:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar koop een chromecast, is het probleen zeker opgelost.

Ma
door Maikel2 Jan 28, 2018 om 20:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het antwoord. De Chromecast heb ik al eens getest: werkt met Netflix wel, maar niet met windows MediaPlayer of VLC. Die is dus terug naar de winkel. Zoek dus een oplossing om mijn gehele computerscherm op de TV te krijgen. Mij is daarom verteld met HDMI aan de gang te gaan. NB de normale zenders op deze TV werkt prima zonder ruis.

jo
door jorisw Jan 28, 2018 om 20:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De nieuwste VLC versie ondersteunt sinds vorige week casting. En Mediaplayer hoeft niet te ondersteunen: je kunt de bestanden op de PC delen over het netwerk en via de juiste app (even zoeken) kan je die afspelen via Chromecast.

tdmduc
door tdmduc Jan 28, 2018 om 21:24
703 Antwoorden / 2 Vragen

LET OP er is een verschil in met eerste generatie Chromecast aparaatjes. De nieuwste types (Chromecast 2.0)zijn stukken beter en kunnen veel meer.

mathijs_b
door mathijs_b Jan 29, 2018 om 14:09
641 Antwoorden / 77 Vragen

Probeer even met een korte HDMI kabel. Als het beeld dan goed is, weet je waar de schoen wringt!

Topantwoord

simon55
door simon55 - Jan 28, 2018 om 20:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Welk type TV betreft t ?

Ma
door Maikel2 Jan 28, 2018 om 20:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb meer onderzoek gedaan. Het betreft de Philips Cineos 32 inch (deze). Het is dus een LCD TV.

Topantwoord

Ge
door Genee - Jan 28, 2018 om 20:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de gebruiksaanwijzing van de tv gevolgd?
lees ook eens het gedeelte: laptop verbinden met de tv.

https://www.paradigit.nl/tips/films-streamen-van-tablet-of-laptop-naar-tv/

tdmduc
door tdmduc - Jan 28, 2018 om 21:20
703 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft de Philips TV ook HDMI begrijp ik?

Probeer dan eens een andere of betere(duurdere) kabel. (Was bij mij een keer het probleem.)

Heeft de nieuwe laptop nog VGA? of alleen maar HDMI....?

Ma
door Maikel2 Jan 28, 2018 om 21:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja deze heeft HDMI. Ik heb alleen een desktop PC, en het gaat om een lange afstand (15 meter). Ik heb zojuist gelezen dat dat het probleem kan zijn. Welke kabel raadt je aan?

aurora1
door aurora1 Jan 28, 2018 om 23:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad kan de lengte een/het probleem zijn. Er moet een test te vinden zijn van hdmi kabels, en ik geloof dat duur en goedkoop (Action) niet veel of nauwelijks verschilden maar dat extreem dure dan weer wel wat beter waren. Die test was van een aantal jaren geleden.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2018 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die test is jaren en jaren geleden op tv geweest. Volgens mij was de goedkoopste de beste.:-))

Ma
door Maikel2 - Jan 28, 2018 om 21:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat ik een stap dichter bij een oplossing ben. Mijn PC staat ver van de TV dus ik heb een lange HDMI kabel gelegd. Nu staat er in dit artikel dat een lange HDMI kabel ruis op het beeld kan veroorzaken, en dat je dat kunt verhelpen met een HDMI versterker of betere kwaliteit kabels. De aanbevolen versterker uit dat artikel is niet meer verkrijgbaar. Heeft iemand ervaring met een alternatieve HDMI versterker of een kabel van 15 meter die werkt zonder ruis of storing?

aurora1
door aurora1 Jan 28, 2018 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe het zit met hdmi weet ik niet maar ik gebruik al minstens sinds de jaren 80 voor de gewone tv kabel een kabelversterker. Versie zoals verkrijgbaar was/is bij de Hema en bij bouwmarkten (Gamma, Karwei). Vanwege meerdere toestellen- en recorders boven en in andere kamers op dezelfde etage. Zonder die versterker zou ik lang niet overal beeld hebben. Ik zou eens zo'n versterker voor hdmi proberen. Anders de pc en de tv toch maar dichter bij elkaar zetten?

diumenge
door diumenge Jan 29, 2018 om 05:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zelf geen ervaring mee, maar er bestaan wel oplossingen voor: www.gearbest.com/hdmi-extender-_gear (dit is maar een voorbeeld, googel op hdmi extender). Ik denk echter dat een goedkoop Android TV kastje (zoals Dirck hieronder ook suggereert) een goedkopere oplossing is.

AWYeah28
door AWYeah28 Jan 30, 2018 om 22:50
355 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik al jaren een dikke, 10 meter lange HDMI kabel van het merk Bandridge die ik ooit voor circa €120 heb gekocht. Als je er over nadenkt een belachelijk bedrag voor een kabel, maar de kwaliteit is perfect. Het gaat vooral om de beschermingslaag om de kabel heen die externe straling tegen moet houden. Als er een goedkope kabel wordt gebruikt maakt een versterker overigens geen verschil, omdat de kwaliteit van het signaal door de slechte kabel al teniet is gedaan voor het bij de versterker komt.

dirck
door dirck - Jan 29, 2018 om 00:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Voor het geld dat je kwijt bent aan een goede HDMI kabel, zou ik toch overwegen of een Android kastje (Android TV Box) niet een beter alternatief zou zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 29, 2018 om 00:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien heeft uw tv moeite met het weergeven van illegaal verkregen content :-)

dokun
door dokun Jan 29, 2018 om 14:37
152 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten....

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
simon55
door simon55 - Jan 30, 2018 om 10:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Neemt u eens contact op met Televersum in Amsterdam, gelegen aan t Tussenmeer. Die hebben voor dit soort problemen uitstekende oplossingen

Ge
door Genee - Jan 30, 2018 om 10:53
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me niet zo’n probleem om die 32 inch TV even bij de desktop pc te zetten om een kortere HDMI kabel te proberen.

ma
door malhy2 - Jan 30, 2018 om 22:30
309 Antwoorden / 13 Vragen

Is dit misschien iets :
https://www.hdmikabelshop.nl/hdmi-kabel/hdmi-kabel/hoge-kwaliteit-hdmi-kabel-15-meter-1-4-high-speed-met-ethernet-1

Zelf helaas geen ervaring mee omdat ik een chromecast gebruik en mijn andere TV is smart maar ik heb dit opgedoken bij tweakers.net

Gr Ed