hu
door huis3 Jul 10, 2019 om 21:30
Elektronica & tv

S10 plus

geeft het problemen alls je een toestel hebt gekocht in het buitenland zie uitleg?

ik wil de s10 plus los kopen ik kan geen abonnement nemen dus ik koop hem los Maar alls ik hem koop bij belsimpel daar is hij veel goedkoper dan bij de meeste winkel om dat belsimpel die toestelen uit het buiteland wel binnen europa maar ik vraag me af hoe het dan zit met me updates .En ik heb gehoord dat je er wel dan een nedederlanse rom er op kan laten zetten dus niet rooten .ik ga hem niet bij samsung kopen om dat die veelste duus is
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/buy/ https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-s10-plus/128gb-zwart/los-toestel

5860 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2019 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe weet u zo zeker dat Simpel hem uit het buitenland haalt?

Grunnen.
door Grunnen. Jul 12, 2019 om 12:25
509 Antwoorden / Vragen

Niet zo moeilijk ,bijna alle toestellen komen uit Azie. Zelf die dure Iphones.

hu
door huis3 - Jul 10, 2019 om 22:06
11 Antwoorden / 20 Vragen

ik had ze gebled ze zegen dat

tdmduc
door tdmduc - Jul 10, 2019 om 22:08
703 Antwoorden / 2 Vragen

Je koopt een voor Europa bestemd toestel in een Europees land welke aan de meeste provider frequenties voldoen.

Je krijgt dan ook gewoon de updates zoals ieder ander.

costnix
door costnix Jul 10, 2019 om 22:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat verschil in de frequenties heeft niets met de updates te maken!

tdmduc
door tdmduc Jul 10, 2019 om 23:15
703 Antwoorden / 2 Vragen

Maar wel het land waar dit toestel gebruikt gaat worden(lees geschikt voor is) en gerelateerd aan de volgorde van de updates per regio.

In de regel gaan Samsung updates eerst altijd de Verizons en de AT&T's en dan de andere grote providers in de wereld.

Bottomline is dat je niets mist en je gewoon recht hebt op een normale reguliere update.

Anders wordt het als je een Xiaomi koopt in China die bestemd is voor de Aziatische markt. In dat geval even checken op welke band jouw provider zit.

Ervaring? JA!

De eerste OnePlus de OnePlusOne kwam ook maar in 3 bandbreedtes. Ik kon deze dus niet gebruiken bij Telfort destijds.

Gelukkig kon ik het wel met een T-Mobile sim gebruiken.

In de ondersteuning van Telfort werd doodleuk gezegd: Tja, een Chinees toestel ondersteunen wij niet.

Nu 5 jaar later barst het van de Chinese toestellen en moet deze helpdesk mevrouw haar woorden weer inslikken.

One Plus is nu één van de gerenormeerde merken net als Huawei en Oppo en Xiaomi.

Topantwoord

newmikey
door newmikey - Jul 10, 2019 om 22:08
830 Antwoorden / 0 Vragen

Onzinnig gebrabbel.

costnix
door costnix - Jul 10, 2019 om 22:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat moet je niet doen. Het kopen van een parallel geïmporteerd toestel is vragen om problemen met garantie, update, apps die niet geïnstalleerd kunnen worden of niet werken.

pino123
door pino123 Jul 11, 2019 om 07:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe kom je erbij.....

tdmduc
door tdmduc Jul 12, 2019 om 10:41
703 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, hoe kom je er bij.
Heb zelf al meerdere malen losse toestellen gekocht en ook kunnen beroepen op garantie.(AliExpress&Gearbest) Twents spreekwoord: "Vaak bin ie te bange".

Grunnen.
door Grunnen. Jul 12, 2019 om 12:13
509 Antwoorden / Vragen

Onzin alle toestellen komen uit het buitenland dus China Japan, Korea etc. Apple phones komen bv uit CHina. Voor garantie moet je bij de leverancier zijn

jo
door jorisw - Jul 10, 2019 om 22:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Ik ga hem niet bij samsung kopen om dat die veelste duus is"

Als dat grijzeimportding problemen geeft is die ondanks dat hij goedkoper lijkt toch duurder.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 10, 2019 om 23:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Huis3,

Mijn partner heeft een S10+:

Het is een mooie telefoon,maar soms wordt de accu erg warm tijdens het laden.
Ook vind ik,dat de accu snel leeg gaat.

Wel is het een snelle telefoon qua apps en maakt hij mooie foto’s.

Maar perfect is hij niet.

