marcel75
door marcel75 Jun 30, 2020 om 13:44
Elektronica & tv

Samsung HT-J5500 stuk door update

Sinds ongeveer 2 weken werkt mijn Samsung bluray/home cinemaset in het geheel niet meer. Start op en gaat dan zoeken naar een disc (die er niet in zit). Het lijkt om een software-update te gaan die wereldwijd volledig de mist ingegaan is (althans dat lees ik op buitenlandse sites). Samsung Nederland probeert je nog met een update uit 2017 het zelf op te laten lossen, maar ook de usb-poort kun je niet meer gebruiken.

De enige mogelijkheid is volgens Samsung om zelf de door Samsung op afstand gesloopte set naar een servicepunt te brengen en dan te hopen dat reparatie gratis is. En dat servicepunt moet dan wel open zijn.

Zijn er meer mensen die last hebben van deze update en de houding van Samsung? Ik zou toch eerder denken dat er een terugroepaktie komt en dat je of de set kunt opsturen of dat ze komen halen. En zeker niet de particulier 60 km laat rijden om vervolgens nog niet geholpen te zijn.

6592 14 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jun 30, 2020 om 14:15
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Voor garantie claims moet u bij de verkoper zijn. In dit geval trekt Samsung het boetekleed aan en biedt een kostenloos herstel aan onder voorwaarde dat u het apparaat komt brengen of opstuurt.
Ik weet niet hoe oud dit apparaat reeds is. Ik lees dat er in 2017 ook een update was. Dit zou dus betekenen dat het apparaat zeker 3 jaar oud is.
Wat was de aanschaf prijs? Dit laatste en de leeftijd van het apparaat moet u in beschouwing nemen bij uw beslissing om wel of niet de moeite van het brengen of opsturen te nemen.
U kunt op internet ongetwijfeld zien of het service centrum open is of niet.

Donuts
door Donuts - Jun 30, 2020 om 14:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De Samsung Community staat vol met klachten over dit probleem https://eu.community.samsung.com/t5/Audio-Video/bd-p/audio-nl

U
w set is al 5 jaar op de markt, het zou zo maar kunnen dat daar geen vervangend moederbord voor is. Gezien de leeftijd van uw set, zou ik proberen een nieuwer model met een fikse korting bij Samsung te kopen.

Magnum007
door Magnum007 - Jun 30, 2020 om 19:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marcel,

Waarschijnlijk is je garantie al verlopen.

Ik raad je aan om losse componenten te kopen.

Dus een aparte versterker en een aparte blueray speler.

Mocht er iets stuk gaan, dan kun je alleen het defecte apparaat vervangen.

Als je goedkoop uit wilt zijn, kun je even kijken op Marktplaats.

justmeagain
door justmeagain Jun 30, 2020 om 23:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

En dan kan ts zijn subwoofer en speakers weggooien. Losse componenten is zo jaren 90.
95% van de huidige  markt zijn Soundbars, home theater systemen of multiroom systemen zoals Sonos.
En als je dure Yamaha versterker het na een paar jaar begeeft zijn ook hier onderdelen schaars.  Natuurlijk zijn er losse componenten die een prima bioscoop ervaring kunnen brengen maar veel mensen willen die grote dingen niet meer. Alleen een kleine groep echte audioliefhebbers kopen dit.

Magnum007
door Magnum007 Jul 1, 2020 om 00:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Niet iedereen is zo vermogend als jij.... ;-))

Een goede versterker hoeft niet duur te zijn en gaat lang mee.

Ik heb mijn speakers van de kringloop.

Al die "moderne" audio systemen hebben te veel electronica : dit kan storingen geven...

Nee, ik zweer bij mijn "oldschool" versterker met oude Bose 301 speakers met kabel......

justmeagain
door justmeagain Jul 1, 2020 om 23:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum, er is niets mis met old Skool apparatuur, ook niet met de Bose 301 maar de markt is heel erg veranderd.
Er zijn nog maar weinig speciaalzaken waar je mooie audio/surround kunt kopen. Veel mensen kiezen dus voor een soundbar.
Bij mij in huis al 15 jaar geen dvd's meer, ook geen dvd spelers in een laptop of pc. Bijna alles hier is Netflix, Videoland, Prime of USB

Heeft dus niets met vermogend te maken.

Magnum007
door Magnum007 Jul 2, 2020 om 00:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Hier in de Randstad zijn er nog genoeg zaken waar je mooie audio kunt kopen.

Persoonlijk wil ik niet afhankelijk zijn van internet om muziek te luisteren of een film te kijken.

Een soundbar is handig als je tv geen goede speakers heeft (zoals de meeste flatscreens), maar als je echt een bioscoop geluid wilt dan heb je een goede surround versterker nodig (minimaal 5.1).

Veel mensen kopen een grote tv, maar vergeten een goed geluid erbij te nemen.

Mijn Bang & Olufsen Beovision 8 tv heeft trouwens een ingebouwde soundbar met een geweldig geluid.

Maar als ik echt een "feestje" wil bouwen, reken ik op mijn Onkyo AV 5.1 receiver met 135 Watt per kanaal.

