ES
door ES67 Sep 15, 2021 om 14:03
Elektronica & tv

Samsung Cashback Actie Bedrog ?!

Na het volledig aanleveren volgens de voorwaarden van alle gegevens voor een €300,--cashback actie voor de aankoop van een NEO QLedTV blijft Samsung mij al bijna 2 maanden het lijntje houden.
De eerste keer volledig alle door Samsung gewenste gegevens aangeleverd. Na een maand nog niets gehoord te hebben toch maar eens gebeld met de klantenservice. Die wisten mij te vertellen dat ze de aanvraag hadden ontvangen maar dat de tenaamstelling van de bankrekening nog ontbrak.Een andere medewerkster tijdens een volgend gesprek zei dat het IBAN nummer niet zou kloppen en dat ze daarover 2 weken geleden een mailtje hadden gestuurd. Dit is niet correct want ik heb een printscreen van de bevestiging van Samsung van de ingevulde gegevens gemaakt. Bovendien heb ik geen email ontvangen. Ook niet in de spambox. Ik heb bewijs aangeleverd dat ze de correcte gegevens al hebben via whatsapp de medewerkster bevestigd dat maar zei dat ze niets in het systeem kan wijzigen. Ik moest maar een nieuwe aanvraag doen. Dat heb ik uiteindelijk onder protest gedaan. Weer geen bevestiging van Samsung per email gehad dus maar even weer contact opgenomen. Medewerkster bevestigd dat ze op de hoogte zijn van het feit dat emails niet aankomen maar heeft daarvoor geen oplossing. Mijn aanvraag is weer in behandeling maar nog niet beoordeeld en ik moet maar weer eens contact opnemen over een tijdje.
Gezien het feit dat op veel plaatsen slechte ervaringen zijn met de cashback acties van Samsung ben ik op zoek naar mensen die hetzelfde is overkomen om eventueel samen actie te ondernemen.

2645 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 15, 2021 om 14:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 15, 2021 om 14:24
2042 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet precies wat u bedoelt met "actie ondernemen" maar niets houdt u tegen om hier nu al werk van te maken. Maar als u denkt even massaclaim op te zetten om zo goedkoop te gaan procederen dan moet u wel beseffen dat dit wel heel wat meer voeten in de aarde heeft dan enkel andere mensen op het internet vinden die ook klachten hebben over cash back acties van Samsung.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2021 om 14:33
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Kent u deze info en mogelijkheid? https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/problemen-met-cashback/td-p/2917521  m.b.t. ervaring en ook de oplossing door het melden bij de community?   Hoe dan ook, ik heb geen ervaring met Samsung Cash back acties. Zie ook deze m.b.t. melden bij de gratis service van de consumentenbond: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/samsung-electronics/klachten/cash-back/details?complaintId=1d464e74-b329-49bb-96a7-ac47c5d729c4 en de m.i. positive uitkomst.  M.b.t. de laate wel even doorscrollen omdat u dan de reacties ziet van o.a. Samsung.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2021 om 16:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe stelt u zich dat voor, samen actie ondernemen? En hoezo bedrog?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 15, 2021 om 18:10
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte ES67,

Een soortgelijke vraag is hier al eens eerder gesteld.

Ik raad iedereen af om hieraan mee te doen en gewoon een ander merk of winkel op te zoeken.

Klik op de volgende link :

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/cashback-actie-samsung-iemand-nog-tips?id=602403

rj
door rjw Sep 15, 2021 om 22:36
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Erg kort door de bocht om meteen naar een ander merk te verwijzen. Ik heb al diverse Samsung producten gekocht met cashback en dat is altijd goed gegaan (ook met andere merken trouwens).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 16, 2021 om 02:39
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Het is een slimme "marketing" truuk van de fabrikanten en winkeliers, ik noem het "een sigaar uit eigen doos".

Vooral het verzamelen van persoonlijke gegevens bij de fabrikant en verkoper, zou bij u, als IT specialist, "de wenkbrauwen moeten fronsen"...., klik op de volgende link :

https://www.businessinsider.nl/geld-terug-via-cashback-acties-let-op-deze-6-valkuilen/

Gr
door Grunn1 Sep 16, 2021 om 09:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Misschien even goed lezen wat er in je link staat.
Mensen die zelf vergeten om aan een aktie deel te nemen.
Mensen die impuls aankopen doen
Mensen die vergeten te controleren als het geld ook binnen komt

Het ls grotendeels de schuld van de mens zelf om niet alles uit een aktie te halen

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2021 om 23:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie, niet inhoudelijke bijdrage verwijderd]

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2021 om 17:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wel jammer, ik ben nu extra nieuwsgierig....

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2021 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ook, kan het me niet meer voor de geest halen. Voortaan ook maar elders opslaan.

Of een zooitje wetteksten erbij zetten, dan blijft eventuele onzin gewoon staan.

Gr
door Grunn1 - Sep 16, 2021 om 09:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zelf geen problemen gehad maar ik heb ook alles op de juiste manier aangeleverd.

Nieuwe Samsung telefoon gekocht waar je gratis oortjes bij zou krijgen.
Goed de voorwaarden lezen en aanleveren waar ze om vragen op de juiste manier en je ontvangt direct een bevestiging per mail.
Samsung heeft er wel een handje van om de termijn flink op te rekken. Mij dopjes zouden binnen 6 weken komen maar dat werden er 12 maar ondertussen wel netjes op de hoogte gehouden. Nou maakte mij het niks uit want ik wilde alleen de telefoon en die dopjes was een gratis bonus waar ik toch niks mee doe.

Een maand geleden een nieuwe Oled tv gekocht van LG en daar zat ook een cashback altie op, maar ook daar deed ik het niet voor want ik wilde die tv sowieso kopen dus was het alleen een extraatje.
Gekocht bij de goedkoopste aanbieder dus de casback was extra korting. Ook hier zou de termijn 6 weken zijn maar binnen 2 weken was het geld al op mn rekening. Het kan dus ook snel gaan.

Het belangrijkste is en blijft, lees goed de voorwaarden, lever aan waar ze om vragen en ook precies waar ze om vragen. Koop niet iets waarbij je financieel afhankelijk bent van de cashback maar alleen waarbij de cashback een extraatje is.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Sep 16, 2021 om 17:15
98 Antwoorden / 1 Vragen

U moet de originele uit de doos geknipte   barcode altijd per post opsturen er mogen geen rafel aan zitten. Klopt de eventuele kleur code wel. Stuur alles voor de genoemde eind datum. Stuur een kopie van de originele bon mee.

Gr
door Grunn1 Sep 16, 2021 om 18:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat was vroeger zo maar al jaren gaat het anders.
Je moet de streepjescode uitknippen en hiervan een foto maken en samen met een kopie van de aankoopbon digitaal uploaden.