Ik zou een goedkoper toestel uitzoeken.

Maar updates gaan automatisch.

tdmduc
door tdmduc - Jul 10, 2019 om 23:19
703 Antwoorden / 2 Vragen

Als je het toestel hebt kun je hier controleren hoe het zit met de firmware en de updates.

https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s10e/firmware/SM-G975F/

ne
door neodutchio - Jul 11, 2019 om 08:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er aan wat u met de telefoon gaat doen. Ook ik heb een goedkope Samsung besteld via Belsimpel en die kwam uit Italië. Ik bel en app er mee, ik heb dus geen last van functies die wellicht niet voor Nederland instelbaar zijn.

hu
door huis3 Jul 11, 2019 om 08:30
11 Antwoorden / 20 Vragen

dat fotos maken appen en hij goed een goude accou hebben. Dat is raar alls dat die toestelen Gemaakt worden voor landen in europa en fsn toch Niet  voor Nederland instelbaar zijn. nederland hoord ook bij europa .maar je kan dan toch Een andre rom er oplaten zetten dat is NIET rooten maar EEn nederlandse rom er op laten zetten dan zou het wel gaan denk ik

costnix
door costnix Jul 11, 2019 om 08:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als je dat door iemand anders laat doen, krijg je problemen met de garantie.
Die komt door die wijziging te vervallen.

hu
door huis3 Jul 11, 2019 om 08:47
11 Antwoorden / 20 Vragen

Maar garantie komt toch niet te vervallen als je het bij een Samsung store laat doen??

ne
door neodutchio Jul 11, 2019 om 08:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Samsung zal geen aanpassingen doen aan een telefoon die niet bij hun gekocht is. Niet zo gek lang geleden was er een topic over een smartwatch uit Tjechië. Die bleek andere functies te hebben dan Nederlandse. Dat is het probleem waar je tegenaan kan lopen.

tdmduc
door tdmduc Jul 12, 2019 om 10:54
703 Antwoorden / 2 Vragen

@Costnix: als je er geen verstand van hebt kan je beter nix zeggen.
Ben zelf specialist op gebied van smartphones en heb ook diverse malen toestellen ge-root.
Maar ook firmware herstellen met officiële Samsung software die gewoon beschikbaar zijn via Samsung of van welk ander merk dan ook.
Alleen het rooten van telefoons is een reden van eventuele garantieverlies en reguliere updates. Er zijn echter ook merken die het juist aanmoedigen i.v.m. ontwikkeldoeleinden.
Neem eens een kijkje op de website van XDA developers en lees je in. Gaat een wereld voor je open.

ne
door neodutchio Jul 12, 2019 om 18:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik een auto koop via grijze import en ga er hier een hoop aan aanpassen, dan kan ik hier niet naar de dealer om garantie te claimen. Idem met uw telefoon.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 11, 2019 om 09:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

En de wettelijke consumentenbeschermingswetgeving is van toepassing en dat betekent ook dat u gewoon recht heeft op een gwoon werkend product.

Het ontgaat u lijkt mij geheel dat zo ongeveer alle mobile telefoontoestellen uit het (soms verre) buitelnad komen.
Zie bijv. dit https://tweakers.net/nieuws/79870/nokia-laat-meer-telefoons-in-azie-produceren.html

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 12, 2019 om 12:23
509 Antwoorden / Vragen

Belsimpel is een tussenpersoon van providers ,de toestellen van de meeste providers zijn goedkoper als je er een abonnemement bij neemt.Dat is al jaren zo.Ze leveren alleen toestellen die geschikt zijn voor het Europesche netwerk.Beetje onzin verhaal dus.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 12, 2019 om 14:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U koopt bij de Nederlandse BELSIMPEL.
Dus dat toestel kunt u rustig kopen.
ENnogwat: alle telefoons komen uit het buitenland.
In Nederland worden geen telefoons gemaakt.

En voor GRUNNEN : belsimpel is geen tussenpersoon.
Het is van KPN.
Ikzelf heb een belsimpel abonnement, de aanbieding is voorbij.
Voor 3.50 per maand onbeperkt bellen en beperkt internet.
Na 6 maanden 5 euro.

gerbera
door gerbera Jul 14, 2019 om 15:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En voor GRUNNEN : belsimpel is geen tussenpersoon.
Het is van KPN.

Nee hoor, Belsimpel is gewoon een zelfstandig verkooppunt van diverse telefoons en abonnementen, ook van KPN, maar is niet van KPN