In de loop der jaren heb ik de originele plastic Onkyo speakers vervangen door exemplaren van Kef en Gale. In mijn keuken staat mijn Sony stereo versterker met 2 Bose 301 speakers en 2 Bose 201 speakers. Tussen deze speakers heb ik 2 passieve subwoofers gezet voor meer bas.

br
door brui0929 - Jul 1, 2020 om 06:43
634 Antwoorden / 10 Vragen

Download de voorlaatste versie van de software zet deze op een USB stick probeer de software te installeren.

Ex
door Expansievatje Jul 1, 2020 om 10:57
31 Antwoorden / 1 Vragen

Goed lezen!

USB poort doet het ook niet meer

br
door brui0929 Jul 2, 2020 om 17:15
634 Antwoorden / 10 Vragen

Trek de stekker eens een minuut uit en steek deze opnieuw in het stop contact.
de blu-ray speler gaat hierdoor terug naar de fabrieksinstellingen. Dan werkt mijn vorige tip misschien wel.

br
door bravehenk Jul 12, 2020 om 13:50
206 Antwoorden / 0 Vragen

.

jhogaarts
door jhogaarts - Jul 1, 2020 om 11:06
101 Antwoorden / 1 Vragen

Apparaat moet toch minimaal 5 jaar mee gaan, ik zou terug naar de winkel wegens niet voldoen product.

el
door elianverbetert - Jul 1, 2020 om 11:33
29 Antwoorden / 13 Vragen

er werkt meer niet na update . Windows doet hetzelfde .  Foute update  [ 2x ]  en geen enkele printer werkt nog  [ Brother enz ]  . Ook hier mag je het zelf uitzoeken . Je moet bijna een IT-specialist zijn om eruit te komen . Sterkte ermee !!

gerbera
door gerbera Jul 1, 2020 om 11:42
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Heel vreemd ik heb daar nooit last van, na elke update (Win10) werkt alles nog normaal, zowel mijn Hp en Canon printer alsook mijn Canon Lide scanner. Mogelijk doet u iets niet goed met een update.

audb
door audb Jul 1, 2020 om 12:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het klopt dat windows 10 met bepaalde drivers problemen heeft/had.

Zelf heb ik een nieuwe installatie gedaan en ook ik ondervind rare problemen zoals groeperen van bestanden die niet af te zetten is en de iconen op me buroblad die niet vast te zetten zijn.

Maar er komt een update die dat zou moeten verhelpen.

marita5
door marita5 Jul 1, 2020 om 12:28
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , problemen met de printer na de update is een bekend probleem , Microsoft heeft daar een update voor uit gegeven , alleen te downloaden via de Microsoft Update-Catalogus .

valkie
door valkie Jul 1, 2020 om 15:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Vooral oudere Brother printers hebben er last van. Ik heb de mijne uiteindelijk vervangen voor een Canon.

rj
door rjw Jul 2, 2020 om 20:47
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Brother is inderdaad berucht om het niet meer te doen als er OS updates zijn. Niet alleen door Win10, maar eigenlijk al jaren daarvoor. Het lijkt er op dat zij minder goed met Microsoft (en Apple) samenwerken. HP, Epson of Canon printers lijken veel minder problemen te hebben met software upgrades en updates.

el
door elianverbetert - Jul 1, 2020 om 11:35
29 Antwoorden / 13 Vragen

Dit heeft niets met garantie te maken ! Een 'foute' update kent geen garantie .

gerbera
door gerbera Jul 1, 2020 om 11:44
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Da's niet juist, Samsung biedt in dit geval, afhankelijk van het typenummer, gratis reparatie aan.

rj
door rjw Jul 2, 2020 om 20:48
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Er is geen sprake van reparatie, want er is niets kapot. Er zit een software bug in die verholpen moet worden met de juiste software.

gerbera
door gerbera Jul 4, 2020 om 10:30
7360 Antwoorden / 14 Vragen

@RJW, ff lezen wat Samsung hier over bekend heeft gemaakt. Na de update kwam de blu-rayspeler in een zogenaamde 'bootloop' terecht, ze bleven opnieuw en opnieuw proberen op te starten, zonder succes. In dit geval zijn ze zelfs dermate vastgelopen dat alleen het vervangen van een chip of het hele moederbord van de speler het probleem kan oplossen.

tdmduc
door tdmduc - Jul 1, 2020 om 12:52
703 Antwoorden / 2 Vragen

U bent niet alleen.....

https://youtu.be/oW98ke4nxNM

mo
door mof - Jul 1, 2020 om 13:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Van een software update gaat doorgaans de hardware niet kapot. Wat nodig is is dat de update verwijderd wordt en vervangen door een werkende software. Ws moet er een chip geflashed worden , met een speciaal,apparaat of programma dat niet thuis kan gebeuren.
dit zal toch op kosten van samsung moeten gebeuren.

marita5
door marita5 - Jul 2, 2020 om 20:12
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Marcel75 ,

Neem contact op met de klantenservice van Samsung ,

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/samsung-belooft-blu-rayspelers-gratis-te-repareren/

br
door bravehenk - Jul 12, 2020 om 13:52
206 Antwoorden / 0 Vragen

Meld je apparaat aan bij CE repair services Krijg je een aanmeldnummer. Je kunt hem langs brengen of opsturen. Ze hebben verschillende vestigingen in het gehele land. Ik woon redelijk dichtbij heb hem zelf gebracht. Na 1 week was hij gerepareerd en werkt weer prima. Reparatie was onder garantie<br />Mijn toestel was 4,5 jaar oud.